Hop til indhold
kajbigpakaj

piger med cvr.nr

Recommended Posts

Nu kan jeg huske det. 

Man skal starte med at få navne og adresse beskyttelse. Derefter skulle det hele køre automatisk

Hvordan gør man det, helt nøjagtigt? Er det cvr nummeret man får denne beskyttelse på?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo sådan at  her i Jylland er der ingen moms fra fredag kl 15.30 til mandag kl. 07.00 !!!!!!!!

Og .... fra mandag kl. 7.00 til fredag kl 15. 30  - glemmer man den :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvordan gør man det, helt nøjagtigt? Er det cvr nummeret man får denne beskyttelse på?

Såvidt jeg husker så skal man først bede om navne og adresse beskyttelse. Det betyder at private ikke kan få oplyst din adresse. Derved forsvinder dit navn og adresse også fra cvr. og så skal du også bede om at få anonymiseret dit telefonnummer, for alle eventualiteters skyld. Offentlige instanser kan naturligvis få alle oplysninger om dig. 

Jeg har ledt efter tråden, hvor det i sin tid blev beskrevet, men kan ikke finde den. Tror det var en GP der havde fundet vej gennem junglen, som beskrev det. 

Jeg mener også jeg så noget om det, da jeg i sin  tid oprettede mit CVR. 

Når du har fuld beskyttelse, oplyses dine date heller ikke for din hjemmeside osv. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man ka godt få kvittering, skal den bare sendes til jeres hjemadresse? :) 

Kun hvis den overbringes personligt af udsteder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hvad vil i piger, som har cvr.nr , gøre hvis en kunde beder om en kvittering. jeg mener at cvr,nr skal stå på kvitteringen, og så kan kunden jo bare søge på jer i cvr. registeret. 

Emnet har været oppe mange gange, er lidt svært at gi en kvittering når man ikke er registeret, mange piger er på offentlig forsørgelse ved siden af deres beskæftigelse som prostitueret, tror kun det er 25 procent cirka som arbejder lovligt.

hvad vil i piger, som har cvr.nr , gøre hvis en kunde beder om en kvittering. jeg mener at cvr,nr skal stå på kvitteringen, og så kan kunden jo bare søge på jer i cvr. registeret. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Emnet har været oppe mange gange, er lidt svært at gi en kvittering når man ikke er registeret, mange piger er på offentlig forsørgelse ved siden af deres beskæftigelse som prostitueret, tror kun det er 25 procent cirka som arbejder lovligt.

 

Tror kun? Dvs dine fordomme siger dig at...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hvad vil i piger, som har cvr.nr , gøre hvis en kunde beder om en kvittering. jeg mener at cvr,nr skal stå på kvitteringen, og så kan kunden jo bare søge på jer i cvr. registeret. 

for mit vedkommende er det skrevet i eget navn, men de fleste der kommer her kender jeg i forvejen, jeg har aldrig brugt mit "kunstnernavn" andet end herinde og de fleste jeg havde besøg af kendte mig da jeg arbejder i den by jeg er født og opvokset i.

 

så om de bruger kunstnernavn, kælenavn eller mit rigtige navn er mig uvedkommende.....jeg er voksen nok til at stå ved mig selv og mit job :-)

 

mit profilfoto herinde....havde jeg i en periode også på Facebook....så jeg er ikke lige undercover typen ;-)

Redigeret af SandraDee

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man bor i et lille samfund, ikke synes ens far behøver bekymre sig unødigt for om man kommer til skade, har et civilt arbejde også, er det smart at være undercover. Det kan også beskytte en mod stalkere og andre ubehageligheder.

Jeg er glad for mit arbejde, kører fuldt lovligt, men kunne altså ikke drømme om at give mit cvr.nr til en gæst ;-) Jeg skriver da gerne en kvittering, men det bliver uden cvr.nr. Ingen har iøvrigt spurgt efter en kvittering ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det så blev fast kutyme at pigerne udsteder kvitteringer, så kan jeg ikke se hvad den skulle bruges til.

