Hop til indhold
Marquis de Sade

Polyamorøs - Vær tro imod utroskab !

Recommended Posts

Kære Nikita.

Jeg er ked af, at du har opfattet mit indlæg, på den måde. Jeg havde ikke til hensigt at virke fordømmende, snarere undrende over at den holdning, jeg giver til kende, lader til at være den klare minoritet herinde. Naturligvis er der mange polyamorøse forhold der fungerer :-) Du lader jo til at have et rigtig godt et af slagsen, hvor det kan fungere :-) Jeg har som sagt kun oplevet forhold af den slags, hvor manden var den udfarende kraft ;-) I dem var det min opfattelse, at det ikke rigtig fungerede.

Naturligvis er det kun min sandhed. Mine betragtninger er naturligvis også baseret på mine egne erfaringer :-)

Men tak for respekten :-) Jeg må jo også erkende, at jeg i mit tidligere forhold, har været utro og det samme var min kone. Det var en medvirkende årsag til vores skilsmisse. Men de erfaringer jeg gjorde mig i vores behjertede forsøg på at klinke skårene, er jo dem jeg har taget med mig i mit nye forhold :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Nu handler jo polyamori ikke kun om sex, men om at tillade sig at føle varme følelser for fler mennesker end det eneste ene. Og det tror jeg egentlig at de fleste af os har evnen til, men eftersom det er så upraktiskt så holder vi det tilbage. Især hvis der findes en risiko at det fører til sex. Og sex er meget farligt uden for ægteskabet eller tosomheden.
 
 

 

 

Du kan sikkert have ret i, at mange kan elske eller have varme følelser for flere personer, modsat er det nok de færreste der kan håndtere at ens modpart har varme følelser fra andre.  Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at sexdelen trods alt er nemmere eller i hvert fald en mere afgrænset størrelse.

 

Personligt kan godt trives i et forhold der på flere områder er lidt alternativt, og sikkert også på det seksuelle område, meennnn jeg kan ikke være kæreste og bo sammen med en kvinde hvor omdrejningspunktet ikke er monogam og dyb gensidig kærlighed. 

 

Tænk sig at være på en skøn ferie med kæresten, gå hånd i hånd på stranden og nyde romantikken til en skøn solnedgang, og så kan man mærke at dette øjeblik ville hun egentligt hellere dele med en anden, vil de fleste virkelig føle at det er specielt fedt ??

 

Så aaaaah det er trods alt nok nemmere for de fleste seksuelle polyamorie at finde en partner hvor man tillader hinanden seksuelle eventur indenfor visse rammer og regler end at lade sig nøjedes med rent kærlighedsmæssigt ikke at være den eneste ene.

 

Nu er det såmænd heller ikke fordi jeg har eller kender ret mange der lever med seksuel frihed, men de få jeg kender eller har kendt, har nu alle haft nogle spilleregler, hvilket jeg egentligt også finder ganske naturligt og fornuftigt.

 

Der er ingen tvivl om, at for en mindre gruppe mennesker er det bestemt den rigtige løsning at give hinanden den frihed, meennnn jeg vil nu hævde at langt størstedelen af befolkningen er monogame, når snakken falder på hvad de kan håndtere fra modpartens side, og selvfølgelig er jeg med på at når det kommer til egne ønsker, så er der væsentligt flere der synes det kunne være interessant hvis det kun galt ens egne lyster. ;)

 

Og så tænker jeg egentligt hvis man er 100% polyamorøs, hvorfor så ikke bare leve som single og pendle lidt frem og tilbage i tilværelsen, for så har man vel reelt ikke brug for noget fast holdepunkt (anker) i sit liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg forstår så ikke at der ikke skelnes MEGET MEGET MEGET tydeligere mellem polyseksuel - behov for flere partnere... og polyamorøs - evnen til at elske flere på en gang

 

Der er helvedes til forskel og de 2 ting hænger absolut og på ingen måde nødvendigvis sammen.  De kan gøre det - men behøver ikke gøre det. 

