Hop til indhold
BigDick

Befamling af kvinder lovligt.....

Recommended Posts

 

Vi er nok mange som stadig bliver lidt "autoritets tro" når en uniform og kasket nærmere sig med et stift udtryk i ansigtet. En situation hvor mange nok fristes til en form for magtmisbrug, ved at overskride deres beføjelser. 

Ved godt det ikke kan sammenlignes, men blev engang i Miami lufthavn beordret til at stille mig på anviste steder med hænder og fødder, således at jeg nærmest stod og strittede lidt med røven. Min eneste påklædning var T-shirt, shorts og klip-klappere. Efter at stået sådan i ca. 10 min. kommer der en stor neger kvinder, som knæler ned i max mulig skovskider stilling, og begynder at rage løs på mine Indiske vandbære ben med begge hænder. Hun har flere gange en finger eller to oppe under kanten på mine heldigvis halv lange shorts, og til sidst forlanger hun mine nedslidte klip-klappere med sig til en scanning. Jeg er ikke så nærtagende generelt, men her følte jeg mig faktisk ydmyget på det groveste, og så i en situation, hvor man godt ved at man kommer længst med tavshed..:)

VH Ludvig.

Ja når man læser hvordan politiet i USA behandler en bestemt befolkningsgruppe, så forbavser det ikke nogen mht. din oplevelse, men jo det kan lige præcis sammenlignes, personer der har autoritet er magtliderlige.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

du skriver idin overskrift at befamling er lovlig. Det fremgår jo netop af artiklen at det er det ikke. Du læser og forvansker fakta, på pinligste Ekstra Bladet vis. 

Ligepræcis

Del dette indlæg


Link til indlæg

ENDELIG en der læser artiklen som jeg har gjort. Men nej nej, det er som sædvanlig mig der er på vildspor efter adskillige indlægsskribenters opfattelse, jow jow sådan er det bare herinde. Det er jo det perfekte job at være Security ansat hvis man har de tilbøjeligheder. I min term. det er jo direkte blufærdighedskrænkelse, men det overser indlægsskribenterne meget belejligt. Men lad os nu se hvad resultatet bliver, Security er jo nok meget belejligt IKKE videoovervåget.

Venligst landsbytossen - nu med tablet.

BD, jeg må beklage, mit indlæg er ikke ment for at understrege dit budskab, tvært i mod, for jeg syntes at dit første indlæg er ret misvisende i forhold til artiklen,  lige som mange andre indlæg er. 

Ps.

Hele Cph er kamera overvåget, dele er video overvåget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg rejser meget  har jeg været turen igennem mange gange, jeg er også blevet visiteret af kvinder. Normalt spørger både mænd og kvinder om de må vistere, så må man jo sige nej hvis man mener det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Betyder det også at man har ret til at blive visiteret af modsatte køn? ;) 

Jeg vil hellere visiteres af Christina end Knud :P

her må jeg lige komme med en advarsel. Jeg blev på et tidspunkt stoppet af en kvindelig tolder i Helsingborg - mega sild, så jeg spurgte høfligt om jeg ikke skulle kropsvisiteres. Det kostede mig 3 timer mens de skilte min bil ad i atomer - og jeg blev kropsvisiteret (af en mandlig kollega, der vist var Hulkens storebror). 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

At kropsvisitere er da på ingen måde det samme som at befamle/gramse.

Hvis nogen er gået over stregen og har "gramset" skal det naturligvis have konsekvens, men krav om kropsvisitering (som er en nødvendighed) er stadig ikke ensbetydende med, at det anses som lovligt og almindeligt accepteret at "gramse". 

Mvh,

/Gina.

 

 

Problemet er bare at stregen ikke er den samme for alle. Som jeg skrev tidligere, har jeg en kollega, som vil føle sig krænket bare hun bliver inviteret ud. Prøv at forstille dig hvordan det er i daglig dagen når vi sidder tæt i et møde rum, og en mand kommer til at strefe hendes skulder. En anden kollega giver altid knus m.m. når hun kommer forbi.

