Hop til indhold
kanonkongen

Afvigelser fra normer. Er det ikke i orden.

Recommended Posts

Hej allesammen på EG. Ja har reflekteret lidt over, de forskellige tråde der har været her de sidste par dage. EKS. Bi tråden, lavede selv en tråd om det at nogen har det svært med de ting de laver. Jamen hvorfor? Og hvorfor kommer der fordømmelser over folk der er bi, homoseksuelle, har andre lyster osv osv. Er vi virkelig et samfund der ikke kan rumme forskelligheder.

 

Skal vi i 2015 ikke respektere dem, som afviger fra idealbilledet? Eller skal vi ikke?

 

Argumenterne for nedgørelse og stigmatisering er:
Personlig fysik / Social status. Behøver jo ikke at have noget med det at gøre, ja tror da ikke, at Marie Carmen Koppel eller Nicholas Broe ville synes om det. 
 
Mennesker uden fuldtidsjob er sølle stakler. Nej der er mennesker i dette samfund som er arbejdsløse. Hjemløse er taber objekter (ikke mennesker). Sikke noget vrøvl ikke. 
 
Enlige forældre ser kun på egne behov og ikke barnets. Den har jeg hørt og set praktiseret, kender mange enlige der er fantastiske forældre, der går igennem ild og vand  for deres guldklump. De kæmper røven ud af bukserne.
 
Ja så er der dem her de har jo også være debatteret til hudløs hed både her og alle mulige andre steder. Glædespiger er menneskehandlet eller skadet på krop og sjæl. Ja okay de eksistere selvfølgelig også, men stigmatisere vi dem ikke bare i stedet for at hjælpe. Når det kommer til Homoseksuelle, Polyamorøse, glædespiger og Kunder bliver det rigtigt svært. Moralsk og etisk strider det direkte mod idealbilledet med kvinde, mand med børn.
Flere religioner finder det helt uacceptabelt. Indenfor Kristendom strider det mod god etik. Ja det er en skam, at udøve disse ting
Jeg ser anderledes på det. Det som kan være rigtig for den ene, kan virke helt forkert for en anden. Personer er individuelle og forskellige. Om de er monogame, polyamorøse, glædespiger, kunder, bi eller homoseksuelle gør dem hverken bedre eller dårligere. ikke i mit menneskesyn.
 
Sexkunder skal bare tage sig sammen og blive ved deres koner, kærester osv. At sexkøbere bare er nogle meget frustrerende mænd der ikke kan score, ja i kan sikkert finde mange flere ting, at tilføje. 
 
Homoseksuelle/bi piger og drenge er seksuel afsporet og en trussel for religion, at det er en sygdom..Man kan jo bare se på Den danske kirke, ja hvornår det blev lovligt at de måtte indgå ægteskab. 
 
Polyamorøse har relationsproblemer. Har de det tja tænker hvis man er sammen med flere er det vist ikke nødvendigvis relations problemer de har. De har valgt en leve form der passer dem, ja utroligt det kan skabe så meget debat. Ja det gælder vel for alt i dette indlæg.
 
Ja så er der det med tatoveringer, det kan virkelig skabe debat. Det er helt sikkert kriminelle og bander der har dem (de har dem for det viser deres tilhørsforhold), 
 
Ja så er der denne minoritet, og set i lyset af de sidste dages frygtelige hændelser i KBH. Skal detnok bluse op igen. Muslimer er terrorister. Østeuropærer er kriminelle. Ja vi kan jo ikke benægte der er nogen der er det. Men skal vi i samfundet altid skærer alle over en kam?
 
Retningen i Danmark går heldigvis mod at respektere og acceptere mennesker uanset seksualitet og religion. Men det kunne nok også blive bedre.
 
Det hænger også sammen med at vores familieform har ændret sig. I dag lever over 30% over 18, som singler. Det er naivt at tro singler ikke har lyst til et sexliv. Nogle finder hinanden. Men det kan let være besværlig, meget tidkrævende og ret kompliceret.
 
