Hop til indhold
ZEUS

Første tur til Pattaya/Thailand 9-24 maj

Recommended Posts

Guest stump
 

 

Til Vandremanden. Ok. Det her driller. Jeg prøver igen.  Der findes mindst sted, som kan minde om FKK. Det er placeret i området man kører igennem, hvis man kører fra Walking Street området ud mod Jomtien Beach. På samme side som Den Norske Sømandskirke, er der en lille vej som går op til venstre. Jeg kan ikke huske navnet på stedet, det er/ var navnet på en hovedstad, en film, en kendt skuespiller, eller noget lignende.

Der er en pool, bar, og prostituerede som vimser rundt.

Jeg tror du skal efterlyse på et af de engelsk sprogede fora, som bl. a. har prostitution i Thailand/ Pattaya som emne. Held og lykke.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med Kinas devalueringer af valutaen bliver det nu billigere at tage til Thailand eller måske rettere at bevæge sig rundt i Thailand (det er jo ikke sikkert flyrejsen bliver billigere).

Men er det overhovedet værd at tage afsted i fx. oktober (inden hotel-priserne stiger i højsæsonen). På wikipidia kan jeg se at det regner en del, selvom temperaturen er konstant:

Climate

Pattaya has a tropical wet and dry climate, which is divided into the following seasons: hot and dry (December to February), hot and humid (March and April), and hot and rainy (May to November).

[hide]Climate data for Pattaya (1981–2010)
MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYear
Average high, °C (°F)30.6
(87.1)
31.1
(88)
31.8
(89.2)
32.9
(91.2)
32.4
(90.3)
31.7
(89.1)
31.4
(88.5)
31.2
(88.2)
31.0
(87.8)
30.8
(87.4)
30.5
(86.9)
30.0
(86)
31.28
(88.31)
Average low, °C (°F)23.0
(73.4)
24.4
(75.9)
25.4
(77.7)
26.3
(79.3)
26.4
(79.5)
26.3
(79.3)
26.0
(78.8)
26.0
(78.8)
25.2
(77.4)
24.4
(75.9)
23.7
(74.7)
22.5
(72.5)
24.97
(76.93)
Average rainfall, mm (inches)15.6
(0.614)
14.3
(0.563)
53.3
(2.098)
64.0
(2.52)
148.3
(5.839)
119.0
(4.685)
97.4
(3.835)
97.6
(3.843)
204.7
(8.059)
216.1
(8.508)
72.1
(2.839)
8.3
(0.327)
1,110.7
(43.73)
Average rainy (≥ 1 mm) days1346121111121718101106
Average relative humidity, %73777777787777778183767076.9
Source: Thai Meteorological Department (normal 1981–2010), (avg. rainy days 1961–1990)[6]

 

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Pattaya

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med Kinas devalueringer af valutaen bliver det nu billigere at tage til Thailand eller måske rettere at bevæge sig rundt i Thailand (det er jo ikke sikkert flyrejsen bliver billigere).

Men er det overhovedet værd at tage afsted i fx. oktober (inden hotel-priserne stiger i højsæsonen). På wikipidia kan jeg se at det regner en del, selvom temperaturen er konstant:

Climate

Pattaya has a tropical wet and dry climate, which is divided into the following seasons: hot and dry (December to February), hot and humid (March and April), and hot and rainy (May to November).

[hide]Climate data for Pattaya (1981–2010)
MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYear
Average high, °C (°F)30.6
(87.1)
31.1
(88)
31.8
(89.2)
32.9
(91.2)
32.4
(90.3)
31.7
(89.1)
31.4
(88.5)
31.2
(88.2)
31.0
(87.8)
30.8
(87.4)
30.5
(86.9)
30.0
(86)
31.28
(88.31)
Average low, °C (°F)23.0
(73.4)
24.4
(75.9)
25.4
(77.7)
26.3
(79.3)
26.4
(79.5)
26.3
(79.3)
26.0
(78.8)
26.0
(78.8)
25.2
(77.4)
24.4
(75.9)
23.7
(74.7)
22.5
(72.5)
24.97
(76.93)
Average rainfall, mm (inches)15.6
(0.614)
14.3
(0.563)
53.3
(2.098)
64.0
(2.52)
148.3
(5.839)
119.0
(4.685)
97.4
(3.835)
97.6
(3.843)
204.7
(8.059)
216.1
(8.508)
72.1
(2.839)
8.3
(0.327)
1,110.7
(43.73)
Average rainy (≥ 1 mm) days1346121111121718101106
Average relative humidity, %73777777787777778183767076.9
Source: Thai Meteorological Department (normal 1981–2010), (avg. rainy days 1961–1990)[6]

 

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Pattaya

Hvad jeg har læst mig til, så skulle den regn i regntiden typisk være nogle ordenlige skyl, som dog hurtig er overstået..

