Hop til indhold
Jasmin

Profiler der kommer retur

Recommended Posts

Hej Admins

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er ret relevant for hele forummets trivsel

Når en profil der har sat hele forummet på den anden ende forlader EG - så kommer der altid ro på og der opstår rimelig fred og fordragelighed. 

Der har været en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang periode med fred... vi har kunnet diskutere virkelig brandfarlige emner uden at tingene er kogt helt over og de småting der har været har i kunnet stoppe sådan rimelig hurtigt...  og der er ikke blevet oprettet tåbelige tråde med spørgsmål og meninger designet til at pisse hele den faste skare af debattører af... 

Det har været rigtig rart... 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Admins

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er ret relevant for hele forummets trivsel

Når en profil der har sat hele forummet på den anden ende forlader EG - så kommer der altid ro på og der opstår rimelig fred og fordragelighed. 

Der har været en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang periode med fred... vi har kunnet diskutere virkelig brandfarlige emner uden at tingene er kogt helt over og de småting der har været har i kunnet stoppe sådan rimelig hurtigt...  og der er ikke blevet oprettet tåbelige tråde med spørgsmål og meninger designet til at pisse hele den faste skare af debattører af... 

Det har været rigtig rart... 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

Ja.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

Det synes jeg er helt OK, sålænge vedkommende gik frivilligt, og det er uanset om der blev smækket med døren eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Hej Admins

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er ret relevant for hele forummets trivsel

Når en profil der har sat hele forummet på den anden ende forlader EG - så kommer der altid ro på og der opstår rimelig fred og fordragelighed. 

Der har været en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang periode med fred... vi har kunnet diskutere virkelig brandfarlige emner uden at tingene er kogt helt over og de småting der har været har i kunnet stoppe sådan rimelig hurtigt...  og der er ikke blevet oprettet tåbelige tråde med spørgsmål og meninger designet til at pisse hele den faste skare af debattører af... 

Det har været rigtig rart... 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

Vi  taler om en person der har nedlagt sin profil af egen fri vilje, går jeg ud fra.

Hvorfor skulle denne person være afskåret fra at oprette en ny profil på et senere tidspunkt?

Hvordan ville du forhindre det? Hvis vedkommende bruger en anden emailadresse, er det ikke til at kontrollere at det er en genganger.

 

Jeg er enig med dig i at nogle profiler kan have en brandirriterende adfærd, men det må være moderationens opgave at finde en løsning på det, hvis brugerne ikke selv kan finde ud af at undgå vedkommende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår godt hvad du mener. Nye provokerende profiler, får også altid mig til at tænke på hvad de hed sidst :)

Er profilen blevet smidt ud, er det ikke rimeligt vedkommende opretter sig igen i nyt regi - medmindre attituden er en helt anden. 

Dem du sigter til, er nok dem der opretter en profil for at sætte lus i skindpelsen. Når så hele forum brænder, og alle skælder ud på alle, så forlader trollen forum - formodenlligt med et bredt smørret grin. 

Det er desværre nok ikke muligt at forhindre at de opretter sig igen, idet mange går på mobil fra forskellige routere, og kan således ikke filtreres på IP adressen. 

Der er ikke andet for end moderationen tager ørkenvandringen, en gang til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Admins

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er ret relevant for hele forummets trivsel

Når en profil der har sat hele forummet på den anden ende forlader EG - så kommer der altid ro på og der opstår rimelig fred og fordragelighed. 

Der har været en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang periode med fred... vi har kunnet diskutere virkelig brandfarlige emner uden at tingene er kogt helt over og de småting der har været har i kunnet stoppe sådan rimelig hurtigt...  og der er ikke blevet oprettet tåbelige tråde med spørgsmål og meninger designet til at pisse hele den faste skare af debattører af... 

Det har været rigtig rart... 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

Nu ved jeg ikke hvem du refererrer til.

