Hop til indhold
Bbullersen

Lemfældig omgang med sandheder?

Recommended Posts

1.

Hvis man Googler "Mord im FKK", så kommer der en palette af lort frem, som for mit vedkommende indikerer at der foregår mere de steder, end det som dem der går rundt i morgenkåbe og spiser buffet får indsigt i.

 

2.

Historien om det afhuggede hovede kan man selv vælge at tro på eller lade være.

Jeg forholder mig nøgternt til det idet jeg ikke kender kilden, og deraf kender jeg heller ikke personen bagved,.... men jeg kender skribenten, og jeg har ingen grund til at tro at vedkommende bare ukritisk ville skrive det herinde.

 

3.

Det korte af det lange er bare at vi aldrig finder 100% ud af om de historier, beretninger eller anmeldelser der skrives herinde er sande eller ej.... And so what!?!

 

 

1. Jeg afprøver din påstand og Googler "Mord im FKK":

 

http://www.google.dk/search?q=Mord+im+FKK&gws_rd=ssl

 

Der kom ca. 3-4 brugbar artikler som omhandler et overfald på nogle gæster ude foran en FKK klub i Stuttgart, der er ingen artikler om mord på piger !

 

http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.nach-ueberfall-vor-esslinger-fkk-club-versuchter-mord-im-november-zwei-maenner-in-u-haft.ab445c5b-309b-46b7-83fa-1b854368756b.html

 

http://huren-test-forum.lusthaus.cc/showthread.php?t=164939

 

Sjov nok har Google også fundet Eroguides mordhistorie, som vi netop debatter.

Uha den er med til at pynte på søgningsstatistikken over "Mord im FKK".

 

Så Butch1, det er usandt at Google finder en palette af mord historier på FKK frem.

Ja overdrivelse fremmer forståelse !

 

2. Fint nok at du kender og har tillid til skribenten (Nikita) og derfor er historien mere sandfærdig og du forholder dig ukritisk til historien ?

Et så makabre mord på en FKK-klub, fyldt af mennesker på en fest aften, kan ikke gå ubemærket hen i glemmebogen.

Ingen medier eller folk kender til historien, selv om der er mange vidner inklusiv historiens hovedperson ...bob bob

 

Tja jeg glemte lige at fortælle: Jeg så en UFO i forgårs efter julefrokosten, der kom en grøn alien (Yoda) ud af den samt en sort skikkelse med åndenød - Darth Vader....   

 

3. And so what! ?

Tja alle historier/beretninger/anmeldelser her på EG er det rene fiktion ?

Er EG blevet et stort lysthus hvor folk fortæller røverhistorier og lystløgne..

 

Hvis der ikke findes troværdighed, dokumentation og underbyggelse af påstande,

så er vi ude i tro og fiktion.

 

Jamen alle de beretninger og kommentarer jeg har skrevet er det rene fiktion, taget ud af den blå luft, jeg har aldrig været nogen steder hen og aldrig knaldet nogen piger...

Tro det eller ej :lol:

 

God 2. advent søndag til alle

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint nok at du kender og har tillid til skribenten (Nikita) og derfor er historien mere sandfærdig og du forholder dig ukritisk til historien ?

Når det nu er en tråd om sandheder, burde du så ikke selv holde dig til sandheden?

Det er IKKE mig, der har været på FKK!

Det er IKKE mig, der er skribenten bag beretningen.

Jeg var UDELUKKENDE tolk.

Så stop dog med at hive mig ind i det dér, og påklistre mig en falsk rolle på den måde, som du gentagne gange har gjort.

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det nu er en tråd om sandheder, burde du så ikke selv holde dig til sandheden?

Det er IKKE mig, der har været på FKK!

Det er IKKE mig, der er skribenten bag beretningen.

Jeg var UDELUKKENDE tolk.

Så stop dog med at hive mig ind i det dér, og påklistre mig en falsk rolle på den måde, som du gentagne gange har gjort.

Det var Butch1 som hev dig frem.

 

Jeg citerer Butch1:

"Historien om det afhuggede hovede kan man selv vælge at tro på eller lade være.