Fint med valutaen nu..  Da jeg tog derned steg dollaren og Thailand fulgte trop.. Danmark derimod gjorde alt for at devaluere vores valuta af hensyn til konkurrencevilkår.. Så for 1000 bath skulle man betale et godt stykke over 200 kr.. Nu omvendt og Thailand der devaluelere deres møntenhed iforhold til den Kinesiske så nu koster 1000 bath  189,- kr..

Så fyrer man 20 kg af -så sparer man 1500-2000 alene der..
 
Ved ikke hvad en tur til Kina koster,- men set priserne på piger der.. Godt nok storbyer, men sikkert eneste mulighed man har der.. - og virkede dyrt..
 
I Thailand afhængigt hvor du vælger a tage til,- der i hvert fald regne med i Pattaya at det er ca 5 x gange så billigt for købesex..  Jeg har ej set hvad man kan få fly til nu,- men sikkert stadig omkring 3000 kr for retur billet med direkte flyvning..
 
Så jo frister også mig med en tur dertil igen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sidst jeg tjekkede fly i september/oktober kostede flyet ca. 4.000 kr ved Norwegian (lidt afhængig af afgange). Thai Airways kostede ca. 4.500 kr. Thai Airways har så den fordel at de flyver fra Bangkok kl. 1 om natten. Det gør at man kan tage fra fx. Pattaya sent om eftermiddagen og direkte til lufthavnen uden der er stor ventetid i lufthavnen eller overnatning ved lufthavnen. Selv ville jeg nok vælge Thai hvis prisforskellen kun er 500 kr (uanset hvad mit formål med en rejse til Thailand ville være). Thai Airways flyver også hver dag, hvilket gør man kan skræddersy rejsen fuldstændig og man er ikke afhængig af hvornår Norwegian lige har tænkt sig at flyve.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sidst jeg tjekkede fly i september/oktober kostede flyet ca. 4.000 kr ved Norwegian (lidt afhængig af afgange). Thai Airways kostede ca. 4.500 kr. Thai Airways har så den fordel at de flyver fra Bangkok kl. 1 om natten. Det gør at man kan tage fra fx. Pattaya sent om eftermiddagen og direkte til lufthavnen uden der er stor ventetid i lufthavnen eller overnatning ved lufthavnen. Selv ville jeg nok vælge Thai hvis prisforskellen kun er 500 kr (uanset hvad mit formål med en rejse til Thailand ville være). Thai Airways flyver også hver dag, hvilket gør man kan skræddersy rejsen fuldstændig og man er ikke afhængig af hvornår Norwegian lige har tænkt sig at flyve.

Vil jeg  nok også..  Kan se priserne er kommet op hos Norwegien.. Tager man derned nu indenfor få uger så er prisen også ca 4500.. Og der betale ekstra for bagage osv...

Men vælger man september og Oktober så sagtens finde mange afgange så man får en retur til 3200-3500,-

Jeg har jo ingen erfaring med Thai Airways udover en masse anbefalinger om god service, og at Norwegian der ved at man skal være obs på at alt koster ekstra.. Dvs er man ligeglad med flymad og ekstra bagage end det man må tage op i fly,- så faktisk glimrende nok.. Det er nye og moderne fly.

Vigtigt er dog at det er en direkte flyvning.. Længere end 10-12 timer må være uudholdeligt...  Bare de antal timer kan godt få mig til at holde mig fra det.. Nu priserne var så lave, og jeg ikke har meget fri fra arbejde, så fistende at bare tage 1 uge dernede..  Men når man så tænker på at man som minimum skal bruge 1 døgn i en flyver for at komme frem og tilbage, så godt afskrække mig en del :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men må indrømme det er en del lettere at finde billige billetter hos Norwegian end hos ThaiAirways :razz:

Syntes det totalt uoverskueligt hos Thai Airways !!!.. Se et sted , at de vist har en lavpriskalender,- men så ingen steder man kan finde den.. Samtidigt i deres søgesystem, der kan man kun sætte en dato/dag ind , og skal så starte forfra for at se andre dage.. Temmeligt besværligt :(  

Hos Norwegian der bare vælge lavpris kalender, og så med det samme få overblik over alle afgange og priserne på dem...  Og der altså let at finde masser af billige til under 3500,-. De er faktisk svært at finde dem til 4500-5000 hos Thai Airways.. -og ofte ikke direkte flyvning.   

