Hop til indhold
jhansen

Information om ny annonceside

Recommended Posts

Hej Frej,

Du er ikke den første der har ytret lige præcis det ønske, så det er et reelt problem. Jeg har tænkt længe over hvordan det kan gøres effektivt, og må konkluderet at "ægte verificering" ikke kan lade sig gøre. Der er altid en vej, omend besværlig, udenom verificering.

I princippet kan man få verificeret sit billede efter alle kunstens regler og så lade veninde/kollega tage mod kunderne bagefter.

Den løsning jeg hælder mod er at lade sitets brugere angive om en annoncørs billeder er ægte eller uægte. Dvs om den der tog imod var den samme på billeder.  Det er det vel det tættest man kan komme uden at bede folk om legitimation.

Det åbner så for at konkurrenter og sure kunder miskrediterer bestemte annoncører ( der har bl.a. være falske anmeldelser herinde rettet mod Frodige Ida).

Men sig frem hvis der er bedre løsninger.

Måske  kan GP selv vælge verificering af billeder  og sitet vælger en bedtroet  "udsendt medarbejder" der undersøger sagerne mod f.eks. prisnedslag. Hvad ved jeg.

Kræv at GP'en uploader et verifikationsbillede med et papir med håndskrevet med dags dato eller dagens avis.
Pigen skal ikke vise ansigt i denne proces, men blot dokumentere at krop stemmer overens med billederne i hendes annonce.

En anden mulighed er lidt dyrere, men relevant hvis siden får succes, og det er at TinEye har en API man kan gøre brug af. Jeg ved ikke hvordan den virker, men den eksisterer ;)

https://services.tineye.com/TinEyeAPI

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kræv at GP'en uploader et verifikationsbillede med et papir med håndskrevet med dags dato eller dagens avis.Pigen skal ikke vise ansigt i denne proces, men blot dokumentere at krop stemmer overens med billederne i hendes annonce.

En anden mulighed er lidt dyrere, men relevant hvis siden får succes, og det er at TinEye har en API man kan gøre brug af. Jeg ved ikke hvordan den virker, men den eksisterer ;)

det giver ikke nogen sikkerhed en middelmådig Photoshop haj kan på kort tid  forfalske et sådant billede.

personligt tror jeg mere på at os mænd validere piges ægthed efter besøg 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kræv at GP'en uploader et verifikationsbillede med et papir med håndskrevet med dags dato eller dagens avis.Pigen skal ikke vise ansigt i denne proces, men blot dokumentere at krop stemmer overens med billederne i hendes annonce.

Må vist lige indskyde at jeg vil begrænse antallet af billeder til 5-6 stk.  Det er udelukkende for at kunder har en ide om hvad de får.

Tineye løser ikke problemet med faste profiler/billeder som jeg påpeger i tidligere indlæg. Kun personer der har besøgt pågældende kan verificere at det beskrevne passer med det købte. Hvis en profil først er blevet "untrusty" så er det svært  at komme af med det prædikat.

Jeg er stadig usikker på metoden men brugeren Bananas gode ideer er mit pejlemærke i øjeblikket.

Del dette indlæg

Link til indlæg

det giver ikke nogen sikkerhed en middelmådig Photoshop haj kan på kort tid  forfalske et sådant billede.

personligt tror jeg mere på at os mænd validere piges ægthed efter besøg 

Jeg er helt enig med dig :)

Men ikke i at en photoshop haj kan forfalske det. Man kan forsøge, men der findes tjenester der kan afsløre det og endda finde ud af hvilket linse der har taget billedet eller de forskellige billeddele. Det er dog hammerdyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mht. til billeder:

Ved ikke om det er nævnt, men kunne evt. kunder få en "verificering"'s knap de kan gå ind og trykke på, når de har mødt pigen? 

Det er næppe alle der vil benytte den, men der skal jo ikke mange klik til før geden er barberet.

Og statestikker vil være fint :-)

Redigeret af Cheetah

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mht. til billeder:

Ved ikke om det er nævnt, men kunne evt. kunder få en "verificering"'s knap de kan gå ind og trykke på, når de har mødt pigen? 

Det er næppe alle der vil benytte den, men der skal jo ikke mange klik til før geden er barberet.

Og statestikker vil være fint :-)

Det er næsten den eneste måde at gøre det på.

Meeennnn... djævlen i detaljen er også hvordan man får sorteret båtnakkerne fra, der har en horn i siden på en pige. Måske bare at fjerne toppen og bunden. Fjerne 1/3 positive tilkendegivelser, 1/3 negative og så vurdere resten. Det er vist løsningsmode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er næsten den eneste måde at gøre det på.

