Hop til indhold
kanonkongen

Afvigelser fra normer. Er det ikke i orden.

Recommended Posts

Tænk sig hvem der har startet den aggressive fremfærd der er igang....

 

Det har vi selv....

 

Vi jagtede et Osama B L og så gik det ellers over stok og sten.

 

Tænk sig hvor mange tusinder af menneskeliv det hele har kostet og vi spiller med på USA fløjten.

 

Jeg grimmes indvendigt fordi at det er en kamp der aldrig kan vindes.

 

 

Verden er blevet et meget dårligere sted efter at man begyndte at bekrige Irak osv.

 

Det har intet hjulpet for det er mennesker der ikke kan leve i demokrati

 

Det hele er meget mere sørgeligt end vi er klar over...

 

Den verden der venter os, ja den er ikke sjov...

 

 

Alt handler om penge....desværre

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Hej allesammen på EG. Ja har reflekteret lidt over, de forskellige tråde der har været her de sidste par dage. EKS. Bi tråden, lavede selv en tråd om det at nogen har det svært med de ting de laver. Jamen hvorfor? Og hvorfor kommer der fordømmelser over folk der er bi, homoseksuelle, har andre lyster osv osv. Er vi virkelig et samfund der ikke kan rumme forskelligheder.

 

Skal vi i 2015 ikke respektere dem, som afviger fra idealbilledet? Eller skal vi ikke?

 

Argumenterne for nedgørelse og stigmatisering er:
Personlig fysik / Social status. Behøver jo ikke at have noget med det at gøre, ja tror da ikke, at Marie Carmen Koppel eller Nicholas Broe ville synes om det. 
 
Mennesker uden fuldtidsjob er sølle stakler. Nej der er mennesker i dette samfund som er arbejdsløse. Hjemløse er taber objekter (ikke mennesker). Sikke noget vrøvl ikke. 
 
Enlige forældre ser kun på egne behov og ikke barnets. Den har jeg hørt og set praktiseret, kender mange enlige der er fantastiske forældre, der går igennem ild og vand  for deres guldklump. De kæmper røven ud af bukserne.
 
Ja så er der dem her de har jo også være debatteret til hudløs hed både her og alle mulige andre steder. Glædespiger er menneskehandlet eller skadet på krop og sjæl. Ja okay de eksistere selvfølgelig også, men stigmatisere vi dem ikke bare i stedet for at hjælpe. Når det kommer til Homoseksuelle, Polyamorøse, glædespiger og Kunder bliver det rigtigt svært. Moralsk og etisk strider det direkte mod idealbilledet med kvinde, mand med børn.
Flere religioner finder det helt uacceptabelt. Indenfor Kristendom strider det mod god etik. Ja det er en skam, at udøve disse ting
Jeg ser anderledes på det. Det som kan være rigtig for den ene, kan virke helt forkert for en anden. Personer er individuelle og forskellige. Om de er monogame, polyamorøse, glædespiger, kunder, bi eller homoseksuelle gør dem hverken bedre eller dårligere. ikke i mit menneskesyn.
 
Sexkunder skal bare tage sig sammen og blive ved deres koner, kærester osv. At sexkøbere bare er nogle meget frustrerende mænd der ikke kan score, ja i kan sikkert finde mange flere ting, at tilføje. 
 
Homoseksuelle/bi piger og drenge er seksuel afsporet og en trussel for religion, at det er en sygdom..Man kan jo bare se på Den danske kirke, ja hvornår det blev lovligt at de måtte indgå ægteskab. 
 
Polyamorøse har relationsproblemer. Har de det tja tænker hvis man er sammen med flere er det vist ikke nødvendigvis relations problemer de har. De har valgt en leve form der passer dem, ja utroligt det kan skabe så meget debat. Ja det gælder vel for alt i dette indlæg.
 
Ja så er der det med tatoveringer, det kan virkelig skabe debat. Det er helt sikkert kriminelle og bander der har dem (de har dem for det viser deres tilhørsforhold), 
 
Ja så er der denne minoritet, og set i lyset af de sidste dages frygtelige hændelser i KBH. Skal detnok bluse op igen. Muslimer er terrorister. Østeuropærer er kriminelle. Ja vi kan jo ikke benægte der er nogen der er det. Men skal vi i samfundet altid skærer alle over en kam?
 
