Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

Hvilken skadevirkninger har FB ??? Kan du nævne konkrete eksempler ???

Der er masser af gode interesse-grupper på FB (dem vil du aldrig opdage for du fornægter og forkaster Facebook og dens brugere)

Jeg er selv med i del interesse-grupper, der findes grupper om alverdens hobbyer, biler, madlavning, kultur, rejser, forskellige seksuelle orientering fx polypamorøse mv. der er uanet muligheder.

Jeg fatter hvordan du kan udtale dig om noget du ikke har erfaring med og du er ingen gang på FB.

Du minder mig om ræven:

"De er sure, sagde ræven om rønnebærrene, for den kunne ikke nå dem" BUM ! :P

En lille "hemmelighed", du har uanede muligheder UDEN at bruge fb, du googler bare og du skal se hvad der dukker op om dine interesser!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og hvor mange totale idioter tror du der findes ibland sexkøberne? Sådan cirka? Og hvor mange af disse totale idioter tror du bruger FB?

Er ikke hele essencen i denne tråd at lige præcis fordi at der findes så mange totale idioter og lige præcis fordi FB er så offentligt og populært, så er det en dårlig idé at blande sit GP-erhverv sammen med FB?

Du konkluderer hermed at titman er en total idiot, han er både sexkøber og FB-bruger :lol:

Godt gået ! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er masser af gode interesse-grupper på FB (dem vil du aldrig opdage for du fornægter og forkaster Facebook og dens brugere)

Jeg er selv med i del interesse-grupper, der findes grupper om alverdens hobbyer, biler, madlavning, kultur, rejser, forskellige seksuelle orientering fx polypamorøse mv. der er uanet muligheder.

Jeg fatter hvordan du kan udtale dig om noget du ikke har erfaring med og du er ingen gang på FB.

Du minder mig om ræven:

Skadevirkningerne er meget subtile og svære at få øje på, men hvis jeg skal komme med et bud på en af dem, så må det være at man bliver afhængig og udvikler en "SE MIG"- attitude (eller narcissisme), som også er skadelig. 

Selvfedme er også en af skadevirkningerne ved at bruge facebook :P

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du minder mig om ræven:

Jeg siger det igen: Det var bare en allegori. Ikke noget at gå agurk over. Jeg forkaster FB for mit eget vedkommende, men forkaster ikke dens brugere.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Jo essensen i denne tråd er at sætte fokus på at GP er nød til at være mere kritisk og bevidst med hvad de deler på nettet og at beskytte deres privatliv bedre. En GP kunne jeg genkende på billederne på en dating side og fordi der var god overensstemmelse mellem hendes nick og så hendes civile navn, kunne jeg også nemt finde hende på facebook. En anden GP var det en simpel ting, som det at hun havde været så letsindig at bruge sit privatnummer, som GP kontakt nummer. Det gjorde det nemt for mig at slå hende op på krak. Og vupti, pludselig kunne jeg finde ud af alt om hendes uddannelse, arbejde, etc.

Så piger tænk jer om !

Ej stop Nu Titman.

Nu udtrykker du bekymring for nysgerrige mænd.

Den eneste Nysgerrige her er sq da dig!

Du har selv tidligere givet udtryk for at du søger efter pigerne som en erstatning for et sladder blad.

Lad mig straks tilbyde dig et års abonnement på Kig ind eller hvad pokker du måtte ønske - mod at du selvfølgelig dropper din pige søgning et stk tid.

Det er lige præcis din egen slags du prøver at beskytte pigerne i mod....... Come on...!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo essensen i denne tråd er at sætte fokus på at GP er nød til at være mere kritisk og bevidst med hvad de deler på nettet og at beskytte deres privatliv bedre. En GP kunne jeg genkende på billederne på en dating side og fordi der var god overensstemmelse mellem hendes nick og så hendes civile navn, kunne jeg også nemt finde hende på facebook. En anden GP var det en simpel ting, som det at hun havde været så letsindig at bruge sit privatnummer, som GP kontakt nummer. Det gjorde det nemt for mig at slå hende op på krak. Og vupti, pludselig kunne jeg finde ud af alt om hendes uddannelse, arbejde, etc. 

Så piger tænk jer om !

Jamen, hvorfor al den ulejlighed?