 

Personligt er jeg polyseksuel - jeg har ganske enkelt et behov for at knalde så mange mænd som muligt... jeg ELSKER det... jeg har altid gjort det og vil nok altid gøre det

 

Omvendt - så er jeg ubetinget IKKE polyamorøs... jeg har aldrig elsket mere end en af gangen og kommer næppe heller til det... der er kun plads til en af gangen... 

 

Men blot fordi jeg elsker forsvinder mit behov for sex med så mange forskellige som muligt ikke - det hører med til den jeg er. 

 

 

Når min partner sætter mig fri - så forstår  han, accepterer, respekterer og anderkender mit behov for sex med fremmede... nu som fx med personaen Jasmin.  jeg kan ikke leve uden at kunne vælge hvem jeg vil når jeg vil  til et knald... og frihed til at være den jeg er er alfa omega

 

Vil jeg elske ham hvis han ikke kan det.... ja desværre.... 

Vil jeg være sammen med min elskede hvis han ikke kan sætte mig fri.... aldrig - så kan han ikke det, så må jeg acceptere et knust hjerte og komme videre

 

 

Han må naturligvis være lige så polyseksuel som  jeg - det har jeg intet forhold til.... MEN!!!! og det er det sted jeg ikke vil dele.... hans kærlighed er MIN!! Den har jeg ekslusiv-rettighed til... det er den del jeg vil have for mig selv. Han skal huske adressen på vores hjem uanset hvor han har været og jeg skal føle mig sikker på at det bånd der er mellem os - kærligheden - er vores så vi altid vil have hinanden

 

Jeg har ikke så meget til overs for Carsten Graff for jeg kender indgående til manden genne hans bøger og foredrag og jeg ved at han ikke har forstået til bunds hvad det er det handler om. 

 

Argumentet at vi lærer vores børn noget urealistisk er korrekt - men den måde han har udlevet sin polyseksualitet har været uden forståelse for modparterne og de øvrigt involverede og hvordan de krav om frihed indvirker på andre... og det synes jeg ikke er et eksempel til efterfølgelse :(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin skrev:

 

Personligt er jeg polyseksuel - jeg har ganske enkelt et behov for at knalde så mange mænd som muligt... jeg ELSKER det... jeg har altid gjort det og vil nok altid gøre det

 

Spørgsmål til Jasmin. Hvorfor tager du penge for, at få dine behov opfyldt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg forstår så ikke at der ikke skelnes MEGET MEGET MEGET tydeligere mellem polyseksuel - behov for flere partnere... og polyamorøs - evnen til at elske flere på en gang

 

Der er helvedes til forskel og de 2 ting hænger absolut og på ingen måde nødvendigvis sammen.  De kan gøre det - men behøver ikke gøre det. 

 

Personligt er jeg polyseksuel - jeg har ganske enkelt et behov for at knalde så mange mænd som muligt... jeg ELSKER det... jeg har altid gjort det og vil nok altid gøre det

 

Omvendt - så er jeg ubetinget IKKE polyamorøs... jeg har aldrig elsket mere end en af gangen og kommer næppe heller til det... der er kun plads til en af gangen... 

 

Men blot fordi jeg elsker forsvinder mit behov for sex med så mange forskellige som muligt ikke - det hører med til den jeg er. 

 

 

Når min partner sætter mig fri - så forstår  han, accepterer, respekterer og anderkender mit behov for sex med fremmede... nu som fx med personaen Jasmin.  jeg kan ikke leve uden at kunne vælge hvem jeg vil når jeg vil  til et knald... og frihed til at være den jeg er er alfa omega

 

Vil jeg elske ham hvis han ikke kan det.... ja desværre.... 

