Hop til indhold
HappyHippo

Pæn eller Grim anmeldelse af en GP'er

Recommended Posts

jeg har i dag læst en tråd om en pige som er blevet fremstillet som mange ting, jeg har ikke set hende, så det kan jeg ikke udtale mig om

 

men som jeg skrev er der stor forskel på hvad der skrives og hvordan det forstås

 

for mit vedkommende har jeg selv haft en oplevelse, hvor mange herinde havde rost en til skyerne, men da jeg kom der ud fik jeg et chok, men tænkte, hvis de andre syntes, så er det nok godt, så jeg bød ind.

 

jeg brugte ordet rynket rosin om hendes bagdel som på det tidspunkt var hvad jeg 'billedligt' så, men sad og tænkte, hvad hvis jeg havde kaldt hende for 'sveske mås' ?

- den er for det første størrere og er en del mere rynket, men er det pænere at bruge ?

 

sveske mås er for mig en rigtig godte, men minder absolut ikke om en sveske   :D

 

hvordan skrives en anmeldelse pænt, hvis oplevelsen har været dårlig på alle måde både mht billedfusk, aldersløgn og ekstrapriser uden det er oplyst ??

 

grimme ord kan have mange betydninger og kan siges med 'glimt i øjet' og selv om en anmeldelse er skrevet med en del ironi hænger folk sig i små detaljer med ganske få ord !!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har i dag læst en tråd om en pige som er blevet fremstillet som mange ting, jeg har ikke set hende, så det kan jeg ikke udtale mig om

men som jeg skrev er der stor forskel på hvad der skrives og hvordan det forstås

for mit vedkommende har jeg selv haft en oplevelse, hvor mange herinde havde rost en til skyerne, men da jeg kom der ud fik jeg et chok, men tænkte, hvis de andre syntes, så er det nok godt, så jeg bød ind.

jeg brugte ordet rynket rosin om hendes bagdel som på det tidspunkt var hvad jeg 'billedligt' så, men sad og tænkte, hvad hvis jeg havde kaldt hende for 'sveske mås' ?

- den er for det første størrere og er en del mere rynket, men er det pænere at bruge ?

sveske mås er for mig en rigtig godte, men minder absolut ikke om en sveske :D

hvordan skrives en anmeldelse pænt, hvis oplevelsen har været dårlig på alle måde både mht billedfusk, aldersløgn og ekstrapriser uden det er oplyst ??

grimme ord kan have mange betydninger og kan siges med 'glimt i øjet' og selv om en anmeldelse er skrevet med en del ironi hænger folk sig i små detaljer med ganske få ord !!

Problemet er at der er nogle skribenter herinde der ikke mestrer nogen anden kunst end at være grim i munden. Og ironi kan være meget svært at opfange, hvis man ikke er kendt med forfatteren.

Og man skal altid huske at der sidder et menneske i den anden ende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

jeg har i dag læst en tråd om en pige som er blevet fremstillet som mange ting, jeg har ikke set hende, så det kan jeg ikke udtale mig om

 

men som jeg skrev er der stor forskel på hvad der skrives og hvordan det forstås

 

for mit vedkommende har jeg selv haft en oplevelse, hvor mange herinde havde rost en til skyerne, men da jeg kom der ud fik jeg et chok, men tænkte, hvis de andre syntes, så er det nok godt, så jeg bød ind.

 

jeg brugte ordet rynket rosin om hendes bagdel som på det tidspunkt var hvad jeg 'billedligt' så, men sad og tænkte, hvad hvis jeg havde kaldt hende for 'sveske mås' ?

- den er for det første størrere og er en del mere rynket, men er det pænere at bruge ?

 

sveske mås er for mig en rigtig godte, men minder absolut ikke om en sveske   :D

 

hvordan skrives en anmeldelse pænt, hvis oplevelsen har været dårlig på alle måde både mht billedfusk, aldersløgn og ekstrapriser uden det er oplyst ??

 

grimme ord kan have mange betydninger og kan siges med 'glimt i øjet' og selv om en anmeldelse er skrevet med en del ironi hænger folk sig i små detaljer med ganske få ord !!

 

Ja den er svær, men man kan vel godt udtale sig kritisk over en oplevelse man har haft som ikke levede op til det som stod i annonce uden at være decideret grov, men meget kan nemt mistolkes når man sidder bag et tastatur, er svært at se glimtet i øjet osv.....Men ja, den er svær hvis nogen har haft en decideret dårlig oplevelse hvor de er blevet taget ved næsen eller direkte dårlig behandlet ....

