Hop til indhold
warmgun

Tanja Rahm igen

Recommended Posts

Kassedamen-sammenligningen bliver ofte taget frem herinde. Meget ofte.

Jeg ser det som dybt useriøst at sammenligne en kassedame med en GP der ligger og bliver gennempulet dag ud og dag ind. Ganske enkelt. 

Hvis du er i tvivl om de her piger lider skade på trods af at de virker overskudsagtige så tag telefonen og ring til diverse rådgivningscentre samt ikke mindst hospitalernes afd P. Hvor tror du de aldrene GPer der var fremme i 80erne og 90erne er i dag? På en dejligt solskinsrig ø med alle de penge de tjente?eller er mange af dem havnet i store psykiske problemer og spiser lykkepiller og får diverse medicin for at holde livet ud? Vi kneppegale mænd skal tænke os om meget mere end vi gør. Der findes piger der kan klare mosten men min personlige overbevisning er at disse piger før eller siden ryger i det værste hul der kan tænkes. 

 

Din sidste linie er en udokumenteret påstand.

 

Jeg har aldrig nægtet, at "din" type piger eksisterer.

De findes bl.a. i gaderne omkring Hovedbanen i København. Det er helt åbenlyst, og det er formentlig dem, der betegnes som værende i "gråzoneprostitutionen".

 

Jeg har tidligere skrevet, at "branchen" er uhyre sammensat. Den spænder nemlig lige fra den handlede pige i Skelbækgade til den succesrige forretningskvinde, der søger eventyr/tilfredsstillelse uden forpligtelser.

 

Jeg er helt bevidst om dette spektrum og er klar over, at ikke alt i branchen er idyl. Selv har jeg kun bevæget mig i den øverste del af spektret.

Men jeg har det svært med, at andre debattører ikke kan anerkende, at alt andet end elendighed fra f.eks gadeprostitutionen er bluff og selvbedrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den salgstale der - ved du hvad ? den siger størstedelen af pigerne. Du er vel ikke så naiv at tro på det for at retfærdiggøre dine gerninger?

 

Hvad har "mine gerninger" at gøre med den notoriske segmentering af branchen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du nogle fakta, der kan understøtte din "personlige overbevisning"? Den er nemlig ikke meget værd som bevis byrde.

 

Taget direkte fra linket 

Tiden efter jeg stopper er rædselsfuld. Fyldt med flash back og mareridt. Billeder af kunder og utallige sex-seancer vælter ned over mig. Lugte og stemninger, gader i København, hvor jeg har haft kunder, minder mig konstant om, hvad jeg har forladt. En enorm følelse af ensomhed. Og en masse tanker om hvem jeg nu er…

Jeg har det rigtig godt i dag og er meget glad for min beslutning om at forlade prostitution. Jeg har en høj følelse af livsglæde. Men jeg må til stadighed arbejde med mig selv. Være på vagt for nye selvbedrag. De kan komme forklædt som en lyst. Før var jeg meget spontan og fulgte min lyst. Med livsfilosofien ” lev stærkt, dø ung”og ” man lever kun en gang” kastede jeg mig ud i hvad som helst. Alt skulle prøves, og med et flosset og lavt selvværd blev det den sti, som førte mig ind i prostitution. Jeg var ikke bevidst om, at det der er en lyst ikke nødvendigvis er sundt.

Jeg er nu på vagt overfor, hvad min hjerne kan forklare mig ud i. Da jeg var i prostitution brugte jeg mange gode forklaringer. I dag ved jeg, at det var det rene selvbedrag og en uvidenhed omkring mig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Din sidste linie er en udokumenteret påstand.

 

Jeg har aldrig nægtet, at "din" type piger eksisterer.

De findes bl.a. i gaderne omkring Hovedbanen i København. Det er helt åbenlyst, og det er formentlig dem, der betegnes som værende i "gråzoneprostitutionen".

 

Jeg har tidligere skrevet, at "branchen" er uhyre sammensat. Den spænder nemlig lige fra den handlede pige i Skelbækgade til den succesrige forretningskvinde, der søger eventyr/tilfredsstillelse uden forpligtelser.

 

Jeg er helt bevidst om dette spektrum og er klar over, at ikke alt i branchen er idyl. Selv har jeg kun bevæget mig i den øverste del af spektret.

Men jeg har det svært med, at andre debattører ikke kan anerkende, at alt andet end elendighed fra f.eks gadeprostitutionen er bluff og selvbedrag.

