Hop til indhold
ZEUS

Første tur til Pattaya/Thailand 9-24 maj

Recommended Posts

Nu skrev jeg 2 gange 500 kr. for at priserne skulle være direkte sammenlignelige. Da jeg bestilte biletten hos Thai Airways fik jeg ikke et tilbud om at tilkøbe mad. Så jeg går ud fra der er lidt mad med i prisen. Kufferten må veje 30 kilo. Men i bussen til Pattaya må den så kun veje 20 kg :???:.

Men ønsker man ikke mad og kun en kuffert hjem er Norwegian stadig billigst. Men det hele er noget af en jungle. Momondo var så billigere når man vælger Thai Airways ud og hjem end ved at booke direkte hos Thai Airways. Men nu kigger jeg så heller ikke altid lige på den sidste hundrede krone når jeg booker hotel og fly. Jeg kunne også have fundet et billigere hotel end: http://da.hotels.com/hotel/details.html?tab=description&hotel-id=450992&q-localised-check-in=15%2F10%2F2015&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=7&WOE=4&q-localised-check-out=29%2F10%2F2015&WOD=4&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0&referrerHotelId=505990 (datoerne er tilfældig valgte).

Jeg synes bare hotellet virkede fint til hvis man ønsker at være på ferie og stadig bo i byen.

Som jeg har skrevet tidligere findes der ikke et rigtigt valg af flyrejse eller valg af hotel. Mit valg af fly selvskab afhang meget af flytidspunkter samt at jeg kan ramme København hjemad en fredag og så bruge weekenden på familiebesøg inden jeg tager mod Jylland. Desuden tiltalte det mig at Thai Airways flyver fra Bangkok kl. 0.50 om natten. Det gør jeg ikke behøver at overnatte i Bangkok eller sidde en nat i lufthavnen.

Forhåbentlig får vi alle gode rejser uanset hvad vi vælger. Men super vi kan give hinanden inspiration til de forskellige valg.

Okay så du mente hvis man bestilte mad og kuffert ekstra hos Norwegian at det var 2x500 kr ekstra.

Og enig med der ikke findes et rigtigt valg.. Alt afhængigt af egne ønsker.. For eget vedkommende må jeg dog på nuværende tidspunkt skønne at det nok bliver Norwegian jeg bestiller hos igen.. Af flere grunde.. Jeg vil helst bestille billet lang tid før.. Der har de andre selskaber typisk kun prisfald kort før.. Derudover så ønsker jeg selv at medbringe noget mad, da jeg ikke er glad for flymad og ekstrem kræsen som helhed.. Ekstra kuffert ej brug for.. Og så mulighed for masser af datoer jeg frit kan vælge mellem +/- et par måneder frem eller tilbage,- hvor jeg kan få en retur med direkte flyvning til ca kr.. 3100,-   Eneste krav er at jeg så skal tage afsted en lørdag eftermiddag og hjem en søndag morgen..  Derr håbet jeg kunne finde en afrejse hjem en onsdag feks,- men ingen selskaber der på nuværende tidspunkt er i nærheden af de priser Norwegian tilbyder :(         Plus er også det er nye fly... Minus er at de ikke som da jeg bestilte billetter ved sidste rejse, lovede der var wifi,- men siden ændrede... Wifi ville være kæmpe plus for de ønsker jeg har.. Havde man kunne siddet med bærbare de typisk 10-12 timer sådan en tur tager, så gjort den ulidelige rejse meget nemmere.

Lækkert hotel du der har valgt,- og billigt i forhold til hvad man får for pengene... Igen har alle hver sine ønsker , men design smagmæssigt så er vi meget ens der kan jeg se :)   Vær dog obs på pool der sikkert ikke er sol hele dagen.. Men et problem jeg tror der er på de fleste hoteller inde i centrum af Pattaya.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Bbullersen og juipui !!..  Endnu engang for jeres viden og indput.. .

Tror dog jeg lader den strøtanke med Cambodia sive ud.. For forstå på jer begge to af som sexturist så ikke billigere, -og meget mindre udvalg.. Og må indrømme at den form for turisme har altid være vigtig for mig ;-)

Iøvrigt fik jeg jo ikke set meget natur eller seværdigheder da jeg var i Pattaya :) -så der nok af muligheder der endnu kan udforskes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg valgte at flyve fra Bangkok til Phnom Penh. Havde en minibus tur herfra til Sihanoukville, og fløj derfra til Siem Reap. Retur til Bangkok med fly igen.

