Hop til indhold
warmgun

Tanja Rahm igen

Recommended Posts

I dag har Tanja Rahm et læserbrev i Information.

Hun har (selvfølgelig en negativ) mening om gråzoneprostitution. Hun refererer til oplevelser fra medlemmer i hendes netværksgruppe. Det kan derfor ikke undre, at hun drager de konklusioner, hun gør. Når man kun søger informationer hos dem, man er enig med, bliver man jo ikke modsagt.

Det jeg mangler svar på er, hvad forskellen på at bytte drinks på diskoteket med et one night stand?, give et BJ for en taxa hjem osv., og så at tage penge for sex med en fremmed.

Der er selvfølgelig nogle der, ligesom Tanja, aldrig burde være gået ind i branchen, for de kunne ikke holde til det, var misbrugere eller hva ved jeg! Men stadig hader jeg den generalisering, som Rahm og co. gør sig skyldig i. Jeg er helt på det rene med, at der også blandt os, der ikke er prostitutionsmodstandere, er nogle, der generaliserer, men debatten er for vigtig til at overlade til populister og debattører, der kun vil det overfladiske. Debatten.

http://www.information.dk/524849

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu skal vi ikke bare sable Rahm ned!

Hun har jo nogen pointer og hun jeg er sikker på at der er flere af os herinde der godt kan huske hvilken godte hun var, dengang hun drev business indenfor dette felt.

Hun er en knaldhamrende dygtig forretningskvinde ligesom stort set alle andre piger der sælger sig selv er, tak ikke fejl af det.

Rahms pointer er jo at pigerne er meget dårlige psykisk og jeg tror faktisk ikke at hun er ude på at genere nogen, da hun selv har været der og også selv har været meget skidt på den konto

Lad os være rummelige og lad os også havde plads til rahm.

Hun fortæller jo sin side af sagen, som hun har oplevet den.

Den lykkelige luder findes jo ikke i virkeligheden. Det er et dobbeltliv der kræver energi og kræfter

 

 

 

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hun fortæller jo sin side af sagen, som hun har oplevet den.

 

Kunne hun så bare nøjes med det!

Men hun fører jo et rent og uforsonligt korstog ind på "vor side". Hun har påtaget sig en mission, og den bør man ikke bagatellisere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu skal vi ikke bare sable Rahm ned!

Hun har jo nogen pointer og hun jeg er sikker på at der er flere af os herinde der godt kan huske hvilken godte hun var, dengang hun drev business indenfor dette felt.

Hun er en knaldhamrende dygtig forretningskvinde ligesom stort set alle andre piger der sælger sig selv er, tak ikke fejl af det.

Rahms pointer er jo at pigerne er meget dårlige psykisk og jeg tror faktisk ikke at hun er ude på at genere nogen, da hun selv har været der og også selv har været meget skidt på den konto

Lad os være rummelige og lad os også havde plads til rahm.

Hun fortæller jo sin side af sagen, som hun har oplevet den.

Den lykkelige luder findes jo ikke i virkeligheden. Det er et dobbeltliv der kræver energi og kræfter

Morten du gør dig skyldig i samme type generaliseringer som Tanja.

Ja der et piger, der ikke har psyken til at være i jobbet, men der er jo i de fleste job nogle, der ikke passer ind og som hurtigst muligt skal finde noget andet at leve af. Du bruger også flosklen om den lykkelige luder. Hvornår har du eller andre talt om den lykkelige buschauffør? - vej vel, hvorfor stille krav om, at prostituerede er lykkelige, når det ikke kræves af andre. Personligt er jeg glad for mit job og rigtig tilfreds med det, men lykkelig - nej! For at foregribe spekulationer. Jeg bestrider et job, som jeg selv har valgt og gennem mange år har uddannet mig til. Det giver mig en pæn indtægt og udfordringer i hverdagen. Jeg går glad på arbejde og glad hjem igen, men derfor skal ingen komme og påstå, at jeg er lykkelig i jobbet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kunne hun så bare nøjes med det!

Men hun fører jo et rent og uforsonligt korstog ind på "vor side". Hun har påtaget sig en mission, og den bør man ikke bagatellisere.

 

Korstog.. Det var et stærkt ord at bruge.

