Hop til indhold
BigDick

Befamling af kvinder lovligt.....

Recommended Posts

Skal man gramse/beføle kvinder lovligt uden konsekvens, skal du blive sikkerhedsvagt i lufthavnene, der er alt åbenbart tilladt.

Hvor i alverden får du ovenstående fra? Glemte du at læse artiklen?

Hvordan ved du allerede nu, at der ingen konsekvens bliver? Og hvordan konkluderer du, at det åbenbart er tilladt? Lufthavnen er gået i gang med at undersøge det, efter to kvinder har skrevet om det i medierne, og opfordrer desuden andre mænd/kvinder, som eventuelt måtte føle sig krænket, til at melde det. Konsekvensen kan først udføres, når man ved, hvad sagen drejer sig om. Det er jo altså ikke ensbetydende med, at Lufthavnen "tillader" sit personale at handle sådan.

 

Alle kvinder og mænd, der har haft en sådan oplevelse, opfordres nu til at kontakte lufthavnen.

- Det er dybt beklageligt. Vi tager denne type sager meget alvorligt og vil gerne opfordre alle, der måtte have følt sig krænket til at kontakte os, siger sikkerhedschef i Københavns Lufthavn Johnnie Müller.

- Vi vil gøre alt for at følge op på de sager, der måtte komme. Og ingen skal være i tvivl om, at Københavns Lufthavn ser på sagerne med stor alvor, siger Johnnie Müller.

 

Det er en ganske fin og samfundsvigtig artikel at linke til, jeg synes bare det er ærgerligt, at du præsenterer den på så forvrøvlet og morgensur vis. :)

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Hvor i alverden får du ovenstående fra? Glemte du at læse artiklen?

Hvordan ved du allerede nu, at der ingen konsekvens bliver? Og hvordan konkluderer du, at det åbenbart er tilladt? Lufthavnen er gået i gang med at undersøge det, efter to kvinder har skrevet om det i medierne, og opfordrer desuden andre mænd/kvinder, som eventuelt måtte føle sig krænket, til at melde det. Konsekvensen kan først udføres, når man ved, hvad sagen drejer sig om. Det er jo altså ikke ensbetydende med, at Lufthavnen "tillader" sit personale at handle sådan.

Det er en ganske fin og samfundsvigtig artikel at linke til, jeg synes bare det er ærgerligt, at du præsenterer den på så forvrøvlet og morgensur vis. :)

Mvh,

/Gina.

Nu er det sådan at når en funktion i en virksomhed skal undersøge påstande om sine egne medarbejdere, har det jo desværre med, at der er blevet lagt låg på sagerne, men skal da kun glæde mig hvis det ender med at de pågældende, bliver anklaget for blufærdighedskrænkelse på kvinderne, hvis påstanden holder vand. De pgl. har jo sikkert fået forklaret hvad man foretager/ikke foretagersig ved kontrol, det der er foregået, er en aldeles utilstedelig opførsel de pgl. har lagt for dagen.. 

Den kommentar er det jo sikkerhedschefens pligt at komme med.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

vi var på ferie fornylig, og for at undgå alarmen og blive kropsvisiteret sørgede veninden for at der ingen smykker var, mønter osv. Alarmen kom alligevel, det var hendes BH hvor der var en metaldims i, så det var en træls omgang ;-)

Hellere meget sikkerhed end sjusk og for lidt sikkerhed, for at beskytte os alle. Men det bare usmageligt, hvis enkelte udnytter det pga de er liderlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Det er en ganske fin og samfundsvigtig artikel at linke til, jeg synes bare det er ærgerligt, at du præsenterer den på så forvrøvlet og morgensur vis. :)

Mvh,

/Gina.

Gina - nu må du ikke fornærme Bigdick ved at kalde ham morgensur! Det er garanteret hans standardhumør døgnet rundt :wink: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er dog ikke lang tid til, at det er helt slut med kropsvisiteringen fra personalet. Fra 1. september skifter lufthavnen den manuelle visitering ud med ny teknologi.

Indtil da har man som rejsende i Københavns Lufthavn stadig ret til at bede om at blive visiteret af en person med samme køn som en selv.

Betyder det også at man har ret til at blive visiteret af modsatte køn? ;) 

Jeg vil hellere visiteres af Christina end Knud :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gina - nu må du ikke fornærme Bigdick ved at kalde ham morgensur! Det er garanteret hans standardhumør døgnet rundt :wink: 

Dæleme god værksteds humor det der, og nej der er da lyse øjeblikke.imellem 

clipart thumbs up smiley emoticon 512x512 b4e9

God weekend til dig Andreas.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som om det er være en blive kontrollet af en nøgenscanner;)

Ja der bliver sikkert rift om pladserne ved de skannere, har hørt der bliver 1 til kvinder og 1 til mænd.