Retningen i Danmark går heldigvis mod at respektere og acceptere mennesker uanset seksualitet og religion. Men det kunne nok også blive bedre.
 
Det hænger også sammen med at vores familieform har ændret sig. I dag lever over 30% over 18, som singler. Det er naivt at tro singler ikke har lyst til et sexliv. Nogle finder hinanden. Men det kan let være besværlig, meget tidkrævende og ret kompliceret.
 
Enkelte vælger at give andre en seksuel oplevelse og få noget ud af det selv (glædespiger, gigolo sugardating). Enten seksuelt eller for penge, som så kan bruges på rejse eller andet. Uanset hvordan bliver det med flere forskellige.
 
Heldigvis har, homoseksuelle har fået det lettere i Danmark. Polyamorøse har det lettere i dag end for ca. 50 år siden. 
For glædespiger og kunder har det stået i stampe i flere år. Men den debat har der jo også været herinde. Så den behøver jeg, ikke at tage op.
 
Jeg synes det er dejligt at flere er blevet opmærksom på, at kriminalisering ikke hjælper nogen. Ikke mere end kriminalisering af alle andre, som afviger fra idealbilledet. Omfanget er det samme. Det bliver blot mindre synligt.
 
Håber alle disse refleksioner giver bare en smule mening. 
 
God mandag aften.
 
KK

 

Vælger kun at forholde mig til Trådstarten og ikke hvad der ellers er skrevet!!!!! 

 

Tager alt over en kam og korter det ned til, vi ikke er gode til at acceptere andre og vi i mange tilfælde vælger at se ned på dem. 

 

Min tanke går på, det er for at beskytte os selv mere end vi egentlig frygter/afskyr andre.

 

Med det mener jeg, vi gerne vil have os selv til at stå i et bedre lys. Eksempelvis de 2 Mænd, som kan stå og blive enige om at bæskubbere er nogle være nogle. Jeg er af den overbevisning, at de gør det mere for med fælles fodslag at virke som nogle ordentlige Mennesker fremfor de rent faktisk har noget imod den Homoseksuelle Mand.

 

Nik og Jay og lignende har kæmpe success!!!! ikke mindst blandt Damerne. Det er sgu da også pisse irriterende!!!!!! hvorfor er det ikke mig, der nærmest ikke kan sparke mig frem for Dametrusser??? Her kan Mænd jo hurtig blive enige om, de er nogle bøsserøve og ikke rigtige Mænd! 

 

Stripperen der kommer til Fest.. Så kan Fruerne få fat i deres Mand og komme med nedsættende bemærkninger om hvor dum og billig hun er.

 

Hvis vi skal ud og spille Fodbold, hører man lige om Franz Skævfod også kommer med???? (eneste person i Kongeriget der er ringere til Fodbold end en selv) Nå han kommer også ha ha ha ha ja han er sgu ikke særlig god…. kan du huske dengang han skød forbi et frit mål?? igen man griner af og nedgør andre for at skjule egne manglende kvaliteter.

 

Har bare lavet nogle enkelte eksempler  :-P Men jeg tror vi har et behov for at nedgøre, latterliggøre, se skævt til, stigmatisere andre for at skjule egne svagheder, gøre en selv interresant, gøre en selv bedre… Havde man ikke dette behov jeg vil være noget så tror jeg næppe man havde behov for, at få andre til at fremstå som de ikke er noget 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hr starson

Nu drikker jeg ikke varme drikke, så ingen kaffe til mig!

Det jeg efterlyser det er hvor der bliver sagt: Du skal dø i Jesu navn!

Ikke om vestlige fly, har bombet, eller andet i nato,s navn, eller i et andet lands navn.

Direkte Henrettelser.

Er det nok, Cherie?

http://americanhumanist.org/HNN/details/2011-08-the-christian-crusader-foundations-of-anders-breivik

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kanonkonge du er da helt kanon mand. Der er så mange der er fordømmende og har fordomme og ondt i røven. Verden ville ikke se ud som den gør i dag, hvis der ikke var nogen der var anderledes eller tænkte ud af boxen. Nogle af de mennesker som jeg sætter mest pris på i mit liv er på flere punkter afvigende i forhold til den brede flok. Og jeg er selv anderledes og får tit af vide at jeg er en løjerlig snegl - men jeg er en glad snegl der lever livet. Jeg har både været fordomsfuld, bitter, barnlig, hævngerrig og mange andre ting. Men hvad giver det mig? Hvad giver det verden? Intet. Jeg har mange fjender og mange har trådt mig gevaldigt over tæerne. Men jeg bliver ikke terrorrist af den grund. Jeg vælger at betragte dem som ofre og små mennesker. Og når jeg får et hak her og der så rører det mig efterhånden ikke, fordi jeg er blevet hårdhudet.