Meeennnn... djævlen i detaljen er også hvordan man får sorteret båtnakkerne fra, der har en horn i siden på en pige. Måske bare at fjerne toppen og bunden. Fjerne 1/3 positive tilkendegivelser, 1/3 negative og så vurdere resten. Det er vist løsningsmode.

Alene pga. af båtnakkerne tænker jeg, at det er uhyre vigtigt af der ikke bliver en rating-funktion. Blot en verificerings-knap. 

Det er noget andet med anmeldelser på et forum, ligesom dette, hvor også brugerne har et "omdømme" og er noget mere seriøse. Og selv her kan det jo gå galt nu og da ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alene pga. af båtnakkerne tænker jeg, at det er uhyre vigtigt af der ikke bliver en rating-funktion. Blot en verificerings-knap. 

Det er noget andet med anmeldelser på et forum, ligesom dette, hvor også brugerne har et "omdømme" og er noget mere seriøse. Og selv her kan det jo gå galt nu og da ;-)

Mht verificering mener du vist enten eller.

Hvad med følgende mht billeder ? Ægte, I tvivl, Falske

Og tekst: Passer, Delvist, Forkert

Det holder vist ikke helt, eller?  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tekstverificering synes jeg du skal droppe helt. Tekst er jo hvad det er, og uanset hvis det drejer sig om bilannoncer, mad, tøj eller djævulen og hans svigermor, så er en reklametekst en reklametekst - d.v.s. ikke særligt i overensstemmelse med virkeligheden. Skal kunderne verificere dem så tror jeg snart du er ude på dybt vand.

Jeg tror du skal nøjes med to knapper: ægte og i tvivl. Hver "i tvivl" neutraliserer hver ægte. Men med hensyn til båtnakkerne så er det uhyre viktigt at sidens mod er til at komme i kontakt med. Hvis en pige bliver udsat for konkurrenter eller andre båtnakker, så skal hun kunne kontakte siden for at verificere sig selv. En der har falske billeder skulle jo ikke kontakte jer hvis det var. 

Og så er det jo det med IP, måske skal hvert IP bare kunne klikke en gang. 

6 billeder er ikke ret mange. Hvordan tænker du dig at f.eks. et bordel med 8-10 piger på skemaet, skal håndtere det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mht verificering mener du vist enten eller.

Hvad med følgende mht billeder ? Ægte, I tvivl, Falske

Og tekst: Passer, Delvist, Forkert

Det holder vist ikke helt, eller?  :)

Jeg er vist lidt tung i det. Jeg forstår ikke sætningen: "Mht verificering mener du vist enten eller."

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er vist lidt tung i det. Jeg forstår ikke sætningen: "Mht verificering mener du vist enten eller."

Min fejl. Jeg mente enten sand eller falsk. Altså kun to muligheder som Bananas nævner.

Tekstverificering synes jeg du skal droppe helt. Tekst er jo hvad det er, og uanset hvis det drejer sig om bilannoncer, mad, tøj eller djævulen og hans svigermor, så er en reklametekst en reklametekst - d.v.s. ikke særligt i overensstemmelse med virkeligheden. Skal kunderne verificere dem så tror jeg snart du er ude på dybt vand.

Det var nu mere med at hensyn til evt faktuelle oplysninger i teksten. Men selv med faktuelle ting kan der være fortolkningsspørgsmål. Du har nok ret i at det skal droppes.

Jeg tror du skal nøjes med to knapper: ægte og i tvivl. Hver "i tvivl" neutraliserer hver ægte. Men med hensyn til båtnakkerne så er det uhyre viktigt at sidens mod er til at komme i kontakt med. Hvis en pige bliver udsat for konkurrenter eller andre båtnakker, så skal hun kunne kontakte siden for at verificere sig selv. En der har falske billeder skulle jo ikke kontakte jer hvis det var. 

Den holder ikke helt. En stemme fra en person kan have mere værdi end en stemme fra andre.  Jeg tror vi overkomplicerer problemstillingen. Det må komme an på en prøve når det implementeres.

Og så er det jo det med IP, måske skal hvert IP bare kunne klikke en gang. 

6 billeder er ikke ret mange. Hvordan tænker du dig at f.eks. et bordel med 8-10 piger på skemaet, skal håndtere det?

IP adresse kan man godt bruge selvom det i princippet kan være flere af hinanden uafhængige personer bag.