Vil jeg være sammen med min elskede hvis han ikke kan sætte mig fri.... aldrig - så kan han ikke det, så må jeg acceptere et knust hjerte og komme videre

 

 

Han må naturligvis være lige så polyseksuel som  jeg - det har jeg intet forhold til.... MEN!!!! og det er det sted jeg ikke vil dele.... hans kærlighed er MIN!! Den har jeg ekslusiv-rettighed til... det er den del jeg vil have for mig selv. Han skal huske adressen på vores hjem uanset hvor han har været og jeg skal føle mig sikker på at det bånd der er mellem os - kærligheden - er vores så vi altid vil have hinanden

 

 

 

 

Hej Jasmin.

 

 

 

Når min partner sætter mig fri - så forstår  han, accepterer, respekterer og anderkender mit behov for sex med fremmede... nu som fx med personaen Jasmin.  jeg kan ikke leve uden at kunne vælge hvem jeg vil når jeg vil  til et knald... og frihed til at være den jeg er er alfa omega

 

Det er vel også her, du skal vise din åbenhed, tillid, ærlighed. Når du skal have en partner. Og det går vel begge veje. Et parforhold går vel ikke hvis man udelukkende siger mig, mig, MIG. Ja det er selvfølgelig dit liv og det bestemmer du jo klart over. Men hårdt skrevet lyder det som om, får jeg ikke det jeg vil have, så kan tingene rende mig et vist sted. Men det handler vel også om i livet at, man indgår kompromiser. Og ikke altid får det man gerne vil have.

 

Jasmin jeg tænker også, hvis du går ind i poly forhold med idéen om at de skal gøre dig lykkelig, når/hvis du ikke selv er det eller,mener du skal være i nuet, bliver du med sikkerhed skuffet. Er min antagelse. Der skal vel to til en tango?

 

Når jeg ser mig rundt i lille DK, er det meget få forhold, der, holder hele livet, ja ingen tvivl, at det er fantastisk hvis de gør, men lad os nu være realistiske. Som jeg hører dig Jasmin baserer hele dit koncept omkring kærlighed og forhold, på at du skal knalde hele tiden. eller er det forkert set. Og at manden skal komme hjem til dig u betingelsesløst.

 

 

Vil jeg elske ham hvis han ikke kan det.... ja desværre.... 

Vil jeg være sammen med min elskede hvis han ikke kan sætte mig fri.... aldrig - så kan han ikke det, så må jeg acceptere et knust hjerte og komme videre

 

Den mand du gerne vil have, Skal være utrolig stærk, virkelig hvile i sig selv, ikke være jaloux, ja han skal være en type, som findes ja, men svær at finde tror jeg. For med de krav du opstiller er der ikke meget plads til kompromiser, ja ellers er det ud til højre. Ja tror så du er enig i at det handler meget om at man kan kommunikere konstruktivt i det sammenspil du opstiller Jasmin. Men håber da at du finder denne mand, og i kan få et lykkeligt liv sammen. Hvem ønsker ikke, at man får drømme manden/pigen. Men virkeligheden og realiteterne er ofte ikke sådan. Og kan give et knust hjerte som igen kan være hårdt at komme igennem. Livet har det jo med, at give opture og nedture.

 

også lige et off topic. er poly seksuel ikke det samme som forskellighed i seksualitet om man er Lesbisk, homoseksuel, hetro, eller bi-seksuel. Ja eller det er mig der har begrebsforvirring. 

 

Ha en dejlig fredag Jasmin og god weekend til dig.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin skrev:

 

Spørgsmål til Jasmin. Hvorfor tager du penge for, at få dine behov opfyldt?

Hej Asspassion.

 

Du kunne jo prøve, at bestille en time hos jasmin. Så kunne du jo se, hvad svaret ville blive  :-P

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor tager en fodboldspiller, der elsker sin hobby, sig betalt for at spille fodbold?

Simpelt: Fordi han kan.