BB

BB, hvad var dit indtryk af Sihanoukville? Er der værd at tage hen, når vi snakker ren sexturisme, dvs. med Pattaya som sammenligningsgrundlag? Jeg har endnu ikke været der selv.

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg

BB, hvad var dit indtryk af Sihanoukville? Er der værd at tage hen, når vi snakker ren sexturisme, dvs. med Pattaya som sammenligningsgrundlag? Jeg har endnu ikke været der selv.

Det er på ingen måde sammenligneligt med Pattaya.

Stedet er langt mindre, men har virkeligt lækre strande. Hotellerne er klasser under.
Jeg så ikke specielt meget til bylivet, da jeg var sammen med en dernede, der er en enkelt gade eller 2 med barer som vi kender det fra Thailand, min umiddelbare vurdering er at det så kedeligt ud.

Stedet er præget af ikke at have sådan rigtigt mange internationale turister, men der er potentiale. En del backpackers kom igennem på vej til øhopning. Jeg besøgte en ø en hurtigfærges rejse derfra, det var bountystrand og små simple hoteller. Mest for backpackers, og ingen sexturisme overhovedet.

Sammenlign det hellere med Siem Reap, med knapt så mange internationale og købedygtige turister. Den hedonistiske del opstår nok mest blandt backpackerne.

Jeg synes der var lidt mere beskidt og skrald her end de andre steder i Cambodia. Efterladenskaber fra vores seafood tiltrak sig ekstremt mange fluer, og det syntes jeg personligt var pænt ulækkert.

 

BB
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er på ingen måde sammenligneligt med Pattaya.

Stedet er langt mindre, men har virkeligt lækre strande. Hotellerne er klasser under.
Jeg så ikke specielt meget til bylivet, da jeg var sammen med en dernede, der er en enkelt gade eller 2 med barer som vi kender det fra Thailand, min umiddelbare vurdering er at det så kedeligt ud.

Stedet er præget af ikke at have sådan rigtigt mange internationale turister, men der er potentiale. En del backpackers kom igennem på vej til øhopning. Jeg besøgte en ø en hurtigfærges rejse derfra, det var bountystrand og små simple hoteller. Mest for backpackers, og ingen sexturisme overhovedet.

Sammenlign det hellere med Siem Reap, med knapt så mange internationale og købedygtige turister. Den hedonistiske del opstår nok mest blandt backpackerne.

Jeg synes der var lidt mere beskidt og skrald her end de andre steder i Cambodia. Efterladenskaber fra vores seafood tiltrak sig ekstremt mange fluer, og det syntes jeg personligt var pænt ulækkert.

 

BB
 

He he :)  siger måske en del..

En af de ting der overraskede mig i Pattaya var stanken.. Fra alle kloaker man uundgåeligt passerede... Skal siges jeg på ingen måde er sippet.. Tværtimod !  :grin: -er ryger , og ved thaier generelt er meget mere renlige end hvad vi europæere normalt er.. Men den der lugt var altså lidt af et kulturchok !! :eek:

Men jo ikke et større problem.. Og nok uundgåeligt i den hede der er dernede for dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske fjollet at bringe det op i denne tråd, da Zorroguy har lavet en nyere om samme destination (tak Zorro) men der er meget snak om flypriserne Norvegian Vs. Thai Airways. Dertil synes jeg det er værd at tilføje, at flysikkerhed hos Thai Airways er begyndt at blive et seriøst problem for dem - de må ikke flyve på Kina, Japan og Korea. Og USA overvejer også at forbyde dem. Det er selvfølgelig dejligt med god service, meeeen...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og booker man turen hos SAS kommer man med Thai Airways bare til en dyrere pris. Som jeg læser diverse steder må Thai Airways vist stadig flyve på destinationerne men ikke udvide flyvningerne med nye ruter/afgange. Andre Thailandske flyselskaber har fået lukket ruterne. Problemet er vist noget med nogle certifikat procedurer, som blev opdaget et audit.

Har lige taget et citat ud fra nedenstående link:

"Budget carriers have been worst hit, Thai officials said, though national carrier Thai Airways International, which is in the midst of a major restructuring, has also been prevented from expanding because of the halt."

Link: http://www.reuters.com/article/2015/03/30/us-thailand-aviation-idUSKBN0MQ1ZM20150330

På Thai Airways hjemmeside kan man booke en tur fra Bangkok til Tokio.