Bordeler er jeg helt ligeglad. Jeg vil gerne undgå enhver slags  alfonser, udlejere etc. Jeg forudsætter ganske enkelt at den der opretter, retter og evt sletter annoncen er den samme person, der yder servicen. Ved mindste tegn på "snyd" og fusk lukker jeg profilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bordeler er jeg helt ligeglad. Jeg vil gerne undgå enhver slags  alfonser, udlejere etc. Jeg forudsætter ganske enkelt at den der opretter, retter og evt sletter annoncen er den samme person, der yder servicen. Ved mindste tegn på "snyd" og fusk lukker jeg profilen.

Sådan skal det lyde, så kommer der dæleme IKKE mange massageklinikker på det site, med de ejerforhold der forefindes på stederne, men de har jo også deres egne hjemmesider ,som de kan redigere som de vil mht. kritik af biksen. Markeringen - Respekt for den beslutning. 

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej derude

For ca 1½ år var jeg på en Ukrainsk/Amerikansk datingsite, siden er ejet og drevet fra USA af en amerikaner og hans russiske hustru, og med satellitkontorer spredt rundt i Ukraine - Rusland - Belarus.

Disse kontorers formål er først og fremmest, at hjælpe pigerne når de vil "Sign in" fordi den russiske mafia skal sorteres fra  - dvs undgå FALSKE profiler; men også når de har brug for hjælp til oversættelse af breve fra ukrainsk til engelsk 

Det gøres ved at ALLE piger der vil "Sign in" skal henvende sig på et af datingsitet´s kontorer medbringende personlig ID (eks. pas - kørekort) og de fotos de vil have i deres profil - på den måde sorteres en meget stor del af scam profiler væk. Endvidere skal de medbringe deres udkast til profiltekst så kontoret kan være dem behjælpelig med oversættelse fra Ukrainsk til engelsk.

Ovenstående er en ganske effektiv metode til kontrol af fotos - - -  noget andet er så den person mand møder IRL:wub: eller :mrgreen: eller :) eller:shock: eller :twisted: eller :ph34r: -------

Mange hilsner

Nyder livet

(jeg kan tilføje at denne datingsite blev styret fra USA med en hård men kærlig jernnæve - al brevveksling mellem mig og Swetlana gik turen forbi USA hvor der blev læst og kontrolleret samtidig med oversættelse fra engelsk til ukrainsk og vice versa - helvedes kantet - besværligt - og dyrt i forhold til datingsider i EU - men meget meget betryggende så helt OK. Urolighederne i Kiev satte desværre en stopper for vores date indtil videre; men jeg håber Swetlana´s tilbud om at vores date skal være en uges vandretur i bjergene med telt - kogegrej - bad i skovsøer - ;-)   - stadig står ved magt - det tror jeg, - vi har nemlig stadig emailkontakt )

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. det giver ikke nogen sikkerhed en middelmådig Photoshop haj kan på kort tid  forfalske et sådant billede.

2. personligt tror jeg mere på at os mænd validere piges ægthed efter besøg 

1. men en middelmådig kan ikke forfalske sådan et billede hvis det er dagens avis der er kravet - det er meget nemt at se når det er copy paste i dette tilfælde.

2. det vil blot avle et nyt problem for GP - hvis en utilfreds gæst / båtnakke skriver hendes billeder er falske uden at være det. og problemet vil efter min mening være større, hvis denne utilfredse gæst er en habil IT bruger.

Redigeret af gerog

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

1. men en middelmådig kan ikke forfalske sådan et billede hvis det er dagens avis der er kravet - det er meget nemt at se når det er copy paste i dette tilfælde.

2. det vil blot avle et nyt problem for GP - hvis en utilfreds gæst / båtnakke skriver hendes billeder er falske uden at være det. og problemet vil efter min mening være større, hvis denne utilfredse gæst er en habil IT bruger.

Så skulle der måske blot være én mulighed, nemlig at kunne validere at pigen er den hun udgiver sig for på foto. Bum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

a. Svært ja men ikke umuligt, alfonserne er jo kreative.

2. Hvis Admin får et hint om at billedet er "falsk", så skal det bare slettes og meddeles til annoncøren at han "har modtaget en anmeldelse mht. billedet/billederne, så DU (læs annoncøren) skal bevise at de IKKE er". 

Venligst Landsbytossen - nu med tablet 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det må kunne håndteres fornuftigt med tiden. Andre må have stødt på problemet og forhåbentligt løst den. Men husk på at dette reelt kun kan ske ved gratis profiler - dem der ikke har markeringen "trusted" . VIP profiler ændres  til "untrusted" ved fusk og kommer ikke umiddelbart kun til at have samme funktionalitet som gratis med tilføjelse af stemplet "untrested" (eller noget der ligner). Et vink med en vognstand om at skride. Jeg tror nu ikke det vil ske særlig tit - måske 2-3 gange pr år  men hvad ved jeg :)

Så skulle der måske blot være én mulighed, nemlig at kunne validere at pigen er den hun udgiver sig for på foto. Bum.

