Hop til indhold
kanonkongen

Hvor langt skal man gå. I læge videnskabens navn?

Recommended Posts

Hej allesammen på EG.

 

Ja spørgsmålet kan være kontroversielt at stille. Men her i sidste uge oplevede jeg pludselig, at en god vens Svigermor, er blevet terminal patient. Pga cancer. Og i går, at en af forældrene i institutionen. Har fået modermærke kræft, Og jeg selv mistede min far for år tilbage. og her kom vores kamp virkelig op, Men jeg har indset det var ikke for hans skyld. han havde ikke fortjent det sidste stykke tid af hans liv. Det var ikke værdig for ham, ej heller for os. Ja så kom jeg til, at spekulere på. Når vi nu ser på omkostningerne i sygehusvæsenet, ifølge Danmarks statistik blev der i år 2000 brugt 9 % af. Bruttonationalproduktet på sundhedsvæsenet. Tallet er er nok meget større i dag. Men som verden ser ud nu har vi så råd til det, eller skal vi prioritere anderledes. Og her tænker jeg på livs forlængende behandling. Groft skrevet skal vi hjælpe en ung mor på omkring 30 år eller en ældre dame på 77 år. Jeg ved de begge elsker livet, men ved, at kemo jo ikke nødvendigvis giver stor livskvalitet. Og igen groft skrevet. Det er for samfundet en dyr omkostning, når selve den livs forlængende behandling måske kun er et halvt år for hende.

 

Jeg kan huske, at for nogle år siden var der i diverse medier en sag med en lille dreng, som led af en meget alvorlig, dødelig sygdom. Den eneste måde hvorpå man kunne redde denne dreng, var hvis han fik stamceller fra en søster eller bror. Forældrene søgte derfor om kunstig befrugtning, så de kunne få endnu et barn, som kunne redde den lille, syge dreng.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at forældrene havde et brændende ønske om at redde deres lille dreng, men denne sag er forbundet med et etisk dilemma? Er det OK at skabe et barn i den motivation at redde et andet? (ja mener jeg)
 
I det enkelte tilfælde vil der ikke være tvivl i de fleste menneskers hjerte, om at vi skal gøre alt, hvad der står i vores magt for at hjælpe mennesker, men sat ind i en større sammenhæng kommer mennesket ikke udover det store spørgsmål: Vil mennesket være i stand til at sætte pris på livet, hvis vi har magten over døden?
 
Nå jeg nu stiller disse spørgsmål her er det jo ikke fordi vi ikke skal, hjælpe mennesker. Men kunne man omstrukturere pengene så vi måske i yderste konsekvens kunne få mere ud af alle de milliarder sygehusvæsenet bruger. Med det her mener jeg, ikke vi skal have Usa tilstande for er glad for det velfærdssamfund vi har. Men innovativ kunne det måske gøres bedre til gavn for andre.
 
Jeg har stillet mig selv en række spørgsmål. Set i det lys hvad jeg selv har oplevet.
 
Hvor går grænsen hvor langt mennesket skal  gå for at kontrollere liv og død? 
 
Kan mennesker tillade os at manipulere med Livet
 
Hvilke værdier ønsker jeg mig, der skal være en del af det samfund, vi mennesker lever i? 
 
Ja masser af tanker. Det er rodet i know. Men måtte lige have det ud. 
 
God fredag til jer alle.
 
Kk
 
 
 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den udvælgelse foregår allerede i dag. Er man ikke i den arbejdsdygtige alder, får man ikke den optimale behandling . . .

 

Min Mor fik konstateret brystcancer, da hun var i 70'erne - Havde min søster, der selv har haft det, ikke været med, og banket i bordet, og forlangt en bedre behandling, havde vi måske ikke haft hende i dag, 10 år senere . . .

 

Har selv en sundhedsforsikring via mit arbejde, der gør at jeg kan springe køen over i det offentlige, hvis der tilstøder mig noget . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er svær, har stået med mine søskende og fået at vide at enten høster vi jeres fars organer ellers slukker vi for ham. Vi valgte så det sidste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er svær, har stået med mine søskende og fået at vide at enten høster vi jeres fars organer ellers slukker vi for ham. Vi valgte så det sidste.

Hej An2n og DETH.

 

Ja det er bestemt ikke en nem debat enig der DETH. Jeg har selv stået i  den svære situation, og skulle vælge som skrevet kan, jeg se vi ikke valgte rigtigt. For tror inderligt idag at min far bare gerne ville ha fred.

