Hop til indhold
Bbullersen

Lemfældig omgang med sandheder?

Recommended Posts

Og når nogen ytre sig negativt om branchen feks når emnet falder på kriminelle prostituerede og menneskehandel, så er du der med det samme og øffer over skjulte dagsordner. Men det har du måske heller ikke skrevet? Kan ellers snildt finde eksempler.

Og jeg synes stadig ikke, at dét at være kritisk overfor medierne kan sammenlignes med den hårde medfart en ny pige herinde fik, fordi hun understod sig i at fortælle om sine oplevelser.

Men det passer sig selvfølgelig bedre ind i din dagsorden, så kan godt se, hvorfor du bliver ved at lave den kobling.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og jeg synes stadig ikke, at dét at være kritisk overfor medierne kan sammenlignes med den hårde medfart en ny pige herinde fik, fordi hun understod sig i at fortælle om sine oplevelser.

Men det passer sig selvfølgelig bedre ind i din dagsorden, så kan godt se, hvorfor du bliver ved at lave den kobling.

Det har intet med Michella at gøre. Du skriver at Nille uberettiget farer op over en negativ beskrivelse af FKK. Og samtidigt har du selv ved flere lejligheder faret i kridthuset, når der påpeges negative sider i branchen i Danmark.
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har intet med Michella at gøre. Du skriver at Nille uberettiget farer op over en negativ beskrivelse af FKK. Og samtidigt har du selv ved flere lejligheder faret i kridthuset, når der påpeges negative sider i branchen i Danmark.

Jeg ved jo godt, hvad det er, du forsøger... At jeg skal fremstilles som dobbeltmoralsk, ik'? Når jeg reagerer, er det som oftest hvis folk udtaler sig generaliserende og skærer alle over én kam.

Hvis en pige skrev et indlæg, hvor hun fortalte om nogle dårlige oplevelser, hun havde haft på de danske klinikker, så kunne jeg aldrig drømme om, at behandle hende sådan som Michella blev. (Og nu gentager jeg mig selv igen - kun for dig.)

Og nu ligner det her efterhånden de laaaange og trælse diskussioner mellem dig og Filosoffen (undskyld Filosof), men jeg kunne selvfølgelig også bare lade dig postulere disse ting om mig uden at reagere... Det følte jeg bare ikke for i dag. Har ellers været så god til at ignorere dig i lang tid. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ved jo godt, hvad det er, du forsøger... At jeg skal fremstilles som dobbeltmoralsk, ik'? Når jeg reagerer, er det som oftest hvis folk udtaler sig generaliserende og skærer alle over én kam.

Dobbeltmoralsk, ja.

Når DU mener at folk udtaler sig generaliserende og DU mener de skærer alle over en kam.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dobbeltmoralsk, ja.

Når DU mener at folk udtaler sig generaliserende og DU mener de skærer alle over en kam.

Øh, kan det da være noget, man kan være i tvivl om?

"Alle prostituerede er blablabla" (generaliserende og skærer alle over én kam)

"Jeg oplevede blablabla, men skal ikke kunne sige, om det forholder sig sådan i alle tilfælde" (Ikke generaliserende)

Men du VIL nok bare lege Erasmus lige nu... ;)

Og nej, jeg synes ikke at jeg er dobbeltmoralsk. :)

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øh, kan det da være noget, man kan være i tvivl om?

"Alle prostituerede er blablabla" (generaliserende og skærer alle over én kam)

"Jeg oplevede blablabla, men skal ikke kunne sige, om det forholder sig sådan i alle tilfælde" (Ikke generaliserende)

Men du VIL nok bare lege Erasmus lige nu... ;)

Og nej, jeg synes ikke at jeg er dobbeltmoralsk. :)

 

Nikita, lad trollen være, du skal vælge dine kampe - der er nogle der ikke kan nåes

 

  • Synes godt om 8

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Øh, kan det da være noget, man kan være i tvivl om?

"Alle prostituerede er blablabla" (generaliserende og skærer alle over én kam)

"Jeg oplevede blablabla, men skal ikke kunne sige, om det forholder sig sådan i alle tilfælde" (Ikke generaliserende)

Men du VIL nok bare lege Erasmus lige nu... ;)

Og nej, jeg synes ikke at jeg er dobbeltmoralsk. :)

Nu må du lige styre dig.