Det kan man ikke gøre med sikkerhed, Cheetah. Det tættest du kan komme er hvis vedkommende sender tager et foto at deres kørekort, pas eller lignende. Jeg har ikke lyst til at kigge personlig information igennem. Tvivler også på at der lovligt at kræve det. Det går ganske enkelt over min grænse.

Eneste brugbar metode er at kunder kan tilbagemelde. Det gør de faktisk i stor stil her på eroguide.dk

2. Hvis Admin får et hint om at billedet er "falsk", så skal det bare slettes og meddeles til annoncøren at han "har modtaget en anmeldelse mht. billedet/billederne, så DU (læs annoncøren) skal bevise at de IKKE er". 

Her kan tineye og google bruges. Hvis billede findes et andet sted så skal det selvfølgelig slettes da det er beskyttet materiale.

Hvis det til gengæld f.eks. er venindens krop så mon ikke et mærke "falsk billede", får folk til at pille det af igen.

Men igen, hvordan gøres det fornuftigt og pænt så der er en chance for at rette op.

Ahhh. jeg bliver blød på mine gamle dage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det kan man ikke gøre med sikkerhed, Cheetah. Det tættest du kan komme er hvis vedkommende sender tager et foto at deres kørekort, pas eller lignende. Jeg har ikke lyst til at kigge personlig information igennem. Tvivler også på at der lovligt at kræve det. Det går ganske enkelt over min grænse.

Eneste brugbar metode er at kunder kan tilbagemelde. Det gør de faktisk i stor stil her på eroguide.dk

Nej jeg kan godt se udfordringen.

Sandheden er nok, at det er svært at lave en holdbart valideringssystem, i en branche hvor hverken GP'ere eller brugere har lyst til at være "offentlige" - om det så er med billeder eller andre personlige detaljer ;-)

Redigeret af Cheetah

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan man ikke gøre med sikkerhed, Cheetah. Det tættest du kan komme er hvis vedkommende sender tager et foto at deres kørekort, pas eller lignende. Jeg har ikke lyst til at kigge personlig information igennem. Tvivler også på at der lovligt at kræve det. Det går ganske enkelt over min grænse.Men igen, hvordan gøres det fornuftigt og pænt så der er en chance for at rette op.

Ahhh. jeg bliver blød på mine gamle dage :)

Nu er det så ikke Administrator der KRÆVER det, det er annoncøren selv, der uopfordret sender den dokumentation som vedkommende finder relevant. De kan jo da bare lade være med at sende personlige oplysninger, når ADMIN ikke har bedt om det. Hvor svært kan det lige være. 

Så er bolden hos annoncøren igen. Og jeg kan ved gud IKKE se, at Admin skal bruge tid, på at undersøge om et billede er "ægte". Det er jo da annoncøren selv der har skabt tvivlen, og i det moment også vedkommende der må rette op.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det må kunne håndteres fornuftigt med tiden. Andre må have stødt på problemet og forhåbentligt løst den. Men husk på at dette reelt kun kan ske ved gratis profiler - dem der ikke har markeringen "trusted" . VIP profiler ændres  til "untrusted" ved fusk og kommer ikke umiddelbart kun til at have samme funktionalitet som gratis med tilføjelse af stemplet "untrested" (eller noget der ligner). Et vink med en vognstand om at skride. Jeg tror nu ikke det vil ske særlig tit - måske 2-3 gange pr år  men hvad ved jeg :)

Når du siger gratis profiler, mener du så profiler for annoncøren eller skal man som kunde også have en profil for at kunne bedømme/rapportere et billed?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når du siger gratis profiler, mener du så profiler for annoncøren eller skal man som kunde også have en profil for at kunne bedømme/rapportere et billed?

Kun for annoncører. Det kræver en simpel profil som andre steder. I virkeligheden bare en email adresse hvorefter man verificerer  sin profil og herefter kan indtaste en adgangskode.  Man har en fungerende profil efter maks 60 sekunder - dog afhænig af hvor hurtig man kan modtage en email.

Skal du ikke oprette en annonce så skal man ikke logge ind. Kunsten er så at kunne få brugbar input fra brugerne såsom billedvalidering og deslige uden at man er logget ind. Den bliver nok vanskelig :)  men ikke umulig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu varer det ikke så længe inden der kommer reelle boller på suppen. Jeg håber at have et site klar til test i slutningen af kommende uge.