 

An2n. Dejligt at din mor blev reddet og har det godt. Der virker sygehusvæsenet jo og alle pengene er givet godt ud.

 

God fredag til jer begge.

 

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej An2n og DETH.

 

Ja det er bestemt ikke en nem debat enig der DETH. Jeg har selv stået i  den svære situation, og skulle vælge som skrevet kan, jeg se vi ikke valgte rigtigt. For tror inderligt idag at min far bare gerne ville ha fred.

 

An2n. Dejligt at din mor blev reddet og har det godt. Der virker sygehusvæsenet jo og alle pengene er givet godt ud.

 

God fredag til jer begge.

 

KK 

Vi er vel alle egoister, og vil beholde vores kære længst muligt . . 

 

Men er folk virkeligt terminale, er den livsforlængende behandling måske givet forkert ud . .  

 

Min Mor kunne, med rigtig behandling, stadig få mange gode år . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er svær, det handler om ens morale og synspunkt på retfærdighed. 

Hej gerog.

 

Ja alting er ikke nemt i livet. der er mange dilemmaer man skal forholde sig til. Men man kan jo komme i situationen, hvor man må tænke udover sin egen næsetip. Uanset hvor uretfærdig, eller svært det end måtte være. Men synes man burde tage den etiske debat, med sine pårørende hvad vil de, og hvad vil man selv.

 

God fredag aften til dig 

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej gerog.

 

Ja alting er ikke nemt i livet. der er mange dilemmaer man skal forholde sig til. Men man kan jo komme i situationen, hvor man må tænke udover sin egen næsetip. Uanset hvor uretfærdig, eller svært det end måtte være. Men synes man burde tage den etiske debat, med sine pårørende hvad vil de, og hvad vil man selv.

 

God fredag aften til dig 

 

KK

 

Ja lige præcis. Livet er ikke for begyndere.

 

Også god fredag aften til dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En ting du skal tænke på Kanonkongen... Der er en Person som kommer til at være dommer over liv og død... Som skal ind og sige til en Patient " efter min bedste overbevisning, skal vi ikke ofre penge på dig! Det er bedre for Samfundsøkonomien vi lader dig dø"

Det bliver nok ikke Verdens fedeste job...

Jobbeskrivelsen: Psykopat søges, gerne uden den mindste form for følelser

Vi gjorde vores bedste, men hun gled fra os.. Må alt andet lige være nemmere at fortælle de pårørende... Eller fortælle, vi kan godt give dig livsforlængende medicin, men det bliver et sandt helvede for dig! Op til dig selv, hvad du ønsker.

Men skulle fortælle en Patient, pga økonomien ønsker vi ikke at lade dig leve.. Ikke en besked jeg ville være stolt af at levere.

Synes valget må være folks eget. Spar nogle Penge på overførselsindkomster eller lignende i stedet, bedre end lege Bøddel

Del dette indlæg


Link til indlæg

En ting du skal tænke på Kanonkongen... Der er en Person som kommer til at være dommer over liv og død... Som skal ind og sige til en Patient " efter min bedste overbevisning, skal vi ikke ofre penge på dig! Det er bedre for Samfundsøkonomien vi lader dig dø"

Det bliver nok ikke Verdens fedeste job...

Jobbeskrivelsen: Psykopat søges, gerne uden den mindste form for følelser

Vi gjorde vores bedste, men hun gled fra os.. Må alt andet lige være nemmere at fortælle de pårørende... Eller fortælle, vi kan godt give dig livsforlængende medicin, men det bliver et sandt helvede for dig! Op til dig selv, hvad du ønsker.

Men skulle fortælle en Patient, pga økonomien ønsker vi ikke at lade dig leve.. Ikke en besked jeg ville være stolt af at levere.

Synes valget må være folks eget. Spar nogle Penge på overførselsindkomster eller lignende i stedet, bedre end lege Bøddel

Hey Havnebumsen.

 

Nu skruer du da alvorligt op for charmen ifht det jeg skriver. For det første, så kommer læger i dag både med glædelige og ubehagelige nyheder til mennesker og pårørende, Og husk det er hver dag de gør det. Er de mennesker så psykopater. Nej vel. De udfører et job, som gir glæde og sorg. 

