Hop til indhold
Rejsenetværk

Prøver igen - skaldyrsaftener på Søstjernen

Recommended Posts

Miza, det sommerhus ser fint ud :)

Så smækker du bare en annonce op om at du træffes i Nordsjælland i efterårsferien.. om ikke andet, er der nok en håndfuld potentielle kunder på Søstjernen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

fedt initiativ

 

fedt sommerhus til GP gangbang

 

jeg kommer ikke, men håber det bliver til noget hygsomt

( kunne KUN overtales hvis der kom en fræk indbydelse med overnatning fra en sød GP'er )  :D :D

 

HelloLady.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde nu hele tiden forestillet mig at den eksakte dato, det er endt med at blive, skulle kun de have pm, der ville med, men skidt nu er den ude.

 

Jeg får besøg den 29/9 af en som jeg følges med til Rågeleje, hvor vi beslutter os for om vi vil overnatte eller om vi tager direkte hjem.

 

For eget vedkommende havde jeg nu ikke tænkt mig at dele logi med nogle for at fortsætte festen, men for at sove før jeg/vi drager hjem dagen efter.

 

Mit helt overordnede formål med den aften er at nyde skaldyrsbuffeten, og at nyde den sammen med jer der også kommer.

 

Men hvis nogle vil holde after fest, så fint med mig, men så lejer jeg nok eget værelse et sted jeg allerede har kig på som en mulighed.

 

Der består selvfølgelig også den mulighed 2 - 4 personer at dele en taxi så langt som nødvendigt for at kunne tage toget resten af vejen.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære EG brugere

 

Vi endte med at 7 brugere her fra Eroguide.dk deltog i skaldyrsaften lørdag den 18 10 14 på:

 

Restaurant Søstjernen

http://www.soestjernen.dk/

Rågelejevej 155

3210 Vejby

 

På Google maps

https://www.google.dk/maps/place/R%C3%A5gelejevej+155,+3210+Vejby/@56.097734,12.158872,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x465217281a1de3a1:0x5fc6c08149b8fb9c

 

Vi var et par "storby nem forvænte", der havde set os udfordret af den noget ydre beliggenhed på landet af Restaurant Søstjernen, men en stillede op som chauffør.

 

Vi blev afhentet ved Ørestadens Metro station, og flød komfortabelt siddende i de bløde lædersæder på vej til Rågeleje, forventningsfuldt sludrende om aftenens oplevelse.

 

Kl 18 45 blev vi hjerteligt modtaget i receptionen, Overtjeneren hun tog imod alles overtøj og hang den på plads i garderoben, hvorefter vi blev anvist vores bord.

 

Restauranten udgøres af et større, charmerende og rigtigt hyggeligt lokale, bordene var smukt dækket op, og vi sad godt i stolene.

 

Toiletterne var klinisk rene, skinnende og indbydende hele aftenen.

 

Kl 19 sad vi til bords, buffeten bugnede med alskens lækkerier, alt godt fra havet, og overtjeneren tog imod vores bestillinger på drikkevarer der næsten begrænsede sig til postevand og Ramløse, nogle skulle køre hjem efterfølgende.

 

Jeg kan dårligt huske ret for ret hvad vi spiste aftenen igennem, så jeg indsætter lige fra Søstjernens hjemmeside:

 

Kæmpe fiske- og skaldyrsbuffet

Stor og overdådig fiske og skaldyrsbuffet, sydlandsk inspireret, men med brug af frisk lokal og nordisk fangst.

Denne aften kan de forvente alt det bedste havet kan byde, tilberedt klassisk, såsom: Kogte krabber og jomfruhummer, pil selv rejer, moules mariniere, hummerbisque, hele dampede laks, pighvar og hvad vi ellers fanger.

Du får også en på opleveren med de asiatisk inspirerede retter såsom: Orientalsk skaldyrsragout, frisk fisk dampet i bananpalmeblade, delikat sushi og meget meget mere… Vores dygtige og innovative kokke, er med dig hele aftenen, hvor de bl.a. laver spansk paella, pernodflamberet rødfisk, grillede hummere og flamberede tigerrejer. Når både øjne og mave er mætte på smag og oplevelser, serverer vi et stort spændende ostebord med ca. 30 forskellige oste, både danske og sydlandske

Pris
695,- Pr. kuvert

 

Vi lagde ud med suppe, 2 forskellige slags, Hummer og vistnok Vesterhavs Pighvar suppe, jeg smagte dem begge med godt brød til, som vi fik mere af i kurve som vi bad derom undervejs.

 

Begge supper var meget velsmagende, og jeg fulgte op med alskens godt som suffle i skåle, blinis med rogn, fade med rogn, laks og dampet fisk.

