Hop til indhold
Gæst

Hvorfor får i ikke en ordentlig øse???

Recommended Posts

Jeg havde dobbelt så meget med i kontakter som dig, udover diverse bankkort :D

Kreditkort er rart at havde, hvis man lige fik lyst til mere sjov :D

Nille det sku da godt du, har kontakterne iorden  :-P  Kan man betale med dem.  :-P  :-P  :-P

 

God dag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

det betyder 2x forsikring, 2x grønafgift, 2x vejhjælp, 2x vinterhjul osv....

 

en ny bil er også mere brændstofsøkonomisk.

 

Du glemmer lige at fortælle at en ny bil (især minibiler) hurtigt kun bliver ½ så meget værd og du skal stadig betale renter/undvære afkast af investeringen + at med kun 1 bil til rådighed, må kørslen koordineres med en partner og ofte indebære dobbeltkørsel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Nu ligger landet sådan, at bilkøb i DK tilsvarer et girokort til statskassen :smile: jo større bil jo større frivillig bidrag…..

 

Hvis jeg skulle give den gas i bilkøbet flyttede jeg til Flensborg, så jeg reelt også fik noget bil :wink:

 

Har en mellemklasse bil, har kigget meget på minibilerne, men synes de fejler ved 130-140 km/t. Med alle de kulturreelle oplevelser jeg får i Tyskland og køreferier så ville en minibil nok ikke kunne gå an. Altså som andet en konebil ;-)

 

For lige at holde mig til trådstarten. Hvis jeg havde mulighed for at skrive fakturaer ud på 2000 kr i timen, så kørte jeg ikke i en Fiesta fra 87.

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

det betyder 2x forsikring, 2x grønafgift, 2x vejhjælp, 2x vinterhjul osv....

 

en ny bil er også mere brændstofsøkonomisk.

 

Argumentet med brændstoføkonomi er lidt uklart, for der bruges temmelig meget energi til at producere en ny bil. En undersøgelse, godt nok fra 90erne, viste, at kun ca. 40% af den energi, der blev "hældt på" bilen, gik til at køre den, resten gik til produktion og skrotning.

 

Vedligeholdelse af en brugt bil skaber i øvrigt arbejdspladser i DK, mens en ny skaber arbejdspladser i udlandet....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille alt er relativt

 

Du har bedre råd til at bruge det dobbelte af 1500 euro, end jeg har til at bruge det halve.

 

Men det er fair nok, for jeg har ikke læst i flere år som, du til at kunne få en stilling som din.

 

Min mulighed består ikke i at tjene mange penge, men i at spare op og have færre faste udgifter end de fleste med min indtægt.

 

Jeg holder en passende likviditet og køber ikke på kredit, så kan jeg også af og til rejse til Tyskland :)

 

Jeg kunne hvis jeg ville, også have hævet flere penge med mit Visakort i klubberne.

 

Det er et paradoks ved Eroguide.dk, det at man jo siger at lige børn leger bedst, så udgør det en udfordring at os der swinger sammen her på sitet, og gerne rejser sammen har så forskellig en økonomi til at kunne gøre det.

 

For eksempel ville sikkert både Montezi og jeg gerne rejse sammen med dig og Frej noget oftere, men det har vi desværre ikke økonomi til at kunne.

 

Men når vi mødes i eller rejser sammen til Tyskland, er det smadder hyggeligt hver gang.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg havde mulighed for at skrive fakturaer ud på 2000 kr i timen, så kørte jeg ikke i en Fiesta fra 87.

 

Det er da en udmærket bil: 3 åbninger, 3 pedaler, et par gode forlygter, 4 fede sutter, bringer dig sikkert fra A - B og er lidt fræk:

 

vauzi87-1677642.jpg

 

:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha... Ja som selvstændig skal man være forsigtig med, hvor dyr en øse man kører på kundebesøg i.

 

Men man skal også være forsigtig med hvor billig en øse man kører på kundebesøg i. Ejendomsmægleren skal ikke komme kørende i den største BMW, Audi eller Mercedes (Se lige bort fra Jan Fog og hans Ferrari :D ), for tjener han så for mange penge? Men han skal altså heller ikke komme kørende i et gammelt vrag, for er det så fordi han ikke er i stand til at sælge hverken det ene eller andet?

 

Tilsvarende må gælde for pigerne herinde. Dem med store biler tjener for mange penge (eller er p....gode i sengen) og dem med gamle vrag er måske ikke pengene værd?

 

Jeg siger ikke det er sådan, men man skal tænke over det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da en udmærket bil: 3 åbninger, 3 pedaler, et par gode forlygter, 4 fede sutter, bringer dig sikkert fra A - B og er lidt fræk:

 

vauzi87-1677642.jpg

 

:)

 

Indtil jeg fik øje på billedet troede jeg du talte om noget andet. Jeg tænkte godt nok hvilke pedaler det var du talte om for slet ikke at tale om sutterne :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

For lige at holde mig til trådstarten. Hvis jeg havde mulighed for at skrive fakturaer ud på 2000 kr i timen, så kørte jeg ikke i en Fiesta fra 87.

