Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Da tonen knækkede... og musikken forstummede...

Recommended Posts

Guest Smuk Enlig Mor

Kender I det..?

 

- Man sidder i Operaen, indhyllet og tryg i den mørke, nøddeformede ahornskal og lytter til den smukkeste violinsymfoni... Men med ét knækker tonen, og musikken forstummer ganske sagte...

 

... Sådan har jeg det lige nu...

 

Ved ikke, om det er en rimelig sammenligning, men jeg kunne forestille mig, at det er lidt hen ad samme følelse/oplevelse en violinist må have, hvis hun får en ægte stradivarius stillet til rådighed...

... En uendelig lyst til at spille på instrumentet men samtidig en ærbødig/højtidelig trang til at passe på - og drage omsorg for selvsamme...

- I ved, sådan en ærefrygt der akkompagnerer tørsten efter at spænde buen til sit yderste, lige til dét punkt, hvor klangen er størst og klarest, og lige akkurat førend tonen knækker, og musikken dør...

 

Min stædighed bragte mig alt, alt for langt i dette kaotiske virvar, og min bue blev alt for spændt, det mærker jeg nu...

 

Og efter en lang weekend i følelsesmæssigt kaos, har jeg indset, at dette sted ikke længere bibringer mig glæde og overskud - men derimod frustration og manglende energi...

 

Jeg stopper derfor pr. d.d. min gang her på EG, og vil gerne frabede mig anmeldelser i fremtiden.

 

Mit sind er for sensitivt til al denne virak omkring min - samt mine elskeres - oprigtighed, og det er ikke længere umagen og energien værd at blive ved...

 

At dele en intim oplevelse bør være en kilde til glæde og lys - ej til frustration og mørke, hvilket det er blevet for mit vedkommende.

 

Jeg tillader ganske enkelt ikke flere søvnløse nætter på denne konto, da det er under lavmålet for tolerance, rummelighed, medmenneskelighed samt næstekærlighed... som er vigtige værdier i min verden...

 

Jeg vil være glad i min hverdag, og mine elskere skal være glade - i mødet med mig...

 

Når alt dette så er skrevet, har det været en spændende og indsigtsfuld dans at betræde. Jeg er blevet menneskeligt beriget og meget, meget klogere på det menneskelige sind, men jeg er mæt nu, og mine fødder er trætte...

 

Jeg begår mig, uden tvivl, bedst i den fysiske verden, så der vil jeg flyve ud nu og fortsætte mine slow foxes...

 

... Og alt dette vil jeg gøre med oprejst pande og ryggen rank, for min stolthed samt evnen til at yde egenomsorg kan ingen tage fra mig...

 

Pas på jer og tak for det I gav...

 

SEM

 

 

  • Synes godt om 15

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nyd musikken og dansen. Jeg ønsker dig al lykke fremover. :smile:

 

 

Endnu en stemme, der løftede niveauet til nye højder forstummer. Det er meget, meget trist.

Redigeret af siddharta
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kender I det..?

 

- Man sidder i Operaen, indhyllet og tryg i den mørke, nøddeformede ahornskal og lytter til den smukkeste violinsymfoni... Men med ét knækker tonen, og musikken forstummer ganske sagte...

 

 

Nej det kender jeg sgu ikke!!! Har aldrig været i Operaen til Livemusic og er ganske overbevist om, jeg befinder mig bedre på Molen med en kold fra Kassen lyttende til de skrigenge Mågers Symfoni :-)

 

Ærgerlig du er så sensitiv! og ikke bare tænker " nå ja herreste gud, det er jo bare et internetforum" Ja Supermand her, skriger ofte bare af grin, når det bliver lidt for tosset, det der kommer fra folks Pen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Øv... Det er bare så forkert :(

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Trist at du er blevet så påvirket af en lille gruppe gnavne mænds skriverier.

Ønsker dig alt held og lykke i fremtiden, håber stadig vores veje skal krydse en dag.

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej det kender jeg sgu ikke!!! Har aldrig været i Operaen til Livemusic og er ganske overbevist om, jeg befinder mig bedre på Molen med en kold fra Kassen lyttende til de skrigenge Mågers Symfoni :smile:

 

Ærgerlig du er så sensitiv! og ikke bare tænker " nå ja herreste gud, det er jo bare et internetforum" Ja Supermand her, skriger ofte bare af grin, når det bliver lidt for tosset, det der kommer fra folks Pen. 