Men Norwegian er blevet dyrere end sidste år hvor der var mange ture der kostede under 3000,-

Hmm nu ved jeg ikke priserne på enkeltture med Thai Airways, og om de giver rabat ved en retur rejse... Ellers ville der være en stor fidus i at booke enkelt rejse fra hver sit selvskab :)    For Norwegian kører konsekvent med feks meget billige afgange den ene vej på rejsen,- læs typisk ca 1000 kroner.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

På momondo.dk synes jeg Thai Airways konsekvent (prøv selv at vælge andre datoer i september og begyndelsen af oktober) koster 4119 kr for en returbillet: http://www.momondo.dk/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=05-10-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=21-10-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=05-10-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=21-10-2015&AD=1&TK=ECO&DO=true&NA=true

På Momondo.dk kan du også finde billigere rejser end på Norwegian hvis du vil have indtjekket bagage med (3852 kr på momondo mod 4291 kr på norwegians hjemmeside):

Momondo ud 25. oktober hjem 30. oktober

Norwegian ud 25. oktober hjem 30. oktober

Det siges at det er billigst hvis man bestiller rejsen omkring 40 dage før rejsen (har jeg læst et eller andet sted på et tidspunkt)

Del dette indlæg


Link til indlæg

På momondo.dk synes jeg Thai Airways konsekvent (prøv selv at vælge andre datoer i september og begyndelsen af oktober) koster 4119 kr for en returbillet: http://www.momondo.dk/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=05-10-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=21-10-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=05-10-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=21-10-2015&AD=1&TK=ECO&DO=true&NA=true

På Momondo.dk kan du også finde billigere rejser end på Norwegian hvis du vil have indtjekket bagage med (3852 kr på momondo mod 4291 kr på norwegians hjemmeside):

Momondo ud 25. oktober hjem 30. oktober

Norwegian ud 25. oktober hjem 30. oktober

Det siges at det er billigst hvis man bestiller rejsen omkring 40 dage før rejsen (har jeg læst et eller andet sted på et tidspunkt)

Men linket du henviser til hos Norwegian, der koster en returrejse med direkte flyvning altså kun  3091 kr  ;-)  :)  

Men ved bestilling/oversigt der være obs at det kun er specielle ugedage de er billige.. Underligt nok er dem hvor der er mellemlanding i Norge , - dyrere...

Linket her fra Norwegian med deres lavpriskalender syntes jeg er fint da hurtigt og let få overblik.. Der savner jeg man kunne få det ligeså let ved Thai Airways..http://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BKK&D_Day=01&D_Month=201510&R_Day=01&R_Month=201510&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=82764

Nu ikke åbne dit link fra momondo , men slog nævnte datoer op og så viser den billigste rejse som koster over 4000 kr.. Og Norwegian bliver slet ikke vist ?? -og som man jo i linket ovenover  fra Norwegian, se at de tilbyder en retur for ca 3100,. kr ??    Se selv link fra momondo http://www.momondo.dk/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=25-09-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=30-09-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=25-09-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=30-09-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false

Del dette indlæg


Link til indlæg

De 3.100 kr hos Norwegian kræver vist så at kun har håndbagage med. Om man vil klare sig med 8 kg bagage er selvfølgelig en smags sag. Vil man have mere bagage med koster det 500 kr ekstra hver vej. Og derved bliver Thai Airways billigere forudsat man ikke køber direkte hos Thai Airways men via fx Momondo (direkte hos Thai Airways koster ca. 4.500 kr).

