Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Da tonen knækkede... og musikken forstummede...

Recommended Posts

Borende X :)

Du har været efter en pige ret hårdt herinde fordi hun sprogligt ikke formulerede sig så godt. Hun blev også noget trist over din opførsel.

Du har været efter andre herinde hvis de brugte ord du ikke mener man må bruge.

Alt sammen på en noget negativ måde.

Så må du selv stoppe med den opførsel ellers er du det samme sin du kritiserer andre for at være. Du skal jo heller ikke bestemme hvad andre folk må bruge af ord og om man må bruge et engelsk ord i sine indlæg eller ej. :)

 

Hej Aros.

 

Jamen, man skal da også kigge indad en gang imellem.

 

Jeg erkender, at jeg jeg var efter Studinebaben (Lea), og det var - bl.a. - fordi der var nogle forhold, jeg ikke helt forstod. Og heller ikke fik et klart svar på.

 

Imidlertid har jeg efterfølgende haft en PB-korrespondance med hende om disse ting, og hun har bestemt vundet ved denne meningsudveksling.

Hun er faktisk ret velovervejet, og jeg har derfor ønsket hende held og lykke med konceptet, hvis hun mener, at det kan bære. Det skal jeg så ikke blande mig i.

 

Jeg mener ikke, at Lea og jeg (længere) har noget udestående, og jeg skal her offentligt beklage min lidt hårde fremfærd i dette spørgsmål.

 

Når jeg reagerede så stærkt på det sproglige, hænger det sammen med, at jeg forbinder "studine" med Universitetet eller andre højere læreanstalter, hvor man efter min mening skal have styr på modersmålet.

Jeg ved så ikke, om Lea går på Universitetet, eller om "studine" bare er et blikfang.

 

Jeg har flere gange tidligere erkendt, at jeg er sprognørd. Det står jeg stadigt ved, for jeg kan ikke i min sjæl undlade at bekæmpe dårligt sprog - hvis ingen reagerer, er der jo heller ingen, der bliver klar over sine fejl.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er trist til mode over at SEM ikke har kunne rumme de andres dårlige kammertone her i øvelokalet

 

jeg er selv 'lige på og hårdt', men ved også når jeg går over stregen, hvilket jeg ikke endnu mener jeg har gjort herinde

 

jeg har desværre ikke personligt fået den nydelse at møde SEM, da transport og hyggestund med SEM, vil blive en bekostelig affære, da et enkelt besøg med ret stor sikkerhed vil resultere i endnu flere besøg, da jeg er STOR fan af GFE, samt piger med meget mellem ørene, der udtrykker sig lige så fornemt som SEM.

 

mit håb og ønske er at se SEM komme tilbage med tankerne på rette sted og koble fra herinde, selv om det til tider kan være svært, når bølgerne går højt og det måske bliver for personligt. 

 

sender hermed et varmt og kæmpe stort knus og de varmeste tanker til en pige jeg ikke en gang har mødt

 

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spock

Det er dælme en trist dag, når en pige som SEM fravælger EG på grund af snævertsynede individers manglende evne til at udvise et minimum at betænksomhed, men jeg forstår hende sgu' godt! Jeg er absolut tilhænger af diversitet, rummelighed og respekt for andres mening, men der er en række medlemmer herinde der ikke lader til hylde disse værdier.

 

Ethvert emne der oprettes i "Generel Debat" eller "Hyggesnak" er, efter min mening, fair game - der kan man sagtens udfordre hinandens sysnpunkter og være enige om at være uenige, men det er jo heller ikke problemet her, i al fald sådan som jeg ser det...

 

Problemet er de respektløse angreb på sagesløse anmeldelser, hvor der er et korps af kritikere der mener at der er deres pligt at udfordre ægtheden af oplevelsen, eller påtvinge andre brugere en dosis "sund fornuft". Til trods for at de ikke selv kan byde ind med faktuelle oplevelser med pigen, kan de alligevel kan hælde grundigt med malurt i bægeret og dømme det som værende for godt til at være sandt, reklame eller et følelsesmæssigt skråplan. Desværre er det kun støj, for de bidrager ikke med andet end at ødelægge stemningen og afspore trådene. Som en konsekvens falder antallet af anmeldelser, i særdeleshed de velskrevne, og EG bliver forfladiget og tilbyder mindre og mindre.