Da du farede i kridthuset var det på baggrund af en artikel om kriminelle prostituerede. Du mente at journalisten havde den bagtanke at sværte hele brachen skønt det slet ikke fremgik af artiklen.

Og senere da emnet menneskehandel kom op. Da mente du pressen og myndighederne havde en skjult dagsorden ved kunstigt at puste tallene op for at sværte branchen til.

Så dit eksempel er ikke med "alle osv.." er ikke det du reagerer på. Du mistænker uden grundlag andre for at generaliserer.

Mon ikke det er dig der ikke vil erkende din dobbeltmoral?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu må du lige styre dig.

Da du farede i kridthuset var det på baggrund af en artikel om kriminelle prostituerede. Du mente at journalisten havde den bagtanke at sværte hele brachen skønt det slet ikke fremgik af artiklen.

Og senere da emnet menneskehandel kom op. Da mente du pressen og myndighederne havde en skjult dagsorden ved kunstigt at puste tallene op for at sværte branchen til.

Så dit eksempel er ikke med "alle osv.." er ikke det du reagerer på. Du mistænker uden grundlag andre for at generaliserer.

Mon ikke det er dig der ikke vil erkende din dobbeltmoral?

Møsmøs og glædelig jul, Starson :)

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson, jeg er 100 % enig med dig i at de er dobbeltmoralske, men diskussionen er håbløs fordi vi kommer aldrig til at vinde den. 

Jeg er ikke i tvivl om at luderne er dobbeltmoralske og de kun er ude efter pengene, så uanset, hvor oprigtige og autentiske de forsøger at fremstille sig selv, så kan man aldrig helt udelukke om de ting de siger er noget de siger for pengenes skyld.

Af samme årsag køber jeg heller ikke en luder for at samtale med mig, fordi jeg har ikke brug for at høre på hendes meninger om forskellige ting. 

 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, jeg er 100 % enig med dig i at de er dobbeltmoralske, men diskussionen er håbløs fordi vi kommer aldrig til at vinde den. 

Jeg er ikke i tvivl om at luderne er dobbeltmoralske og de kun er ude efter pengene, så uanset, hvor oprigtige og autentiske de forsøger at fremstille sig selv, så kan man aldrig helt udelukke om de ting de siger er noget de siger for pengenes skyld.

Af samme årsag køber jeg heller ikke en luder for at samtale med mig, fordi jeg har ikke brug for at høre på hendes meninger om forskellige ting. Jeg har brug for at hun holder sin kæft og slikker min pik og gør hvad jeg har lyst til. 

 

Fornem parkering.

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, jeg er 100 % enig med dig i at de er dobbeltmoralske, men diskussionen er håbløs fordi vi kommer aldrig til at vinde den. 

Jeg er ikke i tvivl om at luderne er dobbeltmoralske og de kun er ude efter pengene, så uanset, hvor oprigtige og autentiske de forsøger at fremstille sig selv, så kan man aldrig helt udelukke om de ting de siger er noget de siger for pengenes skyld.

Af samme årsag køber jeg heller ikke en luder for at samtale med mig, fordi jeg har ikke brug for at høre på hendes meninger om forskellige ting. Jeg har brug for at hun holder sin kæft og slikker min pik og gør hvad jeg har lyst til. 

Hey titman.

 

Er lidt nysgerrig. over din hårde retorik. Set i lyset af dit indlæg her. 

 

Især sidste linje. uenigheder kan sagtens føres i en sober tone.  :-P

 

God søndag, til dig.

 

KK

  • Synes godt om 7

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, jeg er 100 % enig med dig i at de er dobbeltmoralske, men diskussionen er håbløs fordi vi kommer aldrig til at vinde den. 

Jeg er ikke i tvivl om at luderne er dobbeltmoralske og de kun er ude efter pengene, så uanset, hvor oprigtige og autentiske de forsøger at fremstille sig selv, så kan man aldrig helt udelukke om de ting de siger er noget de siger for pengenes skyld.

Af samme årsag køber jeg heller ikke en luder for at samtale med mig, fordi jeg har ikke brug for at høre på hendes meninger om forskellige ting. Jeg har brug for at hun holder sin kæft og slikker min pik og gør hvad jeg har lyst til. 

 

Må jeg have lov at komplimentere dig for din helt uforligneligt, sublimt charmerende måde at udtrykke dig på - fantastisk - virkelig et eksempel til efterfølgelse, det giver en helt ualmindelig respekt for dine holdninger at du kan præsentere dem så smagfuldt  :mrgreen:

 

Red: For fuldstændighedens vil jeg gøre opmærksom på at sarkasme kan forekomme i nærværende kommentar :idea:

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Redigeret af Bundstokken
  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Hey titman.

