Hop til indhold
tiger

Kvindelig sexolog blottet for viden om mænd...

Recommended Posts

Nej, jeg er en lille prop af en mand med en stor ølvom, dårlige tænder og dårlig ånde, snorker højlydt om natten, drikker som et hul i jorden og når jeg kommer ubarberet og fuld hjem i joggingdragt, vil jeg have sex med min pæne, slanke, velsoignerede og velholdte kone, så jeg kan tabe mig!

(ironi kan forekomme ;-))

Det er det billede mange sexologer og ikke mindst en feminister ønsker at skabe af de mænd hvis livsledsager ikke mere gider dem i sengen - det ER altid mandens skyld - nu må vi snart forstå det :shock:

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Vrøvl... det er en forsimplet version af sandheden der er for unuanceret til at holde i virkeligheden

Du kan sætte en PCO patient på alverdens frugt og grønt slankekure og de vil ikke tabe sig et gram.... og 99% af verdens slankekure er IKKE skrevet til PCOere... tvært om vil netop de kure forstærke problemet og give en vægtøgning uanset kalorie indtaget..... 

og tvinger de sig til at holde det alligevel og med djævelens vold og magt tvinger vægten 5-20 kg ned - så vil de udvikle mangelsygdomme og hvad værre er - forstærke PCO lidelsen!! Og så skal i se vægten flyve på igen...  for den "kost-omlægning" kan de slet ikke holde - det vil kroppen nægte på den lange bane!! 

Alt det de fleste får ind med modermælken om slankemad holder ligepræcis IKKE en meter med PCO.... og så er man lige vidt.... der er grænser for hvad du kan tvinge kroppen til uden at blive syg og jo ældre kvinden er - jo sværere er det

Efter at have set mine 2 veninder tabe over 50 kg HVER - der skal man ikke komme til mig med "alle kan tabe sig" og "det er bare et spørgsmål om kalorie-indtag" - for nej... der er absolut INTET "bare" over det med PCO. Og slet ikke for de piger der er blevet svært overvægtige da PCO ofte giver overvægt og forstærkes ved overvægt... 

Så har man det og ER blevet fed - så er vejen meget meget lang.... 

Jeg bliver ret så harm når nogen skriver "så simpelt er det" - efter at have set mine veninder være ulykkelige i årevis!! 

Ja - og PCO rammer også stofskiftet men er ikke en stofskifte sygdom....

Tro mig - der er ikke nogen piger med PCO der ikke er opmærksomme på at de ligner strandede hvaler...og ofte med uren hud og uønsket hårvækst tilmed!!  

det der med "hvis man vil" - hurra.... hvis en PCO pige omlægger til det hovedparten af befolkningen kalder "sund kost" - så bliver de bare endnu federe og får tilmed ofte store maveproblemer. Hvis de ikke lignede æbler før kommer de i hvert fald til det

Enig... det er en personlig præference.... men så kommer vi igen til at ægtepar altså har valgt hinanden... og uanset om man siger fra eller ej - så har man værsgod at respektere den anden ved at tale pænt om vedkommende!!! 

Ja - hvorfor tror du jeg ikke modtager overvægtige..... det er ikke sex... 

Ja - hvorfor tror du jeg har et problem med overvægtige kontra hygiejne... fugten mellem folderne har en vis risiko for at danne svamp og urenheder så jeg vil ganske enkelt ikke modtage gæster hvor kravet er at de bruger dobbelt så meget energi på hygiejne som normalvægtige.... for det krav er der ganske enkelt for mange der ikke honorerer

og jeg vil ikke tage chancen....  mit krav til vagter er at jeg har det skideskægt - ellers gider jeg ikke... 

Det er nøjagtig lige som en helt almindelig pik... samme lugt hvis den ikke er skuret under forhuden.... ENDNU en grund til at jeg sutter MED!! - den lugt skal ikke ramme mine næsebor.. 

Mit forhold til hvad ren er og bør være har jeg blot måttet konstatere ikke deles af alle! 

Nej - sålænge han ligger så han gør arbejdet ordentligt ville jeg faktisk være ligeglad.... men hvis han ligger ovenpå mig - så bliver jeg jo kvalt... 

Derfor modtager jeg ikke overvægtige

Ja det er der... men de 2 første problemer du nævner kan løses med et mere heldigt valg af stilling samt god hygiejne.... som ÆGTEPAR bør det kunne løses...

det 3 problem.. det må fyren jo finde en løsning på - der kan jeg svært være behjælpelig... det er hans lunger... 

Men ÆGTEPAR bør sgu da kunne se andet end fysikken hos hinanden.... 