 

Men det jeg egentlig vil sige er at din indstilling er positiv. Og du skal bestemt være glad for at du er sådan indstillet. Tænk på hvordan vores verden ville se ud hvis vi alle var kanonkonger? Ok den ville nok være skudt i smadder og forumet her ville drukne i sjove indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Jamen Muslimer kan jo ikke rumme os, Vi skal jo rette ind efter dem! I vores land!

 

Og netop i lyset af de sidste par dages rædsler, vil jeg sige at vi har alt for længe, ladet stå til, med det resultat, at vi er blevet bundet på mund og hånd af mørkemænd.

 

Jo det bliver husket når der udskrives valg!

 

 

Jeg er helt enig i, at de aktuelle hændelser i København var særdeles alvorlige. Jeg er så ikke enig i, at fordi det skaber frygt i samfundet, så skal der pustes til ilden og årsagen skal ikke længere begrænset til den gruppe der rent faktisk udgør en truslen. Næ nej det er åbenbart så forfærdeligt at en hel religion skal gøres til et fælles fjendebillede. Og nogen tror måske fejlagtigt at hændelsen skal gøres til et politisk anliggende, hvor der kun findes et parti, der synes at det var forfærdeligt.

 

Ok, den måde at håndtere almen frygt på, virker nu ikke på mig, og mit kryds påvirkes sgu ikke at forhold man ikke kan forudse og undgå.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Direkte Henrettelser.

 

Der måske ikke noget på Youtube.

Men Anders Breivik er ikke muslim.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 kære frankj

Du er siplthen overbevist om at de vestlige jagerfly der har dræbt uskyldige børn og voksne, er blevet gjort i de kristes navn eller Jesu navn?

 

Frank,....du lyver!

 

Hr Night

 

Kom nu lige ind i kampen ik? ammestue historier om hvad du lærte i skolen kan jeg faktisk ikke bruge til ret meget.

Jeg er Hex, om jeg er afviger aner jeg ikke men jeg har en mening, og jeg tør stå ved den.

Hvad mine evt. forfædre har gjort, eller ikke gjort engang, der er jeg faktisk græskkatolsk.

Jeg er Dansk og jeg er stolt af det!

 

Hvis du mener du skal skamme dig over at være dansk fordi dine forfædre har gjort et eller andet, dengang ruderkonge var knægt, jamen så skift dog, statsbogerskab! Hvor svært kan det være!

Der er garenteret lande, hvor når man er hvid, siger man kommer fra Danmark, man har mulighed for at blive straffet for et eller andet, så man kan blive straffet for den ubodeligehed, det er at være både hvid og dansker!

 

Ja så tjener det jo ikke noget formål at forsøge at diskutere med dig, hvis du har monopol på sandheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja så tjener det jo ikke noget formål at forsøge at diskutere med dig, hvis du har monopol på sandheden.

 

 kære Frank

 

Nej jeg har bare min mening, ...det hedder debat, spørg bare Kanonkongen  :D :D

 

og ja ja

 

jeg indrømmer, der var lige ham der Brevig.

 

Nu mangler vi bare at diskutere/debattere resten af Kanonkongens gode oplæg der er vist 73 emner endnu ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes, at det er storsindet af kanonkongen at starte denne debat. 

Som jeg læser det, så handler hans oplæg ikke kun om muslimer, men også handicappede, mennesker med en anden seksualitet end gennemsnittet og andre minoritets grupper, som dagligt bliver udsat for stigmatisering og mistænkeliggørelse. 

 

Hvad er normalitet, når det kommer til stykket?

Er det KUN normalt at have villa, volvo og vovse ? 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er normalitet, når det kommer til stykket?

Er det KUN normalt at have villa, volvo og vovse ? 

 

Normalitet afhænger af den enkeltes opfattelse af tingene. Ligesom smag og behag.