Er helt på Mortens side i denne sag. Hun kommer med et partsindlæg, som er ligeså væsentligt for debatten som dit og mit. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er jo vildt. De mænd der køber pigerne overbeviser sig selv om at der findes piger der er så kolde at der er ligeglade med at de er sammen med en masse forskellige mænd uanset hvad. Det er jo ikke sandheden og det vidner jo om at de bilder sig selv ind at der findes stærke piger der nok kan klare mosten. Det passer jo ikke. Pigerne får et kick af at få skillinger men det gør så fandens ondt på dem på den lange bane. I må sgu ikke tro at der findes piger der er totalt ligeglade. De fleste GP er altså sensetive skabninger der er meget bedre piger end de i tror. De er ikke kolde og ligeglade og når de vågner, så gør det altså ondt på dem. Så er de mere kede af det end i er klar over. Jeg generalisere på ingen måde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er jo vildt. De mænd der køber pigerne overbeviser sig selv om at der findes piger der er så kolde at der er ligeglade med at de er sammen med en masse forskellige mænd uanset hvad. Det er jo ikke sandheden og det vidner jo om at de bilder sig selv ind at der findes stærke piger der nok kan klare mosten. Det passer jo ikke. Pigerne får et kick af at få skillinger men det gør så fandens ondt på dem på den lange bane. I må sgu ikke tro at der findes piger der er totalt ligeglade. De fleste GP er altså sensetive skabninger der er meget bedre piger end de i tror. De er ikke kolde og ligeglade og når de vågner, så gør det altså ondt på dem. Så er de mere kede af det end i er klar over. Jeg generalisere på ingen måde. 

Oraklet har talt!!

 

Hvad skulle vi dog gøre uden dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Morten, min ven... Når man skriver "de" så mange gange i et indlæg så generaliserer man faktisk per definition pænt meget.

Hvis det er din holdning til udbyderne af købesex, så håber jeg da for guds skyld ikke du gør brug af det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De mænd der køber pigerne 

 

Har godt nok aldrig købt mig en pige, holder mig til at betale for en oplevelse med dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fra Tanjas læserbrev:

 

Jo mere erfaring man får med gråzoneprostitution, des mere nærliggende bliver det at vælge bordellet til.

 

 

Nu har jeg nok en anden holdning til køb og salg af seksuelle ydelser end Tanja, men jeg finder det svært at være uenig i hendes tese.

 

Jeg kunne såmænd også godt forstille mig, at pigerne i gråzonerne slet ikke på samme måde som "proff pigerne" er afklaret omkring hvad de laver og hvad man kalder det, så jeg kan såmænd sagtens forstå, at man ikke pr. def. skal negligere den udvikling der sker indenfor gråzone prostitution.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne såmænd også godt forstille mig, at pigerne i gråzonerne slet ikke på samme måde som "proff pigerne" er afklaret omkring hvad de laver og hvad man kalder det, så jeg kan såmænd sagtens forstå, at man ikke pr. def. skal negligere den udvikling der sker indenfor gråzone prostitution.

 

Det kan du da have ret i.

 

Men problemet er, at frk. Harm helt unuanceret udbreder sine egne, dårlige erfaringer til at gælde alle i branchen. Og de piger, der erklærer, at de har det godt med at være glædespiger, bliver uden blusel stemplet som selvbedragere.

 

Det er da et korstog, og i et korstog er der (oftest) ikke plads til nuancer.

 

Jeg kunne, især for Mortens skyld, fristes til at linke til et par indlæg af en glædespige, der helt modsat frk. Harms teser trivedes godt i branchen:

http://www.nikitadarling.dk/?p=947

http://www.nikitadarling.dk/?p=953

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er jo vildt. De mænd der køber pigerne overbeviser sig selv om at der findes piger der er så kolde at der er ligeglade med at de er sammen med en masse forskellige mænd uanset hvad. Det er jo ikke sandheden og det vidner jo om at de bilder sig selv ind at der findes stærke piger der nok kan klare mosten. Det passer jo ikke. Pigerne får et kick af at få skillinger men det gør så fandens ondt på dem på den lange bane. I må sgu ikke tro at der findes piger der er totalt ligeglade. De fleste GP er altså sensetive skabninger der er meget bedre piger end de i tror. De er ikke kolde og ligeglade og når de vågner, så gør det altså ondt på dem. Så er de mere kede af det end i er klar over. Jeg generalisere på ingen måde. 

 

Jeg har ofte dyrket set med kvinder, jeg ikke have nogen som helst følelser for. Det gjorde ikke ondt. Faktisk gjorde det som regel ret godt  ;)

 

Men det er måske kun kvinder der har det på den måde? De er, som du antyder, mere 'sensitive' end os mænd?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er i debatter om Tanja Rahms skriverier vigtigt at huske på at hun, ifølge egne oplysninger, før hun gik ind i prostitution var psykisk syg, og havde misbrugsproblemer. 

