Hop til indhold
JohnPop

Finde en udenlandsk(ukrainsk) kone. Hvordan?

Recommended Posts

 

 

Hvordan er det egentlig, skal man kunne forsørge hende? Hvordan vil du gøre det, uden at have et arbejde?

Nemlig !

Hun kan KUN få opholdstilladelse hvis du de seneste 5 år IKKE har fået nogen offentlig hjælp (ellers må du finde dig et job og vente 5 år). PLUS du skal have et arbejde, hvor du kan bevise du kan forsørge hende PLUS du skal lægge et pænt stort depositum hos udlændingeservice (tror det er i nærheden af 100.000kr ) PLUS du skal bevise at du ejer (eller på anden måde har rådighed over) en bolig der er stor nok til minimum 2 personer (vist nok minimum 80kvm). De ting er ikke helt let hvis du ikke har et job !!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nemlig !

Hun kan KUN få opholdstilladelse hvis du de seneste 5 år IKKE har fået nogen offentlig hjælp (ellers må du finde dig et job og vente 5 år). PLUS du skal have et arbejde, hvor du kan bevise du kan forsørge hende PLUS du skal lægge et pænt stort depositum hos udlændingeservice (tror det er i nærheden af 100.000kr ) PLUS du skal bevise at du ejer (eller på anden måde har rådighed over) en bolig der er stor nok til minimum 2 personer (vist nok minimum 80kvm). De ting er ikke helt let hvis du ikke har et job !!!!!

Hvis det er ægte kærlighed, så kan du jo også overveje at bosætte dig i Ukraine. Hvis du har en god dansk uddannelse i baghånden, kan den formentligt også bruges der, så du kan forsørge hende på god vis.

Del dette indlæg


Link til indlæg

din bank skal stille en garanti på lige godt 50.000kr ved en sådan familiesammenføring!

det er rigtigt at man ikke må have været på offentlig forsørgelse som udgangspunkt! boligstøtte er eksempelvis ofte ok at have modtaget, det er dog en individuel vurdering fra sag til sag! har man eksempelvis haft brækket benet og været på sygepenge, men stadig haft et job, vil det heller ikke automatisk diskvalificere.

de 100.000 og de 80kvm må være noget du har hørt, fra nogen der har hørt det fra nogen der kender nogen....

det er ganske rigtigt at du skal råde over en passende bolig, men der findes i lovgivningen ikke noget kvm krav, igen vil det være en individuel vurdering! læser man lidt på forums om dette er det en stor kilde til frustration for nogle at der ikke er opstillet direkte krav på mange punkter, men at det er individuelle vurderinger, der kan svinge fra kommune til kommune, og fra sagsbehandler til sagsbehandler!

det er dog helt rigtigt at en arbejdsløs på kontanthjælp vil blive vurderet til ikke at kunne forsørge sin kone! det med det faste arbejde er et ufravigeligt krav!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har nogenlunde droppet de prostituerede, for mit vedkommende er det både spild af penge og sex. Men jeg vil da hoppe på et par gangbangs i ny og næ.

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i kan rådgive mig ift at finde en udenlandsk kone. Eller kæreste, bare et eller andet man kan etablere. Jeg er for at sige det mildt, DESPERAT for at finde en partner, og jeg har bare SÅ lidt chance for at finde en dansk. Det er gået ned af bakke de sidste mange år, og jeg kan desværre ikke finde nogle interesserede. Min ven har før fundet en kvinde fra Ukraine han fik børn med. Hun var et fantastisk sødt menneske og meget smuk.

Han var en taber af dimensioner, og ugidelig. Men han gjorde det der skulle til for at gafle hende. Dvs agerede dybest set skaffedyr, og skabte hende en fremtid i DK og Europa.

Okay men jeg vil som sagt gerne finde en fast partner, og så tænker jeg hvor er mine muligheder størst, hvem passer jeg bedst med ift oprindelse og kultur, hvor har jeg muligheder henne. Ukraine er noget jeg tænker er en mulighed.

Hvordan kommer jeg i gang? Jeg snakker ikke russisk/ukrainsk(eller hvad de præcist taler i Ukraine), har aldrig været der. Men forestiller mig at det er muligt at finde nogle der gerne vil etablere sig i vesten. Selvfølgelig er det en kompliceret affære med alverdens detaljer, men jeg vil gerne prøve at se dem an og se hvad jeg kan få ud af det.

 

Hvad kan i anbefale af danske sider og foreninger? Ikke så meget en matchmaker, forestiller mig at det skal være non-profit organisationer.

Tak på forhånd.