Er lidt nysgerrig. over din hårde retorik. Set i lyset af dit indlæg her.

Især sidste linje. uenigheder kan sagtens føres i en sober tone. :-P

God søndag, til dig.

KK

Jeg tror såmænd at titman prøver at flame lidt liv i en rigtig god trolletråd... Intet andet.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror såmænd at titman prøver at flame lidt liv i en rigtig god trolletråd... Intet andet.

 

Næh der tog du desværre fejl. 

Jeg lytter til rådet fra Kanonkongen og modererer min sprogbrug ved at slette den sidste linie. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Må jeg have lov at komplimentere dig for din helt uforligneligt, sublimt charmerende måde at udtrykke dig på - fantastisk - virkelig et eksempel til efterfølgelse, det giver en helt ualmindelig respekt for dine holdninger at du kan præsentere dem så smagfuldt  :mrgreen:

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Det er da godt at du kan tage det fra en humoristisk vinkel, men jeg mener det faktisk alvorligt undtagen lige den sidste sætning, som jeg har fjernet. 

I kampens hede ryger, der engang imellem en finke for panden, jeg beklager. 

Iøvrigt bundstokken, så er jeg bedøvende ligeglad med, hvad du, sailor og andre mener om mig. Jeg har ret til at have min holdning, men hvis du ikke kan lide at høre på den, så har du jo mulighed for at smide mig i dit filter. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Red: For fuldstændighedens vil jeg gøre opmærksom på at sarkasme kan forekomme i nærværende kommentar :idea:

 

 

 

Det havde du ikke behøvet at gøre opmærksom på for det vidste jeg godt. 

Det var svært ikke at bemærke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved jo godt, hvad det er, du forsøger... At jeg skal fremstilles som dobbeltmoralsk, ik'? Når jeg reagerer, er det som oftest hvis folk udtaler sig generaliserende og skærer alle over én kam.

 

Vi er alle dobbeltmoralske, ingen kan sige sig fri !

Også kære Nikita :P

 

Det er slet ikke en generalisering, når folk konkluderer at FKK er ondt og sygt udfra en enkeltstående fortælling om et makabert mord på en FKK-pige begået af en angivelig syg kunde. Historien er udokumenteret og ingen har kendskab til historien. :o

 

Det er slet ikke at skære alle over en kam, at historien skulle kaste dårlige skygger på alle FKK-fans.

Jeg husker du var heller ikke særlig begejstret over Pias og Rejses FKK-projekt, du kan jo kun talt imod projektet.

 

Man bør feje først for sin egen dør... og lad være med at feje skidtet over til naboen, for det kommer flyvende tilbage... :lol:

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er slet ikke en generalisering, når folk konkluderer at FKK er ondt og sygt udfra en enkeltstående fortælling om et makabert mord på en FKK-pige begået af en angivelig syg kunde. Historien er udokumenteret og ingen har kendskab til historien. :o

Det er slet ikke at skære alle over en kam, at historien skulle kaste dårlige skygger på alle FKK-fans.

Jeg taler ikke om, hvad andre mennesker i den debat har konkluderet. Det kan vel kun de selv stå til ansvar overfor - og ikke mig.

Jeg husker da, at Michella skrev, at det var hendes egen personlige oplevelse af det... Andre kunne have en anden. Eller noget i den stil.

At samtlige FKK-fans skulle føle sig personligt ramt i den grad, som du hentyder til, gør da heller ikke Michellas indlæg generaliserende.

Og det undskylder heller ikke behandlingen af hende.

Jeg husker du var heller ikke særlig begejstret over Pias og Rejses FKK-projekt, du kan jo kun talt imod projektet.

Nu manipulerer du jo igen, Nille! Og det hjælper ikke at sætte alle dine latterlige smileyer bagefter alle dine beskyldninger. :D:P

Hvor har jeg skrevet, at jeg ikke var begejstret for Rejses og Pias projekt? Vis mig det! Jeg kunne ikke være mere ligeglad med sådan et projekt - det er netop ikke noget, der vedrører mig!