 

Desværre er jeg så fummelfingret at jeg ikke havde mod på meget af det der skal knækkes i skallen, vrides og trækkes ud af skjoldet, at det for eget vedkommende kun blev til et behjertet forsøg med en enkelt jomfruhummer, under kyndig vejledning af en deltager, der er ekspert i at spise skaldyr, jeg endte efter meget møje og besvær med et meget lille stykke jomfruhummer kød, der til gengæld smagte rigtig godt.

 

Muslinger og østers i diverse tilberedninger var ikke lige min kop te, men udvalget var så stort, at det alt sammen ikke kunne være på buffeten på en gang, men blev skiftet ud undervejs, som alle gæsterne havde haft rig lejlighed til at smage på det alt sammen.

 

Hele aftenen stod der skiftende, vidende og engagerede kokke bag buffeten, klar til at vejlede og hjælpe noget på ens tallerken.

 

Så hvis bare man godt kan lide fisk, men ellers dårlig ved hvad der serveres, kan man roligt sætte sig til bords på Søstjernen, det du ikke selv ved, det ved kok eller tjener, og det der serveres smager godt   :)

 

For ikke at risikere at komme til at drikke et glas for meget, ventede jeg 1, 5 time til kl 20 30 før jeg bestilte vin sammen med en der ikke skulle køre bil.

 

Vi delte en halv flaske husets hvidvin til 155 kr, og en halv flaske Amarone rødvin til 290kr, jeg fik en cocgnac til kaffen til 79 kr, og det var det, hverken for lidt eller for meget til alt den gode mad en hel aften.

 

Min egen regning endte på 1027 kr, hver 1 krone værd.

 

Det var et ungt team af kokke og tjenere hele aftenen, kompetente, venlige og servicemindede, uden den lidt stive professionelle distance man kan opleve, ikke nødvendigvis på den dårlige måde på en god restaurant i København.

 

Men jeg følte at vi var kommet på landet i mere end en forstand, og jeg gentager personligt meget gerne et besøg på Restaurant Søstjernen i Rågeleje.

 

Kun trækker det altid en lille lille smule ned hos mig, når de alkoholfrie drikkevarer ikke er på kortet også, og man aktivt skal spørge efter dem, men da vi spurgte kunne vi fluks bestille Ramløse, og hele aftenen kom der iskold postevand på flaske ind på bordet,  vistnok for 10 kr pr flaske?

 

Hele aftenen spillede en hyggepianist dæmpet behagelige musik, og der var nærmest udsolgt denne aften, så prøv selv en af de resterende datoer, de serverer skaldyrsbuffet.

 

Jeg spurgte til deres vildtmenu, men den kommer først igen efter nytår.

 

Selvom vi ikke uhæmmet talte om EG og den hobby der forbinder os, der taltes der rundt bordet herom momentvis, og jeg sidder med rette elle urette tilbage med en følelse af at vi ikke var helt uventede af personalet, men vi følte os afgjort meget velkomne hele aftenen, det uanset om nogen fragmentvis eller ikke bemærkede hvad vi talte om.

 

Kl over 23 forlod vi restauranten, Jeg blev kørt lige til døren, før den videre færd hjem med de andre

 

Hvis jeg har fri, når der næste gang serveres vildt på Restaurant Søstjernen i Rågeleje, vil jeg nok prøve på at lokke nogle med her fra Eroguide ;)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for sidst Rejse og til alle jer andre EG-venner, I ved hvem I er :D

 

Jeg havde en super hyggelig aften, der var lækker og anderledes mad (seafood) med mange lækkerier at vælge i mellem, jeg gætter på over 50 retter,

jeg lagde ud med en ambition om at alt skulle smages i små portioner,

dog nåede jeg en grænse hvor smagssanserne blev forvirret af alle disse lækre smagsoplevelse.

Maven blev fyldt på et tidspunkt, jeg holdte pauser og drank vand ind i mellem for at neutralisere smagsløgene :D

 

Lidt specielt serverede Søstjernen oksesteg (den smagte udmærket :D) til desserten sammen med ostebordet, desuden bød de på diverse frugter og små lækkerier til kaffen. 

 

Alt i alt en god madoplevelse som var hele turen og pengene værd.

Ikke at forglemme det gode og hyggelige selskab jeg befandt mig i,

en sød pige foran mig og en sød pige på min venstre side :D

 

Jeg er frisk på en "vild med vildt" aften hos Søstjernen :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja glemte lige at fremhæve ostebordet til sidst, gode vellagrede oste, iblandt milde og stærke blåskimmel oste, en spansk nærmest sort ost smagte himmelsk, stærk på en god måde, og passede lige til det sidste glas Amarone.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det var rigtig hyggeligt - og lækkert.