Mon ikke du skulle bruge dine penge på at at arbejde lidt dit selvværd hos en psykolog først og fremmest, så kunne det være at det med kvinderne var lidt nemmere ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan er det egentlig, skal man kunne forsørge hende? 

EDIT: Havde ikke set tvr's og champs indlæg inden jeg svarede. Dette svar indeholder dog lidt mere præcise forklaringer :?


Ja, hvis man vil importere et menneske som ægtefælle fra et ikke-EU land, så skal man stille garantier for forsørgelse og bolig (her går jeg ud fra at JohnPop har været dansk statsborger i mindst 26 år ...) Det betyder (normalt) blandt andet, at JP ikke må have modtaget kontanthjælp inden for de sidste 3 år og at han kan stille en garanti på godt 52.000. Hvis hun flytter hertil uden de er gift skal han også påtage sig al forsørgelse af hende.

 

Kort sagt: Det er nok lidt op ad bakke, medmindre JP kun har været på dagpenge i sin ledighedsperiode, og hvis han ikke har over 50.000 i kassekredit og/eller indestående.
Derfor kan det være mere realistisk med en EU-borger. 

 

Se evt:

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering/aegtefaeller/selvforsoergelse.htm

Og mere generelt: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering/aegtefaeller/aegtefaeller.htm

 

 

 

det er ganske rigtigt at du skal råde over en passende bolig, men der findes i lovgivningen ikke noget kvm krav,

20 kvm/person eller max 2 personer per beboelsesrum + krav om "egen indgang" (dvs. et lejet værelse kan kun bruges på den betingelse, samt minimumskrav til varighed af en lejekontrakt for lejeboliger):

 

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering/aegtefaeller/boligkrav.htm

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hvad kan i anbefale af danske sider og foreninger? Ikke så meget en matchmaker, forestiller mig at det skal være non-profit organisationer.

Tak på forhånd.

Osculatio lyder til at være eksperten :lol: 

https://www.eroguide.dk/forum/topic/31755-russiancupid-fuck-i-ordets-egentlige-betydning/?page=1

Der er mange fælder så pas på.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde helt glemt alt om sammenføringsregler, og kontanthjælp og penge i banken osv. Det komplicerer det hele en stor del. 

Måske kan jeg ikke kvalificere mig til det. Men så må jeg kigge på EU. Der må være en del lande hvor kvinderne ser en stor mulighed i at komme til Danmark. Men samtidig har de jo også fri mulighed for at komme her, så jeg skal lokke med en god indtægt. Det har jeg ikke pt. Er på kontanthjælp. Jeg må lige finde ud af hvad jeg gør. Det skal også være realistisk. Måske kan man søge om dispensation osv. 

Redigeret af JohnPop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan jo flytte til Sverige. Der får du - efter sigende - færre problemer med at få en udenlandsk kone importeret. Men du skal måske være opmærksom på, at overførselsindkomsterne hinsidan - efter sigende - er halvt så store som i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad blev der nogensinde af at gifte sig af kærlighed 

At importere en kone - alene ordvalget - er da frastødende som koncept på den måde JP har beskrevet planerne 

At finde sig et nemmere offer fra dårlige  kår som vil tage til takke med middelmådig indsats  fordi danske kvinder forventer at en mand gør en større indsats for livet end JP.... hvor tyndt kan det blive 

Jeg kan sgu ikke med min bedste vilje ønske det projekt held og lykke for alle præmisserne skriger til himlen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad blev der nogensinde af at gifte sig af kærlighed 

At importere en kone - alene ordvalget - er da frastødende som koncept på den måde JP har beskrevet planerne 

At finde sig et nemmere offer fra dårlige  kår som vil tage til takke med middelmådig indsats  fordi danske kvinder forventer at en mand gør en større indsats for livet end JP.... hvor tyndt kan det blive 

Jeg kan sgu ikke med min bedste vilje ønske det projekt held og lykke for alle præmisserne skriger til himlen 

Jeg har ikke et bedre alternativ pt. Så længere er den ikke.

Hvis jeg kunne trylle havde jeg fundet en bedre løsning. Eller kunne få hvad jeg ønskede. Men sådan er det bare desværre ikke. Måske der er en mulighed for en dansk kone.

Men du skulle have mødt min vens kone fra Ukraine. Hun var alt hvad jeg kunne ønske mig af en kvinde. Er det så ikke heldigt at hun var en mulighed for min ven? Pga hendes økonomiske situation og landets situation? Ellers havde han aldrig fået en kone som hende. På den ene side kan man sige ja det er ikke altid heldigt for de udenlandske kvinder, omvendt så skaber det muligheder for mænd der måske ikke har stort held med kvinder i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg kigger på hvad mine muligheder er, og vejer dem op imod hinanden.