Så længe opførslen fra brugerens side stadig er anstændig, så er det fint nok. Men hvis det er en der hele tiden afsporer tråde og taler nedsættende, så må moderator gerne lige skrive en påmindelse om det, så vedkommende bliver klar over det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det sker jo nogen gange at nogen profiler får sig selv kørt sådan op i et hjørne at uanset hvad vedkommende skriver, bliver det opfattet negativt og de derfor vælger at gå selv - men jeg synes det giver et søgeproblem når en profil nedlægges - derfor kunne jeg godt tænke mig at profilnavnet ikke slettes - og så kunne jeg godt tænke mig at folk undlod at bruge profiløgenavne og forkortelser, da det også giver søgeproblemer :)

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er rimelig imponeret over hvor meget tid folk bruger herinde....

og at de gider gå op i sådanne detaljer om de andre.....

- hvad blev der af det gamle ordsprog, hvis du passer dit, passer vi andre vores? 

 

Ps. En Troll kan kun skabe splid og ballade......hvis der findes mennesker der gider lade sig påvirke!

Redigeret af SandraDee
  • Synes godt om 7

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er rimelig imponeret over hvor meget tid folk bruger herinde....

og at de gider gå op i sådanne detaljer om de andre.....

- hvad blev der af det gamle ordsprog, hvis du passer dit, passer vi andre vores? 

der er også nogen der bruger meget tid på Facebook. Imponerer det?

om man bruger tid her eller Facebook, det kan vel være det samme tidsfordriv.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen jeg korrigerer lige mig selv....

jeg er rimelig imponeret over hvor meget tid folk....har i overskud til at hænge på de sociale medier som tidsfordriv....

jeg er mere typen der stadig bevæger min røv op af sofaen og laver nogen ting, både alene og med venner, veninder og familie.....

 

og når man har et lækkert liv ude i den virkelige verden gider man bare ikke gå op i detaljer som trolls og folk der brokker sig over trolls.

Redigeret af SandraDee

Del dette indlæg


Link til indlæg

og når man har et lækkert liv ude i den virkelige verden gider man bare ikke gå op i detaljer som trolls og folk der brokker sig over trolls.

Det bliver snart en sjov diskussion det her: Hvorfor laver du så flere indlæg om det? :-P

Men på bundlinjen er jeg enig: Trolls er kun et problem, når folk går i nettet.

Jeg forstår godt hvad du mener. Nye provokerende profiler, får også altid mig til at tænke på hvad de hed sidst :)

Klart, men den sidste idiot er jo ikke født endnu, så det kan være en "copy cat". Og dem der genopretter sig elsker at du bruger tid på det, og måske sender stikpiller ud i en tråd osv. Det er benzin på bålet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan vi ikke liste hvem der er trolls, flamers, provokatører herinde, så vi kan undgå at falde i trolls-fælden :lol:

Der er har flere profiler herinde som lider af skizofreni, dvs. samme personer har både er trolls og mere seriøse profiler, nogle gange kan man gennemskue deres formulering.

@Jasmin, hvem hentyder du til, siden du tager dette emne op ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan vi ikke liste hvem der er trolls, flamers, provokatører herinde, så vi kan undgå at falde i trolls-fælden :lol:

Der er har flere profiler herinde som lider af skizofreni, dvs. samme personer har både er trolls og mere seriøse profiler, nogle gange kan man gennemskue deres formulering.

@Jasmin, hvem hentyder du til, siden du tager dette emne op ?

Hvis du er meget interesseret, er det relativt nemt, at få en liste over seneste tilmeldte brugere ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ps. En Troll kan kun skabe splid og ballade......hvis der findes mennesker der gider lade sig påvirke!

det er så letkøbt at skrive sådan.... og holder ikke en meter på et forum....  det er et argument der kan holde IRL hvor man kollektivt kan vende sig om og gå og sige "hey - vi gider ikke tale med dig"  Den løsning har vi ikke her fordi det ikke er debattørerne der bestemmer om de mest destruktive elementer skal have lov at sabotere tingene

hele ideen med et forum er at tale konstruktivt sammen som vi gør pt.... men når der så hele tiden er en der saboterer tingene - så er der grænser for hvor lang tid helt normalt tænkende mennesker kan ignorere det... 

og problemet med disse profiler er at de er OVERALT - i stortset samtlige tråde uanset relevans for vedkommende.... og de diskuterer med ALLE (undtagen dem der klapper dem på ryggen) og de ødelægger så godt som alle debatter med egen personlig offerrolle ... 