Jeg forholder mig nøgternt til det idet jeg ikke kender kilden, og deraf kender jeg heller ikke personen bagved,.... men jeg kender skribenten, og jeg har ingen grund til at tro at vedkommende bare ukritisk ville skrive det herinde."

 

Så det er Butch1 du skal give en skideballe.

 

Beklager min upræcise udlægning, du var ikke skribenten, men du har skrevet indlægget/historien ikke ?

Baseret på en mundtlig overlevering ?

 

Vi kender alle til den leg hvor vi fortæller en kort historie videre til en anden person... som overbringer historien til den næste person, når historien bliver genfortalt til den første person (kilden) så kan historien umulig være enslydende.

 

Jeg beklager Nikita at du bliver inddraget, jeg skal nok udelade dig i flere debatter om FKK, som du  sikkert kan fornemme at FKK er mit hjertebarn og min passion.

 

God advent søndag Nikita :D

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke alting der kommer på internettet og i avisen. Jeg vælger at tro på historien - "Det er ganske vist". Nej pjat jeg tror ikke på den med det afhuggede hoved. Men der kan jo sagtens være blevet myrdet en pige på sådan et sted.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Prøv at søg på "mord eroscenter" og der kommer en del herunder mord i Bonn og Osnabrūck. Mener også det er i den søgning man kan finde en side på tysk, der udelukkende handler om mord på prostituerede.

Men altså intet om et hoved uden krop eller omvendt.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beklager min upræcise udlægning, du var ikke skribenten, men du har skrevet indlægget/historien ikke ?

Baseret på en mundtlig overlevering ?

Vi kender alle til den leg hvor vi fortæller en kort historie videre til en anden person... som overbringer historien til den næste person, når historien bliver genfortalt til den første person (kilden) så kan historien umulig være enslydende.

Jeg ved godt, at du gerne vil fremstille den oversættelse til, at jeg skulle have pyntet og nærmest kørt lidt ekstra drama på. Det kan jeg fortælle dig (igen) at jeg ikke har.

Når Michella sagde en sætning, så var det altså ikke særlig svært at oversætte den nærmest ordret til dansk, uden at der blev ændret i betydning osv. Så den med at historier ændres i en overbringelse, kan du ikke bruge her. Den historie blev dikteret - ikke genfortalt.

som du sikkert kan fornemme at FKK er mit hjertebarn og min passion.

Ja, det har efterhånden strejfet mig... Og Gud nåde og trøste den, der understår sig i at fortælle noget negativt.

Og nej... Dette er så ikke et oplæg til en ny diskussion om et afhugget hoved. Det har jeg skrevet mine sidste ord om!

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"Ja, det har efterhånden strejfet mig... Og Gud nåde og trøste den, der understår sig i at fortælle noget negativt."

Ja husk også lige det når nogen skriver negativt om branchen ;-) der er reaktionerne også rimeligt voldsomme, også fra forfatteren af ovenstående. Men det er måske noget helt andet?

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har kun kunne finde den ene med mord på fkk. http://en.wikipedia.org/wiki/Pascha_(brothel)

Men efter at have set hvad mennesker vil gøre for at beskytte deres forretning, skulle det ikke undre mig at det er blevet dysset så meget ned at der ikke kan findes noget om det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Prøv at søg på "mord eroscenter" og der kommer en del herunder mord i Bonn og Osnabrūck. Mener også det er i den søgning man kan finde en side på tysk, der udelukkende handler om mord på prostituerede.

Men altså intet om et hoved uden krop eller omvendt.

Her er siden:

http://news.feed-reader.net/145480-prostituierte-mord.html

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Ja, det har efterhånden strejfet mig... Og Gud nåde og trøste den, der understår sig i at fortælle noget negativt."

Ja husk også lige det når nogen skriver negativt om branchen ;-) der er reaktionerne også rimeligt voldsomme, også fra forfatteren af ovenstående. Men det er måske noget helt andet?