 

Efter min mening burde de blande sig udenom, og nøjes med at kommentere på anmeldelser og emner hvor de rent faktisk har noget konkret at bidrage med. Bare fordi at de selv sværger til klassiske holdninger som f.eks "Alle kvinder er ludere", er det vel ikke for meget forlangt, at de prøver at udvise rummelighed overfor andre(s) holdninger. Samt at de undlader at fælde dom over andres jagt på oplevelser, selvom det ikke spejler det de selv søger...

 

Måske skulle jeg bare selv trække stikket, for nu er et af de bedste argumenter til at blive hængende lige forsvundet...

 

Spock

 

 

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er dælme en trist dag, når en pige som SEM fravælger EG på grund af snævertsynede individers manglende evne til at udvise et minimum at betænksomhed, men jeg forstår hende sgu' godt! Jeg er absolut tilhænger af diversitet, rummelighed og respekt for andres mening, men der er en række medlemmer herinde der ikke lader til hylde disse værdier.

 

Ethvert emne der oprettes i "Generel Debat" eller "Hyggesnak" er, efter min mening, fair game - der kan man sagtens udfordre hinandens sysnpunkter og være enige om at være uenige, men det er jo heller ikke problemet her, i al fald sådan som jeg ser det...

 

Problemet er de respektløse angreb på sagesløse anmeldelser, hvor der er et korps af kritikere der mener at der er deres pligt at udfordre ægtheden af oplevelsen, eller påtvinge andre brugere en dosis "sund fornuft". Til trods for at de ikke selv kan byde ind med faktuelle oplevelser med pigen, kan de alligevel kan hælde grundigt med malurt i bægeret og dømme det som værende for godt til at være sandt, reklame eller et følelsesmæssigt skråplan. Desværre er det kun støj, for de bidrager ikke med andet end at ødelægge stemningen og afspore trådene. Som en konsekvens falder antallet af anmeldelser, i særdeleshed de velskrevne, og EG bliver forfladiget og tilbyder mindre og mindre.

 

Efter min mening burde de blande sig udenom, og nøjes med at kommentere på anmeldelser og emner hvor de rent faktisk har noget konkret at bidrage med. Bare fordi at de selv sværger til klassiske holdninger som f.eks "Alle kvinder er ludere", er det vel ikke for meget forlangt, at de prøver at udvise rummelighed overfor andre(s) holdninger. Samt at de undlader at fælde dom over andres jagt på oplevelser, selvom det ikke spejler det de selv søger...

 

Måske skulle jeg bare selv trække stikket, for nu er et af de bedste argumenter til at blive hængende lige forsvundet...

 

Spock

 

Et ekstra "tryk" fra mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg reagerede så stærkt på det sproglige, hænger det sammen med, at jeg forbinder "studine" med Universitetet eller andre højere læreanstalter, hvor man efter min mening skal have styr på modersmålet.

Jeg ved så ikke, om Lea går på Universitetet, eller om "studine" bare er et blikfang.

 

Jeg har flere gange tidligere erkendt, at jeg er sprognørd. Det står jeg stadigt ved, for jeg kan ikke i min sjæl undlade at bekæmpe dårligt sprog - hvis ingen reagerer, er der jo heller ingen, der bliver klar over sine fejl.

 

Som sprognørd brude du vide bedre,

"Studine" er en betegnelse for en pige som studerer,

det kan være på HF, aftenskoler, korte, mellemlange, lange uddannelse osv.

 

Du kan ikke tage patent på være såkaldte sprognørd, jeg kan mærke du føler dig hævet over alle andre og mene alle andre har et dårligere skriv og skal hakke på dem.... det er dårlig stil, hvis jeg er god til kampsport ville jeg ikke rende rundt og tæske alle vel ?

 

PS.

