Hop til indhold
Nille

Hvorfor er mænd tiltrukket af smukke og lækre kvinder ?

Recommended Posts

Gæst

Hvorfor kan mænd lide smukke og lækre kvinder ?

 

Er der nogen som har et godt bud ?

 

Ligger det i vores gener at søge efter noget smukt

eller bliver vi påvirket af film, reklamer og medierne ?

 

Fordi I gerne vil have pæne børn, sgu da. :D Reptilhjernen, du ved.

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi I gerne vil have pæne børn, sgu da. :D Reptilhjernen, du ved.

 

Der er nu ikke meget hjerne i den, og det ligger som en naturlig del i vores gener, som bliver vækket omkring 13 års alders og først slukker når vi ligger i graven......

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor kan mænd lide smukke og lækre kvinder ?

Er der nogen som har et godt bud ?

Ligger det i vores gener at søge efter noget smukt

eller bliver vi påvirket af film, reklamer og medierne ?

Den er nem.

Vi er genetisk programeret til at forplante os med de mest egnede. Fysisk tiltrækning signalerer gode forplantnings evner.

Det er rent dyrisk instinkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Nille.

 

Interessant, stort emne, du her bringer op. Ingen tvivl om, at hvis vi ser tilbage på evolutionens start, handler det jo om, at viderebringe sine gener. Og her var det jo den mest attraktive kvinde/mand der var bedst. Du ved survival of the fittest. Arternes videre bringelse.

 

Jeg tror, da det man ser som noget smukt, er attraktivt og man vil gerne have den skønhed. Om andre så ser det samme er nok en anden debat. Men man forelsker sig vel i første omgang i skønheden som, man ser. Kan ikke huske om det er 20 eller 30 sek det tager, før man har besluttet sig. Og truffet sit valg.

 

Mht. det andet spørgsmål. Ja er ej heller i tvivl om man bliver påvirket af reklamer, film og medierne, den selvopfattelse af hvordan modeller skal, se ud, sex er kommet meget mere ind i musik videoer blandt andet. 

 

Reklamerne,film og Medierne kan påvirke os til at udføre forskellige handlinger. Et godt eksempel er. Sodanvanden Squash, hvor der har været  lavet en række tv-reklamer, som ingen glemmer, man kan godt sige at den er blevet 'udødeliggjort. Og man kunne se på salgstallet at de steg. Der er sikkert mange flere eksempler.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Nille.

 

Interessant, stort emne, du her bringer op. Ingen tvivl om, at hvis vi ser tilbage på evolutionens start, handler det jo om, at viderebringe sine gener. Og her var det jo den mest attraktive kvinde/mand der var bedst. Du ved survival of the fittest. Arternes videre bringelse.

 

Jeg tror, da det man ser som noget smukt, er attraktivt og man vil gerne have den skønhed. Om andre så ser det samme er nok en anden debat. Men man forelsker sig vel i første omgang i skønheden som, man ser. Kan ikke huske om det er 20 eller 30 sek det tager, før man har besluttet sig. Og truffet sit valg.

 

Mht. det andet spørgsmål. Ja er ej heller i tvivl om man bliver påvirket af reklamer, film og medierne, den selvopfattelse af hvordan modeller skal, se ud, sex er kommet meget mere ind i musik videoer blandt andet. 

 

Reklamerne,film og Medierne kan påvirke os til at udføre forskellige handlinger. Et godt eksempel er. Sodanvanden Squash, hvor der har været  lavet en række tv-reklamer, som ingen glemmer, man kan godt sige at den er blevet 'udødeliggjort. Og man kunne se på salgstallet at de steg. Der er sikkert mange flere eksempler.

 

KK

Tidligere troede man at det var de bedrøvede, undskyld bredrøvevede, der var de bedste til børnefødsler.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er smukke kvinder de mest egnede til at føde, opdrage børn og værne om familien ? Det er ikke sikkert :P

Vi er programmeret til at tro de er det.

Lækker pige = meget frugtbar

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvorfor kan mænd lide smukke og lækre kvinder ?

Er der nogen som har et godt bud ?

Ligger det i vores gener at søge efter noget smukt

eller bliver vi påvirket af film, reklamer og medierne ?

Tv udsendelser og artikler har gennem tiden behandlet spørgsmålet mange gange.

Her er et bud og der findes mange andre gode bud fra forskere og andre sikkert kloge mennesker ved at lave en Googlesøgning

http://www.jakobsens.dk/Skoenhed.html

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt enig med de overstående udsagn.

 

Men jeg kommer i tanke om, at jeg før har kigget på et sæt bryster, og tænkt hvad fanden er egentlig det smukke ved sådan et sæt daskende fedtlapper.

 

Så kommer jeg hurtigt til fornuft igen, sådan er det bare bryster er smukke. (Selvom de ikke er.)

 

Måske jeg er den eneste der har haft tanken?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvem pokkers har programmeret denne kode sekvens ? Det må være en "bug" fra vorherre :P

Hvad med alle de grimme mænd og piger ???

Nu er der jo stor forskel på hvad vi finder tiltrækkende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ingen børn og får aldrig nogen, om så der måtte findes en kvinde der ville føde mine børn.

 

Personligt har jeg formentlig den brist at jeg ikke kan blive forelsket, for jeg har aldrig været forelsket.

