Hop til indhold
Jomfruen26

Herpes? Skal jeg til lægen?

Recommended Posts

I følge en gammel overlæge på Rudolph Berg, så har Longo Vital (kosttilskud) en næsten helbredende virkning på blister samt såvel herpes oralis som genitalis

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det næste der vel sker er at folk begynder at smide billeder, af deres kønsdele op her på EG, og spørg om det ligner klamydia osv....:?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det næste der vel sker er at folk begynder at smide billeder, af deres kønsdele op her på EG, og spørg om det ligner klamydia osv....:?

Ja det kunne da være skønt :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det næste der vel sker er at folk begynder at smide billeder, af deres kønsdele op her på EG, og spørg om det ligner klamydia osv....:?

Folk på denne side må da vide lidt om de sygdomme som de nemt bliver smittet med :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jomfru jeg vil anbefale dig at blive munk og afholde dig fra sex resten af dine dage! At dyrke sex, lyder til at have en enormt dårlig indvirkning på din psyke!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jomfru jeg vil anbefale dig at blive munk og afholde dig fra sex resten af dine dage! At dyrke sex, lyder til at have en enormt dårlig indvirkning på din psyke!!!

Livet er en seksuel overført sygdom med døden til følge

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jomfru jeg vil anbefale dig at blive munk og afholde dig fra sex resten af dine dage! At dyrke sex, lyder til at have en enormt dårlig indvirkning på din psyke!!!

Det er faktisk et godt råd. Altså hvis man ser bort fra det med at blive munk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skulle din læge egentlig gøre ved herpes synes du?

 

Lidt facts: I USA har hver fjerde kvinde og hver femte mand genital herpes (kilde: http://www.webmd.com/genital-herpes/guide/what-is-it) - for de fleste er det ikke noget problem.

I Danmark har 76% mund-herpes, mens et studie fra 1986 estimerer at 31% af danske kvinder har genital herpes (kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_herpes_simplex)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skulle din læge egentlig gøre ved herpes synes du?

 

Lidt facts: I USA har hver fjerde kvinde og hver femte mand genital herpes (kilde: http://www.webmd.com/genital-herpes/guide/what-is-it) - for de fleste er det ikke noget problem.

I Danmark har 76% mund-herpes, mens et studie fra 1986 estimerer at 31% af danske kvinder har genital herpes (kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_herpes_simplex)

 

En læge kunne fx give en diagnose i modsætning til den sygeplejerske jeg var inde hos. Lige nu har jeg, hvad der føles som ømme blister under tungen, og de kom kort tid efter, at jeg kyssede en. Læberne har også føltes som om de var i brand, hvilket kan være et tegn på en herpes infektion. Jeg satser på, at det bare er blister, og så vil jeg nok få taget en blodprøve om ca. 15 uger. Men det irriterer mig virkelig, at jeg ikke kan finde en mulig forklaring på, at læberne brændte i ca. to dage, hvis ikke jeg har herpes. Det ser ikke ud til, at brændende læber er så normalt ved angular cheilitis. Under alle omstændigheder er jeg nok inficeret med et eller andet, hvad enten det er en form for bakterie eller svamp, som jeg fik creme imod eller herpes. Nogle af talgkirtlerne i højre mundvige er blevet meget store.

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

En læge kunne fx give en diagnose i modsætning til den sygeplejerske jeg var inde hos. Lige nu har jeg, hvad der føles som ømme blister under tungen, og de kom kort tid efter, at jeg kyssede en. Læberne har også føltes som om de var i brand, hvilket kan være et tegn på en herpes infektion. Jeg satser på, at det bare er blister, og så vil jeg nok få taget en blodprøve om ca. 15 uger. Men det irriterer mig virkelig, at jeg ikke kan finde en mulig forklaring på, at læberne brændte i ca. to dage, hvis ikke jeg har herpes. Det ser ikke ud til, at brændende læber er så normalt ved angular cheilitis. Under alle omstændigheder er jeg nok inficeret med et eller andet, hvad enten det er en form for bakterie eller svamp, som jeg fik creme imod eller herpes. Nogle af talgkirtlerne i højre mundvige er blevet meget store.