Det er jo en ren win-win situation: Man bliver betalt samtidig med, at man dyrker noget, man elsker at gøre.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vel også en langt større chance for at få besøg af mænd, der kun kommer for at dyrke sex. En af fordelene ved købesex er jo fraværet af forpligtelser, når man forlader GP.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her er en spændende udsendelse fra i aftes.

Den er et must see for mange af os herinde.

http://www.dr.dk/tv/se/spoerg-mig-om-alt/spoerg-mig-om-alt-3-8

Sagt af Carsten Graff som er hovedperson...

Vi siger at kærlighed er en frisættende energi, men sagen er at næsten ingen mennesker tør elske på en måde hvor de sætter den de elsker helt fri. De fleste er i virkeligheden langt oftere optaget af at gøre præcis det modsatte. Kæresten bliver bliver underlagt et forventningspres og må ikke længere gøre det han eller hun har lyst til. De fleste parforhold udvikler sig derfor til at blive et fængsel hvor mange ender i terapi fordi de ikke længere har lyst til at være tæt på hinanden.

For mit eget vedkommende har den seksuelle gnist aldrig kunnet springe i et fængsel. Det er først når jeg mærker friheden - mærker at forventningerne slipper og når automatpiloten slukkes - at passionen kan vågne. Derfor findes der ikke noget som er mere pirrende, sundt og befriende end de første stadier af utroskab. At elske med et menneske der intet kræver og som giver helt slip ind i begæret eller kærligheden er vitaminer for sjælen. I virkeligheden er det helt absurd at vores kultur foreskriver at vi skal elske et menneske der vil eje os frem for en som vil sætte os fri. Derfor er det vigtigt at vi lære at være tro imod lysten til utroskab. Igennem utroskab bliver det muligt at slippe alt det man kender, slippe vanerne, blive noget man ikke plejer og møde nye sider af sig selv for derigennem at blive mere afklaret. På den baggrund er min og min kærestes utroskab ikke kun vigtige for os selv, men også for den anden fordi vi igennem vores sidespring bringer ny inspiration og kærlighed med hjem til forholdet.

Kærlighedslivet er som en krop der skal motioneres, strækkes ud og gøres smidig. En sund kærlighedskrop har varierede møder, bevæger sig dagligt på nye måder, mærker forskellige mennesker og forskellige energier, bliver smidiggjort, får udfordret sin balance og sat i bevægelse så alle muskler bliver brugt. Elsker jeg selv en kvinde er det vigtigt at vi begge er i bevægelse og hun skal naturligvis have al den kærlighed hun kan få. Derfor er jeg altid på udkig efter en elsker eller en bedre kæreste til min kæreste og spørger hende jævnligt om hun nu er helt sikker på at jeg er den rigtige for hende. Hvis jeg elsker hende er det ikke fordi jeg vil presse hende til at være min, men fordi jeg ønsker at hun skal være fri. Er jeg den der står i vejen for hendes frihed slipper jeg hende naturligvis gerne – også selv om det kan komme til at gøre meget ondt, men smerten har også en positiv side. Sagen er at smertens styrke altid vil være på niveau med min angst for at stå alene. Dermed findes der intet der som smerten ved at give slip på den jeg elsker der kan fortælle mig hvor langt jeg er fra at være perfekt.

Sæt fri og bliv fri... Helt enig!!! Kræver at begge partner er enige et langt stykke hen af vejen, for om man selv kan sætte fri ( har selv gjort det, så taler af erfaring..) så kan f.eks løgnen og andre issues fylde indtil man selv er helt afklaret med at ingen kan gøre mod dig som du ikke ønsker... Det er svært og såret vil man blive en hel del inden kunsten er på plads... Mennesker kan jo være uden omtanke for andres følelser og i det hele taget kun sig selv nærmest... Det kræver hårdt arbejde at nå helt derhen hvor, man kan sige , dit valg- dit liv, ikke noget jeg vil lade gå ind i mig...