 

Det jeg egentlig gerne ville var vi som mennesker turde snakke sammen om hvad der skulle ske når man fx er terminal patient, og helbredelse er udsigtsløs. Er det i den situation meningsfuldt, at bruge økonomi på det. Eller ville det være at pengene kunne gøre bedre gavn andre steder. Det viser sig faktisk også, at nogle mennesker faktisk ønsker at komme af dage, men da vi ikke har aktiv dødshjælp i DK. Må man søge udenlandsk. 

 

En anden ting er faktisk at fx når falck kører med terminal patienter, så i de fleste tilfælde må de ikke genoplive dem de kører med, ifht den beskrivelse de får fra sygehuset, hvis patienten fx ønsker at dø hjemme. I nogle tilfælde ved folk ikke dette. Er falck folk så også bødler?

 

Men en helt anden ting, ja det er en svær ting at snakke om. Fordi det er sådan et følelsesladet emne at debatere.

 

God weekend Havnebumsen.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hey Havnebumsen.

 

Nu skruer du da alvorligt op for charmen ifht det jeg skriver. For det første, så kommer læger i dag både med glædelige og ubehagelige nyheder til mennesker og pårørende, Og husk det er hver dag de gør det. Er de mennesker så psykopater. Nej vel. De udfører et job, som gir glæde og sorg. 

 

Det jeg egentlig gerne ville var vi som mennesker turde snakke sammen om hvad der skulle ske når man fx er terminal patient, og helbredelse er udsigtsløs. Er det i den situation meningsfuldt, at bruge økonomi på det. Eller ville det være at pengene kunne gøre bedre gavn andre steder. Det viser sig faktisk også, at nogle mennesker faktisk ønsker at komme af dage, men da vi ikke har aktiv dødshjælp i DK. Må man søge udenlandsk. 

 

En anden ting er faktisk at fx når falck kører med terminal patienter, så i de fleste tilfælde må de ikke genoplive dem de kører med, ifht den beskrivelse de får fra sygehuset, hvis patienten fx ønsker at dø hjemme. I nogle tilfælde ved folk ikke dette. Er falck folk så også bødler?

 

Men en helt anden ting, ja det er en svær ting at snakke om. Fordi det er sådan et følelsesladet emne at debatere.

 

God weekend Havnebumsen.

 

KK

Jeg tror du læser det som et angreb på dig Kanonkongen, det er det ikke!! jeg vender bare situationen lidt om

 

Som du beskriver Falck situation, så handler de jo netop efter Patientens ønske, hvilket jeg mener man skal respektere. Her er man på ingen måde Bøddel, man efterlever jo Patientens ønske. Man stopper eksempelvis også med genoplivningen på et tidspunkt, når man har en formodning om, hvis det lykkedes nu, så er det en grøntsag vi får vækket. Her er man jo heller Bøddel, man tænker på det bedste for Patienten. 

 

Du nævner den 77 årige, som måske med behandling har et halv år tilbage. Hun skal dø uanset dog meget hurtigere uden behandling. Hvis vi nu antager hun ikke ønsker at dø, er ved sin fulde bevidsthed. Så ville jeg ikke være Personen som fortæller hende, grundet Økonomi vil vi ikke fortsætte behandlingen, du skal jo dø uanset. Jeg kan godt fortælle hende, du kommer til at dø snart, vi kan ikke helbrede dig.. Jeg kan ligeledes fortælle pårørende, at efter Patientens ønske forsøgte vi ikke genoplivning. For mig, er der kæmpe forskel på første scenarium, altså man siger grundet økonomi tager vi din Medicin så du dør hurtigere og de andre eksempler hvor man enten har efterlevet Patientens ønske ( og faktisk derigennem gør noget godt) eller fortæller det uundgåelige

 

Hvis hun ønsker at komme herfra hurtigst muligt, skal hun naturligvis have lov til det. Mener jeg. Er for aktiv Dødshjælp, igen hvis det er Patientens ønske, ikke pga Økonomi!!!

 

Altså det skal forståes som… Hvis Personen er ved fulde bevidsthed, mener jeg Personen selv skal være herre over det. Vi andre skal ikke gøre os til Herre over liv og død på den måde. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror du læser det som et angreb på dig Kanonkongen, det er det ikke!! jeg vender bare situationen lidt om

 

Som du beskriver Falck situation, så handler de jo netop efter Patientens ønske, hvilket jeg mener man skal respektere. Her er man på ingen måde Bøddel, man efterlever jo Patientens ønske. Man stopper eksempelvis også med genoplivningen på et tidspunkt, når man har en formodning om, hvis det lykkedes nu, så er det en grøntsag vi får vækket. Her er man jo heller Bøddel, man tænker på det bedste for Patienten. 