Du er bare kommet i puberteten. Det går over igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der nogen, som kender til andre ting end herpes, som kan gøre, at man får en prikkende og brændende følelse i læberne? Jeg er næsten 100 % overbevist om, at der er en meget god sandsynlighed for, at jeg ikke har herpes. Jeg vil ikke tage til lægen før der er gået 16 uger, men det irriterer mig, at jeg ikke ved, hvad der skabte den følelse i læberne. Efter de to dage med prikkende og brændende læber har jeg ingen symptomer haft, udover at jeg har haft det, der ligner angular cheilitis i højre mundvige og blister i munden. Det så også ud til, at nogle talgkirtler var blevet meget større i højre mundvige(ligesom i dette billede http://www.orcee.com/wp-content/uploads/2011/06/Angular-Chelitis.jpg). Det lignede nermest små bumser, men det har ikke gjort ondt. Det var på midten af læberne og også huden over overlæben der brændte, og jeg har ikke haft nogen synlige symptomer på midten af læberne.

Bare lige for at gøre det klart så går jeg ikke og bekymrer mig over, om jeg har herpes. Det er jeg næsten sikker på, at jeg ikke har. Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan finde en forklaring på, hvorfor læberne prikkede og brændte, hvis ikke det var herpes, der forårsagede det. Jeg er typen der gerne vil finde en forklaring på alting(eller næsten alting). Nogen der kan hjælpe? Nogen der har haft noget lignende. Altså brændende læber uden at have en herpes infektion? Jeg har søgt på nettet og kan ikke finde et svar. Jeg har læst på nettet at 

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Annette6

Er der nogen, som kender til andre ting end herpes, som kan gøre, at man får en prikkende og brændende følelse i læberne. Jeg er næsten overbevist om, at der er en meget god sandsynlighed for, at jeg ikke har herpes. Jeg vil ikke tage til lægen før der er gået 16 uger, men det irriterer mig, at jeg ikke ved, hvad der skabte den følelse i læben. Efter de to dage med prikkende og brændende læber har jeg ingen symptomer haft, udover at jeg har haft det der ligner angular cheilitis i den ene mundvige og blister i munden. Det så også ud til, at nogle talgkirtler var blevet meget større i højre mundvige. Det lignede nermest små bumser, men det har ikke gjort ondt. Det var på midten af læberne og også huden over overlæben der brændte, og jeg har ikke haft nogen synlige symptomer på midten af læberne.

Bare lige for at gøre det klart så går jeg ikke og bekymrer mig over, om jeg har herpes. Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan finde en forklaring på, hvorfor læberne prikkede og brændte, hvis ikke det var herpes der forårsagede det. Jeg er typen der gerne vil finde en forklaring på alting. Nogen der kan hjælpe? Nogen der har haft noget lignende. Altså brændende læber uden at have en herpes infektion?

Kontakt nu bare din læge så du kan få ro på

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jomfruen26:

Jeg vil også råde dig til at gå til lægen med dit problem, så du kan få ro i sindet.

En læge kan give dig en bedre rådgivning end vi kan.  

 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kontakt nu bare din læge så du kan få ro på

Jeg ved ikke lige hvad en læge skal gøre. Dette er hvad en sygeplejerske har kigget på og efterfølgende snakket med en læge om hvorefter jeg fik fucidin som tyder på at lægen har ment at det er en bakterie eller svampeinfektion.

 

Skærmbillede (11).jpg

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kontakt nu bare din læge så du kan få ro på

Jeg gjorde som du skrev. Jeg snakkede med en læge i dag, og man kan åbenbart lave en lille podning og finde ud af, om det er herpes, før der er gået 16 uger. Mærkeligt at jeg ikke fik det gjort, da en sygeplejerske så på det i sidste uge :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...