 

Du misforstår begrebet: "Gråzoneprostitution" Det som Tanja Rahm mener med "gråzoneprostitution" er det som også kaldes "sugardating" altså at man veksler et blowjob for en taxa tur fx. 

Sig mig. Har du overhovedet læst artiklen, BX ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Morten1981

For en ordens skyld gentager jeg lige mig selv fra den forrige tråd, hvor du også gav udtryk for, at den angrende Tanja Rahm havde vigtige ting at sige:

Jeg er så inderligt, bundhamrende træt af at høre nogen fortælle andre, hvad de skal mene, føle og tænke. Og hvordan de bør leve deres liv.

Tanja Rahm, Odile Poulsen, Kvinfo, Reden og hele den hale af folk må så gerne passe sig selv.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, ærlig talt.

 

Jeg syntes at det er vigtigt at man kan se hele denne branche i et kæmpemæssigt perspektiv og ikke mindst pigernes fremtid.

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes at det er vigtigt at man kan se hele denne branche i et kæmpemæssigt perspektiv og ikke mindst pigernes fremtid.

 

Derfor er det også vigtigt at erkende, at branchen er stærkt segmenteret, hvorfor man ikke kan skære alle over een kam med påstande, der udelukkende handler om elendighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Morten1981

For en ordens skyld gentager jeg lige mig selv fra den forrige tråd, hvor du også gav udtryk for, at den angrende Tanja Rahm havde vigtige ting at sige:

Jeg er så inderligt, bundhamrende træt af at høre nogen fortælle andre, hvad de skal mene, føle og tænke. Og hvordan de bør leve deres liv.

Tanja Rahm, Odile Poulsen, Kvinfo, Reden og hele den hale af folk må så gerne passe sig selv.

GF

 

GF du begår den samme fejltagelse, som BX at gå efter kvinden istedet for bolden og dermed forplumre debatten.

Forhold dig til artiklens/læserbrevets budskab istedet for at blande dine egne personlige aversioner overfor Tanja Rahm ind i det :) 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi herinde skal tage ansvar i det at der er ved at ske i samfundet. Det er problematisk at kvinder får den tilgang til vi mænd at vi bare kan købe dem. Derfor skal der sættes kraftigt focus på det med sugardating. Det er altså ikke kun naboens datter der sælger sig selv derinde.

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Titman

Jeg forplumrer ikke debatten.

Jeg kan og vil ikke "forholde" mig til Tanjas personlige problemer. De er, som de er.

Og derudover er mit debatbidrag blot, at folk efter min mening må mene, føle, tænke og leve, som de vil. Det gælder særligt, hvad angår sex.

Morten1981

Det er sagen i en nøddeskal. Det skal "vi" overhovedet ikke. Voksne mennesker skal have lov til selv at bestemme over deres egne liv.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Morten1981

Det er sagen i en nøddeskal. Det skal "vi" overhovedet ikke. Voksne mennesker skal have lov til selv at bestemme over deres egne liv.

GF

 

 

Okay - det er forstået -  vi fortsætter handlen med pigerne - og tager ikke ansvar i vores gerninger i forhold til andre mennesker.

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

GF du begår den samme fejltagelse, som BX at gå efter kvinden istedet for bolden og dermed forplumre debatten.

Forhold dig til artiklens/læserbrevets budskab istedet for at blande dine egne personlige aversioner overfor Tanja Rahm ind i det :)

Man kan ikke imødegå argumenter, uden at forholde sig til forfatterens baggrund. Argumentation er farvet af fortidens oplevelser, livsværdier, religiøs overbevisning, indtjenings kilde og " jeg skal komme efter dig"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay - det er forstået - vi fortsætter handlen med pigerne - og tager ikke ansvar i vores gerninger i forhold til andre mennesker.

Morten1981

Nej, "vi" handler ikke med piger. Og "vi" tager fint ansvar for "vores" gerninger.

