Hop til indhold
Fraekpige

Hvad må jeg og hvad må jeg ikke?

Recommended Posts

 

Heeey derude. 

Jeg har brug for at lette mit hjerte ved at advare om en fyr. 

Jeg ved han har generet en anden pige ud over mig. Og jeg tror at han har gjort det meget. 

Det drejer sig om trusler til sex. Trusler om at offentliggøre følsomme fotos. 

Jeg ved han også har udgivet sig for at arbejde for sexdebut hvor han kom i bukserne på unge piger. 

 

De oplysninger han har givet mig er højst sandsynlig ikke ægte. 

Men må man offentliggøre email adresser, nummer og navn? 

 

Har snakket med politiet og de kan ikke gøre noget endnu. Trusler om at offentliggøre fotos er jo ikke ulovligt. Først når han gør det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Heeey derude. 

Jeg har brug for at lette mit hjerte ved at advare om en fyr. 

Jeg ved han har generet en anden pige ud over mig. Og jeg tror at han har gjort det meget. 

Det drejer sig om trusler til sex. Trusler om at offentliggøre følsomme fotos. 

Jeg ved han også har udgivet sig for at arbejde for sexdebut hvor han kom i bukserne på unge piger. 

 

De oplysninger han har givet mig er højst sandsynlig ikke ægte. 

Men må man offentliggøre email adresser, nummer og navn? 

 

Har snakket med politiet og de kan ikke gøre noget endnu. Trusler om at offentliggøre fotos er jo ikke ulovligt. Først når han gør det. 

Trusler om at offentliggøre følsomme billeder, er afpresning og det er i den grad ulovligt. Husk at gemme alt du modtager fra ham (Beskeder, mails opkald mm.)

Jeg ved ikke om du må offentligøre oplysninger på EG, spørg Admin. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Betjenten jeg snakkede med idag sagde at det ikke var ulovligt at true om at offentliggøre følsomme fotos

:-/

og de ville ikke spore hans IP adresse så længe han ikke har overtrådt loven. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

ok, det er ulovligt, længere er den ikke. Alternativ er at du kontakter en advokat.

Hvorfor har du brug for at spore IP adresse hvis du ved hvem det er?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Betjenten jeg snakkede med idag sagde at det ikke var ulovligt at true om at offentliggøre følsomme fotos

 

Doh. Det er afpresning, hvis man truer med noget med hensigt til at presse nogen til noget. 

 

Vil du forklare, hvordan han har fået billederne (nogen han har taget? - nogen han har fundet på nettet - nogen har skaffet sig ved at hacke en konto hos dig eller andre?)  Så kan nogen sikkert henvise til paragrafferne. 

Fx siger straffeloven § 264d:

§ 264 d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. 

Men det er jo om selve offentliggørelsen - som i givet fald er undergivet privat påtale (dvs. man skal selv lægge sag an). Truslen er snarere:

 

§ 281. For afpresning straffes, for så vidt forholdet ikke falder ind under § 288,

1) den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, truer nogen med vold, betydelig skade på gods eller frihedsberøvelse, med at fremsætte usand sigtelse for strafbart eller ærerørigt forhold eller åbenbare privatlivet tilhørende forhold,

2) den, som truer nogen med at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold eller med at fremsætte sande ærerørige beskyldninger for derigennem at skaffe sig eller andre en vinding, der ikke er tilbørligt begrundet ved det forhold, som har givet anledning til truslens fremsættelse.

Retspraksis viser at "private forhold" i 264d er fx intime billeder. § 281, at det er ulovlig afpresning at true mhp "vinding". 

 

Dertil kan komme regler der evt. straffer måden han har fået fat i billederne på.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej. Enig. det er afpresning. Men forstår godt at politiet tøver. Dels fatter de ofte ikke det tekniske, men juraen her er åbenbart heller ikke helt forstået. Virker som om at de har talt dig fra at optage en klokkeklar  sag, og håbet de kunne spise dig af med det, Det er dovenskab, og helt tydeligt nedprioritering pga. ressourcemangel eller igen inkompetence.  Så er det jo blot at kende onlinestedet... og kontakte admin. Men er det her lytter han sikkert med.  Jeg har nogle meget nørdede gig venner der kan nogle ninja tricks der måske kan hjælpe . skriv evt. PM hvis du ikke vil skrive offentligt..

Redigeret af cphman1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Fraekpige.

Som jeg, skrev til dig sidst. Har jeg en kammerat der er politimand. og udfra det du skriver her. Mener han bestemt det er en overtrædelse af. Straffelovens § 264d og Persondataloven  §6, stk. 1, nr.7!. Desværre er der mange, der ikke er klar over at de overtræder disse love når de offentligører billede fra tlf, sms, msm, facebook, instagram osv.

Lovgivningen er ganske klar: med mindre at billedet er taget i det offentlige rum (og overholder reglerne for fotografering her), så kræver det et utvetydigt samtykke fra personerne på billederne, før fjolset du omtaler må uploade det eller offentligøre dem. Og det har du jo ikke. Derfor en klokkeklar overtrædelse af de paragraffer jeg omtaler. 

Loven beskytter dig altså mod det overgreb, din stalker truer dig med. Jeg håber for dig, at han bare er vred og har det i munden, men overvej om du ikke skal inddrage, en advokat eller politiet igen.

Skriv gerne en PM hvis der er mere du vil vide.

Ha en dejlig tirsdag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fraekpige.