Jeg har selv haft en fast GP, og det eneste, jeg vidste om hende, var, at hun boede i Y-landsdel uden nærmere stedsangivlse.

Herregud da, hvorfor er det så vigtigt at kende den nøjagtige matrikel?

Det, der gælder, er at fange øjeblikket sammen med hende og nyde det. Så er det sgu¨ da ligegyldigt, om hun bor i Hvide Sande Klit nr. 10 eller 12.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Den her debat viser jo med al tydelighed hvor lidt tolerante vi er herinde og hvor meget dobbeltmoralsk en er desværre også.

:arrow: Man kan hade FB alt det man vil og mene negativt om de der bruger FB. Det kan man se flere ældre mænd herinde gøre. Det er bare jeres had og jeres problem. Hvis folk har glæde af FB og I ikke kan forstå det og taler dårligt om brugerne af FB, så har I et seriøst problem med jer selv. Det er jer hadere af FB der starter alt det her med noget provokerende udtalelser.

:arrow: Til brugere af FB så har det intet negativt hos en person der fravælger FB af forskellige grunde, selvom det måske kan skinne igennem også i enkelte indlæg af folk der har ladet sig provokere.

:arrow: Vi er sexkøbere og sexsælgere herinde. Meget af det øvrige samfund forstår os ikke, pege fingre af os, taler dårligt om os. Vi, piger, mænd, drenge, kvinder, råber om respekt og tolerance for vores valg og vores måde at leve vores liv med. Ih hvor vi gode til at råbe det. Ih hvor er vi dårlige til at udvise samme tolerance og respekt i alle andre sammenhænge overfor andre mennesker som f.eks. bruger  "Fjolsbog" som nogen kalder det, men det ses da også i andre debatter.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja den har i hvert fald kastet 0,60 likes pr indlæg af sig. Det er lavere end Borende-X' 0,74 eller titmans 0,76.

Så kan du have lidt sjov og humor med det. ;)

Tak for at du holder statistik, jeg går såmænd ikke så meget op i likes eller ej. Jeg skriver hvad der falder mig på hjertet :)

BX og titman er nok mere fremme i skoene, så lad dem om dette...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den her debat viser jo med al tydelighed hvor lidt tolerante vi er herinde og hvor meget dobbeltmoralsk en er desværre også.

:arrow: Man kan hade FB alt det man vil og mene negativt om de der bruger FB. Det kan man se flere ældre mænd herinde gøre. Det er bare jeres had og jeres problem. Hvis folk har glæde af FB og I ikke kan forstå det og taler dårligt om brugerne af FB, så har I et seriøst problem med jer selv. Det er jer hadere af FB der starter alt det her med noget provokerende udtalelser.

:arrow: Til brugere af FB så har det intet negativt hos en person der fravælger FB af forskellige grunde, selvom det måske kan skinne igennem også i enkelte indlæg af folk der har ladet sig provokere.

:arrow: Vi er sexkøbere og sexsælgere herinde. Meget af det øvrige samfund forstår os ikke, pege fingre af os, taler dårligt om os. Vi, piger, mænd, drenge, kvinder, råber om respekt og tolerance for vores valg og vores måde at leve vores liv med. Ih hvor vi gode til at råbe det. Ih hvor er vi dårlige til at udvise samme tolerance og respekt i alle andre sammenhænge overfor andre mennesker som f.eks. bruger  Fjolsbog men det ses da også i andre debatter.

Hvor meget dobbeltmoralsk "en" er. Hov hov - den var sjov.

Men i øvrigt har du jo ret.

Vi er bare mennesker desværre, ikke et spor mere guddommelige end menneskerne udenfor EG.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ehm jeg skrev INTET om hjælpegrupper for Gp'er.

Jeg har egenligt ikke lyst til at afsløre hvilke grupper da jeg så evt vil gøre mig selv endnu mere sårbar i forhold til at blive 'fundet' hvis jeg en dag beslutter mig for at komme tilbage til Fb.

Og helt ærligt.... Så har jeg Aldrig nogensinde søgt efter en gæst på Fb....

Jeg sætter mit eget privatliv højt.

Så jeg kunne aldrig finde på at krænke andres.