Enkelte vælger at give andre en seksuel oplevelse og få noget ud af det selv (glædespiger, gigolo sugardating). Enten seksuelt eller for penge, som så kan bruges på rejse eller andet. Uanset hvordan bliver det med flere forskellige.
 
Heldigvis har, homoseksuelle har fået det lettere i Danmark. Polyamorøse har det lettere i dag end for ca. 50 år siden. 
For glædespiger og kunder har det stået i stampe i flere år. Men den debat har der jo også været herinde. Så den behøver jeg, ikke at tage op.
 
Jeg synes det er dejligt at flere er blevet opmærksom på, at kriminalisering ikke hjælper nogen. Ikke mere end kriminalisering af alle andre, som afviger fra idealbilledet. Omfanget er det samme. Det bliver blot mindre synligt.
 
Håber alle disse refleksioner giver bare en smule mening. 
 
God mandag aften.
 
KK
 
 
Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hej allesammen på EG. Ja har reflekteret lidt over, de forskellige tråde der har været her de sidste par dage. EKS. Bi tråden, lavede selv en tråd om det at nogen har det svært med de ting de laver. Jamen hvorfor? Og hvorfor kommer der fordømmelser over folk der er bi, homoseksuelle, har andre lyster osv osv. Er vi virkelig et samfund der ikke kan rumme forskelligheder.

 

Skal vi i 2015 ikke respektere dem, som afviger fra idealbilledet? Eller skal vi ikke?

 

Argumenterne for nedgørelse og stigmatisering er:
Personlig fysik / Social status. Behøver jo ikke at have noget med det at gøre, ja tror da ikke, at Marie Carmen Koppel eller Nicholas Broe ville synes om det. 
 
Mennesker uden fuldtidsjob er sølle stakler. Nej der er mennesker i dette samfund som er arbejdsløse. Hjemløse er taber objekter (ikke mennesker). Sikke noget vrøvl ikke. 
 
Enlige forældre ser kun på egne behov og ikke barnets. Den har jeg hørt og set praktiseret, kender mange enlige der er fantastiske forældre, der går igennem ild og vand  for deres guldklump. De kæmper røven ud af bukserne.
 
Ja så er der dem her de har jo også være debatteret til hudløs hed både her og alle mulige andre steder. Glædespiger er menneskehandlet eller skadet på krop og sjæl. Ja okay de eksistere selvfølgelig også, men stigmatisere vi dem ikke bare i stedet for at hjælpe. Når det kommer til Homoseksuelle, Polyamorøse, glædespiger og Kunder bliver det rigtigt svært. Moralsk og etisk strider det direkte mod idealbilledet med kvinde, mand med børn.
Flere religioner finder det helt uacceptabelt. Indenfor Kristendom strider det mod god etik. Ja det er en skam, at udøve disse ting
Jeg ser anderledes på det. Det som kan være rigtig for den ene, kan virke helt forkert for en anden. Personer er individuelle og forskellige. Om de er monogame, polyamorøse, glædespiger, kunder, bi eller homoseksuelle gør dem hverken bedre eller dårligere. ikke i mit menneskesyn.
 
Sexkunder skal bare tage sig sammen og blive ved deres koner, kærester osv. At sexkøbere bare er nogle meget frustrerende mænd der ikke kan score, ja i kan sikkert finde mange flere ting, at tilføje. 
 
Homoseksuelle/bi piger og drenge er seksuel afsporet og en trussel for religion, at det er en sygdom..Man kan jo bare se på Den danske kirke, ja hvornår det blev lovligt at de måtte indgå ægteskab. 
 
Polyamorøse har relationsproblemer. Har de det tja tænker hvis man er sammen med flere er det vist ikke nødvendigvis relations problemer de har. De har valgt en leve form der passer dem, ja utroligt det kan skabe så meget debat. Ja det gælder vel for alt i dette indlæg.
 
