Hop til indhold
Nihil

Forgudelse

Recommended Posts

Så han kom endelig ind af døren, smilet var på læben, igen. Han gik ned af gangen , og for gud ved hvilken gang gjorde han det med selvsikre skridt, intet stoppede ham i nat. Han havde været ude jo, han havde gjort sit jo, og var blevet belønnet igen, Han gjorde det gerne, det gjorde ham godt. Pengene var hvad det var, men det gjorde ham godt. Han gik på badeværelset, tog en smøg og gjorde sig igen klar. Klar til at beskue sig selv i spejlet der ude. Intet nyt, heldigvis, han var stadigvæk ham, ham der kunne ryste verdener og køre bløde knæ i sænk. Ham der kunne friste et blik og gøre dig hul. Han vidste det og nød det. Han tænkte tilbage, på kvinderne, på de mange kvinder, på de der var og de der bliver, på de der vil og på de der ikke selv forstår de burde. De ville ham. Alle sammen. Det var ham de ville. Han overvejede at sætte en gryde på panden, der var kød i køleren og alt var klar egentlig, men nu var han egentlig optaget, optaget af tanken om ham. Vidste de hvad han egentlig var, kunne det være at en gjorde, flere endog. Betød det noget, var han ikke lige det de behøvede, alle og en. Jo, det var ganske vist, han var den de ønskede, og hvem kunne blamere dem med det han så i spejlet der, som i en skovsø .Et Ekko ramte ham. Ikke hårdt, ikke brutalt, men med en sødme som om der var noget, noget han burde huske. Fuck, tænkte han, videre, næste aftale ville gøre ham endnu bedre, næste aftale ville forgude ham endnu mere, næste aftale ville prise ham hvor han hørte hjemme. Der hvor han hørte hjemme jo, de kan forgude mig, men de kan aldrig nå mig, de når mig aldrig, jeg er ikke den men det. Forgudelse er i sandhed en sær størrelse. Han vidste han ville det.  Han påførte sig sin læderjakke og gik ud til næste aftale, smilende i spejlingen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne lyde, som om Narcissus er begyndt at bruge et rigtigt spejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad dælen, nogen har ikke gjort sig umage siden - (gryde på panden) og måske især fordi den denne gang blev afmonteret så kvikt. Indrømmet lidt tipsy her i går på daværende tidspunkt.

Nå men forgudelse, ak og ve. Det er vel en konstant faktor i dette univers, hvor gigoloer og glædespiger bliver feteret. Hvor man bruger spejlingen i et andet menneske til at se sig selv, på den måde hvorved man nu engang allerhelst vil anskues? Den feterende omgang med kunder, må da have en konsekvens, på ens egen selvopfattelse? Bare et lille spørgsmål der.

God weekend til jer alle sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi håber vel alle på, at vi ser godt ud i andres øjne, når vi synes, at disse andre er dejlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjo, at værdsætte sig selv er et fundamentalt vilkår, som vi alle burde prise, men der er vel gradueringer, som portrætteringen af den gigolo i trådstarten. Når man graver lidt dybere, synes jeg faktisk det kunne være interessant nok, om det ved enkle tilfælde kunne udmynte sig i, at man frasiger sig Ekko, sylfiden og vælger sig selv først.

Ser man kun sig selv i andre, eller ser man det faktiske menneske man står over for? Jeg mener branchen, ligger op til at de der bliver betalt, måske får et kick af, at se nogen se på en? Og hvad kan det gøre for et selv på længere sigt.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

?

Jeg talte hverken om "nærmeste" eller om "næste".

Jeg talte om "nogen man selv synes om".

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej jeg tolker om det er tilladt, som også du har gjort ved mine indlæg.Du vil også spejles som jeg vil det, intet aggressivt i det, det er sgu naturligt nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

???

Jeg forstår desværre ikke, hvad du siger. :shock: 

Ordene giver ingen mening, som de står.

Har prøvet, men uden at knække koden. 

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad beklager du min gode herre, om du vil uddybe? At faktum er at du spejler dig i de der giver det skønneste billede retur, eller at faktum er du søger konfrontation, som jeg nu åbenbart også gør det.