 

 Jeg vil gå til politiet igen,men en anden station og sige at du vil andmelde en for Straffelovens § 264d og Persondataloven  §6, stk. 1, nr.7 ,jeg håbe at det vil hjælpe.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fraekpige.

 

 Jeg vil gå til politiet igen,men en anden station og sige at du vil andmelde en for Straffelovens § 264d og Persondataloven  §6, stk. 1, nr.7 ,jeg håbe at det vil hjælpe.

 

Godt råd. Hvis man giver politibetjentene nogle paragraffer, som de kan forholde sig til, skal de være ret dumme for ikke at kunne indse, at der er tale om en forbrydelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

he he der er altid nogen som ved bedre end alle, er det danske politi virkelig så dårlige at de ikke kender straffeloven??

hvis du ved at han har været på unge piger så meld ham dog istedet for at offentliggøre det her, shame on you

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Fraekpige.

Der er flere steder der hjælper gratis fx. Dette sted. http://www.aarhusretshjaelp.dk/

Mener kun det er vejledning i sagen man kan få ved gratis retshjælp, selve sagen skal man købe en advokat til. Kanske jeg tager fejl.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener kun det er vejledning i sagen man kan få ved gratis retshjælp, selve sagen skal man købe en advokat til. Kanske jeg tager fejl.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Det tror jeg, du har ret i, men der er forskellige muligheder for "ubemidlede". Der er f.eks. Studenternes retshjælp. I København er der Gadejuristen, der måske kunne være et godt sted at starte, de har stort kendskab til hjemløses, prostitueredes og andre "marginaliseredes" problemer. De vil sikkert kunne fortælle dig, hvad du skal gøre, og om mulighederne for fri advokatbistand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Betjenten jeg snakkede med idag sagde at det ikke var ulovligt at true om at offentliggøre følsomme fotos

:-/

og de ville ikke spore hans IP adresse så længe han ikke har overtrådt loven. 

Har selv været ude for, at politiet ikke ville tage en (telefon)trussel alvorligt - jeg kunne jo bare lade være med at have en telefon, så kunne jeg ikke trues!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ville lytte til politiets anvisninger og ikke til gode råd på et internetforum, baseret på tilfældige opslag i straffeloven.

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville lytte til politiets anvisninger og ikke til gode råd på internetforum, 

Er det et råd og er vi på et internetforum - eller hvordan er det nu lige?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Din stakkel! Sådanne mænd er så forfærdelige at lande i kløerne på! 

Jeg fik i januar lavet et tilhold på en mand der gennem et år havde chikaneret mig voldsomt. Herunder delt billeder af mig - ikke på nettet, men via mail. Det blev sendt til både familie, arbejde og diverse offentlige instanser. Han fik tilholdet gr chikanen, men at han havde sendt billeder af mig var ikke grundlag for tilhold, da han havde fundet dem på min profil herinde. Altså har jeg selv offentlig gjort dem, og derfor er det ikke ulovligt at han vælger at sende dem til andre. 

Du skriver at det er billeder som du har sendt til ham. Og jeg går derfor ud fra at de ikke ligger på nettet. Og i så fald må han ikke anvende dem. Jeg skriver blot dette for at advare dig om, ikke at bruge de billeder på en evt profil.

held og lykke med det hele - og har du brug for at snakke med en om det - er du velkommen til at smide en PM.

:) Sens

Del dette indlæg


Link til indlæg

Han fik tilholdet gr chikanen, men at han havde sendt billeder af mig var ikke grundlag for tilhold, da han havde fundet dem på min profil herinde. Altså har jeg selv offentlig gjort dem, og derfor er det ikke ulovligt at han vælger at sende dem til andre. 

Du skriver at det er billeder som du har sendt til ham. Og jeg går derfor ud fra at de ikke ligger på nettet. 

:) Sens

Ja men det er også utroligt, at der er personer der ikke fatter at ALT hvad der ligger på nettet, ALDRIG forsvinder. Derfor skal man jo tænke sig godt om før man lægger noget ON-line. Det er der åbenbart nogen der ikke gør. Så ka de lære det, ka de.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja men det er også utroligt, at der er personer der ikke fatter at ALT hvad der ligger på nettet, ALDRIG forsvinder. Derfor skal man jo tænke sig godt om før man lægger noget ON-line. Det er der åbenbart nogen der ikke gør. Så ka de lære det, ka de.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone..

Det er nok ikke alle som er så "kloge" som dig, BD. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja men det er også utroligt, at der er personer der ikke fatter at ALT hvad der ligger på nettet, ALDRIG forsvinder. Derfor skal man jo tænke sig godt om før man lægger noget ON-line. Det er der åbenbart nogen der ikke gør. Så ka de lære det, ka de.

Giver det dig en særlig tilfredstillelse at give folk skylden for deres egen ulykke, når andre misbruger  at de har vist omverden tillid? - Og at sige det højt til dem, at de selv er ude om det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja men det er også utroligt, at der er personer der ikke fatter at ALT hvad der ligger på nettet, ALDRIG forsvinder. Derfor skal man jo tænke sig godt om før man lægger noget ON-line. Det er der åbenbart nogen der ikke gør. Så ka de lære det, ka de.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone..

"Tak" for de "pæne" ord. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Giver det dig en særlig tilfredstillelse at give folk skylden for deres egen ulykke, når andre misbruger  at de har vist omverden tillid? - Og at sige det højt til dem, at de selv er ude om det?

Hvem skulle ellers være skyld i det. Men åh-ja det er selvfølgelig heller ikke tilladt at tænke sig om. Vælg med omhu dem du viser tillid.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...