Hop til indhold
Borende X

Så stormer vi kaffelageret!

Recommended Posts

Gæst

Ja, kaffe er et must i løbet af dagen. Dog gider jeg ikke det der "automatkaffe" man får mange steder:sad:, ligesom jeg heller ikke mener at Nescafe har ret meget med virkeligheden at gøre. Derimod sætter jeg MEGET stor pris på en kop kaffe hvor bønnerne automatisk bliver malet, for herefter at få trykket vandet igennem med et par bar´s tryk, og når koppen er færdigbrygget kan man se det hvide tynde oliehinde/skumlag der lægger sig i overfladen, Uhmmm:wub:,........ jeg tror da lige jeg skal ud og hente en kop til:grin:

God weekend til alle:cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg skal have en GOD kop kaffe, med friskmalede bønner, lavers det som stempelkaffe, det synes jeg giver den optimale nydelse, for mig og de af mine gæster som nyder en god kop kaffe, og ikke det op fejning nr. 5.

http://www.kaffe-blog.dk/hvordan-brygger-man-stempel-kaffe/

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha, så kan jeg bedre forstå, at jeg går rundt og er konstant liderlig...

Jeg drikker simpelthen for meget kaffe... :D

Og når man så bliver inviteret på "kaffe" giver det pludselig en helt anden mening :blink:

PS. Rigtige kaffedrikkere rister selv deres bønner!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kaffe.

Hvordan kan noget der lugter så godt, smage så fælt.

Det er mig en gåde.

​Det er mest et spørgsmål om tilvænning. Men jeg forstår dig udmærket. Før jeg i 18-årsalderen ved et tilfælde blev kaffedrikker, havde jeg præcis samme fornemmelse, men når man først er hooked er der ingen vej udenom den daglige dosis. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg blev skilt, fik eksen kaffemaskinen . . .  Jeg brugte den alligevel aldrig . . :-D

EN GO' KOP STÆRK STEMPELKAFFE FJERNER SPINDELVÆVENE OM MORGENEN . . . ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg blev skilt, fik eksen kaffemaskinen . . .  Jeg brugte den alligevel aldrig . . :-D

EN GO' KOP STÆRK STEMPELKAFFE FJERNER SPINDELVÆVENE OM MORGENEN . . . ;-)

​Spindelvævene om ........? :grin::grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Spindelvævene om ........? :grin::grin:

​HJERNECELLERNE . . . . :lol::lol: Man vågner i alt fald . . . ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

​HJERNECELLERNE . . . . :lol::lol: Man vågner i alt fald . . . ;-)

​Nååh, jeg troede, du var længere sydpå :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nååh, jeg troede, du var længere sydpå :lol::lol:

​Det gør det da også, men det er ikke hver dag, den står på morgensex . . . ;-);-) Der er jo også en arbejdsdag, der kalder - Selv om man står op kl. 05 for at ha' en time til . . . ;-);-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtige mænd starter ikke dagen med kaffe, men en lille bitter :)

Lige præcis og gerne med en Underberg eller Fernet Branca/Menta, og derefter kaffen, så er man vågen og klar til dagens strabadser. sm154  sm154

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige præcis og gerne med en Underberg eller Fernet Branca/Menta, og derefter kaffen, så er man vågen og klar til dagens strabadser. sm154  sm154

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

​Puha. Det der er fyringsgrund på mit arbejde. Jeg kender jo også lidt til dit arbejde. Er det ikke også fyringsgrund der? :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg starter dagen med et stort glas rødvin fra min 3-liters pap. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal man have kaffe, så foretrækker jeg helt sikkert en god stempel kande, med friskmalede bønner.

Dog vil jeg sige at man kan få en ganske god og hurtig kop med en Dolce Gusto maskine ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Puha. Det der er fyringsgrund på mit arbejde. Jeg kender jo også lidt til dit arbejde. Er det ikke også fyrings grund der? :P:P

Jo det er det så absolut.​ Går det nu galt for en af os, så har Hyænen bedt om at blive kontaktet, fremfor at få dårlig omtale, i mit fritidsjob er det heller ikke smart

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige præcis og gerne med en Underberg eller Fernet Branca/Menta, og derefter kaffen, så er man vågen og klar til dagens strabadser. sm154  sm154

​Øhhh, nu bliver jeg sgu' rigtigt bange: Var du ikke erhvervsmæssigt inden for persontransport?

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Øhhh, nu bliver jeg sgu' rigtigt bange: Var du ikke erhvervsmæssigt inden for persontransport?

​Jow da, men det kører nu bedst med en lille ski på. rofl rofl

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jow da, men det kører nu bedst med en lille ski på. rofl rofl

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Ned til "containeren" – og hva' med hjem igen? :grin::grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jow da, men det kører nu bedst med en lille ski på. rofl rofl

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​JA - BARE luk det ene øje, så midterstriben ikke er fir-dobbelt . . . :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er en slemmer mand BD

Så er vi vist begge af samme slags formoder jeg. ​sm154  sm154  sm154 men det er nu heller ikke dårligt, vel.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jow da, men det kører nu bedst med en lille ski på. rofl rofl

​Ja, jeg kan altså ikke lade være med at kommentere dit svar.

Jeg var engang hyret til at holde et foredrag på en højskole. Jeg ankom til stedet i lidt god tid og ramlede ind i frokostpausen. En af de ansatte havde her 25-års jubilæum, og der vankede i dagens anledning et par glas portvin – jeg tog tre!

Aldrig har jeg jeg holdt et så succesfuldt og stilsikkert foredrag.

Hvad kan vi lære af det. Udover kaffen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

​JA - BARE luk det ene øje, så midterstriben ikke er fir-dobbelt . . . :lol::lol:

​Åh ja, midterstriben, midterstriben.

Som ung håbefuld yndling cyklede jeg engang hjem i en brandert (sikkert opnået efter kun to bajere). Det gik jo nok altsammen, hvis jeg med tungen lige i munden fulgte kantstriben på landevejen.

Men bilers gentagende båtten fik mig efterhånden revet ud af den værste rus og overbevist mig om, at det ikke var kantstriben, jeg fulgte, men midterstriben.

Sikkert til manges fortrydelse nåede jeg alligevel helskindet hjem.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...