Jo, jeg gemmer kvitteringer på ting som jeg har købt, og eventuelt kunne få brug for at reklamere over senere - altså hvor der er garanti på varen. Kan den bruges over for en GP?.......næppe, det svarer jo til at spise hele bøffen og bagefter klage over at den ikke var stegt ordentlig.

Jeg gemmer også kvitteringer til mine rejseafregninger, men her er der helt klare linjer for hvad jeg kan få refunderet. Et besøg hos Knalde Karen kan jeg godt glemme alt om at få godkendt.

 

Nåh ja, så er der selvfølgelig muligheden for at snage i pigens privatliv via CVR nr., navn og lignende, og det ville jo være rigtig fedt for alle....eller hva'? 

For det er vel i bund og grund den eneste grund til at nogen kunne finde på at bede om en kvittering?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Om det så blev fast kutyme at pigerne udsteder kvitteringer, så kan jeg ikke se hvad den skulle bruges til.

Jo, jeg gemmer kvitteringer på ting som jeg har købt, og eventuelt kunne få brug for at reklamere over senere - altså hvor der er garanti på varen. Kan den bruges over for en GP?.......næppe, det svarer jo til at spise hele bøffen og bagefter klage over at den ikke var stegt ordentlig.

Jeg gemmer også kvitteringer til mine rejseafregninger, men her er der helt klare linjer for hvad jeg kan få refunderet. Et besøg hos Knalde Karen kan jeg godt glemme alt om at få godkendt.

 

Nåh ja, så er der selvfølgelig muligheden for at snage i pigens privatliv via CVR nr., navn og lignende, og det ville jo være rigtig fedt for alle....eller hva'? 

For det er vel i bund og grund den eneste grund til at nogen kunne finde på at bede om en kvittering?

 

Godt argumenteret - sammeligningen med en bøf, er jeg dog ikke sikker på fremkalder smil på Knalde Karen :) 

 

 

Citat: 

Nåh ja, så er der selvfølgelig muligheden for at snage i pigens privatliv via CVR nr., navn og lignende, og det ville jo være rigtig fedt for alle....eller hva'? 

For det er vel i bund og grund den eneste grund til at nogen kunne finde på at bede om en kvittering?

Ja og måske også for at få en vis sikkerhed for at der betales moms osv - de små betjente du ved ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

For det er vel i bund og grund den eneste grund til at nogen kunne finde på at bede om en kvittering?

 

Kvitteringen kan faktisk være med til at sikre, at SKAT kan lave krydsrevision, og derved teoretisk sikre, at vi alle betaler den skat, som vi retteligt bør betale.

Mens ellers helt enig...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt argumenteret - sammeligningen med en bøf, er jeg dog ikke sikker på fremkalder smil på Knalde Karen :) 

 

 

Citat: 

Nåh ja, så er der selvfølgelig muligheden for at snage i pigens privatliv via CVR nr., navn og lignende, og det ville jo være rigtig fedt for alle....eller hva'? 

For det er vel i bund og grund den eneste grund til at nogen kunne finde på at bede om en kvittering?

Ja og måske også for at få en vis sikkerhed for at der betales moms osv - de små betjente du ved ;) 

Hun er ikke så sart :) 

 

Skat/Moms, jo selvfølgelig.......men den betaler vi jo alle med glæde ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kvitteringen kan faktisk være med til at sikre, at SKAT kan lave krydsrevision, og derved teoretisk sikre, at vi alle betaler den skat, som vi retteligt bør betale.

Mens ellers helt enig...

Skat laver krydsrevision? Den må du længere ud på landet med ... læs nyhederne :-) 

(undskyld, er lidt opbragt)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Taler vi almene fakturakrav, så skal kundens navn også fremgå af fakturaen, så mon situationen bliver speciel aktuelt.

Ikke hvis vi snakker simpel faktura, her behøver der ikke kundens navn. Kun CVR, firmanavn og ydelse/ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ikke hvis vi snakker simpel faktura, her behøver der ikke kundens navn. Kun CVR, firmanavn og ydelse/ting.