Grunden til du nok ikke får Norwegian med i dit Momondo-link skyldes nok du har valgt at udrejse den 25. september. En dag Norwegian ikke flyver på strækningen jvf. lavpriskalenderen (Norwegian bliver vist men koster 5122 kr og turene tager ca. hhv. 29 timer og 17 timer)

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lige købt en billet, med Thai Airways fra København til Bangkok, Udrejse 13 Oktober og hjemrejse 7 November til 4179 kr

Jeg har så også valgt Thai Airways. Tror dog jeg gav 1 krone mere for billeten. Men nu tager jeg så derud for at holde ferie og sove om natten. Ikke for at sætte nye udholdenhedsrekorder og andet indenfor lagengymnastik :grin:

Jeg valgte Thai Airways primært fordi deres afgangstider passer mig fint. Når jeg kommer hjem (selv med mindre forsinkelse) vil jeg fint kunne tage toget hjem til Jylland.

Transport inkl. hotel med morgenmad (15 nætter) kommer til at stå mig i ca. 7.600 kr (lidt afhængig af om DSB har Orange billetter). Det synes jeg er en meget fair pris når jeg ser hvad charterselskaberne skal have for 14 dage i Thailand.

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er gode priser!

Jeg skulle over Dubai for at få det til den pris i juni/juli.

Thai Airways var op mod 6000,-

Jeg kan i øvrigt godt lide at flyve med Emirates over Dubai, det er 2x6 timer, dvs. lige en anelse længere flyvetid, og det kan arrangeres med omkring 3 timer i lufthavnen. Det giver mig en ganske behagelig rejse, jeg kan godt føle det en anelse klaustrofobisk når man er længe i en flyvemaskine...

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne også se at hvis jeg købte billetter tidligere end ca. 40 dage ude i fremtiden hos Thai Airways, så steg priserne.

Jeg kan godt følge din ide med lige at kunne strække ben efter 6 timers flyvning. Heldigvis har vi forskellige præferencer. Det gør at de enkelte flyselskaber har deres berettigelse. Det vigtigste er dog vi kommer frem og har en god ferie (hvilket der heller ikke findes en manual på).

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg

ThaiKurt: Fin pris når man ser tidspunktet.. 

BBullersen:  Den slet ikke tænkt over !!.. Men ville faktisk passe rigtigt godt til mig :)   Er ryger og hader flymad,- så kunne man der få en pause hvor man kunne fylde op med noget mad man kunne lide og en smøg eller to.- så været super !! :) 

Så måske i virkeligheden en fordel med en mellemlanding.

 

Mr Sving: Du skriver 2x500 for ekstra kuffert hos Norwegian.. Kender ikke de aktuelle priser nu,- men jeg betalte ihvertfald kun 250 for ekstra kuffert, som jeg for en sikkerhedskyld havde bestilt til hjemturen hvis jeg fandt en masse ragelse jeg ville have med hjem. Og havde så bare købt en billig kuffert i Thailand hvis det blev aktuelt.. Men trods en masse købt af ekstre underhyllere og T´shirt, så blev det aldrig aktuel :)  For mit behov passer Norwegian fint da jeg bare har den kuffert jeg tager med op i kabinen og vil ej heller betale ekstra for de skodmad man får :) - er desuden ekstrem kræsen , så ved ikke hvordan Thaiairways er der ?.. Får man mad med i prisen ?

Må sige det knibler i mig for at tage derned igen :)   

Bliver dog sikkert ikke før i april,maj juni , næste år.. Men også dejligt at have noget at se frem til..  Mit problem er at jeg arbejder mange timer, så svært at få ferie længere tid ad gangen..  Plan kunne dog være at tage en masse vagter i rap først på måneden, - ligeledes gøre det samme i sidst på måneden , i den efterfølgende måned.. Så stadig tage alle de vagter jeg normalt har på en måned, men få 2-3 uger fri der midtpå,- hvor jeg så kunne få udbetalt feriepenge som ekstra til frås ;-) 

Plan er så at tage derned 2 eller 3 uger.. Måske man kunne finde en billet fra ThaiArways , så hjemtur en ons/torsdag istedet for som normalt søndag med Norwegian,- så det blev en ferie på 2 1/2 uge...  Men må se.. Ulempen er så med Thai Airways at man ikke kan finde billige billetter så lang tid ud i fremtiden.. - Eller kan man ?

