Hop til indhold
Rejsenetværk

Prøver igen - skaldyrsaftener på Søstjernen

Recommended Posts

Jeg vil ikke bestille bord samlet for alle, der skriver i denne tråd at de gerne vil deltage.

 

Tør ikke risikere at ikke alle møder op, og at jeg derfor afskærer restauranten fra at kunne sælge borde som vi ikke møder op til.

 

Min tanke er at dem der deltager, selv bestiller bord og så kan vi forsøge på at samles så nogenlunde i restauranten.

 

Ved godt det langt fra er optimalt, men jeg kan ikke se andre forsvarlige måder at gøre det på når vi ikke kender hinanden IRL.

 

Jeg skal også gerne vide om jeg kan opnå deletaxi, så jeg ikke strander i Rågeleje uden at kunne komme til Hillerød, andet end for egen regning.

 

Hvis jeg selv kan deltage giver jeg gerne et navn pm, som I kan spørge efter når I ankommer restauranten.

 

Alt dette kan så undgås, hvis vi bliver en snæver kreds af deltagere, som jeg allerede omgås privat herfra.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Alt dette kan så undgås, hvis vi bliver en snæver kreds af deltagere, som jeg allerede omgås privat herfra.

 

 

 

Hvorfor har du så ikke bare inviteret dem? Det virker da fuldstændig tåbeligt at lave sådan et arrangement og så være spredt rundt i hele restauranten. Er det måden at gøre det på, så melder jeg altså pas.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi Bly at jeg vil blive overrasket, hvis der kommer nogle fra andre landsdele end Sjælland.

 

Jeg håber lidt på at nogle vil ses inden, nogle jeg kender allerede, eller nogle der kan mødes i København.

 

Kan vi det, er det straks en anden sag med at bestille bord samlet til alle.

 

Det er den samme måde vi har samlet folk til Tysklandsture, først oprettet en tråd og så har jeg inviteret hjem til mig hvor vi har reserveret og betalt fly og hotel.

 

Egentlig er det lidt samme udfordring første gang til Rågeleje, men hvis vi bliver til en spiseklub, som når vi rejser, kan dem der ses og kender hinanden seriøst forudbestille bord på sigt.

 

Jeg kunne godt forestille mig at mødes for at lægge pengene i en pulje, som jeg kan indbetale til restauranten over netbank.

 

Men alle er velkomne, men det får jo blive som det nu en gang kan lade sig gøre, og kan det ikke lade sig gøre får vi jo bare konstatere det.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi Bly at jeg vil blive overrasket, hvis der kommer nogle fra andre landsdele end Sjælland.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dit udsagn her..

Hvis jeg har skrevet noget som gør, at du anser mig for at være useriøs, ved jeg ikke hvad det er?

Det ville være rart, hvis du var lidt mindre mistroisk overfor mig :)

Men for at blive ved sagen, tror jeg sagtens det kan gå at vi bestiller hver for sig, og stadig få restauranten til at sørge for vi sidder sammen allesammen.

Redigeret af KingFister

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordi Nille der stilles nogle spørgsmål til hvordan det i praksis skal kunne lade sig arrangere, som jeg i første omgang ikke har taget stilling til.

 

I første omgang er det helt uforpligtende at sige hvilken af de 2 datoer man kan, og at man godt vil deltage.

 

Dertil har vi endnu ikke forpligtet os overfor restauranten, men det har vi i det øjeblik vi har reserveret et bord til x antal gæster.

 

Jeg har læst artikler om hvor stort et problem det er for velbesøgte restauranter, at gæster ikke møder op til de borde de har reserveret.

 

Som jeg ser det skal ikke vi være ansvarlig for samme.

 

I min optik kommer det derfor helt an på hvem vi bliver der gerne vil deltage, om vi borger for hinandens troværdighed ud fra det kendskab vi har til hinanden allerede, eller ikke.

 

Men ja der er 2 måneder til, og derfor skal dem der har lyst også være velkommen inden hos mig til et formøde, dem jeg har mødt allerede og dem jeg ikke har mødt endnu.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Kingfister

 

Men det er jo de 500 kr, måske 2 x til og fra Hillerød, jeg helst ikke vil betale selv, men gerne vil dele med 2 eller 3 flere der kunne have samme behov.

 

Nogle der bor på Sjælland og ikke behøver at overnatte hvis de kan undgå det.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Jeg kender skam godt Søstjernen fra den tid, hvor jeg havde sommerhus ved Heatherhill, og her spiser man unægteligt godt, omend jeg kun behersket er til de glæder, der ligger UNDER havoverfladen. Jeg foretrækker dem OVER.

 

Jeg sidder imidlertid her med en vis undren og læser med. Det er måske ikke OK at skrive vedrørende et arrangement, som man er afskåret fra at deltage i, men alligevel:

 

Det er jo et strålende koncept, og med mit kendskab til stedet, skal det kulinariske nok brage igennem loftet. Derfor undrer det mig, at en livsnyder på denne måde tinger om 500 taxa-kr. fra eller til.

 

Jeg har da i sammenlignelige tilfælde prøvet at sidde i strandkanten og nyde solopgangen, mens jeg ventede på første morgenbus.

Hvis jeg altså ikke havde ofret de 500.

 

Det kan ikke nytte noget at slå et stort brød op, men ikke at ville betale for gæren.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som du jo før så rigtigt har skrevet Borende X, så tror du med dit kendskab til min tankegang ikke at jeg betaler for noget som helst overflødigt :)

 

Så min tankegang in mente, så udgør turen blot samme tur for 3 - 4 i en vogn, som den gør for kun 1 person, og hvorfor ikke deles om de 500 kr, måske 2 gange hvis vi er flere der skal samme vej?

