Hop til indhold
Lake

Åbenhed om priserne?

Recommended Posts

 

 
Uanset hvad du mener at vide pga. en sag, hvor du har været vidne, så  kan det ikke blive strafbart efter denne paragraf, at man oplyser om egne ydelser eller priser. Problemet opstår når man driver virksomhed og tjener på andres prostitution. Der kan en prisliste blive brugt som bevis i sagen.
 
 

 

 

Ja ... og ...?

Hele det indlæg, og så når du frem til at Trine har ret? For hjemmesiden er jo ikke den enkelte piges, vel?

EDIT: hvilket sporer mig til et løsningsforslag: hver pige opretter en sin egen side med priser og anden info. Hendes annonce på klinikkens side kan så linke til hendes egen sde. Vupti, så få kunderne info, og stedet går fri.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Allerførst en gengivelse af rufferiparagraffen:

"Straffelovens § 233

Den der,

  • driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.
Stk. 2

  • i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde,
  • fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år
Stk. 3
  • udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.
Straffelovens §233 a

Den der,

  • ved retsstridig fremkaldelse, bestyrkelse eller udnyttelse af en vildfarelse eller ved anden utilbørlig fremgangsmåde formår en anden til mod betaling eller løfte om betaling at have seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."

Uanset hvad du mener at vide pga. en sag, hvor du har været vidne, så kan det ikke blive strafbart efter denne paragraf, at man oplyser om egne ydelser eller priser. Problemet opstår når man driver virksomhed og tjener på andres prostitution. Der kan en prisliste blive brugt som bevis i sagen.

Du skriver selv at der er en "mutter" involveret, og så er der jo tale om rufferi, og det kan jeg personligt ikke gå ind for.

Så vil jeg klart anbefale dig IKKE at besøge nogen bordeller.

Der er en Mutter på hver og een af dem.

Gå efter Pd pigerne.... De har deres egne profiler og deres egne priser som er 100% styret af dem selv

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vil jeg klart anbefale dig IKKE at besøge nogen bordeller.

Der er en Mutter på hver og een af dem.

Gå efter Pd pigerne.... De har deres egne profiler og deres egne priser som er 100% styret af dem selv

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest TboneDK

Så vil jeg klart anbefale dig IKKE at besøge nogen bordeller.

Der er en Mutter på hver og een af dem.

Gå efter Pd pigerne.... De har deres egne profiler og deres egne priser som er 100% styret af dem selv

Trine

Hvad jeg kan forstå er der ikke mutter på Sexyclub og eventyrpigerne ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja ... og ...?

Hele det indlæg, og så når du frem til at Trine har ret? For hjemmesiden er jo ikke den enkelte piges, vel?

EDIT: hvilket sporer mig til et løsningsforslag: hver pige opretter en sin egen side med priser og anden info. Hendes annonce på klinikkens side kan så linke til hendes egen sde. Vupti, så få kunderne info, og stedet går fri.

 

Det er ikke afgørende, hvem der ejer eller driver hjemmesiden.  Det afgørende er, hvem der tager initiativet til det enkelte opslag.

 

Hvis det ikke var sådan, ville både Annoncelight og Eroguide befinde sig på gyngende grund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke afgørende, hvem der ejer eller driver hjemmesiden.  Det afgørende er, hvem der tager initiativet til det enkelte opslag.

 

Hvis det ikke var sådan, ville både Annoncelight og Eroguide befinde sig på gyngende grund.

 

Ja, naturligvis, en vigtig præcisering. Hvis vi taler om en annonceside. Et bordels hjemmeside tvivler jeg stærkt på vil blive accepteret som en annoncehjemmeside, selv hvis de får den til at ligne nok så meget. For som de nuværende fungerer er der jo en snæver sammenhæng mellem stedet og de annoncerende piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Viol, der er muligvis ikke stor forskel på de to steder som koncept, men der kan være rigtig stor forskel på hvad pigerne tilbyder. Jeg ville til enhver tid spørge den enkelte pige, eller hendes telefondame, hvis man ikke kan spørge pigen direkte.