Ja så er der det med tatoveringer, det kan virkelig skabe debat. Det er helt sikkert kriminelle og bander der har dem (de har dem for det viser deres tilhørsforhold), 
 
Ja så er der denne minoritet, og set i lyset af de sidste dages frygtelige hændelser i KBH. Skal detnok bluse op igen. Muslimer er terrorister. Østeuropærer er kriminelle. Ja vi kan jo ikke benægte der er nogen der er det. Men skal vi i samfundet altid skærer alle over en kam?
 
Retningen i Danmark går heldigvis mod at respektere og acceptere mennesker uanset seksualitet og religion. Men det kunne nok også blive bedre.
 
Det hænger også sammen med at vores familieform har ændret sig. I dag lever over 30% over 18, som singler. Det er naivt at tro singler ikke har lyst til et sexliv. Nogle finder hinanden. Men det kan let være besværlig, meget tidkrævende og ret kompliceret.
 
Enkelte vælger at give andre en seksuel oplevelse og få noget ud af det selv (glædespiger, gigolo sugardating). Enten seksuelt eller for penge, som så kan bruges på rejse eller andet. Uanset hvordan bliver det med flere forskellige.
 
Heldigvis har, homoseksuelle har fået det lettere i Danmark. Polyamorøse har det lettere i dag end for ca. 50 år siden. 
For glædespiger og kunder har det stået i stampe i flere år. Men den debat har der jo også været herinde. Så den behøver jeg, ikke at tage op.
 
Jeg synes det er dejligt at flere er blevet opmærksom på, at kriminalisering ikke hjælper nogen. Ikke mere end kriminalisering af alle andre, som afviger fra idealbilledet. Omfanget er det samme. Det bliver blot mindre synligt.
 
Håber alle disse refleksioner giver bare en smule mening. 
 
God mandag aften.
 
KK

 

 

 

Hold da op hvor du favner bredt!

 

Du skriver:Er vi virkelig et samfund der ikke kan rumme forskelligheder.,

 

Jamen Muslimer kan jo ikke rumme os, Vi skal jo rette ind efter dem! I vores land!

 

Og netop i lyset af de sidste par dages rædsler, vil jeg sige at vi har alt for længe, ladet stå til, med det resultat, at vi er blevet bundet på mund og hånd af mørkemænd.

 

Jo det bliver husket når der udskrives valg!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da op hvor du favner bredt!

 

Og netop i lyset af de sidste par dages rædsler, vil jeg sige at vi har alt for længe, ladet stå til, med det resultat, at vi er blevet bundet på mund og hånd af mørkemænd.

 

Jo det bliver husket når der udskrives valg!

Hej Lady C.

 

Så du er en af dem som ikke favner bredt så (skal jeg forstå det sådan). Fordi en enkelt idiot skyder i KBH, skal det jo ikke gå ud over dem allesammen. Men ja  tror vi er enige om, at de der forbryder sig mod de normer og regler vi har i DK de skal straffes. Men synes ikke denne frygtelige tragedie skal bruges til, at blive mere fremmedhadske. Ja det er mit menneskesyn. 

 

God aften Lady C.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg hæfter mig især ved det du skriver om muslimer.

Man kan kun frygte at sådan en dybt tragisk begivenhed fører til mere islamofobi.

Der findes masser af moderate muslimer i vores land, som passer deres arbejde og uddannelse og ikke fortjener at blive mistænkeliggjort eller stemplet, som potentiel terrorist.

Jeg undrer mig dog over, at du ikke nævner jøderne i din fine tanker omkring medmenneskelighed og tolerance. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Lady C.

 

Så du er en af dem som ikke favner bredt så (skal jeg forstå det sådan). Fordi en enkelt idiot skyder i KBH, skal det jo ikke gå ud over dem allesammen. Men ja  tror vi er enige om, at de der forbryder sig mod de normer og regler vi har i DK de skal straffes. Men synes ikke denne frygtelige tragedie skal bruges til, at blive mere fremmedhadske. Ja det er mit menneskesyn. 

 

God aften Lady C.