Ligesom Mr Swing så også for mit vedkommende også være ferie og ikke så meget lagengymnastik som sidst :)  Dvs hvis lyst så gør jeg.. Men denne tur være mere afslapning.. Måske et par dage i Bangkok og efterfulgt af tilsvarende et smut til Hua Hin, med en kammi, som kender begge steder lidt.- og så kan jeg vise ham Pattaya derefter.. Dvs nogle hyggedage med en kammi den første uge,- hvorefter vi splittes og han skal være sammen med en pige han plejer når han er dernede,- og jeg så bare skal nyde det i Pattaya.. Og der sandsynligt finde en jeg vil have noget longtime med resten af ferien..  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er strøtanke.. Jo ikke langt fra Pattaya til Cambodia..  Istedet for Hua Hin ., så kunne man måske tage 4-5 dage i Cambodia.. Nogle der ved om der er busforbindelser fra Pattaya og erfaring med Cambodia ?..

Bliver nok ikke andet end en strøtanke :) For næppe nogle "kendte" byer hvor der også er sexturisme,- hvis det skulle være i kort afstand fra Pattaya.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De 3.100 kr hos Norwegian kræver vist så at kun har håndbagage med. Om man vil klare sig med 8 kg bagage er selvfølgelig en smags sag. Vil man have mere bagage med koster det 500 kr ekstra hver vej. Og derved bliver Thai Airways billigere forudsat man ikke køber direkte hos Thai Airways men via fx Momondo (direkte hos Thai Airways koster ca. 4.500 kr).

Grunden til du nok ikke får Norwegian med i dit Momondo-link skyldes nok du har valgt at udrejse den 25. september. En dag Norwegian ikke flyver på strækningen jvf. lavpriskalenderen (Norwegian bliver vist men koster 5122 kr og turene tager ca. hhv. 29 timer og 17 timer)

For mit vedkommend så ønske om rejse omkring april,maj juni næste år.

Der jo let at finde masser af billige hos Norwegian..

Vælger jeg feks en fra KBH med direkte flyvning der til  https://www.norwegian.com/dk/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BKK&D_Day=01&D_Month=201605&R_Day=01&R_Month=201605&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK&rnd=38541

Vælger jeg feks en der til kr 1299,-  for direkte flyvning fra KBH,- så været super hvis man kunne finde en retur,- uanset hvilken ugedag hos et andet selskab til en billigere pris end den hos Norwegian som er på kr 1889,- 

Men bruger jeg dit link fra Momondo så ingen der er billigere end kr 2230,-... Uanset hvilke dage jeg ser på i de 3 måneder.. Ja Norwegians til kr 1889.- som de næsten har hver uge har en afgang fra Bangkok til kr 1899,. ,- optræder ikke der ????

Jeg kan se de har 33 flyselskaber , men ikke Norwegian.. Giver fuck fingeren !! - til en søgemaskine der skulle være såkaldt upartisk og giver sig ud for den finder billigste pris :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Momondo er direkte misvisende og i værste fald direkte plattenslagere det de bedriver..

Først når jeg laver en returbillet, kommer Norwegians med.. Og se !!!

http://www.momondo.dk/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=05-10-2015&SO1=BKK&SD1=CPH&SDP1=21-10-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=1&SegNo=1&SO0=CPH&SD0=BKK&SDP0=07-05-2016&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=true

Hos Momondo så feks 14 maj få en enkelt rejse til kr 1595,- hvis jeg bestiller den hos Norwegian,- vel igennem momondo ;-)

For direkte på Norwegians hjemmeside få samme billet til kr 1299,-

Giver ikke en skid for Momondo !!!..   Fucking svindlere der er blevet for store, og nu lever af at folk tror de får billigste hotel eller fly ved at søge hos dem..  I eksemplet betaler man 300,- for at tro på dem ;-)

Og sikkert finde mange andre eksempler hvor prisene er endnu dyrere ved at tro den forsøger at finde billigste fly/hotel... Fucking plattenslagere..

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at bruge www.kayak.com i stedet for Momondo.

Tager i øvrigt til Bangkok i næste uge, og har givet ca 4.500,- for en returbillet med Thai airways som er all inclusive. Der følger muligvis en beretning i disse spalter, men da der er en sød thai som har stillet sig selv og sit hjem til rådighed som turistguide mm. så er det ikke engang sikkert at jeg behøver at betale for hverken hotel eller sex. Kan selvfølgelig være det bliver voldsomt dyrt i yderste konsekvens, men i næste uge gør det nok ikke. Det koster bare tid når hun skyper flere gange om dagen for at se hvad jeg laver. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er strøtanke.. Jo ikke langt fra Pattaya til Cambodia..  Istedet for Hua Hin ., så kunne man måske tage 4-5 dage i Cambodia.. Nogle der ved om der er busforbindelser fra Pattaya og erfaring med Cambodia ?..