Og så håber jeg ikke, at det er mig du kalder arrogant.... Men ja, vi får rigtig mange useriøse henvendelser ;)

 

I ville jo netop slippe for useriøse henvendelser ved at skriver priser. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være hemmeligt.

Personligt vælger jeg et andet sted, med mindre pigen virkelig er noget specielt.

 

Men det er jo stedet frit for at fravælge kunder som ønsker en pris på siden. Jeg forstår bare ikke hvad fordelen ved det er.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, naturligvis, en vigtig præcisering. Hvis vi taler om en annonceside. Et bordels hjemmeside tvivler jeg stærkt på vil blive accepteret som en annoncehjemmeside, selv hvis de får den til at ligne nok så meget. For som de nuværende fungerer er der jo en snæver sammenhæng mellem stedet og de annoncerende piger.

 

 

Vi skal ikke tærske langhalm på sagen. Jeg har ikke læst den omtalte rufferidom og kender derfor ikke den konkrete begrundelse.  Jeg ved ikke om nogle af debattørne har læst dommen eller et referat, men hører gerne om det, hvis det er tilfældet.

 

Men hvis man får en dom for rufferi, må det være fordi man har overtrådt rufferiparagraffen ved at tjene på andres prostitution i et omfang, som efter gældende domspraksis bør straffes.

 

I betragtning af at nogle af klinikkerne har prislister, kan det ikke være dette ene forhold, der i sig selv er afgørende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi skal ikke tærske langhalm på sagen. Jeg har ikke læst den omtalte rufferidom og kender derfor ikke den konkrete begrundelse. Jeg ved ikke om nogle af debattørne har læst dommen eller et referat, men hører gerne om det, hvis det er tilfældet.

Men hvis man får en dom for rufferi, må det være fordi man har overtrådt rufferiparagraffen ved at tjene på andres prostitution i et omfang, som efter gældende domspraksis bør straffes.

I betragtning af at nogle af klinikkerne har prislister, kan det ikke være dette ene forhold, der i sig selv er afgørende.

Når du svarer på en tråd der har ligget død i 2 mdr, så vælger du selv halmtærskningen.

Selvfølgelig er det ikke det eneste forhold. Men i en sag indgår typisk en række forhold som beviser, så der er god ræson i at begrænse antallet af mulige forhold.

Nej, jeg har heller ikke læst dommen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv sagde den 23 Sept 2014 - 12:23 PM:

Tja, hvis du vil spise kinesisk, er det vel smartest at læse menukortet fra kinarestauranten og ikke den indiske? ;) Tror iøvrigt ikke, at telefondamen på Romantica føler du er til ulejlighed, hvis du ringer og spørger til prisen ;)

 

jeg tror har fundet ud af hvad hovedretten skal bestå af, derfor henviser han jo også til en enkelt forretning

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min trådstart handlede ikke kun om manglende prisoplysning på klinikkens hjemmeside, men ligeså meget om manglende prisoplysning i annoncen. Som tråden udviklede sig, kom det til at handle om rufferidomme. Det var egentlig ikke hensigten, selvom om emnet er interessant.

 

Jeg undrer mig stadig over, hvorfor nogen annoncerer uden at indikere priserne. Man kan gisne om grunden, men jeg tror ikke, vi kommer det videre.

 

 

Når det gælder rufferiparagraffens anvendelse, vil jeg oprette en ny tråd, når jeg har undersøgt emnet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Jeg undrer mig stadig over, hvorfor nogen annoncerer uden at indikere priserne. Man kan gisne om grunden, men jeg tror ikke, vi kommer det videre.