Del dette indlæg


Link til indlæg

De negative anmeldelser er svære, for vi opfatter hinanden meget forskelligt, men de skribenter der afslutter en sober anmeldelse med at konstatere at gentagelses faktoren er lig 0, ja de gør et vist indtryk.

 

Så ved jeg at noget er galt uden skribenten har svinet pigen / GP en til.

 

En negativ anmeldelse kan heldigvis udformes sober, og den virker nok bedre som en advarsel mod at besøge pigen.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der skal også være plads til dårlige anmeldelser. Og har den person som man anmelder direkte handlet svinsk eller nederdrægtigt så har jeg en vis forståelse for at man bliver skrap i tonen.

 

Selv har jeg aldrig nogensinde sagt noget dårligt til en prostitueret efter en dårlig seance men måske burde jeg have påpeget på diplomatisk vis at nogle ting kunne forbedres. Jeg oplevede engang en gang sex med en hvor det var slik slik slik og så doggy og ridetur og så tænkte jeg at lidt kysseri oveni var fedt og spurgte til det. Ok det var så 20 euro oveni som hun lige skulle gå op med først og så kunne hun da lige have snuppet en gang mundskyld. Min tanke var at hun lige snuppede en bræktur i stedet for - for sådan smagte hun og så blev det ikke til så meget mere og pikken faldt helt sammen. Jeg har så ikke skrevet en anmeldelse da det var længe siden. Men hun kunne da godt have fået en kommentar og ligeledes piger der lugter af lort i røven.

 

Måske bør man henvende sig til den person først som man vil anmelde dårligt og forklare hvorfor så hun kan oppe sig lidt eller refundere lidt af beløbet for manglende opfyldelse af kontrakten - fx hvis man har betalt for anal og hun går i koma når man ønsker at stikke den ind. Jeg har fx en kammerat der to gange efter en omgang blow er blevet nægtet vaginalt samleje fordi hans pik var for stor. Og det var jo primært det som han betalte for. Bittert!!!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Huaa Laan

Jeg synes man skal tænke meget over hvad man skriver her på EG, alt den stund, at der ikke er tale om et lukket forum.

Som Plaskeren skriver, er det jo et andet menneske man bedømmer. Hvis en oplevelse ikke er god, kan det vel være ens egen dagsform, som ikke har nået sædvanlige højder, eller blot at man ikke klikker med vedkommende. Er der tale om dårlig service eller snyd, er sagen nok anderledes.

Som udgangspunkt, vil jeg til enhver tid prøve at fremhæve det positive og undlade alt for megen negativ omtale, hvis det alene drejer sig om personen. Evt. afslutte med en bemærkning om at der nok ikke er fare for gentagelse.

Det skrevne ord rammer ofte meget hårdere end det talte ord - så vær varsom med pennen.

De der bevidst sviner et andet menneske til, bør tænke over, om ikke læserne synes, at en sådan adfærd, mest af alt siger noget om skribentens intellekt, eller mangel på samme.

Hilsen

Huaa Laan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inden man sender en dårlig anmeldelse, bør skribenten måske vente lidt med at trykke send . . 

 

Jeg har ofte haft lyst til at skrive en sviner, men når jeg læser teksten 5-10 minutter senere, inden jeg trykker send, kan den sagtens modereres og skrives pænere. Har skrevet utallige indlæg til delete-knappen. Kan jeg ikke skrive noget positivt - skulle jeg måske lade være at såre nogen . . . 

 

En af de sjovere negative anmeldelser læste jeg på et andet forum. Pigen kaldte sig Felicia, og anmelderen valgte at beskrive en prøvetur i en brugt bil af samme modelnavn.

 

Ingen var i tvivl om, hvad der blev beskrevet. Undervognen hang, gearskift kunne strammes op, forlygterne skulle justeres, lakken trængte til en kærlig hånd etc.

 

Pigen blev ikke nævnt, men vi var alle klar over, hvad der blev ment mellem linierne . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som udgangspunkt bør man skrive sin anmeldelse i et nuanceret sprog og i en sober tone.

Man bør fremhæve de gode; såvel som de dårlige ting ved oplevelsen. 