Bliver nok ikke andet end en strøtanke :) For næppe nogle "kendte" byer hvor der også er sexturisme,- hvis det skulle være i kort afstand fra Pattaya.

Først og fremmest.
Tag ikke til Cambodia for sexturisme. Det er det simpelthen for kedeligt til. Ja, der er noget at finde i Phnom Penh, men prisen er nogenlunde den samme som i Thailand, og dollarkursen er bestemt ikke i Cambodias favør.

Hvis du vil besøge Siem Reap, så kan jeg godt anbefale nogle dage. Det er en turistby, og det er selvfølgelig i forbindelse med at man besøger Angkor Wat. Det er mulgit at finde købesex her, men jeg fandt det kedeligt og en smule dyrt.

Jeg valgte at flyve fra Bangkok til Phnom Penh. Havde en minibus tur herfra til Sihanoukville, og fløj derfra til Siem Reap. Retur til Bangkok med fly igen. Det kostede 5-700,- pr. flyvetur.
Jeg har hørt fine ting om busture fra Pattaya til Siem Reap, men det tager en del timer, og vejene i Cambodia er bestemt ikke at råbe hurra for. Vil man videre til Phnom Penh, så er minibus bedst, men det en nærdødsoplevelse at køre minibus i Cambodia.

Min rejse foregik i juni/juli.

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at bruge www.kayak.com i stedet for Momondo.

Tager i øvrigt til Bangkok i næste uge, og har givet ca 4.500,- for en returbillet med Thai airways som er all inclusive. Der følger muligvis en beretning i disse spalter, men da der er en sød thai som har stillet sig selv og sit hjem til rådighed som turistguide mm. så er det ikke engang sikkert at jeg behøver at betale for hverken hotel eller sex. Kan selvfølgelig være det bliver voldsomt dyrt i yderste konsekvens, men i næste uge gør det nok ikke. Det koster bare tid når hun skyper flere gange om dagen for at se hvad jeg laver. :)

Uhauha :)
Pas nu på derude.


BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mr Sving: Du skriver 2x500 for ekstra kuffert hos Norwegian.. Kender ikke de aktuelle priser nu,- men jeg betalte ihvertfald kun 250 for ekstra kuffert, som jeg for en sikkerhedskyld havde bestilt til hjemturen hvis jeg fandt en masse ragelse jeg ville have med hjem. Og havde så bare købt en billig kuffert i Thailand hvis det blev aktuelt.. Men trods en masse købt af ekstre underhyllere og T´shirt, så blev det aldrig aktuel

:)

  For mit behov passer Norwegian fint da jeg bare har den kuffert jeg tager med op i kabinen og vil ej heller betale ekstra for de skodmad man får

:)

 - er desuden ekstrem kræsen , så ved ikke hvordan Thaiairways er der ?.. Får man mad med i prisen ?


 

Nu skrev jeg 2 gange 500 kr. for at priserne skulle være direkte sammenlignelige. Da jeg bestilte biletten hos Thai Airways fik jeg ikke et tilbud om at tilkøbe mad. Så jeg går ud fra der er lidt mad med i prisen. Kufferten må veje 30 kilo. Men i bussen til Pattaya må den så kun veje 20 kg :???:.

Men ønsker man ikke mad og kun en kuffert hjem er Norwegian stadig billigst. Men det hele er noget af en jungle. Momondo var så billigere når man vælger Thai Airways ud og hjem end ved at booke direkte hos Thai Airways. Men nu kigger jeg så heller ikke altid lige på den sidste hundrede krone når jeg booker hotel og fly. Jeg kunne også have fundet et billigere hotel end: http://da.hotels.com/hotel/details.html?tab=description&hotel-id=450992&q-localised-check-in=15%2F10%2F2015&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=7&WOE=4&q-localised-check-out=29%2F10%2F2015&WOD=4&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0&referrerHotelId=505990 (datoerne er tilfældig valgte).

Jeg synes bare hotellet virkede fint til hvis man ønsker at være på ferie og stadig bo i byen.