God weekend Krone

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal bare gøre som mig  

Jeg går op til vagten og siger "grams nu grundigt - de er store bløde og føles fabelagtige" og så stikker jeg hele brystpartiet op i næsen på ham 

Så er jeg sikret den hurtigste visitation i verdenshistorien der dårligt rører kroppen 

Virker hver gang ☺☺☺

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal bare gøre som mig  

Jeg går op til vagten og siger "grams nu grundigt - de er store bløde og føles fabelagtige" og så stikker jeg hele brystpartiet op i næsen på ham 

Så er jeg sikret den hurtigste visitation i verdenshistorien der dårligt rører kroppen 

Virker hver gang ☺☺☺

Virker ikke, Jasmin. De kigger bare på mig som om jeg er idiot...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal bare gøre som mig  

Jeg går op til vagten og siger "grams nu grundigt - de er store bløde og føles fabelagtige" og så stikker jeg hele brystpartiet op i næsen på ham 

Så er jeg sikret den hurtigste visitation i verdenshistorien der dårligt rører kroppen 

Virker hver gang ☺☺☺

sm244.gif Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
 

Hvor i alverden får du ovenstående fra? Glemte du at læse artiklen?

Hvordan ved du allerede nu, at der ingen konsekvens bliver? Og hvordan konkluderer du, at det åbenbart er tilladt? Lufthavnen er gået i gang med at undersøge det, efter to kvinder har skrevet om det i medierne, og opfordrer desuden andre mænd/kvinder, som eventuelt måtte føle sig krænket, til at melde det. Konsekvensen kan først udføres, når man ved, hvad sagen drejer sig om. Det er jo altså ikke ensbetydende med, at Lufthavnen "tillader" sit personale at handle sådan.

 

Det er en ganske fin og samfundsvigtig artikel at linke til, jeg synes bare det er ærgerligt, at du præsenterer den på så forvrøvlet og morgensur vis. :)

Mvh,

/Gina.

Der er jo altid 2 sider af den samme oplevelse. Lovgivningen er nu engang sådan at du altid kan forlange at blive kropsvisiteret af en af dit eget køn, men det ændre jo ikke ved at vi alle har forskellige grænser for hvornår vi føler os krænket. Jeg har en arbejds kollega som vil føle sig krænket hvis hun blev inviteret ud af George Clooney. Selv vil jeg være glad for bare at blive inviteret ud. :grin:

Sikkerheds vagters opgave er nu en gang at checke at du ikke gemmer noget på kroppen, og selv med xray scanner o.s.v. er det stadigvæk nødvendig sommetider at kropsvisiter folk, og dette kan ikke gøres ude berøring. Så jeg må give BD ret. Som sikkerheds vagt i lufthavnen, kan du lovligt og uden konsekvens befamle/gramse på andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man skal bare gøre som mig  

Jeg går op til vagten og siger "grams nu grundigt - de er store bløde og føles fabelagtige" og så stikker jeg hele brystpartiet op i næsen på ham 

Så er jeg sikret den hurtigste visitation i verdenshistorien der dårligt rører kroppen 

Virker hver gang ☺☺☺

Hvis jeg var sikkerheds vagt, ville jeg benytte tilbudet og sætte verdensrekord i den mest grundige, langvarige og tætte kropsvisitation, hvis du gav mig sådan et tilbud. :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Gina - nu må du ikke fornærme Bigdick ved at kalde ham morgensur! Det er garanteret hans standardhumør døgnet rundt :wink: 

Pånær når han sover :D

Det er hamrende vigtigt at der er en ordentlig sikkerhedskontrol men selvfølgelig skal ingen bevidst rage på folk for fornøjelsens skyld.

 

Hvor i alverden får du ovenstående fra? Glemte du at læse artiklen?

Hvordan ved du allerede nu, at der ingen konsekvens bliver? Og hvordan konkluderer du, at det åbenbart er tilladt? Lufthavnen er gået i gang med at undersøge det, efter to kvinder har skrevet om det i medierne, og opfordrer desuden andre mænd/kvinder, som eventuelt måtte føle sig krænket, til at melde det. Konsekvensen kan først udføres, når man ved, hvad sagen drejer sig om. Det er jo altså ikke ensbetydende med, at Lufthavnen "tillader" sit personale at handle sådan.

 

 

Det er en ganske fin og samfundsvigtig artikel at linke til, jeg synes bare det er ærgerligt, at du præsenterer den på så forvrøvlet og morgensur vis. :)

Mvh,

/Gina.

Helt enig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pånær når han sover :D

Det er hamrende vigtigt at der er en ordentlig sikkerhedskontrol men selvfølgelig skal ingen bevidst rage på folk for fornøjelsens skyld.

Helt enig

Aros. Som jeg læser dine betetninger så rager du da selv på livet løs, for din fornøjelses skyld :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Aros. Som jeg læser dine betetninger så rager du da selv på livet løs, for din fornøjelses skyld :) 

Ha ha :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

vi var på ferie fornylig, og for at undgå alarmen og blive kropsvisiteret sørgede veninden for at der ingen smykker var, mønter osv. Alarmen kom alligevel, det var hendes BH hvor der var en metaldims i, så det var en træls omgang ;-)

 

Alarmen går også tilfældigt for at tage stikprøver. Jeg er selv blevet visiteret på samme måde, og de der kvinder kunne som nævnt bare have bedt om en kvindelig sikkerhedsvagt - det står på store skilte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Virker ikke, Jasmin. De kigger bare på mig som om jeg er idiot...