Det er jo en prioriteringssag. :)

Men jeg er enig med Tip toe i, at man kan købe sig fattig i reperationer på en gammel bil. Been there, done that!

Nu kører jeg også en hel del flere km på månedsbasis end gennemsnittet, så jeg har brug for en bil, der starter hver gang (også når det er koldt) og som ikke ender i nødsporet i tide og utide. Det kan man selvfølgelig ikke gardere sig imod 100%, men odds'ne bliver trods alt noget bedre i en nyere bil med overholdte servicebesøg. :)

Minibilerne duer heller ikke for mig, andet end hvis jeg kun skulle fedte rundt inde i en storby... Det er simpelthen for frustrerende, hvis man kører på motorvejen, og så ikke kan accelerere fra 100, fordi det går op ad bakke og der er modvind! :D

De helt dyre øser med massevis af hestekræfter holder jeg mig fra pga hel simpel selverkendelse af min tunge højrefod! :D

Men den vilde brølen fra en heftig motor kan jeg vel altid drømme om. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spock

Jeg tænker det er en beslutning der træffes udfra en flok betragtninger om, blandt andre ting, behov, interesse og økonomisk råderum?

 

Det bliver sikkert aldrig billigt at være bilist i DK, men der findes givet mere økonomisk forsvarlige modeller/tilgange end andre... 

 

Jeg har selv valgt, udfra en lettere kynisk; "Alt godt i livet er enten dyrt, fedende eller umoralsk"- holdning, at forkæle mig selv med en rigtig rar bil. De penge kunne sikkert bruges mere fornuftigt, men ingen valg uden fravalg..... :)

 

Under alle omstændigheder er det med til at gøre mine togter til yndlingskurtisanen, hvortil jeg har et stykke (motor)vej, til en endnu mere behagelig øvelse udi selvforkælelse :)

Redigeret af Spock

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Det er da en udmærket bil: 3 åbninger, 3 pedaler, et par gode forlygter, 4 fede sutter, bringer dig sikkert fra A - B og er lidt fræk:

vauzi87-1677642.jpg

:)

Ha ha Jern

en lille frækkert en must have

Ej jeg er kun til nye biler :-) Du kender jo selv driftsikkerheden når den får lidt år på bagen. Ja der var noget med en togtur på et tidspunkt ;-) du er ikke den eneste af jydeknalderne hvor nogle knap så nye biler kan give streess inden en tur

max 4 år så skal den pensioneres. Hellere helt ny mellemklasse end BMW fra 2007

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ha ha Jern

en lille frækkert en must have

Ej jeg er kun til nye biler :smile: Du kender jo selv driftsikkerheden når den får lidt år på bagen. Ja der var noget med en togtur på et tidspunkt :wink: du er ikke den eneste af jydeknalderne hvor nogle knap så nye biler kan give streess inden en tur

max 4 år så skal den pensioneres. Hellere helt ny mellemklasse end BMW fra 2007

 

Hellere en halvgammel bil med lidt problemer, end ikke at have råd til glædespigebesøg eller ture til Tyskland  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Det er jo en prioriteringssag. :)

Men jeg er enig med Tip toe i, at man kan købe sig fattig i reperationer på en gammel bil. Been there, done that!

Nu kører jeg også en hel del flere km på månedsbasis end gennemsnittet, så jeg har brug for en bil, der starter hver gang (også når det er koldt) og som ikke ender i nødsporet i tide og utide. Det kan man selvfølgelig ikke gardere sig imod 100%, men odds'ne bliver trods alt noget bedre i en nyere bil med overholdte servicebesøg. :)

Minibilerne duer heller ikke for mig, andet end hvis jeg kun skulle fedte rundt inde i en storby... Det er simpelthen for frustrerende, hvis man kører på motorvejen, og så ikke kan accelerere fra 100, fordi det går op ad bakke og der er modvind! :D

De helt dyre øser med massevis af hestekræfter holder jeg mig fra pga hel simpel selverkendelse af min tunge højrefod! :D

Men den vilde brølen fra en heftig motor kan jeg vel altid drømme om. ;)

vi ser vist ret ens lige på det :-)

Jeg kører selv rigtig meget og vil kun have helt nyt af samme årsager som dig

Dog vil jeg ikke have noget imod at have 300 + heste uden hjelmen.... det kan jeg da sahtens styre... eller noget

jeg kunne selvfølgelig skære noget i pigerne, det kunne da give en vældig opgradering :-)

Hvis jeg ikke havde udgiften til ynglet, sparede på pigerne og flyttede til Flensborg. Ja så kunne det nok give til en ny bil med pruheste på hjelmen

Men det ønsker jeg jo alligevel ikke når det kommer til stykket :-) nyder hvor jeg er i livet og de glæder som er forbundet med det. Så må min tro følgesvend " mulddyrene" kunne gøre det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hellere en halvgammel bil med lidt problemer, end ikke at have råd til glædespigebesøg eller ture til Tyskland :)

Hell Yaaeee!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Min 1,5 år " gamle" nye bil har lige været til 2 service eftersyn. Jeg har kørt luge omkrig de 100000 km!!! Med alle de kilometer på vejene, ja der bor jeg jo nærmest i den, så fandeme og jeg skal have noget gammelt lort igen aldrig mere da... Men jeg er nu også mere til hurtige biler en tasker osv- kan godt lide at trykke den af hihi...