 

KK

 

 Kære KK.

 

Jeg ville så gerne tænke at grønthandleren eller pizzabageren var en god medborger, og det er han sikkert også.

 

Men hvis du ser hvem der er terroister, hvem skød i Kbh? hvem hjalp? Hvem skød i Paris? Belgien? London? Madrid? Usa

 

Hvem har lige hugget hoved af 21 kristne ægyptere?

 

Det kan godt være du fagner bredt. Men så nærer du en slange ved dit bryst, der har udviklet sig til et tohovedet uhyre!

 

Som (ret mig hvis det er forkert) formanden for islamisk forening sagde: Ingen muslim går ind for at slå ihjel!

 

Nå da da...hvem i et eller andet er så alle dem der slår i hjel i en eller andens navn? Jesus Navn? Budas Navn?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg undrer mig dog over, at du ikke nævner jøderne i din fine tanker omkring medmenneskelighed og tolerance. 

Hej Titman. 

 

Jo rigtigt det skulle jeg nok også ha gjort nævnt jøderne.

 

God dag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Kære KK.

 

Jeg ville så gerne tænke at grønthandleren eller pizzabageren var en god medborger, og det er han sikkert også.

 

Men hvis du ser hvem der er terroister, hvem skød i Kbh? hvem hjalp? Hvem skød i Paris? Belgien? London? Madrid? Usa

 

Hvem har lige hugget hoved af 21 kristne ægyptere?

 

Det kan godt være du fagner bredt. Men så nærer du en slange ved dit bryst, der har udviklet sig til et tohovedet uhyre!

 

Som (ret mig hvis det er forkert) formanden for islamisk forening sagde: Ingen muslim går ind for at slå ihjel!

 

Nå da da...hvem i et eller andet er så alle dem der slår i hjel i en eller andens navn? Jesus Navn? Budas Navn?

Hey Lady C

 

Jeg siger da tak for dine fine komplimenter, selv det niveau vil jeg ikke gå ned på. 

Du har lov til din holdning, og jeg beholder mit to hovedet uhyre. Ja for os hvide er jo selvfølgelig de mest fredelige og gør aldrig noget forkert.

 

Og igennem historien Lady har de kristne været nogen af de mest grusomme mennesker i guds navn. 

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lady C.

Kristne er ikke et hak bedre, vi laver også mord i guds navn

 

Hr Night.

 

Oplys mig venligst....syntes ikke lige jeg husker nogle halshugninger lagt ud på youtupe i Jesu navn?

 

Eller menneske der er blevet brændt levende i et bur?

 

(regner med din gud er den samme som er norm i Danmark?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes selv jeg er et meget tolerant menneske. Jeg har eksempelvis bemærket, at jeg er meget meget tolelant overfor menneske der deler mit menneskesyn ;)

 

For øvrigt et godt indlæg KK, som egentligt fortjener et dybere svar end mit korte bidrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Lady C

 

Jeg siger da tak for dine fine komplimenter, selv det niveau vil jeg ikke gå ned på. 

Du har lov til din holdning, og jeg beholder mit to hovedet uhyre. Ja for os hvide er jo selvfølgelig de mest fredelige og gør aldrig noget forkert.

 

Og igennem historien Lady har de kristne været nogen af de mest grusomme mennesker i guds navn. 

 

KK

 

 mmmmmmmmmm kk

 

Du skriver i dit første stykke, at vi skal forstå, anderledes tænkene, hæhæ

 

Gør du det med den der bemærkning: selv det nivue vil jeg ikke gå ned på ?

 

Du har din egen holdning til hvad der er rigtigt og forkert, og hvordan man skal tænke og du er parart til straks at forsvare den holdning, med nedladen holdning og skriv!

 

Hvad er det du mener, når du skriver dit første skriv? Når du sætter spørgsmålstegns ved andres meninger og holdninger?

 

Har du mere ret til sandheden eller den rigtige holdningen/mening?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hr Night.