I mine anmeldelser forsøger jeg at forfølge en: "Glasset er halvt fyldt" tilgang og altså ikke en: "Glasset er halvtom" tilgang :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Huaa Laan

Meget a pro pos denne streng, så læs beskeden fra kl. 15.44 i denne her streng som eksempel:

 

Hilsen

Huaa Laan

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg forstår hvad i mener  :D

 

men en pænt skrevet og kritisk anmeldelse får alligevel på tuden, da GP'ens 'likere' står i kø for at rose og forsvare hende uden at de er objektive

 

det er stadig hvordan det hele føles på det givende tidpunkt hos pigen OG der ER kun 2 der ved hvordan et er forgået - sælger og køber

 

jeg glemte lige :D :D :D :D

 

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er meget vigtigt at huske på at det er en person man anmelder og ikke en ting.

 

Nogen gange får pigerne dårlige anmeldelser simpelthen fordi der var dårlig kemi. Det synes jeg ikke er fair. Vilkårende når man er kunde i branchen og besøger en ny pige er at man risikerer der ikke er kemi, man kender ikke hinanden, har forskellige forventninger og kan måske lide lidt forskellige ting. Ind imellem kommer man til at tænke at de penge kunne være brugt bedre et andet sted men så må man bare æde den, det er ikke grund til at skrive noget negativt om pigen.

 

De tilfælde hvor jeg synes det er i orden med en dårlig anmeldelse er hvis rammerne ikke er som lovet. F.eks. falske, meget gamle eller redigerede billeder, eller anden fusk (priser der ændrer sig), en snusket lejlighed, brudte aftaler, osv.

 

Jeg bryder mig heller ikke om at pigerne får karakter ud af 10. Det er simpelthen for subjektivt, og også lidt for drengerøvsagtigt. Stedet synes jeg til gengæld godt man kan give karakter på 10-skalaen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes det er meget vigtigt at huske på at det er en person man anmelder og ikke en ting.

 

Nogen gange får pigerne dårlige anmeldelser simpelthen fordi der var dårlig kemi. Det synes jeg ikke er fair. Vilkårende når man er kunde i branchen og besøger en ny pige er at man risikerer der ikke er kemi, man kender ikke hinanden, har forskellige forventninger og kan måske lide lidt forskellige ting. Ind imellem kommer man til at tænke at de penge kunne være brugt bedre et andet sted men så må man bare æde den, det er ikke grund til at skrive noget negativt om pigen.

 

De tilfælde hvor jeg synes det er i orden med en dårlig anmeldelse er hvis rammerne ikke er som lovet. F.eks. falske, meget gamle eller redigerede billeder, eller anden fusk (priser der ændrer sig), en snusket lejlighed, brudte aftaler, osv.

 

Jeg bryder mig heller ikke om at pigerne får karakter ud af 10. Det er simpelthen for subjektivt, og også lidt for drengerøvsagtigt. Stedet synes jeg til gengæld godt man kan give karakter på 10-skalaen.

 

Med hensyn til det sidste, som du skriver: 

"Jeg bryder mig heller ikke om at pigerne får karakter ud af 10. Det er simpelthen for subjektivt, og også lidt for drengerøvsagtigt. Stedet synes jeg til gengæld godt man kan give karakter på 10-skalaen."

 

 

Så vil jeg bemærke at det intet har med "drengerøvsagtig" opførsel at gøre og det er heller ikke nødvendigvis subjektivt. Hvis der er overensstemmelse mellem den givne karakter og det som står skrevet i anmeldelsen, så kan det altså ikke være subjektiv. 

Iøvrigt, så er det vidt forskelligt hvilken skala folk benytter. Nogen bruger 13-skalen, andre en 10-skala, etc. 

 

Jeg er til gengæld enig med dig i det første du skriver om at det ikke er en "ting" eller en dukke man anmelder, men et menneske. En anden debattør, som hedder: "Siddharta" har skrevet før, at man bør tænke "deltagerperspektivet" mere ind i sine anmeldelser og se på sin egen rolle i interaktionen også. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har skrevet både positive og negative anmeldelser.

De posititve er langt de letteste at skrive, men hvor de negative, som der også skal være plads til herinde, har været nødvendige, har det været et mål at få skrevet den sobert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sobert sprog er selvfølgelig at foretrække og specielt hvis det ikke er pigens skyld (her mener jeg kemi osv), men er der tale om billed/alder/ydelses fusk osv så kan jeg ærligt talt ikke se problemet i en verbal sviner.