Du skal bare sprede benene, når du siger replikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Betyder det også at man har ret til at blive visiteret af modsatte køn? ;) 

Jeg vil hellere visiteres af Christina end Knud :P

Husk at stoppe en rulle mønter i bukselommen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

[ ... ] er det stadigvæk nødvendig sommetider at kropsvisiter folk, og dette kan ikke gøres ude berøring. Så jeg må give BD ret. Som sikkerheds vagt i lufthavnen, kan du lovligt og uden konsekvens befamle/gramse på andre.

 

At kropsvisitere er da på ingen måde det samme som at befamle/gramse.

Hvis nogen er gået over stregen og har "gramset" skal det naturligvis have konsekvens, men krav om kropsvisitering (som er en nødvendighed) er stadig ikke ensbetydende med, at det anses som lovligt og almindeligt accepteret at "gramse". 

Mvh,

/Gina.

 

 

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis i nu gad ulejlige jer med at læse artiklen, så vil nedenstående citat jo vise, at vagten er gået mere end langt over stregen, hvis de har funet det nødvendigt, at undersøge hende, i hendes trusser, skal politiet tilkaldes og hun skal føres ind i et undersøgelses rum, dog stadig kun af egen vilje. 

Citat fra artiklen.

Lektor og journalist Anne Lea Landsted er en af de kvinder, som har udtalt sig i medierne om krænkelser i lufthavn. Hun skrev for et par dage siden i et debatindlæg i Politiken, at hun to gange er blevet kropsvisiteret af for nærgående vagter.

- Første gang havde sikkerhedsvagten haft hænderne så langt nede i mine trusser, at jeg måtte trække hans hånd op, skriver Anne Lea Landsted.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis i nu gad ulejlige jer med at læse artiklen, så vil nedenstående citat jo vise, at vagten er gået mere end langt over stregen, hvis de har funet det nødvendigt, at undersøge hende, i hendes trusser, skal politiet tilkaldes og hun skal føres ind i et undersøgelses rum, dog stadig kun af egen vilje. 

ENDELIG en der læser artiklen som jeg har gjort. Men nej nej, det er som sædvanlig mig der er på vildspor efter adskillige indlægsskribenters opfattelse, jow jow sådan er det bare herinde. Det er jo det perfekte job at være Security ansat hvis man har de tilbøjeligheder. I min term. det er jo direkte blufærdighedskrænkelse, men det overser indlægsskribenterne meget belejligt. Men lad os nu se hvad resultatet bliver, Security er jo nok meget belejligt IKKE videoovervåget.

Venligst landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

ENDELIG en der læser artiklen som jeg har gjort. Men nej nej, det er som sædvanlig mig der er på vildspor efter adskillige indlægsskribenters opfattelse, jow jow sådan er det bare herinde. Det er jo det perfekte job at være Security ansat hvis man har de tilbøjeligheder. I min term. det er jo direkte blufærdighedskrænkelse, men det overser indlægsskribenterne meget belejligt. Men lad os nu se hvad resultatet bliver, Security er jo nok meget belejligt IKKE videoovervåget.

Venligst landsbytossen - nu med tablet.

du skriver idin overskrift at befamling er lovlig. Det fremgår jo netop af artiklen at det er det ikke. Du læser og forvansker fakta, på pinligste Ekstra Bladet vis. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har aldrig kigget efter overvågning, når jeg har været igennem security, så det må være rene gætterier fra min side. Det taler da mod al logik, hvis ikke sådan et areal er overvåget. Her er der da en gylden mulighed for at få et godt enkelt billede af samtlige passagere.

Det burde være en smal sag med dato og ca. klokkeslet, så realiteterne kan komme på bordet.

Vi er nok mange som stadig bliver lidt "autoritets tro" når en uniform og kasket nærmere sig med et stift udtryk i ansigtet. En situation hvor mange nok fristes til en form for magtmisbrug, ved at overskride deres beføjelser. 

Ved godt det ikke kan sammenlignes, men blev engang i Miami lufthavn beordret til at stille mig på anviste steder med hænder og fødder, således at jeg nærmest stod og strittede lidt med røven. Min eneste påklædning var T-shirt, shorts og klip-klappere. Efter at stået sådan i ca. 10 min. kommer der en stor neger kvinder, som knæler ned i max mulig skovskider stilling, og begynder at rage løs på mine Indiske vandbære ben med begge hænder. Hun har flere gange en finger eller to oppe under kanten på mine heldigvis halv lange shorts, og til sidst forlanger hun mine nedslidte klip-klappere med sig til en scanning. Jeg er ikke så nærtagende generelt, men her følte jeg mig faktisk ydmyget på det groveste, og så i en situation, hvor man godt ved at man kommer længst med tavshed..:)

Jeg husker også militærlægen fra sessionsdagen. En ældre snusket mand, som stank af bodega. Han stillede sig skråt bagved en, og langede sine nikotingule fingre ned gennem elastikken til de uberørte ædle dele... Jeg husker det som en evighed inden han havde fået mig erklæret "egnet"..;-)

VH Ludvig.

Redigeret af Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...