Desværre er der mange der ikke er så mangfoldige, eller måske snarere bange for forandringer.

 

Det er trist at mange forbinder det ukendte med noget negativt - hvorfor ikke se på det positive istedet?

Hvorfor ikke bare være glad for, at andre mennesker er glade for deres valg af religion, seksualiet, livsstil og påklædning?

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg

 kære Frank

 

Nej jeg har bare min mening, ...det hedder debat, spørg bare Kanonkongen  :D :D

 

og ja ja

 

jeg indrømmer, der var lige ham der Brevig.

 

Nu mangler vi bare at diskutere/debattere resten af Kanonkongens gode oplæg der er vist 73 emner endnu ;)

 

Ah, så er der vist også lige Nord-Irland hvor 2 kristne grupper, katolikker og protestanter, har dræbt hinanden i årevis. Godt nok i et sammensurium af religion og politik - og politik og religion.

 

Eller Kosovo Albanerne der som muslimer blev slagtet af de kristne serbere.

 

Rusland's kristne der indtil videre har udrenset 5-10 procent af de muslimske Tjetjenere.

 

Eller Elfenbenskystens sydlige kristne der slagtede de nordlige muslimer (og omvendt). Samme scenarie i Nigeria..... 

 

 

Næh, kristne lige så slemme som alle andre. Og så var der vel også i 30-40'ne hvor det kristne tyskland fik udrenset en vis portion jøder.....

 

Kristne er lige så slemme eller søde som alle andre.

IS er i en liga for sig, men de fleste muslimer mener jo så også at IS ikke er rigtige muslimer.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da op hvor du favner bredt!

 

Du skriver:Er vi virkelig et samfund der ikke kan rumme forskelligheder.,

 

Jamen Muslimer kan jo ikke rumme os, Vi skal jo rette ind efter dem! I vores land!

 

Og netop i lyset af de sidste par dages rædsler, vil jeg sige at vi har alt for længe, ladet stå til, med det resultat, at vi er blevet bundet på mund og hånd af mørkemænd.

 

Jo det bliver husket når der udskrives valg!

 

 

Jo, de fleste muslimer kan godt rumme os. 

 

I de fleste muslimers optik tror vi på den samme gud. De tror endda at Jesus har existeret.... de tror bare ikke han er Gud's søn, og de tror ikke man kan blive gjort gravid af helligånden. Det er forskellen. 

 

Når de fleste muslimer taler om vantro, mener de ikke kristne. Vi kristne er IKKE vantro, som nogle tror (inklusiv galt afmarcherede muslimer).

 

Men du har ret i at nogle totalt hul-i-hovedet politikere er begyndt at indrette vores samfund mærkeligt..... Ikke efter muslimer, men efter et MINDRETAL af muslimerne.... 

Og selvom jeg er rummelig, og kan rumme både muslimer, homoseksuelle, osv osv osv, så har jeg altså et problem med at rumme socialdemokrater !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ærlig indrømmet: Jeg har ikke læst hele tråden.

 

Hvad er normen?

Hvad er normal?

 

Hvad er den normale norm?

 

Tjaaaa  -  hvem ved!!!!      :eek:       :arrow:       :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej lady C.

Dejligt at se du kan være humoristisk i dag.

 

 Jeg sad og spekulerede lidt over min holdning, og kom til at tænke på om det havde noget med at gøre at "nogle" piger skriver i deres annoncer/hjemmeside at de kun modtager skandinaviske herrer?

 

Men jeg blander nok noget sammen, Jer drenge, jeg har skrevet med her på stregen, ser jo rigtigt tit jeres grønthandler med bar numse :D :D :D

 

(her må jeg så henvise til alle de utallige streger om emnet der er herinde)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

I de fleste muslimers optik tror vi på den samme gud. De tror endda at Jesus har existeret.... de tror bare ikke han er Gud's søn, og de tror ikke man kan blive gjort gravid af helligånden. Det er forskellen. 

 

 

 

De tror ikke man kan blive gravid af Helligånden? Barbarer!! Hvordan tror de så man bliver gravid?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 kære Frank

 

Nej jeg har bare min mening, ...det hedder debat, spørg bare Kanonkongen  :D :D

 

Nu mangler vi bare at diskutere/debattere resten af Kanonkongens gode oplæg der er vist 73 emner endnu ;)

Hej Lady C.