Tal gerne for dig selv i fremtidige indlæg.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Taget direkte fra linket

Tiden efter jeg stopper er rædselsfuld. Fyldt med flash back og mareridt. Billeder af kunder og utallige sex-seancer vælter ned over mig. Lugte og stemninger, gader i København, hvor jeg har haft kunder, minder mig konstant om, hvad jeg har forladt. En enorm følelse af ensomhed. Og en masse tanker om hvem jeg nu er…

Jeg har det rigtig godt i dag og er meget glad for min beslutning om at forlade prostitution. Jeg har en høj følelse af livsglæde. Men jeg må til stadighed arbejde med mig selv. Være på vagt for nye selvbedrag. De kan komme forklædt som en lyst. Før var jeg meget spontan og fulgte min lyst. Med livsfilosofien ” lev stærkt, dø ung”og ” man lever kun en gang” kastede jeg mig ud i hvad som helst. Alt skulle prøves, og med et flosset og lavt selvværd blev det den sti, som førte mig ind i prostitution. Jeg var ikke bevidst om, at det der er en lyst ikke nødvendigvis er sundt.

Jeg er nu på vagt overfor, hvad min hjerne kan forklare mig ud i. Da jeg var i prostitution brugte jeg mange gode forklaringer. I dag ved jeg, at det var det rene selvbedrag og en uvidenhed omkring mig selv.

Personlig anekdote.

Har du grundlag for at påstå at psykologisk afdeling er fyldt med ex-prostituerede?

Har du nogle uvildige undersøgelser at bygge dine overbevisninger på?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay - det er forstået - vi fortsætter handlen med pigerne - og tager ikke ansvar i vores gerninger i forhold til andre mennesker.

Morten, sådan mellem os to: har du nogensinde købt lidt tid hos en glædedpige? Eller vil du løfte sløret for hvem det er inde i dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personlig anekdote.

Har du grundlag for at påstå at psykologisk afdeling er fyldt med ex-prostituerede?

Har du nogle uvildige undersøgelser at bygge dine overbevisninger på?

 

 

Har jeg nu påstået at de er fyldt ? overdrivelse fremmer forståelsen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Morten, sådan mellem os to: har du nogensinde købt lidt tid hos en glædedpige? Eller vil du løfte sløret for hvem det er inde i dig?

 

 

Det emner vi taler om her, er ikke for sjovt. Men en god kommentar fyrer du også gerne af

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har jeg nu påstået at de er fyldt ? overdrivelse fremmer forståelsen

Det er muligt. Men mit spørgsmål står stadig.

Har du nogen fakta der underbygger dine påstande?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det emner vi taler om her, er ikke for sjovt. Men en god kommentar fyrer du også gerne af

Det har du misforstået. Min kommentar er dybt seriøst ment. Vil du svare på spørgsmålene eller ej?

Det ser for mig ud som om du har en dagsorden?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har du misforstået. Min kommentar er dybt seriøst ment. Vil du svare på spørgsmålene eller ej?

Det ser for mig ud som om du har en dagsorden?

 

Jeg ytrer mig, ligesom dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kassedamen-sammenligningen bliver ofte taget frem herinde. Meget ofte.

Jeg ser det som dybt useriøst at sammenligne en kassedame med en GP der ligger og bliver gennempulet dag ud og dag ind. Ganske enkelt.

Hvis du er i tvivl om de her piger lider skade på trods af at de virker overskudsagtige så tag telefonen og ring til diverse rådgivningscentre samt ikke mindst hospitalernes afd P. Hvor tror du de aldrene GPer der var fremme i 80erne og 90erne er i dag? Tror du at de lever i sus og dus, på en dejlig solskinsrig ø med alle de penge de tjente?eller er mange af dem havnet i store psykiske problemer og spiser lykkepiller og får diverse medicin for at holde livet ud? Vi kneppegale mænd skal tænke os om meget mere end vi gør. Der findes piger der kan klare mosten men min personlige overbevisning er at disse piger før eller siden ryger i det værste hul der kan tænkes.

Ingen har påstået, at prostitution er indgangen til et liv i sus og dus. Med fare for at blive beskyldt at gå fra et enkelt tilfælde til det generelle, men når du nævner piger, der var aktive i 90'erne, er jeg nødt til at reagere. Jeg har en veninde, som jeg lærte at kende, mens hun arbejdede en-to dage om ugen som prostitueret. Hun var meget bevidst om, at det job har en udløbsdato. Hun ville ikke komme dertil, at hun måtte gå på kompromis med priser, ydelser eller kunder. Jeg har dyrket en del spændende sex med hende, men aldrig betalt hende for det. Da jeg mødte hende, var hun i 30'erne, havde været GP i flere perioder. I dag er hun uddannet og arbejder i sundhedssektoren. Jeg kan ikke få øje på, at hun er rendt ind i nogen psykiske lidelser eller tilsvarende. Hun er i den grad et helt og selvstændigt menneske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...