Hop til indhold
Jansen

Afsløret af konen

Recommended Posts

​Jo for jeg kan love dig - INGEN kvinde er så dum at hun TROR på det... hun kan være nødt til at sige OK fordi hun ikke kan bevise andet...  men hun vil aldrig tro på det... 

Igen - i tror kvinder er dumme.... det er vi ikke - hverken med eller uden afblegning i håret

​Det er ikke mænnerne mod kvinderne, situationen kunne lige så godt være den modsatte. Jeg opfatter bestemt ikke kvinder som dumme.. og håber sandelig ikke, at det jeg siger giver anledning til at tro det. Men vores udgangs præmisse er nok forskellig. Hvis ikke der er endegyldige beviser eller man er taget på fersk gerning, som det ikke er tilfældet som det fremgår her, med nogle Thai massage visitkort, så kan jeg ikke se nogen som helst grund til at skulle plapre ud med alt muligt, som måske slet ikke er nødvendigt.

Ja vel, hun kan da have god grund til at dyrke en mistanke, hvis hun finder sådanne visitkort, men det kan bortforklares på rimelig vis og så mener jeg bare ikke, at der er grund til at  bryde grædende sammen ...og indrømme hvad man faktisk har gået og lavet de sidste 10 år. Jeg synes ikke det giver mening og man sårer unødigt en man holder af.

Lige som hvis konen blev lidt for frisk til en julefrokost og blev bollet hen over et skrivebord, så ville jeg da også betakke mig for at få det at vide. Og kom hun hjem med trusserne omvendt på, så ville jeg ganske rigtigt blive lidt mistænkelig, men også gerne godtage en forklaring, som på bare rimeligvis kunne forklare hvorfor.

Måske er utroskab bare noget lort man skal holde sig fra. Måske man allerede i starten af et forhold skal melde klart ud, at man altså  også knepper lidt ved siden af, bare så hun ved det. Men ingen af delene er nok særlig realistisk for flertallet af mænd (-og kvinder).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan da i øvrigt tilføje, at jeg har været gift i mange år, men fik så en elskerinde. Efter en måneds tid erkendte jeg, at det var uholdbart og gik til bekendelse og fortalte det hjemme. Det var et spørgsmål om følelser, hvilket efter min mening, ikke kan sammenlignes med et besøg hos en GP i ny og næ.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det har jeg heller aldrig bestridt. Tværtimod. Når jeg kom på banen, var det for at imødegå inddragelsen af GT højere oppe i strengen :shock:.

Jeg ved godt, at du med henvisning til røverhistorierne i Det Gamle Testamente forsøgte at anfægte brugen af udtrykket "gammeltestamentlig" som et synonym for "forbydende-sex-med-andre-end-ægtefællen".

Men uanset røverhistorierne er hele den judæo-kristne civilisation altså baseret på De Ti Buds moralkodeks, og seksuelt har Det Sjette Bud skabt enorm mistrivsel og frustration, fordi det er totalt i strid med menneskets natur.

Derfor er udtrykket "gammeltestamentlig" fuldt berettiget i sammenhængen.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Man kan også bare helt holde sig fra disse forhold/ægteskaber :smile: simple life...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan også bare helt holde sig fra disse forhold/ægteskaber :smile: simple life...

Jeg synes, at det er DEJLIGT at være gift OG være enig med min elskede om, at Det Sjette Bud ikke gælder for os.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Meget enig med dig.

Men Det gamle Testamente kan man vist ikke tage som indtægt for noget som helst i den retning. Det er een lang beretning om hor og frafald.

Ja som salige Jørgen Thorgård altid sagde (ca) Ohh de synder så skrækkeligt, at det er en lyst  

Det er nu også talemåden" gammel testamentelig" jeg refererer til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det gammel testamentelige ligger i opfattelsen af ægteskabet, parternes pligter og rettigheder. Her at kønslige omgang med det modsatte køn, kun må ske med ægtefællen. 

Man behøver ikke overveje sit ægteskab, blot fordi at den lille del af forholdet, der omhandler sex, må tilfredsstilles andet steds. 

​Bare sjovt så meget af vores kultur og moral der bygger på Det Gamle Testamente, men det mener du måske også er gammel testamenteligt?

Jeg mener det handler om respekt for andre mennesker og måske at man skal overveje hvad man vil med livet og hvad man vil have ud af det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Bare sjovt så meget af vores kultur og moral der bygger på Det Gamle Testamente, men det mener du måske også er gammel testamenteligt?

Jeg mener det handler om respekt for andre mennesker og måske at man skal overveje hvad man vil med livet og hvad man vil have ud af det.

Der tabte du mig. Jeg svarer jo netop at mit brug af udtrykket, relaterer sig til almen sprogbrug-ikke en direkte reference til det gamle testamentst ekster

Her er vi enige

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt godt får en ende. I går fandt min kone min bollefon og min tegnebog med kontanter til mange kommende hyggestunder. Jeg ved endnu ikke hvad det indebærer men frygter det værste. Nogen som har gode råd.

​Run Forrest, Run!!!! - Ej det er sgu en lorte situation.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...