De penge jeg bruger på min bil kunne jeg lige så godt sige gik fra mit civile job, for havde jeg ikke det bijob her, ja så ville jeg da ikke af med min smukke bil alligevel... Det er den eneste og største ting jeg har købt til mig selv i de snart 8 år jeg har ligge på lagnet, så year jeg under mig selv den- hver dag smil.

Stort knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da en udmærket bil: 3 åbninger, 3 pedaler, et par gode forlygter, 4 fede sutter, bringer dig sikkert fra A - B og er lidt fræk:

vauzi87-1677642.jpg

:)

Er det en tilfældig eller en du sælger ? :D

Jeg har haft brugte biler af svingende kvalitet må jeg sige...alt fra kanon fin bil, til livsfarlig :D

Så jeg er nok færdig med ældre biler. Jeg har nået en alder hvor det burde være muligt at kunne have råd til en ALMINDELIG bil med fint udstyr som fartpilot, aircondition osv. Elektronisk vindues,...hvad fanden det nu hedder :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg er nu også mere til hurtige biler en tasker osv- kan godt lide at trykke den af hihi...

Hehe... Vi har helt de samme lyster...

Men det er lige indtil du kommer ud for at skulle glo på en kørelærer igen... Det tager det værste at trykket! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe... Vi har helt de samme lyster...

Men det er lige indtil du kommer ud for at skulle glo på en kørelærer igen... Det tager det værste at trykket! :D

Øøhhhmm. Tager kørelæren trykket?

Så skal jeg sjatme skifte branche...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe... Vi har helt de samme lyster...

Men det er lige indtil du kommer ud for at skulle glo på en kørelærer igen... Det tager det værste at trykket! :D

Hvorfor er du glædes pige ? - jeg har fartbøder der skal betales ! :D LOL

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe... Vi har helt de samme lyster...

Men det er lige indtil du kommer ud for at skulle glo på en kørelærer igen... Det tager det værste at trykket! :D

 

Min kærelærerinde så nu udmærket ud - og jeg ville gerne have brugt pengene til bøden, teori- og køretimer på hyggetimer sammen med en, der så ligesågodt ud  :P

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Køb hellere 2 brugte - det er billigere end 1 ny, hvis man er et par og ellers skulle lave dobbeltkørsel med at hente og bringe hinanden + evt. børn. Desuden kan man køre i den ene, medens man har tid til selv at reparere den anden og skaffe reservedele :)

det betyder 2x forsikring, 2x grønafgift, 2x vejhjælp, 2x vinterhjul osv....

en ny bil er også mere brændstofsøkonomisk.

I garagen står der netop 2 biler.

En nyere bil i firmabil klassen, der bruges til det grove.

Den starter selvfølgelig hver gang, og når den en gang imellem skal have et service, så låner jeg en bil ved forhandleren og kører i den.

Når tanken skal fyldes op bruger jeg et af to tankkort der fulgte med bilen - så brændstoføkonomi, gensalgsværdi, forsikring og omkostninger til vedligehold er ikke ting der holder mig vågen om natten.

Ved siden af den står en ældre lille bil som jeg går og pusler lidt med når lysten til at få lidt olie på fingerne melder sig.

Den har 200+ pruheste under hjelmen og kører som en drøm! Med lidt god ville og morfar kørsel, kan jeg holde den på 10km/l :-)

Men det sker ikke så tit, idet det er lidt svært at holde den der, når taget er foldet ned og man kan høre brølet og mærke vinden i håret :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

De søde lyserøde der kører en del i kraft af deres job, kan vel trække kørsel fra på selvangivelsen?

Dem der ikke kører så meget kunne måske med fordel udlevere en firmabil til dem selv?

Der er selvfølgelig et break even point på kørsel i egen bil vs. firmabil, men det afhænger alt af prisen på grisen.......måske noget der er værd at overveje?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dem der ikke kører så meget kunne måske med fordel udlevere en firmabil til dem selv?

 

Hehe, firmabiler plejer at have navnet på firmaet påmalet. Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der skulle stå på sådan en bil :lol: :lol: :lol:.

"Alt i glæder"?, "Byens rulleforretning"? ...... :D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt tankevækkende, at der i et forum som dette, der primært handler om, hvordan og hvor man(d) får udlevet sine lyster, opstår en tråd om, hvorfor pigerne ikke bruger deres penge på "ordentlige" biler. Det kunne faktisk være, at de ikke har lyst, ikke sandt? ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...