Men jeg kendte ikke til problemet indtil nu. Mens jeg undersøgte ovenstående fandt jeg ud af at gennemsnitsalderen for flyene hos Thai Airways er 10,9 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil lige komme med et par rettelser på nogle misforståelser

Momondo er kun en søgemaskine og man kan ikke booke billetter hos dem som Zeus skriver, de sender dig bare videre til en udbyder og når jeg søger på forskellige datoer til Bkk så kommer Norwegian da op som en mulighed hvis datoerne passer.

jeg syntes momondo er god og jeg bruger den ofte og jeg har ofte været ude for, at en billig pris fra Momondos søgning kun er billig hvis du klkker på linket fra Momondo. Hvis du går direkte til udbyder uden om Momondo, så er prisen 2-300kr højere

De problemer Thai havde med Bl.a. japan og Kina er blevet løst, og nu følger de vejledninger som IATA har vedtaget for tjek og vedligeholdelse af deres fly, så slemt var det nu heller ikke, siden EU ikke gjorde det samme som Japan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil lige komme med et par rettelser på nogle misforståelser

Momondo er kun en søgemaskine og man kan ikke booke billetter hos dem som Zeus skriver, de sender dig bare videre til en udbyder og når jeg søger på forskellige datoer til Bkk så kommer Norwegian da op som en mulighed hvis datoerne passer.

jeg syntes momondo er god og jeg bruger den ofte og jeg har ofte været ude for, at en billig pris fra Momondos søgning kun er billig hvis du klkker på linket fra Momondo. Hvis du går direkte til udbyder uden om Momondo, så er prisen 2-300kr højere

De problemer Thai havde med Bl.a. japan og Kina er blevet løst, og nu følger de vejledninger som IATA har vedtaget for tjek og vedligeholdelse af deres fly, så slemt var det nu heller ikke, siden EU ikke gjorde det samme som Japan

Men hvem siger de ikke får procenter for hvert link der bliver henvist fra dem ? :)

Uanset hvad, så var priserne højere der på Momondo ,- end hos Norwegians egen hjemmeside..   Har ikke tjekket nu.. Men var ikke en enkelte fejl dengang, men mange og dermed desværre et mønster :(    

Skal siges jeg ellers har brugt Momondo meget førhen ved hotelvalg... Men man bliver bare lidt skeptisk nu når der sker sådan noget her....  Man skal jo heller ikke være naiv.. De skal jo også tjene deres penge..  Og en del der skal ind fra de kæmpe reklamer de ofte køre i tv.. De er ikke helt billige sådanne tv reklamer :)   

Momondo har efter min mening kopiret andre søgemaskine som har været en succes blandt forbrugere,- og så fået den geniale ide at sammenføre andre søgemaskiner i deres, - a´la hvad Autouncle er indenfor søgemaskiner for brugt bilkøb... På den måde bliver de den udbyder med suverænt størst udbud, og vinder automatisk troværdighed ved at bruge de andre søgemaskiner... 

Jeg er bare pr automatik kritisk der :)  erfaringer fra andre kæmpeudbydere er at de ofte går mere op i at give et billede af sig selv i medierne via dyre reklamer- som ofte slet ikke hænger sammen med virkeligheden... Her at de skulle være den søgemaskine hvor man var sikret at finde et eventuelt hotel eller flyafgang billigst.. Men sandheden viste sig at være en helt anden.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Momondo får ikke procenter, men lever kun på reklamerne på deres site. 

Deres søgerobotter søger direkte hos flyselskaber og rejsebureauer, og ikke hos andre søgemaskiner, ved ikke hvor du har den information fra!

Jeg har brugt momondo i mange år, og vil stadig gøre det da jeg syntes de er nemmest og priserne er nogle gange bedre end hvis jeg søger udenom deres sitet.

Bruger dog kun Momondo til flybilletter, ikke hoteller o.lign

Redigeret af Kneppetyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

 

Kneppetyr skrev, den 2/10/2015 at 21:22:

Momondo får ikke procenter, men lever kun på reklamerne på deres site. 

Deres søgerobotter søger direkte hos flyselskaber og rejsebureauer, og ikke hos andre søgemaskiner, ved ikke hvor du har den information fra!

Jeg har brugt momondo i mange år, og vil stadig gøre det da jeg syntes de er nemmest og priserne er nogle gange bedre end hvis jeg søger udenom deres sitet.

Bruger dog kun Momondo til flybilletter, ikke hoteller o.lign

 

Skal siges jeg ikke ved præcis hvilke aftaler / forretningsaftaler der præcist er..  Og vel ingen der præcist ved...  