Hun kan derfor ikke, på baggrund af egne erfaringer, gøre sig til talerør for de piger der, friske, psykisk stabile og stærke, samt i en del tilfælde har et højt sexdrive, går ind i branchen. 

 

At hun så har ret i at gråzone prostitution er betænkeligt er en helt anden snak. Her tales der om piger og drenge der er så unge, at de på det seksuelle område må betegnes som umodne. 

Hvor hun har statistisk materiale til at bakke sin påstand op om at de fleste, der går ind i gråzoneprostution, har problemer af den ene eller anden grund, ville jeg gerne vide. 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan du da have ret i.

 

Men problemet er, at frk. Harm helt unuanceret udbreder sine egne, dårlige erfaringer til at gælde alle i branchen. Og de piger, der erklærer, at de har det godt med at være glædespiger, bliver uden blusel stemplet som selvbedragere.

 

Det er da et korstog, og i et korstog er der (oftest) ikke plads til nuancer.

 

Jeg kunne, især for Mortens skyld, fristes til at linke til et par indlæg af en glædespige, der helt modsat frk. Harms teser trivedes godt i branchen:

http://www.nikitadarling.dk/?p=947

http://www.nikitadarling.dk/?p=953

 

 

Det er smukke flotte ord dog skal vi huske på at det er forretning.

Simpel forretning - noget for noget.

Nikita havde ikke været sammen med hendes kunder hvis der ikke var kommet klejner i skuffen. ( med undtagelse af ganske få som hun personligt kunne tænde på )

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ofte dyrket set med kvinder, jeg ikke have nogen som helst følelser for. Det gjorde ikke ondt. Faktisk gjorde det som regel ret godt  ;)

 

Men det er måske kun kvinder der har det på den måde? De er, som du antyder, mere 'sensitive' end os mænd?

 

 

Det er godt for dig at du kan styre dine følelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er smukke flotte ord dog skal vi huske på at det er forretning.

Simpel forretning - noget for noget.

Nikita havde ikke været sammen med hendes kunder hvis der ikke var kommet klejner i skuffen. ( med undtagelse af ganske få som hun personligt kunne tænde på )

Det ved du jo rent faktisk ikke noget om. Hvor ved du f.eks. fra at det kun er nogle få Nikita tænder på? 

Selvfølgelig er der forretning i galskaben, men nogle mennesker er nu engang mere poly dit og dat, end andre, og nogle mennesker tænder lettere end andre, og nogle mennesker tænder på meget andet end udseende, og eller penge :*) 

Kun de mennesker, her Nikita, der gør det de gør, kender sandheden - ikk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Oraklet har talt!!

 

Hvad skulle vi dog gøre uden dig?

 

 

Ja uden dig ville det være kedeligt at være her, for du kommer med nogen gode bemærkninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ved du jo rent faktisk ikke noget om. Hvor ved du f.eks. fra at det kun er nogle få Nikita tænder på? 

Selvfølgelig er der forretning i galskaben, men nogle mennesker er nu engang mere poly dit og dat, end andre, og nogle mennesker tænder lettere end andre, og nogle mennesker tænder på meget andet end udseende, og eller penge :*) 

Kun de mennesker, her Nikita, der gør det de gør, kender sandheden - ikk?

 

 

Det har du ret i. Den linie beklager jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det kan du da have ret i.

 

Men problemet er, at frk. Harm helt unuanceret udbreder sine egne, dårlige erfaringer til at gælde alle i branchen. Og de piger, der erklærer, at de har det godt med at være glædespiger, bliver uden blusel stemplet som selvbedragere.

 

Det er da et korstog, og i et korstog er der (oftest) ikke plads til nuancer.

 

Jeg kunne, især for Mortens skyld, fristes til at linke til et par indlæg af en glædespige, der helt modsat frk. Harms teser trivedes godt i branchen:

http://www.nikitadarling.dk/?p=947

http://www.nikitadarling.dk/?p=953

 

Det helt store problem med folk, som dig og TS er at I forplumrer debatten ved at få den til at handle om Tanja Rahm fremfor det der står i artiklerne. 

Læs artiklerne og kom med din mening om dem istedet for at få debatten til at handle til at handle om hvorvidt den lykkelige luder findes. 

Efter min mening hører vi kun om den lykkelige luder og aldrig det modsatte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er smukke flotte ord dog skal vi huske på at det er forretning.

 

Det har jeg faktisk heller ikke på noget tidspunkt bestridt.