Man bør undlade at lyve (som dig) for at forsøge at tegne det selvopfundne billede om, at jeg ligefrem skulle have en dybere modvilje imod FKK! Alene ud fra det faktum, at jeg hjalp en anden pige med en oversættelse! Find dig et andet offer. Én ting er, at jeg ikke selv har lyst til at arbejde under FKK-konceptet... Det er vel tilladt at have det sådan, ik Nille? Men andre kan da heldigvis gøre, hvad de vil.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er slet ikke en generalisering, når folk konkluderer at FKK er ondt og sygt udfra en enkeltstående fortælling om et makabert mord på en FKK-pige begået af en angivelig syg kunde. Historien er udokumenteret og ingen har kendskab til historien. :o

 

 

Een ting er, at historien ikke er dokumenteret, men i hvert fald Michella har kendskab til den, så du presser virkelig den sidste dråbe ud af citronen her, Nille!

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man bør undlade at lyve (som dig) for at forsøge at tegne det selvopfundne billede om, at jeg ligefrem skulle have en dybere modvilje imod FKK! 

Det er ellers det billede, der tegner sig for nogen af os. Du var en stor og skattet profil på Venuslogen på et tidspunkt, men så gik det hele i fisk i efteråret 2010. Jeg fulgte desværre ikke med på det tidspunkt, og Thomas slettede diverse indlæg, så jeg opdagede aldrig, hvad det gik på. Bare at du var centrum for balladen, og at Venuslogen aldrig kom op at flyve senere hen. Selv om vi var nogen stykker, der prøvede at holde bolden i luften, så at sige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Een ting er, at historien ikke er dokumenteret, men i hvert fald Michella har kendskab til den, så du presser virkelig den sidste dråbe ud af citronen her, Nille!

 

Michella, kunne så være så venlig at komme med nogle få facts:

 

1. Hvilken klub + evt. navnene på de andre klubber, hvor hun arbejdede

2. Hvilket årstal - evt. præcis dato

3. Evt. navnet på den hovedløse pige - hvis det ikke bare var en teaterdukke og lidt ketchup

 

Jeg synes det ville være utroligt, hvis en sådan historie ikke skulle blive omtalt i andre medier - der har jo ikke bare været glædespiger tilstede i klubben, men også en hel del alm. mænd, rengørings og serveringspersonal mv., så det vil have været umuligt at få alle til ikke at fortælle det vidt og bredt og en journalist ude i byen.

 

Og hvorfor skulle de også forsøge at dysse sagen ned - alle folk elsker jo horrorstories - så alene omtalen, ville få folk til at valfarte til klubben.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ellers det billede, der tegner sig for nogen af os. Du var en stor og skattet profil på Venuslogen på et tidspunkt, men så gik det hele i fisk i efteråret 2010. Jeg fulgte desværre ikke med på det tidspunkt, og Thomas slettede diverse indlæg, så jeg opdagede aldrig, hvad det gik på. Bare at du var centrum for balladen, og at Venuslogen aldrig kom op at flyve senere hen. Selv om vi var nogen stykker, der prøvede at holde bolden i luften, så at sige.

Har i røget hele banden?! :huh:

Hvad har al den gamle ballade med VL at gøre med denne diskussion???

Og er det nu, at du igen vil beskylde mig for VL's død?

Nu har i altså tabt mig....

PS: Men fordi jeg oversatte et indlæg for Michella, så tegner der sig et billede af, at jeg skulle have en dybere modvilje imod FKK? Var der nogen, der sagde paranoia - eller forfølgelsesvanvid.... Eller noget? :huh:

Redigeret af Nikita Darling
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Michella, kunne så være så venlig at komme med nogle få facts:

 

1. Hvilken klub + evt. navnene på de andre klubber, hvor hun arbejdede

2. Hvilket årstal - evt. præcis dato

3. Evt. navnet på den hovedløse pige - hvis det ikke bare var en teaterdukke og lidt ketchup

 

Jeg synes det ville være utroligt, hvis en sådan historie ikke skulle blive omtalt i andre medier - der har jo ikke bare været glædespiger tilstede i klubben, men også en hel del alm. mænd, rengørings og serveringspersonal mv., så det vil have været umuligt at få alle til ikke at fortælle det vidt og bredt og en journalist ude i byen.

 

Og hvorfor skulle de også forsøge at dysse sagen ned - alle folk elsker jo horrorstories - så alene omtalen, ville få folk til at valfarte til klubben.

 

Jeg forholder mig, i det jeg skrev, til Nilles indlæg, ikke Michellas.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...