Der er vedlagt et skærmdump at hvordan interface ser ud når man vælger det jeg kalder "dit arbejdssted". Det er rimeligt tæt på hvordan det kommer til at se ud. Men sig frem.

Der er dog et par ting der lægger mig hindringer i vejen

1.  Interface til valg af lokation på kort. Jeg er stødt på et par bugs i et værktøj jeg bruger til bruger grænseflade. Jeg regner dog at de væsentlige problemer er løst, men der mangler stadig småting som at vise lokationer hentet fra en database
  2. Upload af profilbilleder. Af en eller anden grund virker det ikke på min setup. Det kan jeg kun teste når jeg installerer på det rigtige server.
  3. Afsendelse af mails i forbindelse med oprettelse af brugere. Også dette virker ikke på min lokale maskine. Igen regner jeg med at det er løst (næsten) automatisk når jeg installer på den rigtige server.

Sig til hvis i har ønsker til ændringer

Screen Shot 2015-08-03 at 00.39.36.png

Del dette indlæg

Link til indlæg

.....

Der er dog et par ting der lægger mig hindringer i vejen

1.  Interface til valg af lokation på kort. Jeg er stødt på et par bugs i et værktøj jeg bruger til bruger grænseflade. Jeg regner dog at de væsentlige problemer er løst, men der mangler stadig småting som at vise lokationer hentet fra en database
    Løst. Hvis man har angivet en lokation i sin profil kan den vises på et kort når der søges. 
  2. Upload af profilbilleder. Af en eller anden grund virker det ikke på min setup. Det kan jeg kun teste når jeg installerer på det rigtige server.
    Løst for et profil billede. Kan uploade flere billeder ad gangen hvis galleri bliver besluttet.
  3. Afsendelse af mails i forbindelse med oprettelse af brugere. Også dette virker ikke på min lokale maskine. Igen regner jeg med at det er løst (næsten) automatisk når jeg installer på den rigtige server.
    Mangler, men virker sandsynligvis med det samme når det kommer på rigtig server. (sendmail problem)

Sig til hvis i har ønsker til ændringer

Så er jeg ved at være klar med en alfa udgave af ny annoncesite. Se kommentarer ovenover. En håndfuld udvalgte herfra "får lov" til første testskud. Jeg forventer at kunne lægge noget på en midlertidig server og (nok lånt) domæne på søndag.  (Forventer da jeg har en mindre strid kørende med hosting udbyder)

Nuværende meget basal funktionalitet.

1. Oprette brugere
  2. Oprette og rette annoncer.
  3. Uploade profilbillede/billeder
  4. Søg på områder (Ikke nødvendigvis kommuner)
  5. Søgning på enkelord/sætning
  6. Visning af profil
  7. Visning af søgeresultat på kort
  8. .... småting

Ingen hurlumhej med visning/betaling/opprioritering af annoncer på nuværene tidspunkt

På beding

• brugervurdering/verificering af annonce
  • pausering af annoncer
  • automatisk hentning af egen profil fra andre annoncesites. (Mål er at kunne oprette sig som ny bruger og oprette annonce ved at hente sin annonce -tekst og kontaktinfo- fra anden  site på mellem 30 og 60 sekunder. Dette kun muligt ved bestemte andre sites)

Og nu til noget andet...nemlig Paysafecard (https://www.paysafecard.com/da-dk/)

Konceptet går ud på at man køber et kort indeholdende x antal kroner, og kan betale online helt anonymt. Dvs modtageren kender ikke betalerens identitet og viceversa, da det er koder der udveksles.

Dvs det er sikker betalinger og det har været på markedet i en del år.

Det man i branchen vægter anonymitet højt synes jeg konceptet  er ideel til modtagelse af betalinger.

Hvem har reel erfaring med det?  (truspilot.dk anmeldelser er ligegyldige)

Evt andre udbydere med samme muligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ikke læst noget videre i denne tråd. Jeg konstaterer bare, at i alle omgivende lande er der mulighed for at finde købepiger med verificerede billeder - herunder i Sverige, hvor det hele er dybt kriminelt.

Der har flere gange været nogen IT-kyndige, der besluttede sig for at gøre noget ved det i Danmark. Men det er ligesom gledet ud i sandet hver gang. Så vi sidder med JP/Politikens Escortguide og alle dens kopierede billeder, og kommer tilsyneladende aldrig videre, selv om der burde være en god forretning i at have et troværdig annonceplatform.

Hvem vil være millionær? Enhver IT-kyndig kan jo bare bukke sig ned og samle markedet op.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...