Som jeg har skrevet tidligere findes der ikke et rigtigt valg af flyrejse eller valg af hotel. Mit valg af fly selvskab afhang meget af flytidspunkter samt at jeg kan ramme København hjemad en fredag og så bruge weekenden på familiebesøg inden jeg tager mod Jylland. Desuden tiltalte det mig at Thai Airways flyver fra Bangkok kl. 0.50 om natten. Det gør jeg ikke behøver at overnatte i Bangkok eller sidde en nat i lufthavnen.

Forhåbentlig får vi alle gode rejser uanset hvad vi vælger. Men super vi kan give hinanden inspiration til de forskellige valg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du vil besøge Siem Reap, så kan jeg godt anbefale nogle dage. Det er en turistby, og det er selvfølgelig i forbindelse med at man besøger Angkor Wat. Det er mulgit at finde købesex her, men jeg fandt det kedeligt og en smule dyrt.

Er strøtanke.. Jo ikke langt fra Pattaya til Cambodia..  Istedet for Hua Hin ., så kunne man måske tage 4-5 dage i Cambodia.. Nogle der ved om der er busforbindelser fra Pattaya og erfaring med Cambodia ?..

Bliver nok ikke andet end en strøtanke :) For næppe nogle "kendte" byer hvor der også er sexturisme,- hvis det skulle være i kort afstand fra Pattaya.

Jeg tilbragte et par dage i Siem Reap sidste efterår, og kan klart anbefale det for det kulturelle (Angkor Wat, Angkor Thom, etc.), men som Bbullersen skriver, er der knapt så interessant hvad angår P4P. Bevares, det kan sagtens lade sig gøre at finde villige piger rundt omkring i barerne (fx Mikey's Night Bar, hvor jeg samlede et par stykker op), og jeg havde da også et par ganske gode GFE oplevelser med nogle søde, smukke khmerpiger, men ikke noget jeg ikke kunne have fået lige så godt (eller bedre) og billigere i Pattaya. Så vidt jeg husker, gav jeg 50$ for shorttime (1-2 timer), men jeg er sikker på, at det kan forhandles ned (har læst mig til, at det kan gøres for omkring det halve). Havde desuden læst mig til (her), at det skulle være muligt at få nogle gode billige oplevelser på nogle massagesteder, men det lykkedes mig ikke at finde noget tilsvarende. Det eneste massagested jeg prøvede, viste sig at være et total ripoff uden mulighed for fuld pakke.

Der går en direkte bus fra Bangkoks Mo Chit busstation. Billetten kan enten købes på busstationen eller på nettet (via dette link; det virkede fint for mig). Pris 750 Baht. Tilbageturen klarede jeg ved i Siem Reap at købe en busbillet til grænsen (Poipet-Aranyapratet), og på thaisiden af grænsen fandt jeg så en minibus videre til Pattaya (husker ikke priser). Husk lige, at du kun får 2 ugers opholdstilladelse, når du vender tilbage til Thailand over en landegrænse!

I Siem Reap boede jeg på Alliance Villa, booket gennem Agoda. Det ligger rimeligt centralt, dvs. indenfor kort gåafstand af det centrale Siem Reap. God kvalitet til prisen (gav 20$ pr. nat inkl. morgenmad), venligt personale, og ingen problemer med at tage piger med hjem.

Så alt ialt er det, som Bbullersen også skriver, kun for kombinationen med den kulturelle oplevelse, at jeg vil anbefale Siem Reap.

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at bruge www.kayak.com i stedet for Momondo.

Tager i øvrigt til Bangkok i næste uge, og har givet ca 4.500,- for en returbillet med Thai airways som er all inclusive. Der følger muligvis en beretning i disse spalter, men da der er en sød thai som har stillet sig selv og sit hjem til rådighed som turistguide mm. så er det ikke engang sikkert at jeg behøver at betale for hverken hotel eller sex. Kan selvfølgelig være det bliver voldsomt dyrt i yderste konsekvens, men i næste uge gør det nok ikke. Det koster bare tid når hun skyper flere gange om dagen for at se hvad jeg laver. :)

Tak for tippet !!.. :)

 Tjekkede lige og god søgemaskine... Her undlader den ikke som Momondo nogle billigere flyselskaber nogle gange,- eller bliver dyrere end hvad man rent faktisk kan få det til hos selskabet..   Her fungere sammenligningerne og rent faktisk får man også en lille rabat.. Ganske vist småøre, men billigere end hos moderselskaberne..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...