Det er korrekt, men da prostitution ikke er et erhverv er det jo ikke defineret entydigt hvordan en kvittering skal se ud. I øvrigt har jeg så svært ved at finde et godt eksempel på, hvorfor en gæst skulle kræve en kvittering, andet end at gæsten vil chikanere på den ene eller anden måde. :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er korrekt, men da prostitution ikke er et erhverv er det jo ikke defineret entydigt hvordan en kvittering skal se ud. I øvrigt har jeg så svært ved at finde et godt eksempel på, hvorfor en gæst skulle kræve en kvittering, andet end at gæsten vil chikanere på den ene eller anden måde. :wink:

det er momsloven der styrer disse ting og prostitution er momspligtig. Enig i din sidste bemærkning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det er korrekt, men da prostitution ikke er et erhverv er det jo ikke defineret entydigt hvordan en kvittering skal se ud. I øvrigt har jeg så svært ved at finde et godt eksempel på, hvorfor en gæst skulle kræve en kvittering, andet end at gæsten vil chikanere på den ene eller anden måde. :wink:

jeg kan nævne nogle flere....

Idag er det sådan, at køber ligeledes er ansvarlig for og kan straffes for brug af sort arbejde. Nu bliver du næppe straffet hvis du kommer ud af en bordel uden kvittering i hånden, men kvitteringen er nødvendig hvis du skal være sikker på du ikke har købt en "sort ydelse" Efterfølgende kan personen naturligvis fuske med det, men det kan du jo ikke stå til ansvar for.

Desuden forventer jeg almindeligvis en reduceret pris hvis der er tale om en "sort ydelse" så det kommer begge til gode.

Har tidligere skrevet, jeg undrer mig meget over skat ikke kigger på dette svigt af fakturaloven. De bruger ellers mange ressourcer på at besøge dem, men det er åbenbart kun for at chikanere :wink: Men når det er sagt, så har jeg aldrig spurgt efter eller haft brug for en kvittering.. kommer nok aldrig til at skrive en hyggestund ind som en omgang massage i regnskabet :grin:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror skat gør et stort nummer ud af fakturaer og boner når de kontrollerer pigerne. Kvitteringerne derimod er straks noget andet. Den har du i lommen eller også er den røget i skraldespande. Og det kan pigerne ikke klandres for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er nu ikke sikker på, at det forholder sig så simpelt. Det er fint nok, at sige "Det er momsloven, der definere kravene til faktura/kvittering". Jeg spørger så bare "hvis man er momspligtig, hvorfor tales der så om forsimplede faktura krav til nogen, hvis disse nogen ikke handler enten om selskabsform eller branche".  Hvis man sælger meget skrammel på div. markedspladser, så bliver man jo momspligtig, hvis man omsætter for XXXX. Jeg vil antage at man næppe stiller samme krav til kvittering, som f.eks en export virksomhed. Sælger man til kunder i EU, skal man oplyse kundens navn, adresse m.v. Man skal ligeledes oplyse kundens EU-momsnumme.

Sælger man en den berømte ked på et markedsplads, kunne jeg såmænd godt forstille mig, at bare der står noget omkring geden, handelspris og moms og dato, så er det sikkert fint nok.

Jeg kunne såmænd også godt forstille mig, at told&skat gerne ser en bookingbog, som når man regner den igennem, og i øvrigt ser på det forsimplede regnskab over indtægter og udgifter,så passer den afregnede skat og moms. Ja det strider sikkert imod det man kan læse på told&skat, men mon ikke at den instans faktisk også godt kan være lidt fleksible, sålænge de får sugerøret ned i kassen i brancher, der ikke opfattes som et erhverv.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tror kun? Dvs dine fordomme siger dig at...

Det er ingen fordomme men realiteter, nu kender jeg ikke de nøjagtige tal, derfor skrev jeg tror.....Men kunne jo vende den om, hva tror du selv ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...