Trine, du skal ikke lade du lokke at Bananas borende spørgsmål. Du har ikke pligt til at svare, så værn om dig selv og dit privatliv og lade være med at røbe for meget herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Trine, du skal ikke lade du lokke at Bananas borende spørgsmål. Du har ikke pligt til at svare, så værn om dig selv og dit privatliv og lade være med at røbe for meget herinde.

Nu er du dum igen. Jeg troede du var her for sjov og hygge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Det er noget vrøvl Nille ;)

Facebook er et udstillingsvindue og som Onslow tidligere har været inde på handler det kun om en ting: SE MIG!

EG er et debatforum og i mine øjne meget mere seriøst end facebook. 

Nej, Facebook er ikke et udstillingsvindue..... det KAN være det, men det kommer jo an på hvordan den enkelte bruger det..... og det er jo op til den enkelte

Del dette indlæg

Link til indlæg

En lille "hemmelighed", du har uanede muligheder UDEN at bruge fb, du googler bare og du skal se hvad der dukker op om dine interesser!!

Ideen med FB-grupper at finder ligesinde, man udveksler erfaringer, tanker, meninger, man kommunikerer flervejs, evt. møde folk IRL osv. (hov, der fortalt jeg dig en hemmelighed, men sig det ikke til nogen :lol: )

Du kan sagtens Google en masse ting men det er envejskommunikation.

Sailor hvorfor er du på EG, du kan vel Google alt på nettet ? Kan du se min pointe ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Vi er bare mennesker desværre, ikke et spor mere guddommelige end menneskerne udenfor EG.

Jeg vil nok sige nærmere værre end menneskene udenfor EG nogle gange for visse brugere. ;)

:arrow: Men fordi vi er mennesker undskylder det ikke for at vi ikke forsøger at være ordentlige mennesker og ikke lader laveste fællesnævner råde, både i debatter, svinsk omtale af GPer, uvedkommende snageri i GPers privatliv hvis privatliv ikke kommer os ved og i alle andre sammenhænge. :)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil nok sige nærmere værre end menneskene udenfor EG nogle gange for nogens vedkommende. ;) Men fordi vi er mennesker undskylder det ikke for at vi ikke forsøger at være ordentlige mennesker og ikke lader laveste fællesnævner råde, både i debatter, omtale af GPer, uvedkommende snageri i GPers privatliv som ikke kommer os ved og i alle andre sammenhænge. :)

Nej, det undskylder ikke. Men det forklarer. Og jeg prøver mit bedste at være hvad du kalder "ordentlig", selv om du ikke kan opdage det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, nok er jeg en ældre mand fra før krigen - altså den der fra 1914-18.

Men jeg synes nu ikke, at jeg har et had til Fjæsbogen. Jeg har bare valgt at vælge den fra, for jeg har ikke noget erkendt behov - og heri er min psykologs psykolog helt enig - for at være på Fjæsbogen.

Så jeg ved sgu' ærlig talt ikke, om jeg alligevel bør lade mig indlægge på Nykøbing Sj. fordi jeg ikke er på Fjæsbogen?

Gode råd søges!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ej stop Nu Titman.

Nu udtrykker du bekymring for nysgerrige mænd.

Den eneste Nysgerrige her er sq da dig!

Du har selv tidligere givet udtryk for at du søger efter pigerne som en erstatning for et sladder blad.

Lad mig straks tilbyde dig et års abonnement på Kig ind eller hvad pokker du måtte ønske - mod at du selvfølgelig dropper din pige søgning et stk tid.

Det er lige præcis din egen slags du prøver at beskytte pigerne i mod....... Come on...!

Trine jeg ved godt at det her er en ubekvem sandhed for dig, men du er altså nød til at forstå alvoren istedet for straks at begynde at skyde mig en masse i skoene.

Jeg prøver i denne tråd blot at problematisere de risici, der er ved at være på sociale medier, når man er GP. Jeg har de bedste intentioner på jeres vegne og kunne også godt onde jer, at kunne være på facebook, men det er bare svært når der er så mange nysgerrige mænd som mig, der har rigeligt med tid til at søge på glædespiger.

Jeg tror at de mekanismer, som er i spil her er lidt de samme som dem der gælder for folk, der læser "hjemmet". Det handler om idoldyrkelse. Dog ikke i så ekstrem grad, som med de teenagepiger, der søger information om Justin Bieber. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ideen med FB-grupper at finder ligesinde, man udveksler erfaringer, tanker, meninger, man kommunikerer flervejs, evt. møde folk IRL osv. (hov, der fortalt jeg dig en hemmelighed, men sig det ikke til nogen :lol: )

Du kan sagtens Google en masse ting men det er envejskommunikation.