 

Oplys mig venligst....syntes ikke lige jeg husker nogle halshugninger lagt ud på youtupe i Jesu navn?

 

Eller menneske der er blevet brændt levende i et bur?

 

(regner med din gud er den samme som er norm i Danmark?)

 

Og hvor mange videoer husker du at have set på youtube af uskyldige civile muslimske børn og voksne, der er blevet slået ihjel af vestlige kampfly? 

Og hvor mange videoer husker du at have set på youtube af amerikanske og danske officerer, som har afvist af betale erstatning til de efterladte til dem, de har slået ihjel?

Del dette indlæg


Link til indlæg

bare læs den kristne historie Lady C og det vi lærer i skolen om Hekse, er ikke helt sandt, nogen af dem var afvigere,også selvom de var Kristne og hvad med korsridderne, det gjorde det i guds navn, slagtede mio af mennesker og de troede at de ville komme i himlen, de hardcore kristne har ikke skiftet siden den gang, dog bliver der ikke skrevet meget om dem, der er mere fokus på de andre religioner

Del dette indlæg


Link til indlæg

 mmmmmmmmmm kk

 

Du skriver i dit første stykke, at vi skal forstå, anderledes tænkene, hæhæ

 

Gør du det med den der bemærkning: selv det nivue vil jeg ikke gå ned på ?

 

Du har din egen holdning til hvad der er rigtigt og forkert, og hvordan man skal tænke og du er parart til straks at forsvare den holdning, med nedladen holdning og skriv!

 

Hvad er det du mener, når du skriver dit første skriv? Når du sætter spørgsmålstegns ved andres meninger og holdninger?

 

Har du mere ret til sandheden eller den rigtige holdningen/mening?

Hey Lady C.

 

Jeg tror du skal læse mit indlæg igen. Jeg prøver ikke på nogen måde, at ændre nogen. Som jeg skriver har jeg haft refleksioner på en masse ting.

 

Du vælger så at tage to linjer ud af alt jeg skriver og kommentere på det., tilmed skriver du jeg er et to hovedet uhyre fordi jeg har min mening det var det med niveauet Lady C.

 

Og hvor ser du jeg er nedladende overfor dig i mit skriv, er faktisk høflig, og siger at du har ret til din holdning. Så forstår faktisk ikke den.

 

Jeg har ret til min holding og mening. Og jeg på dutter ingen at have den samme. Det skriver jeg ingensteder. Jeg er bare ikke enig i, at fordi der er ekstremister i dette land, der ødelægger det for de andre helt normale muslimer, at vi så skal ha en holdning der siger at alle er sådan. Se det var faktisk min pointe Lady C.

 

Og husk på Lady C. Jeg respektere din holdning er bare ikke enig. Det kaldes debat. Og det er IKKE ironisk ment tværtimod.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

 kære frankj

Du er siplthen overbevist om at de vestlige jagerfly der har dræbt uskyldige børn og voksne, er blevet gjort i de kristes navn eller Jesu navn?

 

Frank,....du lyver!

 

Hr Night

 

Kom nu lige ind i kampen ik? ammestue historier om hvad du lærte i skolen kan jeg faktisk ikke bruge til ret meget.

Jeg er Hex, om jeg er afviger aner jeg ikke men jeg har en mening, og jeg tør stå ved den.

Hvad mine evt. forfædre har gjort, eller ikke gjort engang, der er jeg faktisk græskkatolsk.

Jeg er Dansk og jeg er stolt af det!

 

Hvis du mener du skal skamme dig over at være dansk fordi dine forfædre har gjort et eller andet, dengang ruderkonge var knægt, jamen så skift dog, statsbogerskab! Hvor svært kan det være!

Der er garenteret lande, hvor når man er hvid, siger man kommer fra Danmark, man har mulighed for at blive straffet for et eller andet, så man kan blive straffet for den ubodeligehed, det er at være både hvid og dansker!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hr Night.

 

Oplys mig venligst....syntes ikke lige jeg husker nogle halshugninger lagt ud på youtupe i Jesu navn?