Du er ret bagud med nydansk og moderne forkortelser, det må du læse op på :P

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som sprognørd brude du vide bedre,

"Studine" er en betegnelse for en pige som studerer,

det kan være på HF, aftenskoler, korte, mellemlange, lange uddannelse osv.

 

Du kan ikke tage patent på være såkaldte sprognørd, jeg kan mærke du føler dig hævet over alle andre og mene alle andre har et dårligere skriv og skal hakke på dem.... det er dårlig stil, hvis jeg er god til kampsport ville jeg ikke rende rundt og tæske alle vel ?

 

PS.

Du er ret bagud med nydansk og moderne forkortelser, det må du læse op på :P

 

Nej, nej, nej. Og atter nej: Hverken en HF'er eller en gymnasiast er "studerende". Det er man altså først på de højere læreanstalter, hvor man står med et adgangsgivende eksamensbevis i hånden.

 

De er henholdsvis HF- og gymnasieelever. Ja: Elever! Skulle min niece i 5. klasse så efter din tankegang være "folkeskolestuderende"?

 

Det er iøvrigt mærkværdigt at iagttage, at man med det faldende faglige niveau på ungdomsuddannelserne nu er begyndt at betegne sig som "studerende". Ordet betyder i sin oprindelse "at lægge særlig vægt på".

 

Arj, ærlig talt. Hvor langt kan forfladigelsen efterhånden nå ned?

 

PS: Undskyld en eventuel afsporing.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er dælme en trist dag, når en pige som SEM fravælger EG på grund af snævertsynede individers manglende evne til at udvise et minimum at betænksomhed, men jeg forstår hende sgu' godt! Jeg er absolut tilhænger af diversitet, rummelighed og respekt for andres mening, men der er en række medlemmer herinde der ikke lader til hylde disse værdier.

 

Ethvert emne der oprettes i "Generel Debat" eller "Hyggesnak" er, efter min mening, fair game - der kan man sagtens udfordre hinandens sysnpunkter og være enige om at være uenige, men det er jo heller ikke problemet her, i al fald sådan som jeg ser det...

 

Problemet er de respektløse angreb på sagesløse anmeldelser, hvor der er et korps af kritikere der mener at der er deres pligt at udfordre ægtheden af oplevelsen, eller påtvinge andre brugere en dosis "sund fornuft". Til trods for at de ikke selv kan byde ind med faktuelle oplevelser med pigen, kan de alligevel kan hælde grundigt med malurt i bægeret og dømme det som værende for godt til at være sandt, reklame eller et følelsesmæssigt skråplan. Desværre er det kun støj, for de bidrager ikke med andet end at ødelægge stemningen og afspore trådene. Som en konsekvens falder antallet af anmeldelser, i særdeleshed de velskrevne, og EG bliver forfladiget og tilbyder mindre og mindre.

 

Vi har tidligere haft en kæmpe diskussion omkring anmeldelser,

Min påstand var at anmeldelserne er underholdende at læse, men er ikke en decideret købe-guide, for anmeldelsen er skrevet med et meget subjektivt syn og følelser. Ofte er anmeldelsen skrevet for brugerens egen skyld så han kan gennemleve og eviggøre oplevelsen på EG med pigen.

 

Som vi ofte ser ender anmeldelserne altid med fnidder... så den reel værdi ligger på den første tråd-side, resten er støj.

Der var forslag om at kun tillade max. fx. 6 kommentarer og tråden låses automatisk, det ville forhindre i efterfølgende støj...

 

Folk kan jo ikke holde inde med at komme med støj, for ikke at tale om personlig fnidder...

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, nej, nej. Og atter nej: Hverken en HF'er eller en gymnasiast er "studerende". Det er man altså først på de højere læreanstalter, hvor man står med et adgangsgivende eksamensbevis i hånden.

 

De er henholdsvis HF- og gymnasieelever. Ja: Elever! Skulle min niece i 5. klasse så efter denne tankegang være "folkeskolestuderende"?

 

Det er iøvrigt mærkværdigt at iagttage, at man med det faldende faglige niveau på ungdomsuddannelserne nu er begyndt at betegne sig som "studerende". Ordet betyder i sin oprindelse "at lægge særlig vægt på".