Pigerne herinde er jo knap så anonyme som os andre. Og derfor kan det måske føles som en ulige kamp, hvis debatterne bliver personlig.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Velkommen i de misfortåedes klub, Smuk Enlig Mor. Jeg beskyldes for at være rethaverisk. Du er f o r anderledes, din måde at score kassen på, er for anderledes og smuk, til at du accepteres af "Brun sovs og medisterpølse". Men du skal nok klare dig nogle år endnu. Det er jeg ret sikker på. Pas på dine kunder. Du er så anderledes, at mange vil brænde varm på dig. Måske er det allerede sket. Din stil får dig måske til at læne dig op af en stalker eller fem. Håber ikke at det sker for dig. Held og lykke. Stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændende at se hvornår der kommer en anmeldelse af SEM...

 

Jeg er stadig af den mening at man ikke kan bestemme om man vil anmeldes. Man sælger en ydelse og så kan man altså ikke bestemme at den ydelse ikke må anmeldes. Sådan er det bare!

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, så lykkedes det atter, for Gud ved hvilken gang, at få drevet en glædespige i defensiven og helt ud over kanten.

Vel at mærke ikke som følge af en kritik af pigen, men derimod af anmelder(ne).

 

Jeg er ked af, at du stopper, SEM.

Du har lige fra første færd været et positivt, tænksomt og særdeles livsklogt indslag her på EG. Jeg forstår dig så godt, men alligevel håber jeg, at du ikke forsvinder helt under radaren.

 

Knus

 

BX

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 7

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jamen jeg ved sku ikke, er der gået sport i at sige Farvvvvvvvvel?

 

 Jeg går nu!...Jeg går alsssssssssssså lige nu! at I ved det! Lige nu!

 

 Hvad er der galt i at sige på gensyn?...eller jeg tager sku lige en pause fra jer, er er får tåblige for tiden?

 Sletter Linket til eruguide? smider puteren ud?

 

Ja det er rigtigt at Vi piger bliver målt og vejet og får hug, men vi bliver også aet lidt på kinden, og ja vi soler os i drengenes beundringer,

 

Men det er da muligt at bare sige, jeg tager lige en time-aut..!

 

SEM...kan du lige få rettet det der til time-aut...det lige med det samme, ellers er der jo ikke mulighed for vi kan mobbe dig en anden gang??

 

Og hvem skal så sove i telt i min have til sommer? hva ba??? :D

 

Så det der med farvel...den går bare ikke, det får du lige rettet! :-P 

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spænnde at se hvornår der kommer en anmeldelse af SEM...

 

Jeg er stadig af den mening at man ikke kan bestemme om man vil anmeldes. Man sælger en ydelse og så kan man altså ikke bestemme at den ydelse ikke må anmeldes. Sådan er det bare!

Arrhh - hvis du nu bliver bedt om at undlade dette, og accepterer

det fortrolighedsønske, så kunne du da vel ikke finde på, at løbe

fra dette løfte - eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Endnu en første violinist lykkedes det orkestrets køterslæng at moppe ned af stolen.

Vi skal ikke mere høre den fornemme violins varme smægtende toner, dens brede register, store dynamik område og de dristige strøg, på kanten af det mulige.

Tilbage sidder nogle få stjerner, som stadig kan skabe den gode lyd, men får de lov?

Stolte er de, slængets medlemmer, medens de sidder med deres simple enstrengede insturmenter og filer skingre og falske toner af, griner lumsk til hinanden, slikker blodet af snudeskaftet, og stolt kigger på det sorte bagtæppe, hvor de med flammeskrift har nedfældet hele Janteloven, garneret med trofæer, af alle de andre begavede musikere hvis instrumenter de har formået at få til at forstumme.

Man behøver ikke at have de store evner hver især, blot man er mange nok!

Bare rolig, orkestret skal nok tiltrække nye dygtige musikere, så der vil altid være nok at gøre for en flok driftige mænd!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kære kollega.

Nej nej nej og nej!!! Det her er også dit sted, din lyd, dit rum, dit virke... Ked af det ,søvnløs, ondt i maven osv skal du skam ikke få af et par smålige personer omkring dig... Du ved jo godt at misundelse og jalousi bare er skyggesider vi alle besidde , men som ikke alle kan håndtere, at janteloven er dansk og at du bare skal smile af det.

Kig i spejlet og sig , det vil jeg da skide på, jeg ER god nok og jeg ER det værd!!!

Vi får alle tur ( e) her og tro det eller ej, men du får muller af det, du får den styrke, kraft, vilje, mod som denne falske ondskabsfulde branche kræver... Dette gør, at du kan bruge din gode karma til at vende disse grimme ansigter i branchen til noget positivt for dig og dine gæster... Dette gør at du kan passe på dig...

Hold en velfortjent pause, træk vejret helt ned dybt i din smukke mave og vid, at dette ER branchen og du KAN det allerede nu... Skod lærepenge , men vi må alle den vej og tage de hug. De mænd ( og kollegaer) der bringer glæde, sjov, penge i kassen og oplevelser, bringer også nogen gange det modsatte... Næsten som i det virkelig liv...