 

Du nævner den 77 årige, som måske med behandling har et halv år tilbage. Hun skal dø uanset dog meget hurtigere uden behandling. Hvis vi nu antager hun ikke ønsker at dø, er ved sin fulde bevidsthed. Så ville jeg ikke være Personen som fortæller hende, grundet Økonomi vil vi ikke fortsætte behandlingen, du skal jo dø uanset. Jeg kan godt fortælle hende, du kommer til at dø snart, vi kan ikke helbrede dig.. Jeg kan ligeledes fortælle pårørende, at efter Patientens ønske forsøgte vi ikke genoplivning. For mig, er der kæmpe forskel på første scenarium, altså man siger grundet økonomi tager vi din Medicin så du dør hurtigere og de andre eksempler hvor man enten har efterlevet Patientens ønske ( og faktisk derigennem gør noget godt) eller fortæller det uundgåelige

 

Hvis hun ønsker at komme herfra hurtigst muligt, skal hun naturligvis have lov til det. Mener jeg. Er for aktiv Dødshjælp, igen hvis det er Patientens ønske, ikke pga Økonomi!!!

 

Altså det skal forståes som… Hvis Personen er ved fulde bevidsthed, mener jeg Personen selv skal være herre over det. Vi andre skal ikke gøre os til Herre over liv og død på den måde. 

Hey Havnebumsen.

 

Tog det bestemt ikke som et angreb fra dig så bare rolig, Synes bare retorikken i det du skrev, at læger skulle være psykopater var lige hård nok. Da de faktisk hverdag har liv imellem hænderne, og skal træffe de svære valg. Også de grimme valg.

 

Da jeg nævnte det med Falck, er det fordi. Hvis lægen på sygehuset skriver i udskrivelses papirerne, at patienten ikke må genoplives i ambulancen må Falckredderne ikke gøre det. Og her behøver patienten eller pårørende ikke være vidende. Min kammerat er Falck mand og har prøvet dette scenarie. Dette har også været oppe i medierne. Om det er rigtig eller forkert. Det skal jeg ikke gøre mig til herre over. Denne hjemmeside fortæller om dette http://www.laeger.dk/portal/pls/portal/!PORTAL.wwpob_page.show?_docname=8438871.PDFSide 8-9

 

Min kammerats svigermor på 77 år. livsglad men desværre svækket pga den fremskredne cancer. Da hun sagde ja til kemoterapi, Tror jeg det var familiens ønske, som an2n skriver, er det ofte vores egoistiske valg ikke nødvendigvis den døendes, men de har ikke overskuddet til at sige nej. Jeg tror ikke det giver hende mere livskvalitet, kan jo se hvor svækket hun er, kan ikke rigtig spise, drikke, sover hele tiden. Ja i mine øjne har hun det bedst med bare stille og roligt, at sove ind i familiens nærvær. 

 

Jeg er også for aktiv dødshjælp. Indirekte sker det jo også på landets sygehuse. Ved ikke om der er sygeplejesker eller læger herinde på EG der, vil bekræfte dette. Men er overbevist om, at min bekendt på Skejby sygehus ikke lyver når hun siger, at de øger medicin (morfin), og kan næsten på klokkeslet sige hvornår patienten afgår ved døden. Det skal dog lige siges her, at vi snakker terminale patienter. 

 

Men igen ja et meget følelsesladet debat. Om vi vil omstrukturere økonomien i sundhedsvæsnet. Jeg tror vi er nødt til, at erkende vi ikke som samfund har råd til den måde det kører på i dag. Men det er jo så en helt anden debat. Denne debat går jo på om samfundet vil gøre tingene anderledes. Kan vi ved at være innovative skabe forandringer.Ja egentlig en værdi debat.

 

Skal også lige nævnes, at du får bestemt også mig til, at reflektere over de ting du skriver.

 

Hygge Havnebumsen.

 

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg håber aldrig vi synker så dybt.....

At vi begynder kun at tilbyde Ældre Bad hver 14 dag eller gør os til herre over liv og død som beskrevet i det forrige indlæg.