Direkte trolls kan man gøre noget ved - de er åbenlyse nok... men flamers er en helt anden snak for de er fjendtlige lige inden for grænserne og fornærmende nok til at de får folk til at reagere hvorefter de trækker "du misforstår også altid alting"-kortet....  så de fremstår som ofre og alting springer i luften som en a-bombe

Det splittede forum ad i hele foråret.... her er blevet virkelig rart at være siden og jeg synes virkelig bare det ville bare være så ærgeligt hvis det skulle ødelægges igen.... 

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

det kunne være interessant at se statistikken over profiler der direkte er årsag til at tråde låses...pga af personfnidder, og lign..man fristes til at mistænke dem der "dem der råber højest i flokken, er der hvor problemet ligger".....og har travlt med at pege fingre af andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er så letkøbt at skrive sådan.... og holder ikke en meter på et forum....  det er et argument der kan holde IRL hvor man kollektivt kan vende sig om og gå og sige "hey - vi gider ikke tale med dig"  Den løsning har vi ikke her fordi det ikke er debattørerne der bestemmer om de mest destruktive elementer skal have lov at sabotere tingene

hele ideen med et forum er at tale konstruktivt sammen som vi gør pt.... men når der så hele tiden er en der saboterer tingene - så er der grænser for hvor lang tid helt normalt tænkende mennesker kan ignorere det... 

og problemet med disse profiler er at de er OVERALT - i stortset samtlige tråde uanset relevans for vedkommende.... og de diskuterer med ALLE (undtagen dem der klapper dem på ryggen) og de ødelægger så godt som alle debatter med egen personlig offerrolle ... 

Direkte trolls kan man gøre noget ved - de er åbenlyse nok... men flamers er en helt anden snak for de er fjendtlige lige inden for grænserne og fornærmende nok til at de får folk til at reagere hvorefter de trækker "du misforstår også altid alting"-kortet....  så de fremstår som ofre og alting springer i luften som en a-bombe

Det splittede forum ad i hele foråret.... her er blevet virkelig rart at være siden og jeg synes virkelig bare det ville bare være så ærgeligt hvis det skulle ødelægges igen.... 

 

Jasmin, du er nu heller ikke helt uskyldig... jeg vil ikke kalde dig en troll, men du har nogle holdninger og dit skriv kan få folk op af stolen.

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Tror ikke det er muligt… altså sortere dem fra igen. En nævner de flydende IP adresser eller hvad det nu hedder. Oprette en knaldemail har vi vel alle gjort? 

Er de smidt ud og kommer tilbage og opfører sig elendig i et nyt Nick. Så er det min opfattelse, at Administrationen har en ret kort lunte overfor Personen. Så det løser jo lidt af det :-) 

Men ellers er det jo sådan, at Trolde  fisker med net… et ret stormasket net efter min mening.. så en laber lille Sild som mig bliver ikke fanget i de store masker. Ligeledes er de fleste andre Eroguidebrugere små Sild som ikke bliver fanget i nettet. Men der er selvfølgelig nogle Fisk i havet som generelt er overvægtige. De bliver om og om igen fanget i Troldenes net… og det lyder til de er trætte af det… mit bedste råd er de skal tabe sig lidt :-) så de ikke bliver fanget i maskerne ligesom vi andre ikke gør. Life is simple hvis man vel og mærket ønsker det.

Desuden må man jo stille sig selv det spørgsmål. Hvor mange % af Eroguides brugere er det egentlig som bliver fanget i nettene?? Altså i en børnehave holder man jo ikke op med at servere Frikadeller fordi 1 eller 2 af børnene ikke må spise det. Der bliver stillet krav om det nogensteder, men almindeligvis ikke noget man efterlever… Som jeg ser det, er den procentvise fordelinge her på forummet lidt ala 1-2 af Børnene i børnehaven har lidt svært ved det…. og det giver nogle låste tråde etc men vi snakker langt fra om at forummet er lagt ned for samtlige 10.000 brugere. Der kommer stadig anmeldelser sjove ting i hyggesnak etc… 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

dit skrev kan få folk op af stolen.