Sailor hvorfor er du på EG, du kan vel Google alt på nettet ? Kan du se min pointe ?

Nej!

Hvis du googler, så finder du diskussionsgrupper der passer lige det formål du ønsker!

På samme måde som da jeg fandt EG, kan du se min pointe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nej, det undskylder ikke. Men det forklarer. Og jeg prøver mit bedste at være hvad du kalder "ordentlig", selv om du ikke kan opdage det. 

Nu drejer alle mine indlæg og alt hvad jeg skriver i mine indlæg sig måske ikke om dig, har du tænkt over det ? :mrgreen:   

Men du må jo selv føle dig meget ramt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor meget dobbeltmoralsk "en" er. Hov hov - den var sjov.

Bananas, du har en rygrad som en ....

Du angriber FB, dens brugere og andre sociale medier og bagefter trækker du i land.... wuss siger jeg bare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tjah, nok er jeg en ældre mand fra før krigen - altså den der fra 1914-18.

Men jeg synes nu ikke, at jeg har et had til Fjæsbogen. Jeg har bare valgt at vælge den fra, for jeg har ikke noget erkendt behov - og heri er min psykologs psykolog helt enig - for at være på Fjæsbogen.

Så jeg ved sgu' ærlig talt ikke, om jeg alligevel bør lade mig indlægge på Nykøbing Sj. fordi jeg ikke er på Fjæsbogen?

Gode råd søges!

:mrgreen:  :mrgreen:

Seriøst:

:arrow: Du bryder dig ikke om FB, så er du ikke på den, og så kan du lade dem der bryder sig om den være på FB. Ingen skal sige at du skal lade dig indlægge fordi du ikke er FB, ligesom ingen jo heller ikke skal sige at andre bør lade sig indlægge fordi de er på FB :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Altså.... Eftersom at jeg desværre har været udsat for at blive fundet på Fb og udsat for 1,5 års terroriseren så forstår jeg skam udemærket alvoren.

Jeg syntes at du 'forklæder' din nysgerrighed i bekymring.

Du kalder det bare noget andet og så er det heeeelt legalt i din verden.

Pigerne er IKKE Justin Bieber eller andre kendisser iøvrigt.

Hvis vi anså os selv sådan så havde vi jo arbejdet under eget navn.

Desværre er jeg klar over at problemet er umuligt at komme til livs.

Men for pokker hvor er det ærgeligt at vi piger skal begrænses på den måde!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej!

Hvis du googler, så finder du diskussionsgrupper der passer lige det formål du ønsker!

På samme måde som da jeg fandt EG, kan du se min pointe?

Hvis du Googler finder også diskussionsgrupper og interessegruppe på FB... en gruppe på FB

kan være ligeså god eller bedre end fx EG.

Så hvorfor ikke bruge begge medier, som jeg og mange andre gør, jeg ser det som en fordel at være med i flere fora, jeg er aktiv på mange fora med mine arbejderelateret og fritidsrelateret interesser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille, kan du ikke bare lade mig sige det jeg siger, og ikke lægge ting i min mund. Det er meget behageligere sådan for os begge.

Du har allerede kaldt mig dobbeltmoralsk og rygradsløs (var vel hvad du mente), og jeg har kaldt dig for dum. Enough?

Jeg angriber ikke FB's brugere. Punktum. Jeg mener at der findes problemer med FB. Punktum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du Googler finder også diskussionsgrupper og interessegruppe på FB... en gruppe på FB

kan være ligeså god eller bedre end fx EG.

Så hvorfor ikke bruge begge medier, som jeg og mange andre gør, jeg ser det som en fordel at være med i flere fora, jeg er aktiv på mange fora med mine arbejderelateret og fritidsrelateret interesser.

Jeg vil ikke gå i mere diskussion med dig, jeg har ytret min mening og synes fb er milevidt fra dens oprindelige formål - som jeg har nævnt var godt. Det er det ikke mere i min optik.

Jeg citerede dit indlæg, fordi du gav udtryk for, at fb var eneste mulighed, det er det ikke!

Hvad du vælger er din sag!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...