Der blev i øvrigt svunget nogen højrøstede meninger om købesex hen over bordet, så nogen af de "lokale" kiggede undersøgende på os.

Men det kan jo ikke være skaldyr det hele!

 

Venlig hilsen Louie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det var rigtig hyggeligt - og lækkert.

Der blev i øvrigt svunget nogen højrøstede meninger om købesex hen over bordet, så nogen af de "lokale" kiggede undersøgende på os.

Men det kan jo ikke være skaldyr det hele!

 

Venlig hilsen Louie

 

Mon de fik noget galt i halsen (fiskeben)? Måske læser de med i denne tråd :lol:

Vi fik en god og højlydt diskussion omkring GFE :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

Tak for godt selskab de herre.

Det var bestemt en hyggelig aften. Med masser af grin og god mad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er glad for at vi fik en så succesfuld aften på Restaurant Søstjernen :)

 

Men jeg sidder lidt tilbage med en fornemmelse af, at selv om der i de tråde vi opretter om brunch i chattens brunch klub, eller som nu denne skaldyrsaften, der lægges op til at vi er os bevidste at det kan blive bemærket af øvrige gæster, når det er tydeligt hvad vi ind imellem taler om ved bordet, der kan det alligevel blive mere tydeligt for de nærmest siddende øvrige gæster, end enkelte af os i selskabet måske finder betryggende?

 

Til brunch har vi hidtil været dem der er mere ligeglade, og der har aldrig været forlods skrevet hvor vi mødes hvornår, det stod at læse forinden i denne tråd før vi drog til Rågeleje.

 

Spørgsmålet er som jeg ser det, om vi bør begynde at fokusere både på  de mere åbne arrangementer som brunch, og måske arrangere vores egne lukkede selskaber ved siden af, som nogle interesserede muligvis vil føler sig mere trygge ved at deltage i?

 

Jeg er selv relativt afslappet omkring denne hobby, og der står ikke meget på spil for mig, så jeg står gerne for at lægge navn til at bestille på vegne af et troværdigt selskab, på troværdige vilkår - jeg vil bare ikke risikere at brænde en restaurant af, der venter os.

 

Mig bekendt, men jeg er ikke sikker, der afholdt de på Venuslogen vistnok kun lukkede arrangerede selskaber, og gik vistnok ikke så langt i den mere uformelle networking, som for eksempel Bonobo og jeg har stået i spidsen for under Hyggesnak?

 

Jeg er personligt åben overfor at arbejde videre ud fra begge, de 2 mulige spor fremadrettet.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har sommetider overvejet at tilmelde mig et arrangement, men netop Louie de Palmas indlæg gør at det aldrig kommer til at ske. Jeg ønsker ikke den opmærksomhed, men lever mit sexarbejderliv efter devisen 'Den der lever stille, lever godt' ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Spørgsmålet er som jeg ser det, om vi bør begynde at fokusere både på  de mere åbne arrangementer som brunch, og måske arrangere vores egne lukkede selskaber ved siden af, som nogle interesserede muligvis vil føler sig mere trygge ved at deltage i?

 

 

 

Jeg kan forstå, at du har gjort dig nogle tanker omkring åbne/lukkede arrangementer. Jeg kan ligeledes forstå, at du har tænkt lidt over at samtalerne ved disse arrangementer nemt kan tiltrække en uønsket opmærksomhed.

 

Det er nok ingen hemmelighed, at mange brugere på EG gør en dyd ud af diskretion, og derfor ikke føler sig trygge ved helt åbne arrangementer. Diskretionen gælder nok både overfor EG generelt og de mennesker man møder på de offentlige steder hvor arrangementet afholdes.

 

Det betyder således også, at selvom man er interesseret i at mødes med ligesindede fra EG, både mænd og kvinder, så ønsker man ikke at mødes med gud og hver mand, netop fordi man til den slags arrangementer naturligt vil komme til at vise nogle af sine helt private sider. 

 

Jamen, hvad betyder det så i praksis, når man skal kunne føle sig tryg ved at vise mere af sig selv ? Det betyder helt konkret at den største udfordring er, at sammensætte en homogen gruppe, hvor alle i gruppen føler 100% tillid til hinanden, samt at disse mennesker kan holde tæt omkring hvad de måtte erfare om de andres privatliv m.v.