En kloning af skræv og skriv?

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der af og til nogle anførere i flokken, der har for vane at blive skingre. Og der er meninger, som man ikke må have. Jeg er selv blevet en anelse træt af noget af den hetz, der tidligere har kørt. Men hvis man ikke kan tåle lidt af og til, så er man næppe helt rask.

I øvrigt er det nemlig sjovt at se, hvordan nogle får skrevet om himmel og jord og fanden og hans pumpetok og stolpe op og stolpe ned. Jeg tror, at der er brugere herinde, hvor det halve af deres liv er forummet. Hey det handler om fisse - længere er den ikke! Selv brugere jeg mindre og mindre tid på ævl og bævl, og så koncentrerer jeg mig mere om at få smæk for skillingen.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, du er nu heller ikke helt uskyldig... jeg vil ikke kalde dig en troll, men du har nogle holdninger og dit skrev kan få folk op af stolen.

uha uha  - Ja da... bare se på Bear og mig i politik-debatterne....  vi har i den grad holdninger..... det har de fleste heldigvis :)  og vi har holdninger til hinanden... 

Men selv om han har kaldt mig højrenationalist og jeg har kaldt ham venstreekstremist tilsat smileyer - så har ingen af os nogensinde været oppe og skændes som sådan eller saboteret hinandens tråde eller på anden vis ødelagt noget for resten af forummet ad den vej... 

Vi har da holdninger til hinanden kva hvad vi læser.... men vi forsøger ikke at ædelægge noget for hinanden herinde.... 

Holdninger er super.... men når det ikke handler om holdninger men om sabotage... så er der forskel.... 

Og blot fordi jeg virkelig ikke kunne lide din holdning til tingene i Ryan air sagen (det biver du nok nødt til at komme over :):):)  )  - så betyder det da ikke at jeg saboterer alt hvad du skriver eller ødelægger dine tråde med alt mulig irrellevant pladder

og det er den slags brugere jeg spørger til.... om det virkelig er i forums bedste interesse at byde dem retur med åbne arme 

Jeg kan bare rigtig godt lide det EG er blevet til de sidste par md efter et virkelig uskønt forår... og jeg ville elske at kunne beholde den gode stemning... 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, du er nu heller ikke helt uskyldig... jeg vil ikke kalde dig en troll, men du har nogle holdninger og dit skrev kan få folk op af stolen.

Er det nu ikke længere OK at have egne holdninger?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Er det nu ikke OK at have egne holdninger?

jooo....men man skal også accptere at der er nogle der har en anden holdning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det nu ikke længere OK at have egne holdninger?

Nej, der har været mange tilfælde herinde, hvor man helst skal have andres holdninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Admins

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er ret relevant for hele forummets trivsel

Når en profil der har sat hele forummet på den anden ende forlader EG - så kommer der altid ro på og der opstår rimelig fred og fordragelighed. 

Der har været en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang periode med fred... vi har kunnet diskutere virkelig brandfarlige emner uden at tingene er kogt helt over og de småting der har været har i kunnet stoppe sådan rimelig hurtigt...  og der er ikke blevet oprettet tåbelige tråde med spørgsmål og meninger designet til at pisse hele den faste skare af debattører af... 

Det har været rigtig rart... 

Men når en fredsforstyrrer en gang er skredet og har smækket med døren - er det så ok at vedkommende kommer igen ? 

Er det OK at sådan en profil vender tilbage og gradvist begynder at sætte tingene i kog igen ? 

Der er flere ballademager, som fortsat er her, så måske skyldes freden bare at det har været sommerferie. Men lad os håbe at ferien har fået ballademagerne til at indse at de bør tælle til 10 før de fare i blæk huset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan vi ikke liste hvem der er trolls, flamers, provokatører herinde, så vi kan undgå at falde i trolls-fælden :lol:

Det synes jeg er en god ide, men det skal være min liste som er den sande listen. :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...