 

Arj, ærlig talt. Hvor langt kan forfladigelsen efterhånden nå ned?

 

PS: Undskyld en eventuel afsporing.

 

Øh - hedder det ikke en studenterhue den man får i gymnasiet??? Men de er ikke studenter og studiner - nu er jeg gost nok meget forvirret :blink:

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Student

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, nej, nej. Og atter nej: Hverken en HF'er eller en gymnasiast er "studerende". Det er man altså først på de højere læreanstalter, hvor man står med et adgangsgivende eksamensbevis i hånden.

 

 

Du har ikke helt ret, den korrekte definition på

en studine er en kvinde/pige som har bestået studentereksamen eller HF eller HHX.

 

Hun behøver ikke at læse videre for at være en studine !

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øh - hedder det ikke en studenterhue den man får i gymnasiet??? Men de er ikke studenter og studiner - nu er jeg gost nok meget forvirret :blink:

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Student

 

Det behøver du ikke være.

 

En studenterhue får man, når man har bestået sin studentereksamen. Ikke et sekund før.

Både huen (symbolsk ment) og studentereksamensbeviset er adgangsgivende til, ja: STUDIER!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har ikke helt ret, den korrekte definition på

en studine er en kvinde/pige som har bestået studentereksamen eller HF eller HHX.

 

Hun behøver ikke at læse videre for at være en studine !

 

Nej, det er jo også det, jeg siger. Men du hævder jo, at hun "studerer", mens hun går på HF eller gymnasiet – "det kan være på HF, aftenskoler .....".

 

Og nu må tråden vist tilbage til sit focus.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, det er jo også det, jeg siger. Men du hævder jo, at hun "studerer", mens hun går på HF eller gymnasiet – "det kan være på HF, aftenskoler .....".

 

Og nu må tråden vist tilbage til sit focus.

 

 

Sorry my bad !

Hun studerer med henblik på at bestå eksamen, så hun bliver alligevel en studine...

Vi er ude i flueknepperi nu.... over and out.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hej Aros.

 

Jamen, man skal da også kigge indad en gang imellem.

 

Jeg erkender, at jeg jeg var efter Studinebaben (Lea), og det var - bl.a. - fordi der var nogle forhold, jeg ikke helt forstod. Og heller ikke fik et klart svar på.

 

Imidlertid har jeg efterfølgende haft en PB-korrespondance med hende om disse ting, og hun har bestemt vundet ved denne meningsudveksling.

Hun er faktisk ret velovervejet, og jeg har derfor ønsket hende held og lykke med konceptet, hvis hun mener, at det kan bære. Det skal jeg så ikke blande mig i.

 

Jeg mener ikke, at Lea og jeg (længere) har noget udestående, og jeg skal her offentligt beklage min lidt hårde fremfærd i dette spørgsmål.

 

Når jeg reagerede så stærkt på det sproglige, hænger det sammen med, at jeg forbinder "studine" med Universitetet eller andre højere læreanstalter, hvor man efter min mening skal have styr på modersmålet.

Jeg ved så ikke, om Lea går på Universitetet, eller om "studine" bare er et blikfang.

 

Jeg har flere gange tidligere erkendt, at jeg er sprognørd. Det står jeg stadigt ved, for jeg kan ikke i min sjæl undlade at bekæmpe dårligt sprog - hvis ingen reagerer, er der jo heller ingen, der bliver klar over sine fejl.

Du kan ikke tage patent på være såkaldte sprognørd, jeg kan mærke du føler dig hævet over alle andre og mene alle andre har et dårligere skriv og skal hakke på dem.... det er dårlig stil, hvis jeg er god til kampsport ville jeg ikke rende rundt og tæske alle vel ?

PS.

Du er ret bagud med nydansk og moderne forkortelser, det må du læse op på :P

Hej BX :)

Jeg har også prøvet at få en anmeldelse afsporet med dumme bemærkninger, det påvirkede nu ikke mig, men jeg synes det er dumt at folk gør det uanset hvad.