Ved bare at der var mange priser som ikke stemte der når man søgte...   Ved også at hotellerne betaler for at komme med i sådanne søgemaskiner.. Så vel ikke helt utænkeligt der laves lidt aftaler på kryds og tværs.. Dog sikker på Momondo aldrig bevist /eller ville indrømme det hvis der var nogle selvskaber der blev favoritiseret.. Da netop troværdigheden er utrolig vigtig for dem. Så ville det 100 % bare blive udlagt som en fejl.. Lidt a´la alle de gange TDC ved en "fejl" indkræver for meget i regning,- mens det sjovt nok aldrig sker den anden vej, at man betaler for lidt :) 

Redigeret af Qivitoq
citatfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 31. august 2015 at 03:00:

Okay så du mente hvis man bestilte mad og kuffert ekstra hos Norwegian at det var 2x500 kr ekstra.

Og enig med der ikke findes et rigtigt valg.. Alt afhængigt af egne ønsker.. For eget vedkommende må jeg dog på nuværende tidspunkt skønne at det nok bliver Norwegian jeg bestiller hos igen.. Af flere grunde.. Jeg vil helst bestille billet lang tid før.. Der har de andre selskaber typisk kun prisfald kort før.. Derudover så ønsker jeg selv at medbringe noget mad, da jeg ikke er glad for flymad og ekstrem kræsen som helhed.. Ekstra kuffert ej brug for.. Og så mulighed for masser af datoer jeg frit kan vælge mellem +/- et par måneder frem eller tilbage,- hvor jeg kan få en retur med direkte flyvning til ca kr.. 3100,-   Eneste krav er at jeg så skal tage afsted en lørdag eftermiddag og hjem en søndag morgen..  Derr håbet jeg kunne finde en afrejse hjem en onsdag feks,- men ingen selskaber der på nuværende tidspunkt er i nærheden af de priser Norwegian tilbyder :(         Plus er også det er nye fly... Minus er at de ikke som da jeg bestilte billetter ved sidste rejse, lovede der var wifi,- men siden ændrede... Wifi ville være kæmpe plus for de ønsker jeg har.. Havde man kunne siddet med bærbare de typisk 10-12 timer sådan en tur tager, så gjort den ulidelige rejse meget nemmere.

Lækkert hotel du der har valgt,- og billigt i forhold til hvad man får for pengene... Igen har alle hver sine ønsker , men design smagmæssigt så er vi meget ens der kan jeg se :)   Vær dog obs på pool der sikkert ikke er sol hele dagen.. Men et problem jeg tror der er på de fleste hoteller inde i centrum af Pattaya.

 

Jeg så nu ikke på noget tidspunkt, noget om wifi ombord på norweigian til bkk . Jeg håbede det, men havde godt set at der ikke var angivet noget oversøisk.

Jeg havde ladet den lille bærbar helt op, og lagt lidt film på den. Men nåede ikke rigtig at bruge den, da der var masser af film og musik på flyveren. 

Og jo, jeg tager ret sikkert også norweigian igen næste gang. Fin ny Dream liner. :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
frddblk skrev, for 8 minutter siden:

Jeg så nu ikke på noget tidspunkt, noget om wifi ombord på norweigian til bkk . Jeg håbede det, men havde godt set at der ikke var angivet noget oversøisk.

Jeg havde ladet den lille bærbar helt op, og lagt lidt film på den. Men nåede ikke rigtig at bruge den, da der var masser af film og musik på flyveren. 

Og jo, jeg tager ret sikkert også norweigian igen næste gang. Fin ny Dream liner. :-D

Ja og nu er priserne nede på 2600,- :) 

Vedr wifi så stod der der i starten..  Der hvor man skulle vælge hvilke uge man skulle afsted... Men viste sig desværre at være en fejl :( 

Næste tut der forsøge at planlægge så har en nattevagt og ikke går i seng, og så håbe jeg kan sove det meste af turen.. Men ofte svært da der jo serveres mad og folk ud p toilet osv.. Og uanset fine nye flt, så sidder man ikke fantatisk i sådan et flysæde 10-12 timer som en tur normalt tager :grin:

For en ryger som mig også et problem :)   Men havde man bare kunne have sin bærbare så været kæmpe plus !!... Så siddet og surfet rundt imellem en masse som jeg normalt gør,- og spillet osv...  Så havde ikke kun flyet men også tiden fløjet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...