Og en udenlandsk kvinde er imo bedre end slet ingen. Nej hvis jeg kan finde feks en dansk der er bedre, så vil jeg overveje det helt sikkert. De hænger bare ikke på træerne for mit vedkommende, og det har stået på i MANGE år. Og jeg gider det absolut ikke mere. Lever i et helvede pt.

Og det helvede vil du byde en stakkels intetanende kvinde, fra en anden verden, som kun tager dig fordi hun håber at forbedre sin økonomiske situation, velkommen i.

Den løsning du søger lige nu, vil føles som at pisse i bukserne. Det bliver varmt i begyndelsen, og bagefter vil du komme i helvede. Sorry. Du tror at din situation er desperat lige nu. Bare vent og se hvordan løjerne udvikler sig. :-D

Jeg havde helt glemt alt om sammenføringsregler, og kontanthjælp og penge i banken osv. Det komplicerer det hele en stor del. 

Måske kan jeg ikke kvalificere mig til det. Men så må jeg kigge på EU. Der må være en del lande hvor kvinderne ser en stor mulighed i at komme til Danmark. Men samtidig har de jo også fri mulighed for at komme her, så jeg skal lokke med en god indtægt. Det har jeg ikke pt. Er på kontanthjælp. Jeg må lige finde ud af hvad jeg gør. Det skal også være realistisk. Måske kan man søge om dispensation osv. 

Nu vil du tænke dig om. Det lyder som en god idé. :-D :-D:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og det helvede vil du byde en stakkels intetanende kvinde, fra en anden verden, som kun tager dig fordi hun håber at forbedre sin økonomiske situation, velkommen i.

Den løsning du søger lige nu, vil føles som at pisse i bukserne. Det bliver varmt i begyndelsen, og bagefter vil du komme i helvede. Sorry. Du tror at din situation er desperat lige nu. Bare vent og se hvordan løjerne udvikler sig. :-D

Nu vil du tænke dig om. Det lyder som en god idé. :-D :-D:-D

Du røg på ignore. Fordi du ikke holdt dig til emnet, men kørte det på et sidespor. 

Jeg er SÅ træt af folk der ikke kommer med gode råd, men bare med en eller anden fuldkommen ligegyldig kommentar som jeg ikke kan bruge til noget som helst. 

Jeg har truffet min beslutning, og sådan er det. Som om jeg gider høre på kommentarer som dine. Det er livet for kort til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg tror nu heller ikke du vil få held ved at importerer en kone fra Ukraine, for du vil sikkert gå i den tro, at hun er ligesom din vens kone, lyder som du har været hemmeligt forelsket i hende.

Jeg tror det første du skal gøre, er at få en henvisning til en psykolog , som kan hjælpe dig med at få rettet op på din selvtillid og dit eget værd. Måske godt for dig , hvis du kom ud på arbejdsmarkedet, kan jo være du var heldig at finde en sød kvinde der.

Jeg ønsker dig held og lykke , hvad du end vælger.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du røg på ignore. Fordi du ikke holdt dig til emnet, men kørte det på et sidespor. 

Jeg er SÅ træt af folk der ikke kommer med gode råd, men bare med en eller anden fuldkommen ligegyldig kommentar som jeg ikke kan bruge til noget som helst. 

Jeg har truffet min beslutning, og sådan er det. Som om jeg gider høre på kommentarer som dine. Det er livet for kort til. 

Søger du den helt store kærlighed, eller bare et hunkøn der kan sprede benene for dig hver aften?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er videre. Jeg skal ud og finde mig en kvinde og lære hende at kende over nettet og Skype. Ift overvægt og renlighed osv, jamen altså det ikke noget problem for mig.

Det handler om udseende, altså feks mit ansigt og mit hår og hoved tror jeg, personlighed, mangel på arbejde, osv osv. Alt sammen noget der desværre gør at ja jeg har opgivet at finde en permanent kone/kæreste her.

Så det gider jeg ikke mere bruge tid og kræfter på, det har jeg gjort i MANGE år. Er i 30´erne, og det har stået på i mere end 10 år.Så nej jeg gider ikke mere, det er panden imod muren hver gang. Som at finde en nål i en høstak. Nej jeg skal ud i verden og finde mig en partner, og så må jeg udnytte min position i Danmark og min relativt store indtægt ift feks Ukraine, som er min første prioritet.