Du skriver et sted at man ikke skal have et smagsdommeri der skal dømme folks anmeldelser. Vi er helt enige.

Men jeg mener også at man ikke skal udnævne sig selv til sprognørd og så mene at man er berettiget til at være efter andre på negativ måde, hvis de formulerer sig dårligt eller bruger engelske ord eller andre ting man ikke bryder sig om. Så udøver man smagsdommeri selv mener jeg.

Du taler om i et indlæg at der ikke står noget i reglerne om hvordan man skal skrive anmeldelser. Det har du ret i. Der står heller ikke noget om hvilke ord man skal bruge herinde eller ikke må bruge udover at man ikke må begå personangreb mv. Så ligså lidt kritikerne af anmeldelser har reglerne at støtte sig til, ligeså lidt har du selv, når du leger smagsdommer/kritiker af folks indlæg.

Du skriver at hvis ingen griber ind, så bliver ingen klar over deres fejl. Det er jo ikke dansk stil at skrive et indlæg herinde. Men har du gode råd til folk om sproget, hvorfor så ikke sende den en meget meget venlig pm i stedet for at hænge dem ud på forummet i negative vendinger. Så vil du undgå ballade og at træde på folk offentligt og det tror jeg næppe er dit formål selvom nogle af modtagerne af dine korrektioner har modtaget det sådan.

Jeg vil håbe at du nu formår at give den plads til andre nu mht det sproglige i indlæg her på forummet, som du kræver andre skal give til det sproglige i anmeldelser, ellers så kan det klinge en anelse hult hvad du skriver. For det er meget irriterende at folk er efter andres anmeldelser og INDLÆG her på forummet pga. smagsdommeri :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej BX :)

Jeg har også prøvet at få en anmeldelse afsporet med dumme bemærkninger, det påvirkede nu ikke mig, men jeg synes det er dumt at folk gør det uanset hvad.

Du skriver et sted at man ikke skal have et smagsdommeri der skal dømme folks anmeldelser. Vi er helt enige.

Men jeg mener også at man ikke skal udnævne sig selv til sprognørd og så mene at man er berettiget til at være efter andre på negativ måde, hvis de formulerer sig dårligt eller bruger engelske ord eller andre ting man ikke bryder sig om. Så udøver man smagsdommeri selv mener jeg.

Du taler om i et indlæg at der ikke står noget i reglerne om hvordan man skal skrive anmeldelser. Det har du ret i. Der står heller ikke noget om hvilke ord man skal bruge herinde eller ikke må bruge udover at man ikke må begå personangreb mv. Så ligså lidt kritikerne af anmeldelser har reglerne at støtte sig til, ligeså lidt har du selv, når du leger smagsdommer/kritiker af folks indlæg.

Du skriver at hvis ingen griber ind, så bliver ingen klar over deres fejl. Det er jo ikke dansk stil at skrive et indlæg herinde. Men har du gode råd til folk om sproget, hvorfor så ikke sende den en meget meget venlig pm i stedet for at hænge dem ud på forummet i negative vendinger. Så vil du undgå ballade og at træde på folk offentligt og det tror jeg næppe er dit formål selvom nogle af modtagerne af dine korrektioner har modtaget det sådan.

Jeg vil håbe at du nu formår at give den plads til andre nu mht det sproglige i indlæg her på forummet, som du kræver andre skal give til det sproglige i anmeldelser, ellers så kan det klinge en anelse hult hvad du skriver. For det er meget irriterende at folk er efter andres anmeldelser og INDLÆG her på forummet pga. smagsdommeri :)

 

Nu lægger jeg lidt andet i begrebet "sprognørd", nemlig i betydningen positivt interesseret og bevidst sprogbruger.

Men, du har da ret i dine betragtninger og venligt revsende bemærkninger.

 

Jeg er godt klar over, at EG ikke er en sprogskole, men jeg bliver bare så ærgerlig, når jeg ser, hvad 40 års misrøgt af modersmålet i skolesystemet har forårsaget.