Som GP kan jeg have klare personlige grænser, for det er fremmede mænd der skal tilfredsstille MIT behov for fremmed pik!! - derfor vil jeg naturligvis ikke have nogen gæster jeg ved jeg ikke tænder på....  

men hvis det er min mand skal han tilfredsstille meget meget mere end bare det fysiske aspekt af sexen.... sex mellem elskende kan jo være meget mere og bør da også være det! 

Altså ville jeg 110% finde en måde at få det til at fungere på..... for der er andet ved min mand end hans krop der kan tænde mig!!! Uanset hvor abnorm han blev ville jeg finde en måde at få det til at fungere på

Det er det mindste man skylder sin partner!! .... PARTNER - ikke GP eller b-ven eller tilfældige knald.... partner... dvs den man (påstår) man elsker

Hvis det handler om en partner - så må jeg indrømme at jeg er chokeret.... for hvad blev der nogensinde af kærligheden, samhørigheden, intimiteten - alt det sex i et parforhold OGSÅ repræsenterer ??? 

Hvis det er en GP - HELT sikkert... det er kun rå sex det handler om - og i drenge kan vælge nøjagtig den størrelse form og farve i tænder mest på... 

Men en partner ???  

Det virker simpelthen så snævert i min optik.....  indrømmet - jeg forstår jer ikke... og jeg håber faktisk heller aldrig at jeg kommer til det for kors hvor ville jeg blive knust hvis min mand ikke elskede alt ved mig... 

nøjagtig som jeg er og en dag bliver....

Jo Jazz, det er så simpelt. Du tager ikke på hvis du spiser mindre energi, end du forbruger. Hvis det var tilfældet havde vi evighedsmaskinen. 

Nu bringer du PCO ind i diskusionen, og det finder jeg egentlig underligt, i en generel diskusion. I øvrigt får jeg ikke samme opfattelse af PCO ved at læse om det, som den du åbenbart har fået - men den diskusion hører ikke hjemme i denne steng. 

http://www.birgitarentoft.dk/page/pco

Til resten af dit skriv, må jeg blot erklære mig dybt uenig. 

Jeg tror heller ikke en meter på at du til enhver tid ville have lækker og for dig givende sex, med din nye mand, såfremt der væltede en 50 kgs hængevom frem når livremmen blev løsnet. Men det er jo en påstand vi ikke kan efterprøve rigtigheden af ;) 

Jeg kan sagtens elske min kone, uden at vi har sex. Men at jeg partu skal have sex med hende, og nyde det - for fanden - det ville jeg ikke kunne såfremt hun estetisk frastødte mig. Og bare for at lukke det spor, så frastøder min kone mig ikke på nogen måde :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo Jazz, det er så simpelt. Du tager ikke på hvis du spiser mindre energi, end du forbruger. Hvis det var tilfældet havde vi evighedsmaskinen. 

(Næsten) Ingen ved hvor meget energi de spiser. Det afhænger nemlig af deres krops evne til at omsætte maden - og den kender de færreste (energiangivelser på fødevarer er gennemsnits- eller maksimumbetragtninger). Derudover er der andre faktorer, såsom den enkeltes stoftskiftes forkærlighed for hvad den omsatte energi bruges til (fx muskel- eller fedtvævsopbygning).

EDIT: Ud over kroppens evne til at omsætte viser forskning i øvrigt også at kostsammensætningen i sig selv påvirker optagelsen. Se fx Astrup:

http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/ha-det-godt/mere_kalk_betyder_mindre_fedt.htm

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

(Næsten) Ingen ved hvor meget energi de spiser. Det afhænger nemlig af deres krops evne til at omsætte maden - og den kender de færreste (energiangivelser på fødevarer er gennemsnits- eller maksimumbetragtninger). Derudover er der andre faktorer, såsom den enkeltes stoftskiftes forkærlighed for hvad den omsatte energi bruges til (fx muskel- eller fedtvævsopbygning).

EDIT: Ud over kroppens evne til at omsætte viser forskning i øvrigt også at kostsammensætningen i sig selv påvirker optagelsen. Se fx Astrup:

http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/ha-det-godt/mere_kalk_betyder_mindre_fedt.htm

Ja nu var det også en simpel forklaring jeg gav. Men du ved jo godt hvad jeg mener. 

Iøvrigt vil de angivne energimængder i dette tilfælde være tilstrækkeligt nøjagtige, idet man i tilfælde af pludselig forøget vægt, samt ønsket om at stoppe dette, vil veje sig dagligt. Således er det learning by doing. 