Jeg har fået anbefalet et datingsite pr PB foreløbigt. Jeg tænker der er matchingbureauer der har stor erfaring med den slags.

Og hvis det senere hen skulle vise sig at gå i vasken, og jeg taber hvad ved jeg 20-40.000kr så er det det. Bedre end at gå rundt uden skyggen af kæreste, sex og kærlighed.

 

Jeg ved godt du meget tydeligt har skrevet, at du kun ønsker reelle oplysninger om hvor og hvordan du finder en udenlandsk kæreste og at du er aldeles uinteresseret i gode råd og betragtninger. Men jeg bliver nødt til at give udtryk for min undren.

Du skriver, at du er arbejdsløs, men samtidig at du har en relativt høj indtægt og at det ikke er noget problem at miste 20-40.000 kr. det gør det lidt svært for mig at forstå din situation på det område

Anyway, du siger, at du nu har været Danmarks udbud af kæreste-egnede piger igennem og derfor søger til det store udland. Du nævner så Ukraine fordi du mener, at en pige derfra må være interesseret i dig p.g.a. af dine bedre økonomiske forhold. Så er det jo ikke en kæreste, men en "luder til hjemmebrug" - er det det, du vil have ?.Hvis det er tilfældet, så bliv jeg glædespigerne - det er meget billigere.

Ud fra en praktisk betragtning omkring opholdstilladelser er der selvfølgelig en ide i at "importere" (jeg hader det udtryk) en pige fra EU, men det er vel der realitetssansen burde træde ind. Hvis det er som du påstår, at du ikke er attraktiv i Danmark, hvorfor skulle du så være det i det øvrige EU ?. Og.....Par kan blive forelskede "på trods af afstande", jeg har aldrig hørt om nogen, der bliver forelskede "på grund af afstande".

Umiddelbart virker det på mig som om, at det du egentlig søger er et nyt "univers", hvor du er attraktiv og kan finde en kæreste, der elsker dig for din egen skyld. Men uanset hvor på kloden du er: Hvis ikke du elsker (i den gode betydning) dig selv, kan du heller ikke forvente andre kan elske dig. Så i mine øjne skal du finde løsningen i dit problem i dig selv og ikke på en Øst-europæisk dating side. Der er ingen nemme genveje. Der er en soul-mate for alle - også i Danmark, men det kræver, at du handler i forhold til dig selv.

Hvis du vil sætte din lid til at du forbliver som du er og satser på, at en udenlandsk pige vil falde for dig, så håber du på et mirakel. Og så bliver jeg nødt til at nævne at sidste gang, der skete et mirakel er 2015 år siden, og det blev der skrevet en stor bog om.

Du har fået mange gode og velmente råd fra medlemmerne af EG. Jeg vil foreslå, at du re-vurderer dem i stedet for så arrogant at afvise dem - man vil dig det jo godt, og det ville jeg værdsætte, hvis jeg var dig.

- og så kan du godt trykke på ignore-knappen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt har jeg prøvet en date med en udenlandsk, hun søgte kun økonomisk tryghed, kemi betød (næsten) ikke noget. Det var sgu lidt deprimerende, og ikke noget for mig. Men jeg synes i dømmer lidt hårdt. Det er ikke alle der leder efter den store kærlighed. Nogen søger bare selskab. Nogen udenlandske piger søger bare økonomisk tryghed. Hvis de to kan finde sammen kan jeg ikke se noget odiøst i det. Så længe folk er afklarede og ved hvad de går ind til naturligvis..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske kan man søge om dispensation osv. 

Det gives kun af humanitære årsager. Det kvalificerer problemer med at finde en dansk kæreste ikke til.

At importere en kone - alene ordvalget -

Ordvalget var vist mit, valgt med vilje provokerende ...

Hvad blev der nogensinde af at gifte sig af kærlighed.

Det er jo historisk set en parentes at kærlighed har været kriterium for giftemål. Og endda kun i en mindre del af verden.

Men hvis du har en oprigtig interesse i emnet - og ikke bare bruger anledningen til at smøre dine egne normer og din egen moral ud over en tråd, der prøver at give en ulykkelig mand nogle råd, så kan jeg anbefale at se fx de to dokumentarer:

http://www.filmstriben.dk/fjernleje/film/details.aspx?filmid=9000000070

http://www.filmstriben.dk/fjernleje/film/details.aspx?id=9000000115

EDIT: og selvfølgelig ikke mindst denne:

 

 

De giver måske et lidt mere nuanceret syn på relationen mellem migrations-ægteskaber og kærlighed.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...