Indtægt og udgift skal hænge sammen! Både for dig, mig og de offentlige Kasser, naturligvis

Mennn..... Enlig Mor uden arbejde gennem længere tid. Rækkehus og bil, har hun råd til. Gode ting at have! Men hun kunne have nøjes med mindre og vi havde stadig taget os godt af hende. Indvandreren som efter mange års ophold stadig får Tolkehjælp.. man kan vel godt kræve efter 3 år man kan sproget? Eller i hvert fald ikke ligger beslag på Tolke. Sådan er der mange ting, hvor man kan spare og stadig taget vare på Folk på en værdig måde :-)

Jeg synes vi skal behandle folk på en værdig måde. Og prioritere midlerne derefter. Så nej tak, til man fjerner livsforlængende Medicin, hvis Patienten ønsker at have den sidste tid med her på Jorden! Det vil jeg gerne være med til at betale for :-)

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Havnebumsen.

 

Jamen det sker jo hver dag, ældre der ikke får den fornødende hjælp, kommer i bad en gang om ugen osv. Der er blevet sparret gevaldigt på disse ting. Hele den offentlige sektor er igennem spare kniven. så vi er i en situation hvor folk ikke får den fornødende hjælp. Det må vi bare sande. Men ja det er ikke iorden så langt er vi vel enige. 

 

Man skal  bestemt behandle folk på en værdig  måde Det må der aldrig blive ændret på. Men vi er også nøgternt nødt til at forholde os til hvad der sker i samfundet om vi kan li det eller ej.

 

God lørdag 

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Havnebumsen.

 

Jamen det sker jo hver dag, ældre der ikke får den fornødende hjælp, kommer i bad en gang om ugen osv. Der er blevet sparret gevaldigt på disse ting. Hele den offentlige sektor er igennem spare kniven. så vi er i en situation hvor folk ikke får den fornødende hjælp. Det må vi bare sande. Men ja det er ikke iorden så langt er vi vel enige. 

 

Man skal  bestemt behandle folk på en værdig  måde Det må der aldrig blive ændret på. Men vi er også nøgternt nødt til at forholde os til hvad der sker i samfundet om vi kan li det eller ej.

 

God lørdag 

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hey Havnebumsen.

Jamen det sker jo hver dag, ældre der ikke får den fornødende hjælp, kommer i bad en gang om ugen osv. Der er blevet sparret gevaldigt på disse ting. Hele den offentlige sektor er igennem spare kniven. så vi er i en situation hvor folk ikke får den fornødende hjælp. Det må vi bare sande. Men ja det er ikke iorden så langt er vi vel enige.

Man skal bestemt behandle folk på en værdig måde Det må der aldrig blive ændret på. Men vi er også nøgternt nødt til at forholde os til hvad der sker i samfundet om vi kan li det eller ej.

God lørdag

KK

Ved det desværre godt! Har selv netværk og øjne ;-)

Men igen, så er denne prioritering forkert, i mine øjne. Nævnte et par eksempler, hvor der kunne spares uden det blev uværdigt. Efter min bedste overbevisning er der mange lignende ting, som bedre kunne holde til sparekniven og stadig forblive værdige. Ville ønske det var her man kiggede med Kniven.

Ellers kunne man spare meget ved at sætte Pædagoger ned i løn ( man må godt drille lidt :-))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Havnebumsen 

 

Ja at drille er godt og griner højlydt for vores løn er da ikke noget at prale med  :-P  :-P

 

Jo jo der er sikkert andre steder man kan spare. Fx her i min kommune er psykiatrien blevet sparet med 25 % de sidste 3 år. Det kan mærkes Børne omr. Er blevet sparet 15 % de sidste 2 år. Og man kunne blive ved. Der er nogle individer som lider under dette.

 

Men sparer man på kontanthjælpen, førtidspension, dagpenge, ældreplejen osv. Går det jo også ud over nogle Så nej ikke alt er nemt. Og hvor man skal spare  og hvornår er det nok. Og skal vi være herre over det. Det er jo også deres liv Vi kan nok være enige om ham sigøjner bossen de penge han har fået kunne være brugt anderledes. Men mon ikke ifht denne debat, at man også kan sige, at de folkevalgte politikere ikke altid har det nemt når der skal spares. Se jeg misunder dem ikke da. 