Og blandes det op med (ligeledes) dårligt engelsk (for at kompensere?), så falder kæden bare af for mig.

 

Det er så en af mine særheder. Andre har vel deres? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Nu lægger jeg lidt andet i begrebet "sprognørd", nemlig i betydningen positivt interesseret og bevidst sprogbruger.

Men, du har da ret i dine betragtninger og venligt revsende bemærkninger.

 

Jeg er godt klar over, at EG ikke er en sprogskole, men jeg bliver bare så ærgerlig, når jeg ser, hvad 40 års misrøgt af modersmålet i skolesystemet har forårsaget.

Og blandes det op med (ligeledes) dårligt engelsk (for at kompensere?), så falder kæden bare af for mig.

 

Det er så en af mine særheder. Andre har vel deres? :)

 

Vi har da alle vores særheder, men bare det ikke går ud over andre på en negativ måde så er det da også i orden. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

PS. Jeg har selv anmeldt denne kommentar som et personangreb.

 

 

Tilykke med din anmeldelse ;)

 

PS. Du er iøvrigt overhovedet ikke nævnt i den kommentar, du anmelder!.

Del dette indlæg


Link til indlæg

'et smukt sind' / SEM er ved at forlade skuden og så smadre i hendes tråd med spytteri på kryds og tværs uden omtanke

 

undskyld mit franske, men for fanden hvor burde i skamme jer

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Eksklusiv Escort Fyn

Jeg synes det er lidt trist, at sådan en kvinde som SEM føler sig nødsaget til at forlade EG i forlængelse af de mange uenigheder hun, ufrivilligt har været centrum for.

 

Men når jeg nu læser side op og side ned (bare i denne tråd alene), mener jeg, at det netop er hvorfor hun har forladt EG. Jeg kan ikke bebrejde SEM for det valg hun nu har taget og jeg forstår hende til fulde.

 

Jeg havde gjort nøjagtig det samme, hvis jeg havde været i hendes sko.

 

Jeg ønsker hende alt godt, og jeg håber at vi alle herinde EG kan lærer at "tale" lidt pænere til hinanden. Det er trods alt mere konstruktivt og bringer lidt mere glæde ind i hverdagen, end det der er set i den seneste tid.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tilykke med din anmeldelse ;)

 

PS. Du er iøvrigt overhovedet ikke nævnt i den kommentar, du anmelder!.

 

"selv" og "denne" henviser til min egen kommentar. ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit sind er for sensitivt til al denne virak omkring min - samt mine elskeres - oprigtighed, og det er ikke længere umagen og energien værd at blive ved...

 

At dele en intim oplevelse bør være en kilde til glæde og lys - ej til frustration og mørke, hvilket det er blevet for mit vedkommende.

 

Jeg tillader ganske enkelt ikke flere søvnløse nætter på denne konto, da det er under lavmålet for tolerance, rummelighed, medmenneskelighed samt næstekærlighed... som er vigtige værdier i min verden...

Jeg kunne godt mærke, at du var sårbar i denne forbindelse, så det kommer ikke bag på mig, at du trækker følehornene til dig. Jeg er egentlig mere overrasket over, at du holdt ud så længe som du gjorde. Når man åbner sit sind meget for omverdenen og blotter sig for dem man møder, med andet end kroppen, så går det galt nogen gange. Så må man prøve at samle sig selv op og koncentrere sig om de ting, man bliver glad over - og lægge de negative ting i mølposen, når det er muligt. Og EroGuide kan fint lægges i mølposen, hvis der er behov for det.

 

Personligt kan jeg sige, at eventuelle mindre pæne bemærkninger, der kom i kølvandet på mit skriv om vores møde - det preller helt og aldeles af på mig, det mister jeg ikke søvn over. Men det er måske ikke helt sundt at jeg har det sådan. Dit reaktionsmønster, at du bliver såret, enten på egne vegne eller vores, er nok mere naturligt. Det må du prøve at holde fast i, så du ikke bliver en mental tykhud som nogen af os andre. 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Equilibrium

vi lukker tråden, alle har vist fået givet deres besyv

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...