Pas på dig smukke mor og vid vi er mange her som mærker dig... Ægte kærlighed er ikke her, fyld dit liv med det og du vil se, at hvad den her branche byder dig ALDRIG må forveksles...

Kram og knus til dig. Kh Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Arrhh - hvis du nu bliver bedt om at undlade dette, og accepterer

det fortrolighedsønske, så kunne du da vel ikke finde på, at løbe

fra dette løfte - eller?

 

Fortrolighedsønske? Er ikke helt sikker på jeg ved hvad et fortrolighedønske er, men tror nok jeg ved hvad du mener.

 

Jeg ville ikke acceptere på forhånd ikke at anmelde. Tænk hvis det er en skodoplevelse, skal alle andre herinde så også hoppe i fælden før hun finder ud af nu går den ikke længere? (Og dette er ikke specifikt rettet mod SEM, bare inden jeg også bliver overfaldet på den konto ;-)).

 

Forestil dig du kommer til en GP og hun er lidt pre den dag, så hun frabeder sig anmeldelser? Eller hvis hun har et eller andet personligt problem, så hun på forhånd ved oplevelsen ikke vil blive i top?

 

Hvis du gik på restaurant, ville du så love inden du startede på menuen, at du ikke ville skrive en anmeldelse noget sted? Eller hos din frisør? Eller hos mekanikeren? Nævn selv et hvilket som helst servicefag.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har skrevet det før, men gentager lige en gang til:

En anmeldelse bør (skal) skrives med respekt for det menneske man har besøgt.

Det gælder uanset om det er ens første skriv eller skriv nummer 7149.

Lille sjov ting:

Alle elsker at hade alle.

Alle hader at elske alle.

Gu` ved om det ikke var Sokrates der sagde det. Eller det var måske kun mig selv.

Redigeret af Krølle Bølle
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Den der lever stille lever godt"

for meget negativ eller positiv eksponering og omtale giver desværre anledning til debat og fnidder.

 

I denne historie om SEM, er det kunderne som ikke kan dy sig for at anmelde på liv og løs, det det generer mig ikke.

SEM har åbenbart ramt plet med sin amors pile :D

Det er jo bare dejlig for SEM og kunderne.

 

Hvorfor filmen knækker for dig SEM og du trækker sig fra EG er jeg lidt uforstående overfor (er det pga. efteråret triste minder :P), nogle truer med at for lade EG, men det er sjovere at blive :D

 

SEM kom du gerne igen når du har taget en ferie lang væk fra EG :D

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke sige jeg er overrasket. Når jeg læste dine indlæg tænkte jeg altid "gad vide hvornår hun ikke er hårdhudet nok mere" og det var så nu. 

 

Det er så ufattelig sørgeligt at det tillades herinde at andre får lov til at drive rovdrift på nogen på den facon. Menneskeligt, sjæleligt, personligt, uden at nogen rører en finger.  Mange tak til jer der ikke gjorde noget som helst for at undgå dette. 

 

Hvor mange værdifulde lyserøde skal forsvinde herindefra før der går et lys op for nogen at vi ikke kan tillade os at opføre os som et pak, et kobbel ulve, frådende listige og evigt ventende på det øjeblik hvor uopmærksomhed giver os mulighed for ondsindethed og skadefro. 

 

Hvor mange af de lyserøde skal drives væk. Både af dem der gør og siger alt det modbydelige og måske især af dem der intet gør for at stoppe det. 

 

Hvordan er det nu Mr. Burke så smukt sagde "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"   Nu har vi så endnu et eksempel.  Det er vores speciale og spidskompetence her på EG. At drive folk væk der virkelig kan bidrage med vid og menneskelighed.

 

Til dig SEM. Jeg har aldrig mødt dig men jeg har læst nok til at forstå og respektere din beslutning. Jeg håber det bringer dig mere ro i sindet ikke på daglig basis at være vidne til bundskrabet af fjendtlighed mod hinanden. 

 

På EG trives perfiditeterne og ondskaben i bedste velgående. Hvem kan undre sig over kvaliteten af debatterne når den afspejler kvaliteten af de mennesker der deltager!

 

mvh

g-lover

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har skrevet det før, men gentager lige en gang til:

En anmeldelse bør (skal) skrives med respekt for det menneske man har besøgt.

Det gælder uanset om det er ens første skriv eller skriv nummer 7149.

 

Det er faktisk de færreste anmeldelser herinde, der er skrevet med manglende respekt for pigen.

 

Der kan godt være nogle negative ind imellem, og det er da helt OK, hvis det afspejler oplevelsen. Piger må også kunne tåle en rimelig og fair kritik.

 

Generelt synes jeg imidlertid, at anmeldelser af piger herinde er holdt i en sober tone. Det er altså ikke her, problemet ligger.