 

God lørdag 

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke for at afspore, for jeg forstår godt hvor Kanonkongen vil hen med hans tråd. Men 9% af nationalproduktet kan jeg slet ikke genkende. Kan det eventuelt være 9% af de offentlige finanser vi diskuterer?

Fra år 2000 til 2013 steg sundheds udgifterne med 43 %, og det er selvfølgelig alarmerende. Men vi kan i Danmark igen igen glæde os over vores kollektive og solidariske system, (så længe vi kan). I USA koster sundheds udgifterne i følge Erostats nye årsbog, i den fri konkurrence cirka dobbelt så meget som i Danmark pr indbygger.  

 


 Spar nogle Penge på overførselsindkomster eller lignende i stedet, bedre end lege Bøddel

 

 Enhver politiker, som hverken vil lede eller tage ansvar, kan finde ud af at plukke lavindkomstgrupperne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg enig med kanonkongen, at det havnebumsen siger er lidt voldsomt. Men det er da rigtigt at, man ikke skal fortælle patienten at vedkommende ikke kan overleve pga. besparelser.

 

 

Nu vi er ved de lidt voldsomme antagelser og diskuterer vores moralske synspunkt - hvad ville i så gøre i denne situation:

 

Du er en transplantations kirug, og du har fem patienter, der hver har deres desperate behov for en organtransplantation for at overleve.
Den ene har brug for et hjerte, den anden en lunge, den tredje en nyre, den fjere en lever og den femte en bugspytkirtel.

Og du har ingen organdonorer. Du er ved at se dem dø.

Pludselig går det op for dig, der i det næste rum er en sund og rask fyr, som er kommet for at få sit årlige sundhedstjek.
Imens han venter, tager han sig en lur, hvor du kunne gå ind og tage hans organer - han ville dø men tilgengæld kunne du redde de fem patienters liv.

 

Ville du gøre dette?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Imens han venter, tager han sig en lur, hvor du kunne gå ind og tage hans organer - han ville dø men tilgengæld kunne du redde de fem patienters liv.

 

Ville du gøre dette?

Ja det er jo simpel matematik. Hvad jeg ville gøre? Jeg ville holde mig langt fra den læge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu er det ikke for at afspore, for jeg forstår godt hvor Kanonkongen vil hen med hans tråd. Men 9% af nationalproduktet kan jeg slet ikke genkende. Kan det eventuelt være 9% af de offentlige finanser vi diskuterer?

Fra år 2000 til 2013 steg sundheds udgifterne med 43 %, og det er selvfølgelig alarmerende. Men vi kan i Danmark igen igen glæde os over vores kollektive og solidariske system, (så længe vi kan). I USA koster sundheds udgifterne i følge Erostats nye årsbog, i den fri konkurrence cirka dobbelt så meget som i Danmark pr indbygger.

Enhver politiker, som hverken vil lede eller tage ansvar, kan finde ud af at plukke lavindkomstgrupperne.

Sidste afsnit jeg kommenterer på.

Har man sagt, så længe jeg kan huske tilbage. Altså det offentlige ikke er ordentlig ledet. Siger man i øvrigt også i alle andre Lande.

Tankerne falder på, skal man være uintelligent for at blive Politikker? Siden det er så dårligt ledet alle steder. Eller er det ikke så simpelt igen, at lede et Land.

Jeg hælder til det sidste. Kan i hvert fald se nogle udfordringer. 90 Mandater for flertal. 3-4 partier måske flere skal være enige. Folk med ret forskellige holdninger skal mødes på midten. Der bliver noget givning og tagning forhandling m.m. Og ender ud i en lappeløsning på tidligere budgetter.

Yderligere skal man huske på, de som alle andre er interesseret i at beholde deres Job. Ikke altid upopulære beslutninger bliver truffet, da slet ikke i et valgår.

Og flere andre ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 flere ting.

Jeg kommenterede på dit forslag. Citat:  Spar nogle Penge på overførselsindkomster eller lignende i stedet. Citat slut. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kommenterede på dit forslag. Citat: Spar nogle Penge på overførselsindkomster eller lignende i stedet. Citat slut.

Beklager mit indlæg. Omhandler ikke trådstarten.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan kun sige, at man generelt bør have et godt helbred for at blive syg i lille Danevang, 14 dages ventetid på en undersøgelse hos den private læge, hvis man har hostet siden Jul . . .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...