 

Og så vil jeg jo gerne at vi bliver flere, og at jeg ikke skal nyde havets fristelser uden gode menneskers selskab her fra Eroguide.dk

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja KingFister, jeg har tænkt mig at deltage i arrangementet 1 af 2 nævnte datoer, som jeg selv har søgt selskab til, hvis jeg kan komme til og fra Rågeleje.

 

Men jeg har i samme ombæring præciseret at min deltagelse beror på om jeg kan få logistikken til at gå op i en højere enhed til en fornuftig udgift, som jeg kan dele med andre.

 

Sådan at jeg ikke strander i Rågeleje som den eneste udfordret af at finde vejen til København, uden for meget besvær og til en for stor udgift.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som du jo før så rigtigt har skrevet Borende X, så tror du med dit kendskab til min tankegang ikke at jeg betaler for noget som helst overflødigt :)

 

Så min tankegang in mente, så udgør turen blot samme tur for 3 - 4 i en vogn, som den gør for kun 1 person, og hvorfor ikke deles om de 500 kr, måske 2 gange hvis vi er flere der skal samme vej?

 

Og så vil jeg jo gerne at vi bliver flere, og at jeg ikke skal nyde havets fristelser uden gode menneskers selskab her fra Eroguide.dk

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Det kaster jeg skam heller ikke vrag på.

 

Det er da kun fint, hvis flere kan dele en taxa. Det er endda kun sund fornuft. Men det forekommer mig, at man allerede indledningsvis skal indregne en sådan udgift i bugettet for at være på den sikre side.

 

Du gør jo nærmest forlods din deltagelse i projektet afhængig af at kunne splitte de 500 taxa-kroner. Er det nøgternt betragtet ikke at spænde vognen for hesten?

 

Normalt gør man jo det omvendte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo Borende X, nøgternt betragtet er det at spænde vognen for hesten, at gøre min deltagelse afhængig af at kunne splitte de taxa-kroner op, og det er strengt taget heller ikke nødvendigt - worst case :huh:

 

Jeg erklærer mig hermed villig til i yderste fald at løbe den risiko at det bliver for egen regning, at finde hjem fra Rågeleje sent aften, men vil sætte rigtig meget pris på et kollektivt logistisk arrangement hjem mod København på dele basis :)

 

PS

 

Sjovt som nogle de ser planlægning som en hindring, jeg synes kun at det er sjovt at mødes over god kaffe for at lægge et puslespil sammen.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

PS

 

Sjovt som nogle de ser planlægning som en hindring, jeg synes kun at det er sjovt at mødes over god kaffe for at lægge et puslespil sammen.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Rejse du har for meget tid, ikke alle har tid til at lægge puslespil :P

 

Jeg ved godt du kan lide at planlægge og være i god tid.

Det er jo bare en selskabsmiddag, ikke et projekt som skal planlægges i detaljer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Fordi Bly at jeg vil blive overrasket, hvis der kommer nogle fra andre landsdele end Sjælland.

 

Jeg håber lidt på at nogle vil ses inden, nogle jeg kender allerede, eller nogle der kan mødes i København.

 

Kan vi det, er det straks en anden sag med at bestille bord samlet til alle.

 

Det er den samme måde vi har samlet folk til Tysklandsture, først oprettet en tråd og så har jeg inviteret hjem til mig hvor vi har reserveret og betalt fly og hotel.

 

Egentlig er det lidt samme udfordring første gang til Rågeleje, men hvis vi bliver til en spiseklub, som når vi rejser, kan dem der ses og kender hinanden seriøst forudbestille bord på sigt.

 

Jeg kunne godt forestille mig at mødes for at lægge pengene i en pulje, som jeg kan indbetale til restauranten over netbank.

 

Men alle er velkomne, men det får jo blive som det nu en gang kan lade sig gøre, og kan det ikke lade sig gøre får vi jo bare konstatere det.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

En klar løsning er, at når vi nærmer os, så skal der indbetales 3-400 kr depositum til dig, og så reserverer du et bord. Folk bryder hellere aftaler end miste 3-400 kr :). Du har et vist navn her, dem der ikke tør/vil, kan det være det samme med. Navn og formål skal fremgå af overførslens tekst.

 

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Folk kan såmænd også indbetale pengene til mig, samme regler :P

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bogholder, jeg vil ikke modtage depositum fra andre som jeg skal betale videre på deres vegne.

 

Jeg foreslår at vi skærer igennem hele denne diskussion, og gør deltagelse afhængig af om nogle vil deltage i, og ses til et formøde hvor vi beslutter hvilken dato vi gerne vil bestille bord.

 

Den dato vi bliver enige om kan interesserede få at vide pm, at vi har bestilt bord, og kan så selv bestille bord samme aften hvis de vil.

 

Interesserede er velkommen hos mig, eller jeg kan mødes med interesserede et sted i hovedstadsområdet en af følgende datoer:

 

Lørdag den 6/9 eftermiddag og aften

 

Søndag den 7/9 eftermiddag og aften

 

Eller

 

En af mine følgende fridage fra og med fredag den 19/9 til og med tirsdag den 23/9.

 

Venlig hilsen

Resenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det behøver da ikke være så indviklet :)

Vi bestiller hver for sig, og ringer til restauranten dagen før og siger vi gerne vil have et fællesbord.. simple ;)

Jeg kan iøvrigt kun den 18. af de 2 datoer. (Om lørdagen).

Redigeret af KingFister

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...