 

Det er mærkværdigvis nok dem, der anmelder den besøgte pige, der er problemet for en god håndfuld "medbrødre" herinde. Som i parentes bemærket ikke selv, eller kun yderst sjældent, anmelder noget.

 

Mærkværdigvis, skriver jeg, for pigen selv har jo ingen del i anmeldelsen, og det er ikke pigens præstation på lagnet, der bliver gennemheglet. Men altså dem, der videreformidler oplevelsen, og det virker forståeligt nok tilbage på pigen.

 

Så kan man bruge begreber som "jalouxi" eller "misundelse".

Jeg synes bare ikke, de giver megen mening i denne sammenhæng, for de "misundelige" kan jo bare selv besøge pigen! Så skulle den ged da være barberet.

 

Nej, det må være Janteloven eller eventuelt psykiske blokeringer over for (alt for) positive udsagn om andre - her i lille Dannevang ser vi jo allerhelst, at folk kommer ned i møget. Ingen i Kongeriget kan glæde sig over noget på andres vegne.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu læser jeg den flere steder… Endnu en Lyserød forlader EG. En skriver "for Gud ved hvilken gang" altså som værende noget der sker hele tiden. Er der nogen der kan give mig en opsummering af den uendelig lange liste af Lyserøde der har forladt EG? Enten overdramatiserer folk, ellers skulle der være en  lang liste af piger der har meldt sig ud. 

 

Ja jeg spørger fordi jeg ikke har lagt mærke til problemmet. Jeg må have været faldet i søvn ude på Molen og overset en hulens masse.

 

Til SEM: beklager afsporing af din tråd, men nogles udtalelser undrer mig meget.

 

Nej det er forkert at afspore tråden med det! jeg opretter en ny

Redigeret af Havnebumsen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu læser jeg den flere steder… Endnu en Lyserød forlader EG. En skriver "for Gud ved hvilken gang" altså som værende noget der sker hele tiden. Er der nogen der kan give mig en opsummering af den uendelig lange liste af Lyserøde der har forladt EG? Enten overdramatiserer folk, ellers skulle der være en  lang liste af piger der har meldt sig ud. 

 

Ja jeg spørger fordi jeg ikke har lagt mærke til problemmet. Jeg må have været faldet i søvn ude på Molen og overset en hulens masse.

 

Til SEM: beklager afsporing af din tråd, men nogles udtalelser undrer mig meget.

 

Nej det er forkert at afspore tråden med det! jeg opretter en ny

 

Der har ikke været alen lange resignationslister, nok nærmere et par stykker til en håndfuld piger gennem EG's levetid.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg har faktisk altid haft en fin dialog med SEM. Udover Stump som har været lidt i clinch med hende kan jeg ikke mindes at andre har. Derimod har rigtig mange rost hendes indlæg rigtig mange gange.

Mange af hendes anmeldelser er blevet rost men til sidst har nogen ytret sig negativ kritisk mod anmelderen.

Jeg kan ikke se at SEM har noget grundlag for at smutte medmindre hun er meget sensitiv og det det er hunså og det skriver hun også.

Selvfølgelig kan man sige at et par af dem der har kritiseret et par af de mænd der har anmeldt hende er trådt over stregen.

Det er bare SEMs egen afgørelse at hun trækker sig og at hun er meget sensitiv kan man ikke bebrejde andre. I mine øjne er det en overreaktion og den falder tilbage på hende selv og det bør visse af de sædvanlige brugere også tænke på inden de igen starter en skyttegravskrig op og skyder med negativt på alle mulige med mere eller mindre fantasifulde beskyldninger.

Hvis man er sart så er man sart. Jeg er generelt modstander af alle disse farveller som bare bruges til at skyde på andre og folk tager straks krigen op, specielt når man så efterfølgende erfarer at den pige eller mand der sagde farvel ikke mente det alligevel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havenbumsen,

 

Der er piger der er stoppet helt i branchen og de skriver oftest ikke efter de har stoppet den aktive karriere; men af nuværende aktive såvidt jeg husker ingen......

 

Nogen har godt nok droslet ned for skriverierne :) (mere eller mindre berettiget fornærmede) , og enkelt eller to har karantæne - den slags sker jo - en puster/time-out er sikkert indimellem en god ide - , men ellers er der vist ingen der virkeligt vil undvære den fabelagtige markedsføringsplatform som EG er :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg spørger fordi jeg ikke har lagt mærke til problemmet. Jeg må have været faldet i søvn ude på Molen og overset en hulens masse ...

 

Nej, du er ikke faldet i søvn over guldbajerne. Du har heller ikke overset noget. Din "brøde" består i, at du ikke  har været herinde så længe. Din profil siger siden 3. april 14.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...