 

Se det er nemlig rigtigt set. Du har din mening og respekt for det. Og debat kører bedst i en sober tone også selvom man er uenig. Mudderkast og kalde hinanden en masse ting. Gør jo ikke en debat god tværtimod.

 

Men ja mærkeligt, at 2 linjer kan skabe så meget debat. Den havde jeg faktisk ikke set komme. Tænkte faktisk med mit indlæg, at vi på mange områder er meget fordomsfulde og at nogle mennesker kan væremeget snæversynet (og inden du ser som om det er dig  jeg hentyder til, ER DET IKKE DIG). Men lad os da tage de 73 andre emner du nævner. Men jeg tror faktisk at ved debat man kan åbne nogen menneskers øjne i ved at debattere. Jeg har ihvertfald mødt mennesker der kunne få andre vinkler på de ting jeg mener. Og jeg kan bestemt også ændre holdninger og meninger. 

 

Ha en skøn aften Lady C

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ærlig indrømmet: Jeg har ikke læst hele tråden.

 

Hvad er normen?

Hvad er normal?

 

Hvad er den normale norm?

 

Tjaaaa  -  hvem ved!!!!      :eek:       :arrow:       :oops:

 

Bortset fra mine tic's og trækninger føler jeg mig nu ganske normal . . . ;)

 

VED GODT, at børnene ikke synes, at deres forældre er normale . . .  :(

 

VED OGSÅ GODT, jeg er afhængig af forskellige rusmidler, GP'er blandt andet . . .  :P  MEN for F.... er det ikke normalt ? ? 

 

ACCEPTER forskelligheden i samfundet - OG LEV LIVET - DU HAR KUN DET ENE . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vælger kun at forholde mig til Trådstarten og ikke hvad der ellers er skrevet!!!!! 

 

Tager alt over en kam og korter det ned til, vi ikke er gode til at acceptere andre og vi i mange tilfælde vælger at se ned på dem. 

 

Min tanke går på, det er for at beskytte os selv mere end vi egentlig frygter/afskyr andre.

 

Med det mener jeg, vi gerne vil have os selv til at stå i et bedre lys. Eksempelvis de 2 Mænd, som kan stå og blive enige om at bæskubbere er nogle være nogle. Jeg er af den overbevisning, at de gør det mere for med fælles fodslag at virke som nogle ordentlige Mennesker fremfor de rent faktisk har noget imod den Homoseksuelle Mand.

 

Nik og Jay og lignende har kæmpe success!!!! ikke mindst blandt Damerne. Det er sgu da også pisse irriterende!!!!!! hvorfor er det ikke mig, der nærmest ikke kan sparke mig frem for Dametrusser??? Her kan Mænd jo hurtig blive enige om, de er nogle bøsserøve og ikke rigtige Mænd! 

 

Stripperen der kommer til Fest.. Så kan Fruerne få fat i deres Mand og komme med nedsættende bemærkninger om hvor dum og billig hun er.

 

Hvis vi skal ud og spille Fodbold, hører man lige om Franz Skævfod også kommer med???? (eneste person i Kongeriget der er ringere til Fodbold end en selv) Nå han kommer også ha ha ha ha ja han er sgu ikke særlig god…. kan du huske dengang han skød forbi et frit mål?? igen man griner af og nedgør andre for at skjule egne manglende kvaliteter.

 

Har bare lavet nogle enkelte eksempler  :-P Men jeg tror vi har et behov for at nedgøre, latterliggøre, se skævt til, stigmatisere andre for at skjule egne svagheder, gøre en selv interresant, gøre en selv bedre… Havde man ikke dette behov jeg vil være noget så tror jeg næppe man havde behov for, at få andre til at fremstå som de ikke er noget 

Hej Havnebumsen.

 

Takker for dit super indlæg, som jeg er meget enig i. Mennesker kan være nogle mærkelige væsner. 

 

Så du er meget spot on i dette indlæg. Jeg tror ikke der er mange der kan sige os fra at ha gjort nogle af de ting du nævner. (jeg har ihvertfald) 

 

God dag Havnebumsen.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

 kære frankj

Du er siplthen overbevist om at de vestlige jagerfly der har dræbt uskyldige børn og voksne, er blevet gjort i de kristes navn eller Jesu navn?

 

Frank,....du lyver!

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...