Skønt indlæg fra dig igen, men du ved jo jeg er enig med dig som altid smil. Varmt knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin skrev:

 

Spørgsmål til Jasmin. Hvorfor tager du penge for, at få dine behov opfyldt?

 

Den bliver jeg altså nødt til at svare på, som hvis det var stillet til mig:

 

Fordi jeg kan!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ligeglad? Man er forhåbentlig aldrig ligeglad. :huh:

Selvom det kan siges enkelt, så er det jo overhovedet ikke enkelt. Det er da pisse hamrende svært!

Det kræver et meget stærkt forhold. Det kræver tillid. Det kræver utrolig meget kommunikation, og man skal arbejde utrolig meget med jalousi, besiddertrang, angst og usikkerhed. :)

Angsten er den værste.. At arbejde med den følelse, kan nogen gange ( oftes) vise sig, at det ikke er de der behandler dig dårligt og dermed fremkalder angsten for at miste, men at det oftes er en bagved liggende angst følelse fra tidligere erfaringer/ oplevelser der fylder... Jalousi vil jeg påstå også er angst- angsten for at miste nemlig...Knus til dig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er der overhovedet belæg for at mene, at troskab er andet end en kulturel konstruktion? I nogen kulturer er polygami tilladt, i andre må kvinder end ikke tale med eller se på andre mænd en husbond.

I mine øjne er troskab/utroskab ikke det egentlige problem, men derimod er tanken/følelsen af ejerskab til et andet menneske det egentlige problem.

Løgnen er problemet , for tilliden kan og skal være der... Heller såres af sandheden end ødelægges af løgnen... Knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Løgnen er problemet , for tilliden kan og skal være der... Heller såres af sandheden end ødelægges af løgnen... Knus Line

 

Det er i mine øjne meget fine idealer, du kommer med der, Line, men min pointe var nærmere, at monogami, troskab og dermed utroskab er sociale/religiøse(?) konstruktioner, der, jo strammere de fortolkes, marginaliserer flere og flere. Der kan sagtens være tillid trods løgn (ellers fik vi meget større udskiftning blandt politikerne ;-) ), og jeg har da oplevet mennesker ødelægges af sandheder, hvor en løgn havde været mere skånende.

Til gengæld er jeg fuldstændig enig i nødvendigheden af tillid. Spørgsmålet er så: Tillid til hvad? :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker tit på mig selv som polyamorøs ... 

 

Jeg holder meget af kvinder (har faktisk tit sværere ved at omgås mænd) og finder mange kvinder erotisk fristende ... :)

 

Det er faktisk en svær kombination, i en skarpt monogam kultur som vores.
Jeg tror jeg ville føle mig følelsesmæssigt bundet og genrelt blive isoleret, hvis jeg var i et parforhold.
Det vil altid være en balancegang, med venskaber med det modsatte køn ... især da hvis man også er erotisk interesseret i andre kvinder .. 

 

Det er nok også een af grundene til, at jeg aldrig er gået 'all in' i forsøget på at finde en ny partner ... 
(Jeg har haft eet parforhold, som slet ikke fungerede, og derefter været kæresteløs i 25 år .. )
Jeg er simpelt hen bange for, at jeg ville såre eller krænke en eventuel kæreste ... 
På grund af min fascination - følelsesmæssigt og erotisk - af kvinder ... 

Ikke mindst, fordi det nok ikke var de erotisk mest spændende piger, der ville være potentielle partnere for mig ... 
Jeg vil helst ikke gøre livet trist for een eller anden rar morlille ... 
Og heller ikke udsættes for karaktermassakre, som det jo tit sker, hvis man afviger fra det monogame ideal ... 