Det er altså ikke små penge vi smider efter dem, de er hårdt tjente penge som allerede for de fleste af os er hårdt beskattet. Svineri skal besvares med svineri i min verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I min verden taler man pænt til og om hinanden, uanset om man føler sig udsat for svineri eller ej. Alder kan være svært at bedømme, især for unge mennesker. Og somme tider får man, hvad man giver. Skal fyren der udviser negativ attitude overfor en pige, og derfor måske ikke får den store GFEoplevelse, have lov til at svine pigen?

Når I skriver en anmeldelse, så tænk på om I ville sige de ord ansigt til ansigt. Tænk på hvordan I ville have det, hvis andre talte sådan til jeres kone, søster eller mor.

Man kan godt skrive, at pigen ikke levede op til billederne og ens forventninger, man behøver ikke skrive, at hun ligner en rynket rosin, eller et narkovrag, som én så smukt skrev om en pige forleden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har i dag læst en tråd om en pige som er blevet fremstillet som mange ting, jeg har ikke set hende, så det kan jeg ikke udtale mig om

men som jeg skrev er der stor forskel på hvad der skrives og hvordan det forstås

for mit vedkommende har jeg selv haft en oplevelse, hvor mange herinde havde rost en til skyerne, men da jeg kom der ud fik jeg et chok, men tænkte, hvis de andre syntes, så er det nok godt, så jeg bød ind.

jeg brugte ordet rynket rosin om hendes bagdel som på det tidspunkt var hvad jeg 'billedligt' så, men sad og tænkte, hvad hvis jeg havde kaldt hende for 'sveske mås' ?

- den er for det første størrere og er en del mere rynket, men er det pænere at bruge ?

sveske mås er for mig en rigtig godte, men minder absolut ikke om en sveske :D

hvordan skrives en anmeldelse pænt, hvis oplevelsen har været dårlig på alle måde både mht billedfusk, aldersløgn og ekstrapriser uden det er oplyst ??

grimme ord kan have mange betydninger og kan siges med 'glimt i øjet' og selv om en anmeldelse er skrevet med en del ironi hænger folk sig i små detaljer med ganske få ord !!

Ber du os forklare dig hvordan man taler ordentligt om folk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sobert sprog er selvfølgelig at foretrække og specielt hvis det ikke er pigens skyld (her mener jeg kemi osv), men er der tale om billed/alder/ydelses fusk osv så kan jeg ærligt talt ikke se problemet i en verbal sviner.

 

Man kan vel bare skrive, at "billederne ikke stemmer helt med virkeligheden". Sværere er det vel ikke at skrive i en sober tone?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan vel bare skrive, at "billederne ikke stemmer helt med virkeligheden". Sværere er det vel ikke at skrive i en sober tone?

 

Ja og hvis man ikke mener, at det er tilstrækkeligt, så kan man indrykke en anmeldelse i forummet: "Falsk markedsføring"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine sagde den 03 Jan 2015 - 5:02 PM:

Ber du os forklare dig hvordan man taler ordentligt om folk?

 

nej da  :D

 

men hvordan i forstår en pæn omtale ?

 

jeg skal nok klare mig søde Ida

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan vel bare skrive, at "billederne ikke stemmer helt med virkeligheden". Sværere er det vel ikke at skrive i en sober tone?

Nu er det jo ikke altid kun billederne der er et problem hos nogen af tøserne. Men derfor er din pointe ikke mindre valid. Tror det er en af de ting som afgøres af skribenten selv efter forløbet er endt. Fik man aftalt ydelse, blev man frarøvet sine penge under bad eller lign skøre ting. Skræk historier har vi set rigeligt af og i de tilfælde ser jeg intet problem med groft sprogbrug.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Groft sprogbrug ser jeg absolut intet argument for nogensinde at bruge i en anmeldelse - eller i nogen som helst anden sammenhæng for den sags skyld. Det er sågar også muligt at advare andre mænd om piger i branchen, der direkte tager røven på sine besøgende uden ligefrem at opfordre til selvtægt (det er set) eller bruge grimme skældsord om andre mennesker.

