Hop til indhold
Jomfruen26

Herpes? Skal jeg til lægen?

Recommended Posts

Jeg ringede i sidste uge til lægen på grund af mistanke om angular cheilitis i den ene mundvige, men jeg kunne åbenbart kun få en tid hos en sygeplejerske, som hurtigt kiggede på mine læber, og jeg fik at vide at jeg senere på dagen kunne hente noget på apoteket til at smøre læberne med. Jeg gik uden at have fået en diagnose, og fandt først ud af hvad det var jeg havde fået en recept på(fucidin), da jeg var på apoteket. I dag har jeg opdaget nogle små bumseagtige pletter under tungen. Jeg kan ikke mærke dem, men opdagede dem ved et tilfælde, da jeg kiggede i spejlet for at se, om alt er som det skal være. Er der nogen som har forstand på det, som kan fortælle mig, om det ligner herpes, eller om det kunne være noget andet? Jeg vil ikke så gerne til lægen, hvis ikke det er nødvendigt, da jeg kun kan få tider i skoletiden.

Sk_rmbillede_9.jpg

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ligner altså helt almindelige blister :) 

Ved du om man normalt kan få blister til at gå ud i en spids som på dette billede? Jeg håber at jeg bare er lidt hypokondrisk men jeg er i tvivl.

Sk_rmbillede_10.jpg

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved du om man normalt kan få blister til at gå ud i en spids som på dette billede? Jeg håber at jeg bare er lidt hupokondrisk men jeg er i tvivl.

Så meget har jeg vist aldrig eksperimenteret med mine blister ;) 

Hvis du er i tvivl, så gå til lægen... Det må være vigtigst at få ro :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så meget har jeg vist aldrig eksperimenteret med mine blister ;) 

Hvis du er i tvivl, så gå til lægen... Det må være vigtigst at få ro :) 

 

Det overvejer jeg også kraftigt at gøre. Grunden til at jeg er i tvivl, om det kan være herpes er, at jeg nogle få dage efter at have kysset en fik en brændende følelse i læberne, og jeg blev øm i munden på grund af hvad jeg troede var blister, men de smitter jo ikke og får ikke læberne til at brænde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft den slags, i perioder hvor jeg ikke var seksuelt aktiv OVERHOVEDET :)   der er vist ikke noget at frygte.

 

Nu er det jo ikke et krav, at man skal være seksuelt aktiv for at få et udbrud, hvis man allerede er smittet. Men du har nok ret i dette tilfælde. Der er nok ikke noget at være bekymret for, og jeg er nok bare lidt hypokondrisk :D

Jeg undrer mig dog stadig over, hvad der kan have fået læberne til at brænde :???::???:

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo ikke et krav, at man skal være seksuelt aktiv for at få et udbrud, hvis man allerede er smittet. Men du har nok ret i dette tilfælde. Der er nok ikke noget at være bekymret for, og jeg er nok bare lidt hypokondrisk :D

Du lyder som en der er ved at læse til læge :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo ikke et krav, at man skal være seksuelt aktiv for at få et udbrud, hvis man allerede er smittet. Men du har nok ret i dette tilfælde. Der er nok ikke noget at være bekymret for, og jeg er nok bare lidt hypokondrisk :D

Man bliver ikke smittet med blister, de kommer bare.

Slap du bare af og nyd livet, og lad være med at kigge på netdoktor, det bliver man kun mere syg af. Er du bekymret, så gå til lægen :) 

Og skulle du en dag få et forkølelsessår, så køb Zovir duo i håndkøb, så er det væk på ingen tid ;) 

Redigeret af Liv
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ringede i sidste uge til lægen på grund af mistanke om angular cheilitis i den ene mundvige, men jeg kunne åbenbart kun få en tid hos en sygeplejerske, som hurtigt kiggede på mine læber, og jeg fik at vide at jeg senere på dagen kunne hente noget på apoteket til at smøre læberne med. Jeg gik uden at have fået en diagnose, og fandt først ud af hvad det var jeg havde fået en recept på(fucidin), da jeg var på apoteket. I dag har jeg opdaget nogle små bumseagtige pletter under tungen. Jeg kan ikke mærke dem, men opdagede dem ved et tilfælde, da jeg kiggede i spejlet for at se, om alt er som det skal være. Er der nogen som har forstand på det, som kan fortælle mig, om det ligner herpes, eller om det kunne være noget andet? Jeg vil ikke så gerne til lægen, hvis ikke det er nødvendigt, da jeg kun kan få tider i skoletiden.

 

jep, ligner herpes.. Det slipper man ikke af med igen :P 

Redigeret af Larsss

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har haft den slags, i perioder hvor jeg ikke var seksuelt aktiv OVERHOVEDET :)   der er vist ikke noget at frygte.

 

Må gøre opmærksom på at herpes er et virus og er latent i kroppen og har intet at gøre med din seksuelle aktivitet at gøre når og hvis det kommer i udbrud. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jomfruen

Det er en rigtig skidt ide at konsultere en hoben barfodslæger, som ikke aner, hvad de taler om.

Dette er ikke Netdoktor.dk. :shock:

Du bør konsultere din læge og få en ordentlig diagnose.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jomfruen

Det er en rigtig skidt ide at konsultere en hoben barfodslæger, som ikke aner, hvad de taler om.

Dette er ikke Netdoktor.dk. :shock:

Du bør konsultere din læge og få en ordentlig diagnose.

GF

Jeg er ved at være overbevist om, at det ikke er herpes. Måske jeg vil få en blodtest om ca. 4 måneder, når jeg kan få et sikkert svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ved at være overbevist om, at det ikke er herpes. Måske jeg vil få en blodtest om ca. 4 måneder, når jeg kan få et sikkert svar.

Så ingen seksuel aktivitet i 4 måneder?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Så ingen seksuel aktivitet i 4 måneder?

Det regner jeg med, at jeg godt kan være. Jeg skal lige over det der angular cheilitis først. Det burde ikke tage mere end en måned. Og så kan jeg jo bare lade være med at kysse, hvilket jeg burde lade være med under alle omstændigheder med kvinder som har haft mange andre tunger i munden. Jeg er lidt i tvivl, om jeg stadig vil modtage BJ uden kondom. Intet har forandret sig i de nedre regioner, så jeg burde ikke selv kunne smitte nogen ved at modtage oralsex, men jeg ved ikke hvor stor risiko, der er ved at modtage ubeskyttet blowjob. Der er vist noget med at HSV1 som for det meste inficerer folks munde ikke er så glad for at inficere genitalier, men det kan åbenbart godt ske.

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror snart, at din tunge falder af! 

Nej nej, ikke før den bliver sort.

Venligst Landsbytossen -  nu med smart-phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej nej, ikke før den bliver sort.

Venligst Landsbytossen -  nu med smart-phone

Oh shit. Den er faktisk begyndt at blive lidt mørk!

:D:D :D

Redigeret af Jomfruen26

Del dette indlæg


Link til indlæg

Oh shit. Den er faktisk begyndt at blive lidt mørk!

:D:D :D

Ohh dear. Du har vel bare besøgt en mørk kvinde, hvor farven er smittet lidt af, se hellere efter en ekstra gang. sm154.gif  sm154.gif

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...