 

 

 

 

Jeg synes, det er trist, at når der er nogen, der bringer et emne op som dette her - et emne, som givet interesserer mange, og som ofte bliver bragt op - og der så er folk herinde (bl. a. Trine Tease og undertegnede), der fortæller sandhden, at man så ikke bliver troet. :shock:

 

Jeg ved ikke, hvorfor det er sådan - måske er det fordi, denne sandhed ikke harmonerer helt med, hvordan spørgeren ønsker, at sandheden skulle være. Det er imidlertid kun et gæt - måske er årsagen en anden.

 

Men det gør det i hvert fald svært at bidrage med sit til et site som dette...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes, det er trist, at når der er nogen, der bringer et emne op som dette her - et emne, som givet interesserer mange, og som ofte bliver bragt op - og der så er folk herinde (bl. a. Trine Tease og undertegnede), der fortæller sandhden, at man så ikke bliver troet. :shock:

 

Jeg ved ikke, hvorfor det er sådan - måske er det fordi, denne sandhed ikke harmonerer helt med, hvordan spørgeren ønsker, at sandheden skulle være. Det er imidlertid kun et gæt - måske er årsagen en anden.

 

Men det gør det i hvert fald svært at bidrage med sit til et site som dette...

 

 

Du må meget undskylde, men det er altså også trist, at nogle, som f.eks. dig svarer på andet end, det der bliver spurgt om og derefter synes, at det er trist, at de ikke bliver troet.

 

 

Uanset hvem der er blevet dømt for rufferi og hvorfor, så kan det aldrig være strafbart for pigen at oplyse om sine egne priser i sin egen annonce.

 

Det var DET denne tråd handlede om fra starten.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Viol - i dit eget allerførste indlæg som trådstarter i denne debat nævner du selv problematikken om, at der ikke er priser på Romantica's hjemmeside.

 

Det kan godt være, at det ikke var din indgang til at starte tråden - men du nævner det alligevel selv i dit første indlæg!

 

Når så Trine og jeg kommer med vores input, kunne det jo være en hjælp til at guide dig hen i retning af, hvorfor der måske ikke er disse priser.

 

I øvrigt: lige meget hvorfor man nævner ting herinde - om det er som en tankeassociation eller svar på et delspørgsmål som her - er det da alt andet lige irriterende ikke at blive troet, når man fortæller sandheden. Det er jo dog et interesseområde, som man derfor ved en del om. Og for Trine (som jeg i øvrigt ikke kender personligt) er det hendes job.

 

Eller du mener måske, det er i orden ikke at blive troet (selv om man fortæller sandheden), så længe det, man skriver, ikke liiige er svar på det første af et spørgsmål i et givent indlæg?

 

Ha' en go, jul. :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Viol - i dit eget allerførste indlæg som trådstarter i denne debat nævner du selv problematikken om, at der ikke er priser på Romantica's hjemmeside.

 

Det kan godt være, at det ikke var din indgang til at starte tråden - men du nævner det alligevel selv i dit første indlæg!

 

Når så Trine og jeg kommer med vores input, kunne det jo være en hjælp til at guide dig hen i retning af, hvorfor der måske ikke er disse priser.

 

I øvrigt: lige meget hvorfor man nævner ting herinde - om det er som en tankeassociation eller svar på et delspørgsmål som her - er det da alt andet lige irriterende ikke at blive troet, når man fortæller sandheden. Det er jo dog et interesseområde, som man derfor ved en del om. Og for Trine (som jeg i øvrigt ikke kender personligt) er det hendes job.

 

Eller du mener måske, det er i orden ikke at blive troet (selv om man fortæller sandheden), så længe det, man skriver, ikke liiige er svar på det første af et spørgsmål i et givent indlæg?

 

Ha' en go, jul. :-P

 

Det er rigtigt, at Trines svar giver et fingerpeg i retning af, hvorfor der er ikke er priser på Romanticas hjemmeside, så den oplysning skal Trine have tak for.

 

Derimod kan jeg ikke gå med til, at jeg skulle have givet udtryk for mistillid til oplysninger, der er kommet fra Trine eller dig. Så ærlig talt, jeg forstår ikke, hvor du vil hen.

 

 

God Jul

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...