Hop til indhold
Jasmin

Mobile pay....

Recommended Posts

Beløbet kan ikke trækkes tilbage. Kun dit kaldenavn og telefonnummer vises til gæsten. Også hvis du betaler til ham (fx penge tilbage, hvis du ikke har byttepenge i kontanter). Med Swipp, vises dit kontonummer, hvis du betaler. Men hvis der overføres til dig, vises igen kun kaldenavn og telefonnummer.

Jeg har indtil nu kun haft en enkelt gæst, der har benyttet sig af MobilePay. Og som sagt ingen forespørgsler pr SMS

 

Liv jeg skal være den første til at spørge dig: Tager du i mod Mobile Pay, hvad med Netto-kuponer ? :P:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen, så lyder det da som en meget god ide med mobilpay, var bare lidt usikker på det.

 

-Ser faktisk flere og flere piger der skriver det i deres annoncer, så mon ikke det er ved at vinde terræn?

Jeg kunne da godt finde på det så, hvis trenden en dag rammer Jylland ;) Men pt. er der ingen forespørgsler....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beløbet kan ikke trækkes tilbage. Kun dit kaldenavn og telefonnummer vises til gæsten. Også hvis du betaler til ham (fx penge tilbage, hvis du ikke har byttepenge i kontanter). Med Swipp, vises dit kontonummer, hvis du betaler. Men hvis der overføres til dig, vises igen kun kaldenavn og telefonnummer.

Jeg har indtil nu kun haft en enkelt gæst, der har benyttet sig af MobilePay. Og som sagt ingen forespørgsler pr SMS

Kan man bruge en persons konto nummer til at hente / finde info?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, så lyder det da som en meget god ide med mobilpay, var bare lidt usikker på det.

 

-Ser faktisk flere og flere piger der skriver det i deres annoncer, så mon ikke det er ved at vinde terræn?

Jeg kunne da godt finde på det så, hvis trenden en dag rammer Jylland ;) Men pt. er der ingen forespørgsler....

det er da også meget bedrer med de jyske dollers det ved man da hvad er  :-P  :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så indtil videre er Mobile Pay der mest anonyme for begge parter?

Jeps. Jeg er øvrigt heller ikke klar over, om man altid kan se kontonummer med Swipp, jeg testede med min veninde, og vi har samme bank. Jeg har ikke prøvet med en, fra en anden bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

UNDSKYLD - der skulle selvfølgelig have stået ÅE .... pinligt.... sorry :)

Ja det kan nogle gange være svært at læse det der står sort på hvidt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeps. Jeg er øvrigt heller ikke klar over, om man altid kan se kontonummer med Swipp, jeg testede med min veninde, og vi har samme bank. Jeg har ikke prøvet med en, fra en anden bank.

Ja det vil jo så i mit tilfælde sige, at hvis jeg bruger MP eller swipp, så har pigen jo mit telefon nummer.

For jeg har 1 smartphone med tilhørende nummer, som kan findes på krak osv.

Min bollofon til de skumle ting :D er jo med et taletidskort.

Så hvis man ville være 100% anonym og betale med mobil betaling, så skulle man have 2 smartphones.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke helt styr på Swipp endnu, men det er korrekt mht MobilePay; jeg kan se dit kaldenavn og nummer, du kan se mit. Så ja, hvis der er piger, der tjekker folk på krak, så er det nok fornuftigt at have to smartphones. Jeg tjekker ikke nogen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Elektronisk kontanter er fremtiden og er kommet for at blive, det er spørgsmål om tid og tilvænning,

 

Jeg bruger og har brugt Mobilepay flere gange som betaling også til købesex. Jeg ser det som en fordel ikke ulempe, du kan også bruge det på taletid kort og en alias navn. Du behøver ikke at bruge dit rigtig navn. Bank-kontonr. skal selvf. være ægte, der laves en binding mellem dit mobilnr. og kontonr. men det er kun banken som kan se det og de må ikke oplyse denne forbindelse.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det vil jo så i mit tilfælde sige, at hvis jeg bruger MP eller swipp, så har pigen jo mit telefon nummer.

For jeg har 1 smartphone med tilhørende nummer, som kan findes på krak osv.

Min bollofon til de skumle ting :D er jo med et taletidskort.

Så hvis man ville være 100% anonym og betale med mobil betaling, så skulle man have 2 smartphones.

 

Du kan bare bytte simkortet ud og sætte det anden i efter du har lavet transaktionen.