Hvis en pige fortalte om nogle dårlige oplevelser på en dansk klinik, så kan hun sagtens have oplevet det, selvom jeg har oplevet andet. Noget andet var, hvis én påstod, at hele branchen partout var sådan og sådan... Så kan jeg forstå man reagerer. Så jeg kan ikke helt fremstilles, sådan som du ønsker det her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis en pige fortalte om nogle dårlige oplevelser på en dansk klinik, så kan hun sagtens have oplevet det, selvom jeg har oplevet andet. Noget andet var, hvis én påstod, at hele branchen partout var sådan og sådan... Så kan jeg forstå man reagerer. Så jeg kan ikke helt fremstilles, sådan som du ønsker det her.

Jeg husker anderledes. En artikel fra Kristligt Dagblad blev omtalt herinde. Artiklen vedrørte nogle konkrete prostituerede som sad i fængsel. Der reagerede du med, at journalisten og journalister generelt havde en skjult dagsorden når de skrev om enkelte tilfælde i brachen, nemlig at de generelt ville fremstille branchen som rådden.

Bare et eksempel af flere.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg savner meget knappen "synes IKKE om"

Flere af  de piger der arbejder på fkk, det er jo piger der ikke kommer fra Tyskland, mon ikke det er let for en klub at lade dem "forsvinde"

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg husker anderledes. En artikel fra Kristligt Dagblad blev omtalt herinde. Artiklen vedrørte nogle konkrete prostituerede som sad i fængsel. Der reagerede du med, at journalisten og journalister generelt havde en skjult dagsorden når de skrev om enkelte tilfælde i brachen, nemlig at de generelt ville fremstille branchen som rådden.

Bare et eksempel af flere.

Suk...

Kom bare med alle din eksempler, Starson. Det har ikke en skid med det her at gøre alligevel. Hvis jeg nogensinde har behandlet en pige sådan, der fortalte om en dårlig oplevelse, så må du endelig sige til.

For først dér, har du noget at have dine beskyldninger i.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Speciallæge i psykiatri Henrik Day Poulsen udtaler:

 

At lystløgnere gennem løgnen forsøger at opnå opmærksomhed og opleve spænding.

 

 

En artikkel fra Netpsych:  http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=96

 

Mytomani er hvad vi med et ganske dækkende udtryk kalder en lystløgner. En person der opdigter historier og fortæller løgnehistorier uden der nødvendigvis er en direkte grund til det. Vi har alle stukket en løgn i en snæver vending for at undgå en pinlig situation eller for at undgå lange forklaringer.

Mytomanen derimod fortæller sine løgnehistorier fordi det er muligt, nogle gange for egen vindings skyld, hvor mytomanen kan fortælle om en stor arv, der venter om hjørnet. Hvilke fantastiske muligheder der er for erhvervsudvikling i et bestemt område, om den fornemme familie og egen genialitet etc. etc. Der har således været flere spektakulære forsøg på svindelnumre, hvor en mytoman fik enkeltpersoner, erhvervsdrivende og i et enkelt tilfælde et helt amt til at lægge betydelige beløb på bordet for et luftigt fantasiprojekt. En enkelt kontrolopringning ville have afsløret svindelen.

Mytomanerne bevæger sig diagnostisk i grænselandet mellem forskellige typer personlighedsforstyrrelser, det væsentlige er selv iscenesættelsen, fornemmelsen af at beherske situationen, behovet for beundring og den totale mangel for overholdelse af love, etiske standarder og almindelig moralbegreber. En mytoman er ikke sindssyg, og havner i almindelig fængsel, hvis aktiviteterne er kriminelle. Der er ingen behandlingsmulighed.

 

Henrik Day Poulsen udtaler også:

 

»Psykopater er ikke sindssyge, de ved udmærket, hvad de foretager sig. Som regel er de ude af stand til at sætte sig ind i andre menneskers følelsesliv og behov. De har ingen empati, er manipulerende og overskrider grænser, som andre finder helt uacceptable,« siger Henrik Day Poulsen og forklarer, at de gradvist rykker ved vores følelser og personlige grænser.

 

  • Synes godt om 8

Del dette indlæg


Link til indlæg

Henrik Day Poulsen udtaler også:

»Psykopater er ikke sindssyge, de ved udmærket, hvad de foretager sig. Som regel er de ude af stand til at sætte sig ind i andre menneskers følelsesliv og behov. De har ingen empati, er manipulerende og overskrider grænser, som andre finder helt uacceptable,« siger Henrik Day Poulsen og forklarer, at de gradvist rykker ved vores følelser og personlige grænser.