 

Jeg har så heller aldrig oplevet den dér gennemgribende, eksklusive forelskelse ... 
Men så sandelig både været vildt erotisk betaget og haft personlig stærk sympati for en pige eller to ... ;)

 

Jeg oplever faktisk at grænsen mellem monogam kærlighed på den ene side, og ren erotisk betagelse på den anden side, er meget flydende, med mange mellemnuancer ... 
Noget jeg tit ryger ud i vilde diskussioner omkring ... 
Tanken om at venskab og sex kan kombineres, uden der er tale om monogamt parforhold, er voldsomt grænseoverskridende for mange ... 

Det tror jeg godt, det kan ... 

 

Oplevede det faktisk her for nylig, ved nogle besøg hos en glædespige ... 
Det føltes for mig faktisk både intimt og kærligt, og med god personlig kontakt, men samtidig helt følelsesmæssigt ukompliceret ... 
Som god sex med en god veninde ... 

 

Så måske er vi nogen, der kan bevæge os mere frit på skalaen mellem monogam kærlighed og "upersonlig sex"
Og måske er det dét, Polyamory (også) handler om ... ?
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, man kan finde på smarte navne og intellektualisere derudaf, men hvis konen bliver ked af det, hvis man 'boller udenom', så lader man være med det.

 

For mig er den sådan set ikke længere...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, man kan finde på smarte navne og intellektualisere derudaf, men hvis konen bliver ked af det, hvis man 'boller udenom', så lader man være med det.

 

For mig er den sådan set ikke længere...

 

.. men det er den for mig ..  ;)

 

.. det handler for mig bestemt ikke om at intellektualisere eller finde på smarte navne ... 

 

Det er et ret konkret problem.

 

Både erotik og nærhed er jo et fundamentalt behov for de allerfleste af os ... 

 

Og hvordan pokker håndterer man dét, hvis man oplever sig selv som ikke-monogam - seksuelt eller følelsesmæssigt ... ??

 

Det synes jeg da det er vigtigt at snakke om ... 

 

Som jeg skrev i sidste indlæg, så er jeg single og kæresteløs.

Ikke mindst netop jævnfør dét du skriver med konen, der bliver ked af det ... 

Dét, at jeg kan - måske endda foretrækker - at leve alene, gør selvfølgelig mange af de ting meget nemmere ... 

Men så er spørgsmålet stadig, hvad pokker stiller man op med sin seksualitet ... ??

Det er en rigtig stor udfordring for mig.

 

Jeg bliver faktisk ret ked af, at mange mener, at polyamory-diskussionen handler om at have en god undskyldning for at være et dumt svin ... 

 

Jeg mener snarere, dét at være polyamor eller polyseksuel er en seksuel eller følelsesmæssig orientering.

Lissom at være bøsse eller lesbisk.

 

Så man kan i praksis sagtens være polyamor og leve monogamt i et godt ægteskab, for mig at se ... 

Man behøver jo ikke at leve det ud ...

På samme måde som en biseksuel godt kan være lykkelig gift og være sin partner tro ... 

 

I ægteskaber og parforhold synes jeg bare, at problemet er at blot det at være tiltrukket af andre, tit og ofte er massivt fordømt ... 

"Flirt-er-utroskab" holdningen.

Så er det svært at være åben over for sin partner, om sine følelser og lyster ... 

Ærlighed, polyamorøse tilbøjeligheder og kravet om strikt monogami hænger meget dårligt sammen .. 

 

PS: Jeg gør hvad jeg kan for at 'af-knudre' mit sprog ...  :-P 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Sneræven,

 

Dit sprog er da ikke knudret, men ret let læseligt og forståeligt  :D

 

Jeg kan godt sætte mig ind i det du skriver. Jeg havde det selv på samme måde, i hvert fald i perioder, før jeg blev gift.

 

Nu er det bare sådan, at hvis man vælger at indgå i et seriøst forhold, så kan det ikke undgås, at man bliver nødt til at tage visse hensyn til sin partner. Og hvis han/hun ikke syntes det er OK at man hygger med andre, ja så må man lade være med det.