 

I teorien lyder det nemt, i praksis kræver det en helvedes masse koordinering og kortlægning af hvem føler sig tryg ved hvem osv osv.  Det er ligeledes meget vigtigt at man har gjort sig tanker om, hvad arrangementet handler om. Det med at signalere at man bare skal mødes, er ikke nok. Man er nødt til at forholde sig til, om det skal være et sexparty, et socialt arrangement hvor omdrejningspunktet er hygge, eller andet. Kort sagt Deltagerne skal have tryghed og garanti for, at de kan regne med at man holder sig strengt til det lovede koncept og ikke uvæsentligt at folk kan være fortrolige og holdt kæft.

 

Ja............ har man haft sin gang på chatten de sidste måneder, så burde det være indlysende, at det er nærmest umuligt at slippe med to ting:

 

1) Diskretion

2) Skuffelse og surhed fra de ikke inviterede.

 

Personligt synes jeg det er trist, at små grupper på kryds og tværs ikke kan mødes uden, at der så at sige går sport i at sætte andre mennesker i forlegenhed og skabe utryghed omkring den slags arrangementer. Jeg synes det er helt fair og ganske naturligt, at man kan føle sig tiltrukket af udvalgte lukkede arrangementer hvor man kommer ganske tæt på hinanden. Reaktionen burde måske snarere være inspiration til selv at lave noget tilsvarende, snarere end at lave en del ballade. Et eller andet sted skyder man måske nok de andres gode initiativer i sænk, men man skyder således sig selv gevaldigt i foden.

 

Håber du kan bruge mit input, og......jeg håber virkelig at Du og andre kan lave nogle fantastiske arrangementer, både åbne og lukkede.

 

Blue

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak Blue for dine værdifulde betragtninger.

Faktisk synes jeg at netop brunch arrangementerne, der har været lagt åbent ud i forum, som en mulighed for at mødes på den præmis at vi går på cafe, hvor alle mulige andre mennesker også kommer, har været meget succesfulde.

Hvor det stod klart hele vejen, at vi kunne bliver overhørt, men der er jo netop så også mødt profiler op, der både føler at de kunne deltage med sindsro, og gerne ville deltage.

Der har formentlig også været en del der har haft lyst til at deltage, men som  ikke kan deltage i et så åbent træf, og som derfor naturligvis har fravalgt egen deltagelse.

Efterfølgende har man så kunnet læse hvilke nicks der deltog i arrangementet, i den udstrækning det har ført til efteromtale.

Forskellen på Søstjernen og brunch var så at tråden udviklede sig til at indeholde nogle informationer om tid og sted, som vi før alle de brunch vi har afholdt, ellers har holdt os til at give endeligt pm eller i privat chat i chatten.

Samt at det i det store og hele, men ikke fuldt ud stod klart forinden, hvilke nicks der endeligt deltog.

Det har man så til gengæld haft mulighed for at følge hele vejen i tråden, og heldigvis har flere også  efterfølgende kommenteret positivt på egen deltagelse i arrangementet uanset.

Skulle en imidlertid sidde med en følelse af at vi udsætter os mere på en restaurant, til et arrangement som det vi deltog i på Søstjernen, end på en summende Københavnsk cafe en tilfældig søndag, så er jeg den der meget gerne  står for at noget tilsvarende kan arrangeres lukket, og uden forudgående indgående dialog i forum om samme - hvis der viser sig interesse herfor?

Men når det er sagt, så var vi vitterligt flere der ikke tog os ret meget af hvor vi befandt os, muntert og gerne tog de kendte forskelle og uenigheder op over fyldte tallerkner med velsmagende spise.

Det gør jeg såmænd også gerne igen, og meget gerne i selskab med Sisse, som jeg er uenig med i mangt og meget, men jeg fik sgu en farvel krammer, den varmede :) 

Nu deltog Montezi ikke, men han, jeg og enkelte andre udgør nok den ene yderlighed af de mere ligeglade, også fordi vi kan være ret ligeglade.

Kan vi under helt andre, lukkede og mere diskrete omstændigheder møde nogle der tilhører den anden yderlighed, ofte nok fordi de modsat nogle af vi andre er nødt til det, ja så går jeg gerne i den modsatte grøft bag lukkede døre ved lejlighed.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

Hæ hæ rejse. Ja vi bliver nok ikke enige om meget. Men på trods af snart to års diskussion så har det altid været i en god tone og med respekt. - noget der desværre ikke praktiseres så meget her inde..

Og selvfølgelig fik du en krammer. Du gav jo ikke mindre end hele to komplimenter til mig... helt uden bagtanker. Og dem ved jeg at du ikke stryer om dig ved mindre du mener det.

Tak fordi du gider bruge tiden på de små sammenkomster.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...