Hop til indhold
kanonkongen

Hvor langt skal man gå. I læge videnskabens navn?

Recommended Posts

Kan kun sige, at man generelt bør have et godt helbred for at blive syg i lille Danevang, 14 dages ventetid på en undersøgelse hos den private læge, hvis man har hostet siden Jul . . .

 

Er det kun hvis man har hostet siden jul, man skal vente så?

Redigeret af Marqui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Provokationer, og dumme spørgsmål kan ikke besvares Marqui. Men kan hjælpes på vej, ved at tænke sig om før man skriver. 

 

Har man hostet siden jul og får man, på den baggrund først en tid hos lægen to uger senere, tror jeg ikke man har forklaret lægen, hvor galt det står til. Vedkommende er nok næppe eksponent for: "Hvor langt man skal gå. I lægevidenskabens navn?".

 

Jeg overvældes og er ganske imponeret af den fine retorik du demonstrerer i dit indlæg. Guldkorn kan man aldrig få for mange af :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har man hostet siden jul og får man, på den baggrund først en tid hos lægen to uger senere, tror jeg ikke man har forklaret lægen, hvor galt det står til. Vedkommende er nok næppe eksponent for: "Hvor langt man skal gå. I lægevidenskabens navn?".

 

Jeg overvældes og er ganske imponeret af den fine retorik du demonstrerer i dit indlæg. Guldkorn kan man aldrig få for mange af :smile:

 

Måske fordi vedkommende tilhører en generation, der ikke er vant til at stille krav/spørgsmål til autoriterne, men bare accepterer det som 'sådan er det' . . .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske fordi vedkommende tilhører en generation, der ikke er vant til at stille krav/spørgsmål til autoriterne, men bare accepterer det som 'sådan er det' . . .

 

En rimelig antagelse, men er det så lægevidenskaben der er problemet eller vedkommende, der skal forklare sin situation mere tydliget?

Jeg har haft fem forskellige læger i min tid, og de har alle været meget undersøgende ift om de havde forstået symptomerne korrekt, men derfor kan der jo sagtens være læger der er for hurtige til at afvise eller negligere en patient ... så bør man nok skifte læge og ikke anklage lægevidenskaben :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En rimelig antagelse, men er det så lægevidenskaben der er problemet eller vedkommende, der skal forklare sin situation mere tydliget?

Jeg har haft fem forskellige læger i min tid, og de har alle været meget undersøgende ift om de havde forstået symptomerne korrekt, men derfor kan der jo sagtens være læger der er for hurtige til at afvise eller negligere en patient ... så bør man nok skifte læge og ikke anklage lægevidenskaben :smile:

 

Nok mest det sidste - Vedkommende ville, pga alder, gerne have haft hjemmekonsultation, men blev affejet af lægesekretæren, der gav en tid 14 dage senere . . . 

 

Er selv vant til at stille krav, og komme til hurtigt, hvis der er noget galt . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...