Her har Henrik fat i noget........

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Suk...

Kom bare med alle din eksempler, Starson. Det har ikke en skid med det her at gøre alligevel. Hvis jeg nogensinde har behandlet en pige sådan, der fortalte om en dårlig oplevelse, så må du endelig sige til.

For først dér, har du noget at have dine beskyldninger i.

Nå ja. Når det er Nikita er der særregler. Det havde jeg glemt :-)
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg husker anderledes. En artikel fra Kristligt Dagblad blev omtalt herinde. Artiklen vedrørte nogle konkrete prostituerede som sad i fængsel. Der reagerede du med, at journalisten og journalister generelt havde en skjult dagsorden når de skrev om enkelte tilfælde i brachen, nemlig at de generelt ville fremstille branchen som rådden.

Bare et eksempel af flere.

 

Nu har journalister som oftest et budskab, de vil have understreget, og det underbygger de gerne med et eksempel eller en case, men derfra og til at generalisere er der ofte ret langt. Det er sikkert ikke en ret stor andel af befolkningen, der har dybere forståelse for eller viden om købesexbranchen, så udvælgelsen af det enkelte eksempel kan have langt større vægt end berettiget.

 

Jeg synes faktisk, at en garvet aktørs mening er langt mere vægtig end, hvad en mere eller mindre tilfældig og anonym bruger på et forum måtte huske eller mene.....

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå ja. Når det er Nikita er der særregler. Det havde jeg glemt :-)

Det tror jeg nu ikke. Jeg er bare så uendelig træt af at blive skudt ting i skoene, som ikke er i nærheden af virkeligheden, men kun er skudt af for at fremme én eller anden personlig dagsorden.

  • Synes godt om 8

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det tror jeg nu ikke. Jeg er bare så uendelig træt af at blive skudt ting i skoene, som ikke er i nærheden af virkeligheden, men kun er skudt af for at fremme én eller anden personlig dagsorden.

Nikita. Jeg har forstået. Nikita må godt blive stødt når emnet er kriminelle prostituerede og menneskehandel. Men Nille og co skal holde sig i skindet når talen falder på FKK.

Det er det du skriver.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nikita. Jeg har forstået. Nikita må godt blive stødt når emnet er kriminelle prostituerede og menneskehandel. Men Nille og co skal holde sig i skindet når talen falder på FKK.

Det er det du skriver.

Det har jeg aldrig skrevet... Det er noget, du finder på, fordi du ikke VIL forstå, hvad jeg skriver, fordi du har din egen personlige dagsorden.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Nå ja. Når det er Nikita er der særregler. Det havde jeg glemt :smile:

its-a-conspiracy.jpg

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Behøver vi at rende ...... med hovedet under armen .....

 

 

Uha - det var måske et lidt uheldigt udtryk i betragtning af den fortalte historie :wink:

 

 

Ja, undskyld - jeg kunne ikke lade være! :-P:P

 

Det var egentlig lidt hovedløst af mig.

 

Ups- uheldigt udtryk igen. :oops:

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det korte af det lange er bare at vi aldrig finder 100% ud af om de historier, beretninger eller anmeldelser der skrives herinde er sande eller ej.... And so what!?!

 

 

Ja det kan der være noget om Butch, men set fra mit synspunkt, når vi ikke nærmere sandheden bare ved at sidde og skamrose anmelderen eller dennes anmeldelse. Det er kun ved at forholde os kritisk til det der bliver skrevet og stille spørgsmål til anmelderen, at vi nærmer os sandheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nille sagde den 07 Dec 2014 - 11:40 AM:

som du sikkert kan fornemme at FKK er mit hjertebarn og min passion.

Nikita:

Ja, det har efterhånden strejfet mig... Og Gud nåde og trøste den, der understår sig i at fortælle noget negativt.

Jep Nikita, det er fri fantasi, det jeg påstår, eller er det?

Og når nogen ytre sig negativt om branchen feks når emnet falder på kriminelle prostituerede og menneskehandel, så er du der med det samme og øffer over skjulte dagsordner. Men det har du måske heller ikke skrevet? Kan ellers snildt finde eksempler.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...