 

Og jo, jeg tror da, at mange herinde søger en eller anden 'blåstempling' af deres utroskab.Det må de så selv ligge og rode med  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ HenrikDK

 

"Nu er det bare sådan, at hvis man vælger at indgå i et seriøst forhold, så kan det ikke undgås, at man bliver nødt til at tage visse hensyn til sin partner. Og hvis han/hun ikke syntes det er OK at man hygger med andre, ja så må man lade være med det."

 

Ja, da ... 

At være Polyamorøs er jo ikke en tvang ... 
Jeg har læst om flere, i diskussioner om emnet, der i nogle perioder er monogame, i andre perioder polyamorøse, netop afhængig af situationen ... eller af deres egne følelser ... 
Men som også, selv når de er i et fast, monogamt forhold, ser polyamory som en acceptabel måde at fungere på ... 

 

Tror mange forveksler Polyamory med "Fri Kærlighed" som nærmest var en ideologi i tresserne ... 
Og da var der et stærkt gruppepres nogen steder, for at alle skulle praktisere sex på kryds og tværs ... 

 

De - sexologer eller psykologer - der interesserer sig for polyamory, tænker slet ikke i de baner, er mit indtryk ... 
De vil snarere have frem i lyset, at der kunne være andre måder at indrette sig på, end den monogame ... 
Og at dét kan være en rigtig løsning, for nogle, i nogle situationer ... 

 

I øvrigt faldt jeg lige over følgende artikel, der faktisk har en ret stor relation til emnet ... 

Lange forhold dræber lysten til sex

For hvad pokker gør man lige, når den ene part (eller begge) mister lysten til sex med partneren - men man i øvrigt stadig holder af hinanden ... ???
Det virker som et meget udbredt problem ... 

 

 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin skrev:

 

Spørgsmål til Jasmin. Hvorfor tager du penge for, at få dine behov opfyldt?

 

super simpelt :) 

 

fordi mit behov er sex og KUN!!!! sex... men mænd skiller sex og kærlighed/forhold/ejerskabsfornemmelser meget dårligt ad :) 

 

jeg har gennem de sidste mange mange år forsøgt mig med mænd der troligt påstod at de "kun ville have sex" og den slog aldrig fejl... enten ville de mere  efter ganske få gange - eller også blev de jaloux...

som om jeg gider???  

 

Mænd der besøger mig som Jasmin betaler mig ikke for sex - de betaler mig for retten til at gå igen kvit og frit og jeg vil have at de går igen... HVER GANG!!!!! -  jeg vil have sexen - ikke manden :) 

derfor tager jeg penge for at få mit behov opfyldt (mit behov er at kneppe hjernen ud på fyren - gerne flere gange).. men jeg er kun interesseret i MIT behov her og nu... ikke hvad der er behov for EFTER 30/60 min :)

 

Hej Jasmin.

Det er vel også her, du skal vise din åbenhed, tillid, ærlighed. Når du skal have en partner. Og det går vel begge veje. Et parforhold går vel ikke hvis man udelukkende siger mig, mig, MIG. Ja det er selvfølgelig dit liv og det bestemmer du jo klart over. Men hårdt skrevet lyder det som om, får jeg ikke det jeg vil have, så kan tingene rende mig et vist sted. Men det handler vel også om i livet at, man indgår kompromiser. Og ikke altid får det man gerne vil have.

Jeg viser naturligvis en partner nøjagtig den tillid jeg forventer at han viser mig retur og giver ham nøjagtig den samme frihed som jeg forventer selv :)

Men jeg indgår ikke kompromisser... aldrig. Hvis vi ikke kan være sammen uden at det er en byttehandel (det er jo hvad et kompromis er) så er jeg hellere fri

Jeg vil ikke have noget at gøre med et forhold hvor man indgår handler hvor ingen af parterne er 100% glade for den deal...