 

Ingen gør jo noget gratis, heller ikke kassedamen i Irma. Så hvorfor skulle glædespigen?

Bagved ligger imidlertid, at pigerog jeg har skam mødt dem – kan være gået ind i branchen af f.eks eventyrlyst, uudlevede fantasier, tilfredsstillelse af egne drifter o.s.v.

Selvom skeptikerne lukker øjnene og nægter at tro på det.

 

Har man f.eks et højt sexderive, er det da genialt, hvis man også forstår at tjene penge på det. Det ville da være underligt – ja, ligefrem uintelligent – hvis man ikke udnyttede den mulighed.

 

Gid jeg kunne det samme i mit job :!:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Efter min mening hører vi kun om den lykkelige luder og aldrig det modsatte. 

 

Jeg synes ellers ikke, at vi hører om andet end "det modsatte" i medierne.

Og frk. Harms påstand er da netop, både direkte og indirekte, at "den lykkelige luder" ikke findes. Kun elendighed findes, resten er selvbedrag.

 

Så det med at forplumre debatten ..........?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har jeg faktisk heller ikke på noget tidspunkt bestridt.

 

Ingen gør jo noget gratis, heller ikke kassedamen i Irma. Så hvorfor skulle glædespigen?

Bagved ligger imidlertid, at pigerog jeg har skam mødt dem – kan være gået ind i branchen af f.eks eventyrlyst, uudlevede fantasier, tilfredsstillelse af egne drifter o.s.v.

Selvom skeptikerne lukker øjnene og nægter at tro på det.

 

Har man f.eks et højt sexderive, er det da genialt, hvis man også forstår at tjene penge på det. Det ville da være underligt – ja, ligefrem uintelligent – hvis man ikke udnyttede den mulighed.

 

Gid jeg kunne det samme i mit job :!:

 

 

Kassedamen-sammenligningen bliver ofte taget frem herinde. Meget ofte.

Jeg ser det som dybt useriøst at sammenligne en kassedame med en GP der ligger og bliver gennempulet dag ud og dag ind. Ganske enkelt. 

Hvis du er i tvivl om de her piger lider skade på trods af at de virker overskudsagtige så tag telefonen og ring til diverse rådgivningscentre samt ikke mindst hospitalernes afd P. Hvor tror du de aldrene GPer der var fremme i 80erne og 90erne er i dag? Tror du at de lever i sus og dus, på en dejlig solskinsrig ø med alle de penge de tjente?eller er mange af dem havnet i store psykiske problemer og spiser lykkepiller og får diverse medicin for at holde livet ud? Vi kneppegale mænd skal tænke os om meget mere end vi gør. Der findes piger der kan klare mosten men min personlige overbevisning er at disse piger før eller siden ryger i det værste hul der kan tænkes. 

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kassedamen-sammenligningen bliver ofte taget frem herinde. Meget ofte.

Jeg ser det som dybt useriøst at sammenligne en kassedame med en GP der ligger og bliver gennempulet dag ud og dag ind. Ganske enkelt.

Hvis du er i tvivl om de her piger lider skade på trods af at de virker overskudsagtige så tag telefonen og ring til diverse rådgivningscentre samt ikke mindst hospitalernes afd P. Hvor tror du de aldrene GPer der var fremme i 80erne og 90erne er i dag? Tror du at de lever i sus og dus, på en dejlig solskinsrig ø med alle de penge de tjente?eller er mange af dem havnet i store psykiske problemer og spiser lykkepiller og får diverse medicin for at holde livet ud? Vi kneppegale mænd skal tænke os om meget mere end vi gør. Der findes piger der kan klare mosten men min personlige overbevisning er at disse piger før eller siden ryger i det værste hul der kan tænkes.

Har du nogle fakta, der kan understøtte din "personlige overbevisning"? Den er nemlig ikke meget værd som bevis byrde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Bagved ligger imidlertid, at pigerog jeg har skam mødt dem – kan være gået ind i branchen af f.eks eventyrlyst, uudlevede fantasier, tilfredsstillelse af egne drifter o.s.v.

Selvom skeptikerne lukker øjnene og nægter at tro på det.

 

Har man f.eks et højt sexderive, er det da genialt, hvis man også forstår at tjene penge på det. Det ville da være underligt – ja, ligefrem uintelligent – hvis man ikke udnyttede den mulighed.

 

Gid jeg kunne det samme i mit job :!:

 

 

Den salgstale der - ved du hvad ? den siger størstedelen af pigerne. Du er vel ikke så naiv at tro på det for at retfærdiggøre dine gerninger?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...