En kropsvisitation kan nu engang ikke udføres uden at vagten rører ved modparten, og det vil for nogen være grænseoverskridende, og føles som befamling. Den hårfine grænse er ikke ens for 2 personer.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

her må jeg lige komme med en advarsel. Jeg blev på et tidspunkt stoppet af en kvindelig tolder i Helsingborg - mega sild, så jeg spurgte høfligt om jeg ikke skulle kropsvisiteres. Det kostede mig 3 timer mens de skilte min bil ad i atomer - og jeg blev kropsvisiteret (af en mandlig kollega, der vist var Hulkens storebror). 

:D:D

Her kan jeg ikke lade være med at grine noget. :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

her må jeg lige komme med en advarsel. Jeg blev på et tidspunkt stoppet af en kvindelig tolder i Helsingborg - mega sild, så jeg spurgte høfligt om jeg ikke skulle kropsvisiteres. Det kostede mig 3 timer mens de skilte min bil ad i atomer - og jeg blev kropsvisiteret (af en mandlig kollega, der vist var Hulkens storebror). 

Omvendt har jeg overværet en midaldrende, kvindelig receptionist, der spurgte 4-5 unge, bredskuldrede politibetjente om de ikke skulle kropsvisiteres før hun kunne lukke dem ind (de skulle ind for at holde vagt på grund af noget i naboejendommen). De tog det dog lidt pænere, og hun ville sikkert også bare have nydt, hvis de havde lagt hende i håndjern og havde taget hende med på stationen ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis i nu gad ulejlige jer med at læse artiklen, så vil nedenstående citat jo vise, at vagten er gået mere end langt over stregen, hvis de har funet det nødvendigt, at undersøge hende, i hendes trusser, skal politiet tilkaldes og hun skal føres ind i et undersøgelses rum, dog stadig kun af egen vilje. 

Jeg tvivler stærkt på at det hun påstår virkeligt har fundet sted. Og hvis det havde, forstår jeg ikke at hun ikke med det samme har bedt om at komme til at tale med en overordnet.

Jeg går gennem security ca. 1-2 gange om ugen i forskellige lufthavne i verden, og jeg har aldrig oplevet noget som bare kommer i nærheden af det som påståes her.

I USA bliver jeg altid taget ud til kropsvisitation, fordi jeg har en en lille inderlomme i mine bukser til penge, og her er der selvfølgelig en lynlås på. Den får ikke metal scannerne til at reager, men den popper op som en gul plet på deres body scanner.

Jeg ser frem til den dag, hvor sikkerheden bliver skruet så meget op at vi alle skal være nøgne når vi går gennem security. :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis i nu gad ulejlige jer med at læse artiklen, så vil nedenstående citat jo vise, at vagten er gået mere end langt over stregen, hvis de har funet det nødvendigt, at undersøge hende, i hendes trusser, skal politiet tilkaldes og hun skal føres ind i et undersøgelses rum, dog stadig kun af egen vilje. 

Du ved da ikke hvor langt nede i trusserne? Hun siger bare (i indirekte citat) at det var "så langt" at hun måtte tage dem op. Hvor langt er det?
 

Til sammenligning har jeg også haft fingre inden for mine underbukser i den situation to gange - heraf den ene i CPH og den anden i udlandet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

her må jeg lige komme med en advarsel. Jeg blev på et tidspunkt stoppet af en kvindelig tolder i Helsingborg - mega sild, så jeg spurgte høfligt om jeg ikke skulle kropsvisiteres. Det kostede mig 3 timer mens de skilte min bil ad i atomer - og jeg blev kropsvisiteret (af en mandlig kollega, der vist var Hulkens storebror). 

Jeg tager sjældent min bil med når jeg skal flyve :)
Så jeg kan acceptere hvis kvinden prøver at skille mig i atomer ;)

Men det da øv hvis Hulkens storebror pendler mellem tolden i Helsingborg og Kbhs lufthavn....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...