Hop til indhold
Gæst

Begrebsforvirring i købesexbranchen

Recommended Posts

Skal man så håbe at få det der tilfældigvis står på "elskerindens" "ønskeseddel" ud for de forskellige ønsker, eller hvordan skal det fungere?

En gave er vel noget man giver uden direkte modydelse. Vil gerne se fjæset på den stakkels mand, der har afleveret x antal kroner til pigen og derefter får døren i hovedet.

Romantisk lyder det da, men også lidt for langt ude efter min mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Udbyder, sexarbejder, glædespige, luder, massagepige betydningen er den samme, det samme gælder sælgeren der pynter visitkortet med account manager. 

Jeg tror personen der hviler bag sin titel er ligeglad med begreber. Er der forskel på personligheder der kalder sig Stifter eller Direktør bag et firma? Jeg rammes ikke af begrebet mere indholdet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror personen der hviler bag sin titel er ligeglad med begreber.

Jeg tror du tager fejl. Titlen er væsentlig i det private erhvervsliv (og sikkert også i det offentlige), når man møder kunder/leverandører. Om den er det blandt GP'er skal jeg ikke kloge mig på. :razz:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror du tager fejl. Titlen er væsentlig i det private erhvervsliv (og sikkert også i det offentlige), når man møder kunder/leverandører. Om den er det blandt GP'er skal jeg ikke kloge mig på. :razz:

Muligvis.

Vil du lyn hurtigt give mig et billede på det væsentligste når det gælder erhvervslivet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Skrev vi ikke om titler? Jamen så er det da evident at titler er væsentlige i en forhandling med kunder/leverandører, især de engelske titler når der er tale om udlændinge. Det har jo noget at gøre med vedkommendes kompetencer til at indgå en aftale.

I DK er der så f.eks.stor forskel på en prokurist i en bank og i en mange andre private virksomheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg rammes ikke af begrebet mere indholdet. 

Muligvis gør du ikke, men det kan jo være andre gør.

Jeg synes ikke det er uvæsentligt, hvad man kalder jer.

Som jeg ser det, kan ord være med til at definere de forventninger, der er til pigen som sælger sex. Hvis man fx bruger l-ordet om hende, så sætter man nogle forventninger om at hun bare ligger sig ned og spreder benene. Hvis man kalder hende glædespige, så har man skabt nogle positive forventninger om, at hun spreder glæde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jo, vi talte titler jeg gik så bag om titlen og indholdet. Du har da ret, men titler kan virke forskellige, er forskellige og derfor vigtig i forhold til hvad der drøftes. En beslutningstager i det private kan have 117 forskellige titler. I det offentlige, et byråd, et amtsråd osv. derop ad. 

Meget ofte kan det skabe forvirring derfor påpeger jeg bare vigtigheden i personen bag titlen. Hvis en sælger hviler i sælger begrebet er det fint, hvis en anden vil kaldes account manager når jobbet omhandler det samme handler det nok om personens hvilested. Det samme gælder os. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Troldmanden

Det er da også fint, men overordnet set behøver pigen ikke bevæge sig ned i andres tolkninger af hendes titel. Det er en kamp andre må kæmpe med, hendes indhold er det primære og ikke hvad andre mener der skal stå på visitkortet. :-) 

Måske naivt, men et vigtigt redskab trods alt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jamen er konklusionen så netop ikke, at titler er et diffust begreb og ikke kan bruges til noget IRL, da man ikke ved hvilke kompetencer, den giver. Det er individuelt fra virksomhed til virksomhed. Og fra private virksomheder til offentlige ditto er der nok også en forskel.

Vil du lyn hurtigt give mig et billede på det væsentligste når det gælder erhvervslivet?

Så egentlig giver det vel egentlig ingen mening at svare på dit spørgsmål, som vist nok også off topic.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej da. En sexhandler formidler sex til en kunde og bliver derved sexformidler. En kreditformidler sælger/formidler kredit til en kunde – ligesom en fiskehandler "formidler" fisk til en kunde. Anderledes er det ikke.

Nu er det jo sådan, at din kreditformidler jo NETOP kun formidler kreditten, da de sælger obligationer for dig, så dit lån rent faktisk 'leveres' af køberne på de finansielle markeder! 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ComeBack

Jamen er konklusionen så netop ikke, at titler er et diffust begreb og ikke kan bruges til noget IRL, da man ikke ved hvilke kompetencer, den giver. 

Jeg kan desværre ikke kopier hele dit indlæg, jeg finder på ingen måder dit svar off topic faktisk finder jeg det givende. :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Comeback

Nu blev noget af mit indlæg også væk, beklager.

Det med kompetencer er faktisk ret godt i debatten dels fordi :

Hvornår er man sex arbejder? 

Gælder det ved samleje? Hvis ja.

Hvad skal de piger der ikke yder samleje men dominans så kaldes? 

Hvad er sex i dag? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mindes at Lady Cherie engang definerede, at hvis man hiver i blyanten, så er man hiverist, uanset under hvilke former det foregår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Comeback

Nu blev noget af mit indlæg også væk, beklager.

Det med kompetencer er faktisk ret godt i debatten dels fordi :

Hvornår er man sex arbejder? 

Gælder det ved samleje? Hvis ja.

Hvad er sex i dag? 

Alle disse spørgsmål er jeg næppe kompetent til at svare på. Men der findes uden tvivl masser af kloge mennesker på EG, som kan give dig et svar på dine spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg mindes at Lady Cherie engang definerede, at hvis man hiver i blyanten, så er man hiverist, uanset under hvilke former det foregår.

Øh, ok. Hiverist er på godt dansk hånden på pikken? Er det sex eller hvordan skal jeg forstå det? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man fx bruger l-ordet om hende, så sætter man nogle forventninger om at hun bare ligger sig ned og spreder benene. 

Er det  ikke også det  der kan læses i adskillige anmeldelser, at nogen gør. Disse fortjener ikke respekt efter min opfattelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...