Tak Nille du reddede et slagsmål der. Jeg mener forgudelse er af en støbning hvor den farligste faktisk er den du har om dig selv. Tjo GF, så hiver jeg mangfoldighedskortet frem endnu engang hvori jeg vil påstå, at også syrede indlæg kan have deres værdi, om end du måske vil andet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Nille du reddede et slagsmål der. Jeg mener forgudelse er af en støbning hvor den farligste faktisk er den du har om dig selv. Tjo GF, så hiver jeg mangfoldighedskortet frem endnu engang hvori jeg vil påstå, at også syrede indlæg kan have deres værdi, om end du måske vil andet?

​Selvforgudelse er vel ret normal, hvem ser sig ikke i spejlet hver morgen og tænke man ser da ok ud, selv om man godt kan gøre mere ud af sig selv, evt. træne eller tabe sig mv.

Dog kan ​selvforgudelse også gå hen og blive til selvfed/selvglad. Men hvis man ikke elsker sig selv kan man heller ikke elske andre :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej jeg mener at elske sig selv er ret normalt og sundt, at sætte sig selv i en forgudelses position er noget helt andet, du bruger selvforgudelse i normalitetens tegn, der er jeg uenig. Det handler om, om man ophøjer sig til noget der er meta, noget der er overmenneskeligt som mit oplæg lagde op til refleksion om, er det at spejle sig i et spejl fint og nyttigt, men når man kun bruger andre mennesker til spejling, ja så mener jeg personligt man er ude på et sidespor.
Så når man bliver feteret og sat op som gudinde, ja jeg har sgu oplevet tøser der betegner dem selv som prinsesser eller dronninger,om det sker hver eneste vagt, så var det vage spørgsmål så bare: Hvilket menneske der står tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis forgudelsen bliver taget bogstavlig og mennesker bliver til noget overmenneskeligt, det er sygt og mentalt forstyrrende.

At piger bliver forgudet så meget at de tror de virkelige er gudinder,  prinsesser eller dronninger på deres vagter, det er bare langt ude, alle ved det er en illusion som stopper når du træder ud af døren igen. Det kan give problemer med at skelne mellem fantasi og virkeligheden, såkaldte PTSD og skizofreni.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis forgudelsen bliver taget bogstavlig og mennesker bliver til noget overmenneskeligt, det er sygt og mentalt forstyrrende.

At piger bliver forgudet så meget at de tror de virkelige er gudinder,  prinsesser eller dronninger på deres vagter, det er bare langt ude, alle ved det er en illusion som stopper når du træder ud af døren igen. Det kan give problemer med at skelne mellem fantasi og virkeligheden, såkaldte PTSD og skizofreni.

​Det gælder vel også de såkaldte realitetsstjerner, som fjernsynet efterhånden vrimler med?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hej Nille.

Du har en måde at, overdrive som jeg er nødt til at svare på. PSTD Nille arhhh det er nok meget voldsomt, at sige pigerne får ved forgudelse, eller de er gudinder og prinsesser. PSTD er faktisk en alvorlig diagnose. som siger. Posttraumatisk belastningsreaktion, PTSD, er en psykisk tilstand, man kan risikere at udvikle, hvis man har været udsat for hændelser, der er så voldsomme, at der er tale om en katastrofe. 
 Det gælder f.eks. hvis man har været udsat for store ulykker, naturkatastrofer, krig, tortur, overfald, dødstrusler eller gidseltagning. Håber ikke, at mange GPér kan nikke genkendende til dette. Og håber sandlig du ved Nille hvad skizofreni, er for en diagnose.

Det første du snakker om Nille, Når man læser det du kan på forskellige fkk klubber og ligende. kan jeg få en mistanke om det er overmenneskeligt, forstyrrende på den person du er.

Det er fint for mig du har muligheder for de ting du gør, men pas nu på du ikke sygelig gøre,andre mennesker. For i realiteten forguder du så ikke de forskellige Klubber i Tyskland og hvad de står for. Og hvor god du er til at gøre det du gør når du besøger tyskland.

God mandag til dig.

KK  

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Nille.

Ja jeg skriver i det første også om jeg ikke synes præmissen om gæsterne er retvisende.

Nej du må gerne tro jeg er personlig overfor dig, det er dit valg, at påstå det.ved bare ikke hvor du har det fra Nille. I realiteten spørger jeg dig bar om et enkelt spørgsmål. Som ikke kan være svært at svare på.

så nej Nille, intet ondt herfra. Om du gerne vil have det, ja det er bestemt din sag.

God mandag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...