Mem det er vel ikke strengens tema? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu bringer du PCO ind i diskusionen, og det finder jeg egentlig underligt, i en generel diskusion. I øvrigt får jeg ikke samme opfattelse af PCO ved at læse om det, som den du åbenbart har fået - men den diskusion hører ikke hjemme i denne steng. 

http://www.birgitarentoft.dk/page/pco

Der står vel nærmest det omvendte? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

nu hvor jeg har fulgt med i denne debat et stykke tid, tænker jeg det er lidt underligt ingen nævner den lille sjove fætter, kaldet kemi.
For kemi kan skabe den mest fantastiske sex oplevelsen uanset om den udarter sig til forelskelse eller blot forbliver denne lille charmerende fætter som gør at vi GPer har faste gæster og I de Herre har yndlings GPer.
Kemi kan opstå spontant, men den kan også skabes. Forudsætningen er blot, at man ønsker at skabe den. At man gide anstrenge sig. Det er så selvfølgelig nemmer når vi tale halve eller hele time på bestemte ugedage. Hvor fjernbetjeningen til fjernsynet og tøjkurvens placering i forhold til sokkerne ikke blander sig i negativt i kemien.

Det er straks værre når man tale om alle ugens 7 dag, hele døgnet rundt.
Begynder man at slække lidt på, at opretholde kemien, fornemmes det hurtigt af den anden, som så i stedet for at være medspiller bliver modspiller.
Og vupti så er der gang i antikemien, hvor det meget hurtigt bliver nemmere at pege på de synlige, gerne kropslige fejl, frem for at tage hul på de mere alvorlige problemer som har startet dette antikemi helvede.
Uanset om man er mand eller kvinde, fornemmer man, at den man lever sammen med, ikke længer værdisætter en som han eller hun gjorde i starten, så går det galt, og det er altid sexen der for skylden. Det er jo så nemt ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Begynder man at slække lidt på, at opretholde kemien, fornemmes det hurtigt af den anden, som så i stedet for at være medspiller bliver modspiller.

Og vupti så er der gang i antikemien, hvor det meget hurtigt bliver nemmere at pege på de synlige, gerne kropslige fejl, frem for at tage hul på de mere alvorlige problemer som har startet dette antikemi helvede.
Uanset om man er mand eller kvinde, fornemmer man, at den man lever sammen med, ikke længer værdisætter en som han eller hun gjorde i starten, så går det galt, og det er altid sexen der for skylden. Det er jo så nemt ikke?

Det kan nu også være de mere kropslige fejl, der starter antikemihelvedet - har man f.eks forelsket og giftet sig med en slank kvinde/mand og vedkommende så begynder at bule ud her og der og gøre mindre ud af sig selv, kan det godt være man bliver lidt knotten og begynder at brokke sig over de andre ting, som man ellers godt kunne leve med - så hvad kommer først hønen eller ægget?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan nu også være de mere kropslige fejl, der starter antikemihelvedet - har man f.eks forelsket og giftet sig med en slank kvinde/mand og vedkommende så begynder at bule ud her og der og gøre mindre ud af sig selv, kan det godt være man bliver lidt knotten og begynder at brokke sig over de andre ting, som man ellers godt kunne leve med - så hvad kommer først hønen eller ægget?

Jeg er ked af at sige det - men jeg synes altså virkelig at du er det mest overfladiske menneske når du skriver herinde... 

Jeg håber seriøst det bare er noget du gør for at være interessant og at du er mere sympatisk i virkeligheden.... for du smider alt det et parforhold bør være ned i prioriteringsrækkefølgen under vægtklasse...

det er faktisk rigtig væmmelig læsning at få ind med skeer at nogen kan være sådan som mennesker... og ikke mindst som ægtemænd...  no wonder mange kvinder har hovedpine hvis det er standarden for ægtemænd rundt om i de små hjem..... 

Jeg kan slet ikke forstå nogen kan få sig selv til være sådan.... helt seriøst - det kan jeg virkelig ikke..  

Del dette indlæg

Link til indlæg

jernsvinet har sikkert været gift i mange år og og har en vis tryghed i forholdet og muligvis et godt venskab med sin kone og derfor bliver han i forholdet, kan også være at hun er god til at lave mad.

Men under alle omstændigheder er sex bare ikke så interessant med den samme person i 10-20 år , det er nærmest kedeligt og man burde give hinanden lov til at gå og "luske" lidt med andre.

Så foreslå du, konen at hun får sin sex andet sted ,ligesom du gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har en bekendt, som havde en kæreste, der var ældre end hende. 
Hun fandt så en ny yngre kæreste og slankede sig hurtigt 30 kg.
Da det så holdt op gik hun tilbage til manden og sin gamle vægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes i er meget hårde ved jernsvinet.

Det er de færreste mænd der kan tænde på en pige der er voldsom overvægtig. Det gælder uanset om manden elsker pigen bag kiloene eller ej. Liderlighed er bare vigtigt når det kommer til sex. Og sex er vigtigt for at få et parforhold til at fungere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg synes i er meget hårde ved jernsvinet.