 

Jasmin jeg tænker også, hvis du går ind i poly forhold med idéen om at de skal gøre dig lykkelig, når/hvis du ikke selv er det eller,mener du skal være i nuet, bliver du med sikkerhed skuffet. Er min antagelse. Der skal vel to til en tango?

 

Når jeg ser mig rundt i lille DK, er det meget få forhold, der, holder hele livet, ja ingen tvivl, at det er fantastisk hvis de gør, men lad os nu være realistiske. Som jeg hører dig Jasmin baserer hele dit koncept omkring kærlighed og forhold, på at du skal knalde hele tiden. eller er det forkert set. Og at manden skal komme hjem til dig u betingelsesløst.

du misforstår - det er ikke jeg noget jeg SKAL - det er noget skal skal have fri mulighed for i det omfang jeg har lyst :)

jeg kommer altid hjem... og stiller meget meget meget få betingelser til en mand :) og forventer naturligvis det samme. Jeg elsker på grund af - ikke å trods af :)

 

det er blandt andet det jeg forventer...

 

Den mand du gerne vil have, Skal være utrolig stærk, virkelig hvile i sig selv, ikke være jaloux, ja han skal være en type, som findes ja, men svær at finde tror jeg. For med de krav du opstiller er der ikke meget plads til kompromiser, ja ellers er det ud til højre. Ja tror så du er enig i at det handler meget om at man kan kommunikere konstruktivt i det sammenspil du opstiller Jasmin. Men håber da at du finder denne mand, og i kan få et lykkeligt liv sammen. Hvem ønsker ikke, at man får drømme manden/pigen. Men virkeligheden og realiteterne er ofte ikke sådan. Og kan give et knust hjerte som igen kan være hårdt at komme igennem. Livet har det jo med, at give opture og nedture.

han findes :) og han finder mig.... lige pludselig står han foran mig og tænker... det kan kun være hende der :)

Knus og kram

Jazz

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Jasmin

 

Du er er hård banan, og et eller andet sted fornemmer jeg, at du åbenbart som en af de få, kan kontrollere hvad du forelsker i. Sådan er jeg desværre ikke indrettet - øv øv :)  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Jasmin

 

Du er er hård banan, og et eller andet sted fornemmer jeg, at du åbenbart som en af de få, kan kontrollere hvad du forelsker i. Sådan er jeg desværre ikke indrettet - øv øv :)  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Jasmin

 

Du er er hård banan, og et eller andet sted fornemmer jeg, at du åbenbart som en af de få, kan kontrollere hvad du forelsker i. Sådan er jeg desværre ikke indrettet - øv øv :)  :)

Du har ret i at jeg er benhård :) - men jeg bliver forelsket ofte...

jeg ville virkelig ønske at jeg gjorde!! - men jeg kontrollerer desværre ikke hvem jeg forelsker mig i. Det hårde ved mig består snarere i at jeg ikke fuldstændig mister brugen af common sense fordi jeg forelsker mig

hvis jeg kan se at den jeg er forelsket i betyder kompromisser og har features jeg vil være utilfreds med på sigt - så dropper jeg den dårlige vane

og så lever jeg med hvor ondt det gør at kassere en jeg er vild med... men omvendt - better to have loved and ditched than never....ect ect ect :)

jeg er fuldstændig overbevist om at den helt rigtige kommer ind af en dør... smiler fordi jeg bare er det han har håbet på at se hele livet... og med det samme kan mærke at der ikke er andre end mig

kald mig bare romantisk - but believe me... it will happen :)

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Stakkels mand... Han virker helt klart ikke som om han er afklaret og rede til et polyamourøst forhold. Det kræver fantastisk meget af alle parter, herunder åbenhed og ærlighed omkring sin sexualitet. Ellers er det dødsdømt på forhånd og vil kun forårsage jalousi, skænderier og et endeligt brud mellem parterne. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...