Hop til indhold
Rejsenetværk

Brun sæd

Recommended Posts

Hej brugere

Jeg blev i dag forskrækket over for første gang at opleve at min sæd var brun.

Skyndte mig at Google efter information:

Hvorfor er min sæd brun?
Af Netdoktor Redaktionen
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201827/hvorfor-er-min-saed-brun.htm

Som I kan læse der er der åbenbart ikke grund til bekymring for yngre mænd i tredverne, men for mænd i halvtredserne , kan det være begyndende tegn på prostata kræft.

Jeg er netop fyldt 50, og vil klart spørge min læge om jeg bør undersøges?

Bare til orientering, hvis I sidder derude og har slået samme oplevelse som jeg hen:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du får mulighed for undersøgelse på privathospital, så kan jeg klart anbefale Aleris Hamlet ude ved den gamle TV by. Pøj pøj med det

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak, jeg skal nok få det undersøgt, men det var nu mere for at linke til den information jeg fandt, hvis nogle har oplevet det samme som jeg, men har undladt at forholde sig til det.

Nogle har det jo med at se tiden an, det kan man vælge at gøre, men som jeg ser det helst på et grundlag af at man har søgt information først.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan være en simpel betændelsestilstand i prostata som får den til at bløde lidt.

Lægen vil nok give dig en rektalundersøgelse hvor han føler på om din prostata har en uregelmæssig form. Men bare rolig, han skal nok tage plastic handsker på. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, ad sti afsted med dig til lægen, Rejse, og det kan kun gå for langsomt. :) 

Jeg synes faktisk, at alle mænd over 50 burde få et tjek af prostata sådan helt obligatorisk, da mange nok ikke lige gør det af sig selv ;) 

Udover det, er der så ikke noget medicin, der kan give sæden en forkert farve?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rejsenetværk, er du ellers sund og rask eller er der noget som ikk rigtig virker som det skal? Jeg kender nemlig til "problemet".

Du er velkommen til at skrive en personlig mail hvis det bliver for personligt her på tråden.

Vh B3L  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja afsted til lægen.

Og et godt råd, hold dig fra netdoktor og lign. sider. Det ender næsten altid med at skræmme mere end at gavne. Søg egen læge istedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

brun sæd! den havde jeg aldrig hørt om! jeg var også røget til lægen med det vuns! 

om ikke andet så kan en grundig undersøgelse aldrig skade!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for bekymringerne, men nu skal jeg lige have 3 arbejdsdage overstået, så beder jeg om en tid snarest muligt på en fridag.

Mere tror jeg ikke det kan haste, og der er alligevel max 2 ugers ventetid på en forundersøgelse:

Ventetider og behandlingsgaranti

http://www.cancer.dk/hjaelp-viden/rettigheder/rettigheder-behandlingen/ventider-behandlingsgaranti/

I første omgang satser jeg på det offentliges tilbud, og ikke specielt et privathospital.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det store spørgsmål om du skal holde op med onanere eller ej med den sædtilstand ?

Måske bliver det værre med ved onani, jeg har hørt at man bliver blind af onani, på den anden side kan brun sæd bliver til sort sæd, hvis det ikke kommer ud :o:P

Men søg læge er det fornuftigst.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det store spørgsmål om du skal holde op med onanere eller ej med den sædtilstand ?

Måske bliver det værre med ved onani, jeg har hørt at man bliver blind af onani, på den anden side kan brun sæd bliver til sort sæd, hvis det ikke kommer ud :o:P

Men søg læge er det mest fornuftigst.

​A æ lie´gla - så længe a ka kla´ et med æ brill, så fortsætter a.roflrofl

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du skal ikke være ked af det hvis du bliver blind - ​"Blind høne/hane kan også finde korn" :lol:

sm244  Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Hvad søren har du fået en tablet ? Det er jo en slags smartphone ! Hvem har omvendt dig ?

Nu er det kun Rejse som er den eneste som ikke har en tablet/smartphone :P

Jeg har lige købt en phablet :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for bekymringerne, men nu skal jeg lige have 3 arbejdsdage overstået, så beder jeg om en tid snarest muligt på en fridag.

Mere tror jeg ikke det kan haste, og der er alligevel max 2 ugers ventetid på en forundersøgelse:

Ventetider og behandlingsgaranti

http://www.cancer.dk/hjaelp-viden/rettigheder/rettigheder-behandlingen/ventider-behandlingsgaranti/

I første omgang satser jeg på det offentliges tilbud, og ikke specielt et privathospital.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tag to Panodil og så tidligt i seng i aften.......så giver du lige dig selv en håndtrold i morgen tidlig for at se om ikke det skulle have hjulpet!!.............NEJ FANDME NEJ REJSE!!!

Se nu at tage kontakt til din læge ASAP!.....ikke noget med at der liiiige skal arbejdes et par dage, og så derefter liiiige finde en ledig dag i kalenderen.......KOM AF STED !

Og glem alt om netdoktor og andre google søgninger........det er hypokondernes legeplads, du har brug for at tale med en rigtig læge.

Redigeret af Butch
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Hvad søren har du fået en tablet ? Det er jo en slags smartphone ! Hvem har omvendt dig ?

Nu er det kun Rejse som den eneste som ikke har en tablet/smartphone :P

Jeg har lige købt en phablet :D

​Jow jow, skulle jo have en ny GPS til mit fritidsarbejde, så købte i stedet en tablet komplet med holder til bilen, den udgør jo det samme + en hel masse andet.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak Butch, men med respekt, så er der en grund til at der findes vagtlæger, og ventetider på at komme til forundersøgelser.

Jeg modtog et sæt til en afføringsprøve med posten, som jeg selv skulle returnere med posten, som et led i et tilbud til alle i min aldersgruppe om at blive undersøgt for endetarms kræft, svaret modtog jeg på e-boks.dk

Mere hastede det ikke, og når der er op til 2 ugers ventetid på en forundersøgelse for prostatakræft, efter jeg har været ved egen læge, så stoler jeg på at vagtlægen, det er lig med skadestuen, og en forundersøgelse er lig med op til 2 ugers forsvarlig ventetid.

Man kan selvfølgelig indvende at jeg har et symptom, men derfor er den officielle ventetid stadig 2 uger, og ikke noget 1813 tager sig af.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lægehåndbogen skriver om hæmospermi (blod i sæd):

Langvarig seksuel abstinens, intensiv masturbation og heftige seksuelle samlejer er hyppige årsager til hæmospermi

Jeg tror grunden til dit problem skal findes her.... var det Mina hun hed??  ;-)

Hvis der er kræft involveret, vil der typisk også være problemer med vandladningen, idet blærehalskirtlen (postata) vil være hævet og presse om blære/urinrøret.

Så tag det roligt, men få det undersøgt af læge.

Prostatakræft er i øvrigt en langsomt udviklende kræftform, og de fleste mænd over 70 år har faktisk denne sygdom - mange uden at vide det. Behandlingen heraf er fortrinsvis afslappet, og de fleste når at dø af alderdom inden sygdommen reelt kommer til at påvirke dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Rejse

Du spurgte om nogen har oplevet at have blod i sæden, og det har jeg.

Det er over 10 år siden, og jeg fik naturligvis et chok.

Men så prøvede jeg at tænke mig om: Dagen før havde jeg taget en løbetur på 10-15 km, og havde glemt at indtage vand undervejs og bagefter. Så næste gang jeg virkelig svedte igennem, sørgede jeg for at få drukket vand nok. Og siden har jeg aldrig oplevet det. Uanset seksuel abstinens, intensiv masturbation eller ture til FKK-klubber.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...