 

Eller menneske der er blevet brændt levende i et bur?

 

(regner med din gud er den samme som er norm i Danmark?)

 

Der måske ikke noget på Youtube.

Men Anders Breivik er ikke muslim.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hr Night.

Oplys mig venligst....syntes ikke lige jeg husker nogle halshugninger lagt ud på youtupe i Jesu navn?

Eller menneske der er blevet brændt levende i et bur?

(regner med din gud er den samme som er norm i Danmark?)

Kristnes massakre i Shatila og Sabra lagrene. Prøv at google billeder.

IRA terror i London m.v.

Abu Graib fængslet. Prøv at google billeder.

Usyldige ofre for droneangreb. Google billeder.

Prøv at google "christian massacre africa" og se billederne.

Osv osv osv.

Pas på du ikke får kaffen galt i halsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kristnes massakre i Shatila og Sabra lagrene. Prøv at google billeder.

IRA terror i London m.v.

Abu Graib fængslet. Prøv at google billeder.

Usyldige ofre for droneangreb. Google billeder.

Prøv at google "christian massacre africa" og se billederne.

Osv osv osv.

Pas på du ikke får kaffen galt i halsen.

 

 Hr starson

 

Nu drikker jeg ikke varme drikke, så ingen kaffe til mig!

 

Det jeg efterlyser det er hvor der bliver sagt: Du skal dø i Jesu navn!

 

Ikke om vestlige fly, har bombet, eller andet i nato,s navn, eller i et andet lands navn.

 

Direkte Henrettelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det jeg mente Lady C, det jeg lærte i skolen, stemte ikke overens med det jeg senere læste mig frem til og jeg har ikke noget tidspunkt skammede mig over mig selv og eller forfædre for den sags skyld.

men alt hvad der er med kristendom at gøre, bliver for det meste dyset ned, men når det kommer til andre religioner, bliver alt pustet op,dog noget af det forståeligt.

det er ikke ualmindeligt i USA eks. der kan ske religionsdrab, både fra Kristendommen og de andre religioner også, hellig krig er skam ikke dødt, det har bare ramt det 21 århundrede, man lukker ikke bare ned for sådan noget, som er sket i et par tusind år

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hr starson

Nu drikker jeg ikke varme drikke, så ingen kaffe til mig!

Det jeg efterlyser det er hvor der bliver sagt: Du skal dø i Jesu navn!

Ikke om vestlige fly, har bombet, eller andet i nato,s navn, eller i et andet lands navn.

Direkte Henrettelser.

Det er jeg sikker på blev sagt i Sabra og Shatila samt i Afrika.

Men det er ikke det vigtigste. De fleste drab og forbrydelser jeg henviser til, er udført af kristne med klare religiøse motiver.

Og du ved også udemærket godt, at vi i de rige kristne lande har våbenteknologien på vores side. Terroristernes mest effektive våben er frygten og skabelsen af spild i vores befolkning. Derfor disse youtube film med henrettelser i allahs navn.

Men du bider så på krogen. Jeg håber bare ikke alt for mange er lige så naive.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jeg sikker på blev sagt i Sabra og Shatila samt i Afrika.

Men det er ikke det vigtigste. De fleste drab og forbrydelser jeg henviser til, er udført af kristne med klare religiøse motiver.

Og du ved også udemærket godt, at vi i de rige kristne lande har våbenteknologien på vores side. Terroristernes mest effektive våben er frygten og skabelsen af spild i vores befolkning. Derfor disse youtube film med henrettelser i allahs navn.

Men du bider så på krogen. Jeg håber bare ikke alt for mange er lige så naive.

 

Du har lige tabt mig?

 

Kom igen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har lige tabt mig?

Kom igen?

Ja det har jeg nok, men skidt med det.

Pointen er, at også kristne dræber med religiøse motiver og i jesu og guds navn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Brigitte Gabriel gives FANTASTIC answer to Muslim woman claiming all Muslims are portrayed badly:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...