Der er intet seriøst eller interessant i at synke ned til det voldsomt bitre, primitive, usaglige og uintelligente plan. Kan man derimod fremføre kritik eller deciderede advarsler på en elegant - men dog krystalklar - facon... Se, dét er stil!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo ikke altid kun billederne der er et problem hos nogen af tøserne. Men derfor er din pointe ikke mindre valid. Tror det er en af de ting som afgøres af skribenten selv efter forløbet er endt. Fik man aftalt ydelse, blev man frarøvet sine penge under bad eller lign skøre ting. Skræk historier har vi set rigeligt af og i de tilfælde ser jeg intet problem med groft sprogbrug.

 

Nej, selvfølgelig er billederne ikke det eneste problem. Det vidner talrige strenge herinde om.

 

Men selvom man til dagligt arbejder i en kloak og bliver beskidt, behøver ens tankegang og indre jo ikke at blive mudret.

 

Jeg forstår så udmærket de frustrationer, som følger med en dårlig oplevelse. Jeg har selv oplevet dem efter besøg hos f.eks Valby Roses, Varme Marcela og Jamaicapigen i Sønderborg. Men jeg har da aldrig anmeldt disse besøg med had og i sprogets værste gloser.

 

Det er vel det, der skiller gentlemanden fra hans indiskutabelt dårlige oplevelse?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, selvfølgelig er billederne ikke det eneste problem. Det vidner talrige strenge herinde om.

Men selvom man til dagligt arbejder i en kloak og bliver beskidt, behøver ens tankegang og indre jo ikke at blive mudret.

Jeg forstår så udmærket de frustrationer, som følger med en dårlig oplevelse. Jeg har selv oplevet dem efter besøg hos f.eks Valby Roses, Varme Marcela og Jamaicapigen i Sønderborg. Men jeg har da aldrig anmeldt disse besøg med had og i sprogets værste gloser.

Det er vel det, der skiller gentlemanden fra hans indiskutabelt dårlige oplevelse?

Det der gentlemands fis køber jeg ikke. Som sagt er det ærbart at holde sig på måtten, men ser som sagt i mange tilfælde intet problem i svineren og kan sagtens forstå fustrationerne.

Som jeg har observeret BX er dette blot et soørgsmål om hvad der får os op af stolen. Har set talrige andre tråde om amdre emner hvor du ikke holder dig tilbage. Vi er alle mennesker og der er altid punkter hvor vi sort og mister den sobre tilgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det der gentlemands fis køber jeg ikke. Som sagt er det ærbart at holde sig på måtten, men ser som sagt i mange tilfælde intet problem i svineren og kan sagtens forstå fustrationerne.

Som jeg har observeret BX er dette blot et soørgsmål om hvad der får os op af stolen. Har set talrige andre tråde om amdre emner hvor du ikke holder dig tilbage. Vi er alle mennesker og der er altid punkter hvor vi sort og mister den sobre tilgang.

 

Nej, det er vel et spørgsmål om, hvilke værdier, vi er vokset op med, når vi skal reagere på frustrationerne.

 

Men du må da meget gerne - som du synes at have observeret - finde de anmeldelser frem, hvor jeg bruger sprogets værste gloser over for piger, der har givet mig en dårlig oplevelse.

 

Det ser jeg faktisk frem til, for måske kan jeg, endda på tidsafstand, nå at beklage dem.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Groft sprogbrug ser jeg absolut intet argument for nogensinde at bruge i en anmeldelse - eller i nogen som helst anden sammenhæng for den sags skyld. Det er sågar også muligt at advare andre mænd om piger i branchen, der direkte tager røven på sine besøgende uden ligefrem at opfordre til selvtægt (det er set) eller bruge grimme skældsord om andre mennesker.

Der er intet seriøst eller interessant i at synke ned til det voldsomt bitre, primitive, usaglige og uintelligente plan. Kan man derimod fremføre kritik eller deciderede advarsler på en elegant - men dog krystalklar - facon... Se, dét er stil!

Taler ikke om opfordring til selvtægt her.

Problemet er Nikita at du aldrig vil kunne se det fra kundens side. Du sidder med din hverdag og vi sidder med vores. Udgangspunktet er forskelligt og usammenligneligt. Bliver jeg frarøvet penge eller truet P.I.M.P, rygmærker eller lign så skal svesken satme på disken. Det kyniske menneske der udsætter andre for det fortjener sgu ikke noget hensyn til føleleser osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...