 

Mobilepay er knyttet til et mobil nr. ikke en telefon eller simkort, dvs. jeg kan låne din smartphone til at betale med, og det er mine penge som bliver trukket. Smart ikke :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke helt styr på Swipp endnu, men det er korrekt mht MobilePay; jeg kan se dit kaldenavn og nummer, du kan se mit. Så ja, hvis der er piger, der tjekker folk på krak, så er det nok fornuftigt at have to smartphones. Jeg tjekker ikke nogen :wink:

Hey Liv.

 

Du kan læse om det at oprette MP business til dig selv her. også med din arb´s tlf.

 

 http://www.danskebank.com/da-dk/Presse/nyheder/Nyheder/Documents/MobilePayBusiness_guide.pdf

 

hygge og god aften.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke helt styr på Swipp endnu, men det er korrekt mht MobilePay; jeg kan se dit kaldenavn og nummer, du kan se mit. Så ja, hvis der er piger, der tjekker folk på krak, så er det nok fornuftigt at have to smartphones. Jeg tjekker ikke nogen ;-)

Ja, de betalings apps kører jo på telefon nummeret, det er jo det som er det "lette og smarte"

Man skal ikke huske på et konto nummer. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Elektronisk kontanter er fremtiden og er kommet for at blive, det er spørgsmål om tid og tilvænning,

Jeg bruger har brugt Mobilepay flere gange som betaling også til købesex. Jeg ser det som en fordel ikke ulempe, du kan også bruge det på taletid kort og en alias navn. Du behøver ikke at bruge dit rigtig navn. Bank-kontonr. skal selvf. være ægte, der laves en binding mellem dit mobilnr. og kontonr. men det er kun banken som kan se det og de må ikke oplyse denne forbindelse.

Der var noget med nogen der havde misbrugt MP, fordi at man ikke bruger nemid til validering.

Men det er kun hvis man får stjålet sine bank oplysninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Liv.

Du kan læse om det at oprette MP business til dig selv her. også med din arb´s tlf.

http://www.danskebank.com/da-dk/Presse/nyheder/Nyheder/Documents/MobilePayBusiness_guide.pdf

hygge og god aften.

KK

jeg har allerede MobilePay, søde. Og Swipp ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan bare bytte simkortet ud og sætte det anden i efter du har lavet transaktionen.

Mobilepay er knyttet til et mobil nr. ikke en telefon eller simkort, dvs. jeg kan låne din smartphone til at betale med, og det er mine penge som bliver trukket. Smart ikke :D

Nogen herinde sagde engang at hvis man sætter sit taletidskort i sin alm. telefon, så kan dine personlige info alligevel knyttes til taletidskortet, på nørde niveau :D

Og man måtte heller ikke ringe fra eller til mellem sin normale telefon og bollofonen, for at se om skidtet virker.

Det var der en tråd om herinde.

Det skal lige siges at det ikke er mig der er paranoid :D

Jeg bruger min normale telefon.

Men ville bare lige genopfriske hvad der tidligere er skrevet herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det elektroniske bliver da helt sikkert fremtiden, kan da også huske at der var bordeller der tog dankort da man stadig kunne nøjes med at bruge en slæde og ikke skulle have en elektronisk terminal.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogen herinde sagde engang at hvis man sætter sit taletidskort i sin alm. telefon, så kan dine personlige info alligevel knyttes til taletidskortet, på nørde niveau :D

Og man måtte heller ikke ringe fra eller til mellem sin normale telefon og bollofonen, for at se om skidtet virker.

Det var der en tråd om herinde.

Det skal lige siges at det ikke er mig der er paranoid :D

Jeg bruger min normale telefon.

Men ville bare lige genopfriske hvad der tidligere er skrevet herinde.

 

det er helt paranoid selvfølge må man ringe til sin bollofon fra sin alm. telefon,

man kan selvf. se sin nr.et i seneste opkald,  man bare kan slette hvis man vil.

 

Jeg kan ikke se noget problem med at skifte simkort, udover at telefonbogen måske blive synkroniseret men det kan man slå fra.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er helt paranoid selvfølge må man ringe til sin bollofon fra sin alm. telefon,

man kan selvf. se sin nr.et i seneste opkald, man bare kan slette hvis man vil.

Jeg kan ikke se noget problem med at skifte simkort, udover at telefonbogen måske blive synkroniseret men det kan man slå fra.

Nu mente jeg ikke dig eller mig Nille :P

Men den nørdede fyr hos teleselskabet der keder sig, eller PET, hvis du af en eller anden grund skulle fange deres interesse.

Men det senarie er nok mest forbeholdt hvis man laver kriminalitet.

Den kategori falder "knalder glædes piger" nok ikke ind under :P

Men ellers søg efter tråden om emnet herinde.

Endda med råd fra organizer

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...