Det er de færreste mænd der kan tænde på en pige der er voldsom overvægtig. Det gælder uanset om manden elsker pigen bag kiloene eller ej. Liderlighed er bare vigtigt når det kommer til sex. Og sex er vigtigt for at få et parforhold til at fungere.

Ved du hva? Jeg forstår faktisk rigtig fint, at man mister lysten til sin partner, hvis denne ændre sig markant fysisk eller psykisk, i forhold til det man forelskede sig i. 

Mén jeg forstår ikke, at han har behov for at tale om hende på den måde? Og hvorfor knepper han hende, når han bliver fysisk dårlig? Det er helt unødvendigt, og på alle tænkelige måder både sølle og usympatisk!

Så må han da hanke op i sig selv, finde lidt selvrespekt og blive skilt, hvis det vitterligt er et så altoverskyggende problem, at han benytter enhver lejlighed til at svine hende til, og fortælle om hvor ulækker og fed hun er. 

Redigeret af Bly

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan godt forstå hvad du mener.

Men der kan være omstændigheder der gør at man føler man sidder i saksen i et forhold, det kan for eksempel være børn eller økonomi.. Hvis den ene person så unilateralt vælger at tage rigtigt meget på, så har den person også saboteret sexlivet og derved forholdet. Det kan jeg godt forstå hvis den anden part er ked af, jeg selv ville blive meget såret.

Noget andet med jernsvinets indlæg er så at det skrevne ord nemt kan misforstås eller overfortolkes. Internettet er et sted der nemt ryger en finke af panden, man kommer nogen gange til at skrive ting lidt firkantet og mere bombastisk end man egentligt mener det. Jeg vælger at tro det bedste om jernsvinet, at han egentligt elsker og respekterer sin kone men bare inderlidt ville ønske hun gjorde en større indsats i forhold til sin vægt og er ret frustreret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror Bly og Jasmin føler sig personligt hårdt ramt af Jernsvinets indlæg fordi de jo selv er buttede, det skriver de i hvert fald om sig selv. Så kan Jernsvinets indlæg jo ramme ekstra hårdt og det er nok det der er forklaringen på deres manglende empati i denne debat overfor de mange mænd der forsøger at forklare hvorfor Jernsvinet og andre har det sådan. Jeg har ikke selv været i hans situation, og er nok også noget yngre end ham. Men en sag og et langvarigt ægteskab har ofte mere end en side i sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis min kone havde opdaget at jeg havde udstillet hende på samme måde som Jernsvinet gør med sin kone, så ville Islamisk Stats afstraffelser være vand ved siden af hvad hun ville gøre ved mig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvis min kone havde opdaget at jeg havde udstillet hende på samme måde som Jernsvinet gør med sin kone, så ville Islamisk Stats afstraffelser være vand ved siden af hvad hun ville gøre ved mig!

har du en kone?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvorfor stiller du spørgsmålstegn ved det?

Fordi jeg stiller et spørgsmål, såmænd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fordi jeg stiller et spørgsmål, såmænd. 

PB please. Spørgsmålet er ikke relevant for tråden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

PB please. Spørgsmålet er ikke relevant for tråden?

PB hvad betyder det??

Rart at se nye stemmer ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

PB hvad betyder det??

Rart at se nye stemmer ;) 

Det ved du godt ÅE. 

PB lig privat besked.

Iøvrigt har du altid selv travlt med at pege fingre ad andre, når deres indlæg ikke har noget med tråden at gøre ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

sorry. PB privat besked=PM privat meddelelse.

Fisk. Jeg har ikke sendt PBssss. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu vil jeg ikke på nogen måde stille mig til dommer overfor hvem der lige har skylden i jeres ægteskab, men du har kastet det ud i åben forum og det giver lidt efter tanke, som måske ikke lige er det du håber på.
Jeg kender ingen, hverken kvinde eller mand, der bevidst vælger at tage på for, at genere deres ægtefælle. Og jeg tror heller ikke på at de findes.
Hvis der ikke ligger sygdom/medicin eller fødsler bag en vægt stigning som du beskriver, samt en opgivende holdning til sig selv , ligger der ofte noget andet bag. De mest oplagt er : følelsen af at blive taget forgivet, at de krav man tror der stilles i ægteskabet, her tænkes både husholdning, job og børn bliver for uoverskuelig, at man ikke får opfyldt det behov man har for opmærksomhed.
Nu skal det så ikke læses som modpartens fejl. Tit kunne det være undgået, hvis bare man havde brugt mere tid på at tale sammen og lytte til hinanden. Så i bund og grund er det oftes begges fejl. Det er bare så nem, at kaste bolden over på modstanderens halv del, i stedet for, at begynde at snakke og lytte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...