 

Efter som at jeg åbenbart mangler evnen til at se udover om en kvinde subjektivt betragtet i mine øjne er smuk, eller mindre smuk, og finde alle de kvaliteter mange skønne kvinder besidder, der i et eller andet omfang burde kunne kompensere for min ekstremt overfladiske fokus på udseende, ja så kan jeg gang på gang konstatere at valget igen falder på hende den unge smukke glædespige, når nu jeg jo er nødt til at betale for sex.

 

Og ikke hende glædespigen på 35 + - 40 + som jeg nok gør mig selv en bjørnetjeneste ved kun alt for ofte at have fravalgt - bare fordi der var alle de unge piger, som rent faktisk ville dyrke sex med mig for penge.

 

Men skulle der findes en slank pæn 40 +/- kvinde til en date med Rejsenetværk, byder jeg skam på en brunch.

 

Men gør der det vil hun nok efterfølgende finde mig lige så håbløs, som alle kvinder hidtil formentlig har fundet mig :???:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med alle de grimme mænd og piger ???

Dertil blev alkoholen opfundet ! :-)

Redigeret af Butch1

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hvad med alle de grimme mænd og piger ???

 

Lidt offtopic det her måske..

 

Men er det kun mig der har lagt mærke til at man ind imellem ser en smuk pige med en grim mand (og tænker hvordan fanden er det lykkedes ham at score hende), men man ser aldrig en lækker mand (no homo :) ) med en grim pige..

 

Det er som om piger ind imellem scorer 'ned ad' udseende-mæssigt mens det aldrig rigtigt sker den anden vej rundt..

 

Hvorfor er det? Og giver det ikke en ubalance i antallet af smukke/ grimme mennesker??

 

Ved ikke helt om jeg har gjort min pointe helt forståelig..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt offtopic det her måske..

 

Men er det kun mig der har lagt mærke til at man ind imellem ser en smuk pige med en grim mand (og tænker hvordan fanden er det lykkedes ham at score hende), men man ser aldrig en lækker mand (no homo :) ) med en grim pige..

 

Det er som om piger ind imellem scorer 'ned ad' udseende-mæssigt mens det aldrig rigtigt sker den anden vej rundt..

 

Hvorfor er det? Og giver det ikke en ubalance i antallet af smukke/ grimme mennesker??

 

Ved ikke helt om jeg har gjort min pointe helt forståelig..

han har pengene

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Men er det kun mig der har lagt mærke til at man ind imellem ser en smuk pige med en grim mand (og tænker hvordan fanden er det lykkedes ham at score hende), men man ser aldrig en lækker mand (no homo :) ) med en grim pige..

 

Jeg har både veninder og kollegaer som har scoret sig en mand som er meget smukkere og "fit" end dem selv,

Så der er grimme piger som scorer flotte mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Men skulle der findes en slank pæn 40 +/- kvinde til en date med Rejsenetværk, byder jeg skam på en brunch.

 

Men gør der det vil hun nok efterfølgende finde mig lige så håbløs, som alle kvinder hidtil formentlig har fundet mig :???:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Rejse du skal da ikke lægge ud med score en kvinde med en fallit-erklæring.

Du skal tro på dig selv og åbne op for kærligheden :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt offtopic det her måske..

 

Men er det kun mig der har lagt mærke til at man ind imellem ser en smuk pige med en grim mand (og tænker hvordan fanden er det lykkedes ham at score hende), men man ser aldrig en lækker mand (no homo :) ) med en grim pige..

 

Det er som om piger ind imellem scorer 'ned ad' udseende-mæssigt mens det aldrig rigtigt sker den anden vej rundt..

 

Hvorfor er det? Og giver det ikke en ubalance i antallet af smukke/ grimme mennesker??

 

Ved ikke helt om jeg har gjort min pointe helt forståelig..

En måde at fremhæve deres egen skønhed  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tv udsendelser og artikler har gennem tiden behandlet spørgsmålet mange gange.

Her er et bud og der findes mange andre gode bud fra forskere og andre sikkert kloge mennesker ved at lave en Googlesøgning

http://www.jakobsens.dk/Skoenhed.html

 

Rystende uddrag fra dit link:

 

"

På fødeafdelingen tager sygeplejerskerne sig mere af de kønne babyer end af dem, der ikke er så kønne. I børnehaven og skolen favoriserer pædagoger og lærere de smukke børn og skyder skylden for dårlig opførsel på deres mindre smukke kammerater. De kønne får højere karakterer. Når de går ud af skolen, får de lettere et job, og de får endda mere i løn end de kolleger, der ikke er velsignet med et lige så godt udseende. "

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se på dyrenes verden - der er det ofte det ydre, der tiltrækker, og det er ofte hannerne, der er de flotte, og som tiltrækker sig hunnerne: påfugle, guppyer, you name it.

 

I vores del af skoven er det så blevet kvinden, der går og pynter sig.

 

Skønhedsidealet har ændret sig gennem tiderne - den svulmende Rubens-model fa 1600-tallet anses ikke for at være et skønhedsideal i dag, men var det en gang.

 

Skønhedsidealerne ændrer sig - men på grund af vores gener tiltrækkes vi af det, der til hver en tid nu anses for at være smukt.

 

Og nej - det er ikke sikkert, at det er den smukke, der er bedst til at føde børn. Derfor var idealet for en kvinde, der skulle føde, også anderledes i ældre, barskere tider. Det har bare ændret sig nu - og skønheden bruges til at tiltrække med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...