Hop til indhold
Guest Potatohead

Dick's with Nick's

Recommended Posts

Guest Potatohead

Jo, agurketiden har ramt en kedsommelig kartoffel.

 

Vi er genfødt, denne gang med muligheden for at navngive os selv.

 

Men hvad gemmer der sig bag dit nick?

 

Er der en hensigt bag og hvilke overvejelser er der gjort. Er det en identitet der er ønsket. Er det, at fremme kvaliteter man allerede besidder.

Nogle er geniale, andre virkelig valgt med humor, nogle er, ja hvad der var tilbage.

 

Dog sender man signaler, det vel ikke betvivles, at når man vælger sit nickname, er man ude i et valg der hos beskueren skaber associationer - anonymiteten i mængden, tilfældighed, ønsketænkning osv.

 

Potatohead - kom af, at en kvinde jeg havde på visit, kaldte Portishead for netop dette, og hun opfordrede mig til at prøve EG, så med ønsket om genkendelse fra netop dette individ, og lige en reminder om hendes musikkendskab, blev det altså dette. Ikke så velovervejet af mig dog.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bidrager gerne lidt til din agurketid. Mit er velovervejet.

Jeg ville have et nick, der skilte sig lidt ud fra f.eks det ret anonyme "xx76" og samtidigt spillede på en sproglig dobbelttydighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Potatohead.

 

Jamen mange tror, jeg valgte mit nick pga. Radioværten Kanonkongen. :shock:

 

Men det er det så ikke. Havde læst om den navnkundige kanonkonge fra Amerika Louis Munoz. Som ville komme til DK. For år tlbage. Jeg var ude og se ham, ja så gav det sig selv. da jeg meldte mig ind her på Eroguide. Kanonkongen det måtte blive :-P  :-P

 

Hygge og ha en dejlig dag Potato.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Potatohead.

 

Jamen mange tror, jeg valgte mit nick pga. Radioværten Kanonkongen. :shock:

 

Men det er det så ikke. Havde læst om den navnkundige kanonkonge fra Amerika Louis Munoz. Som ville komme til DK. For år tlbage. Jeg var ude og se ham, ja så gav det sig selv. da jeg meldte mig ind her på Eroguide. Kanonkongen det måtte blive :-P  :-P

 

Hygge og ha en dejlig dag Potato.

 

KK

 

Og du har slet ikke haft Freud i tankerne? :P:D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dobbelttydigheden! Hvilken alder har en Gammelnok? Er det som i gammelsmølf eller var han kun lige gammel nok? Kommentarer og sprog afslører nu nok alligevel en!

Dobbelttydigheden gør sig i øvrigt gældende i min avatar også!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja - jeg plejer at sige at det var fordi Peddersen var optaget :)

 

Navnet er en vits med en brod. Problemet i den store hestekødsskandale var ikke at Findus-lasagnen ikke smagte godt eller var sundhedsskadelig, eller at hestekød er en ulovlig ingrediens. Problemet var at hestekød blev betragtet som umoralsk, og at at firmaet løj om indholdet. Min omgangskreds ville reagere nogenlunde på samme måde hvis de opdagede der skulle stå "sexkøber" i varedeklarationen. 

 

Det at være en kat sender et signal om at følge sine egne og til tider hemmelighedsfulde veje. 

 

Samtidigt er tegneseriekatten "Findus" nysgerrig og nem at begejstre for noget nyt, men ikke altid lige velovervejet og stikker til tider snuden rigeligt langt frem - dog aldrig i en ond mening.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan bare godt lide intens, svedig sex ... undskyld, ingen eksistentielle dualiteter gemt dér ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit valgte Nick stammer fra en nu - meget tidligere kammerat, der valgte at skrive til min hustru om mine udenomsægteskabelige aktiviteter...

Og når han så sidder og ser sit navn i neon herinde - så kan han måske reflektere over det smukke og poetiske ordsprog - Hævn er en ret der skal nydes kold

Tildligere havde jeg et mere professionsrelateret navn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit nick er hentet fra en 90´er B-film jeg ikke kan huske navnet på, hvor en af skurkene hed Montezi. Jeg syntes bare det lød cool, og har været mit internet-nick på alle de forskellige internet-fora jeg har begået mig de seneste 11-12 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber ikke børnene husker vores ordleg for mange år siden, de 'opfandt' navnet. De syntes det var sjovt at jeg hed det samme som landsbyhunden  :( Anton Pedersen - opkaldt efter en gammel, nu afdød mand i landsbyen  :(

 

Har googlet det, og der kommer heldigvis ikke noget frem  :unsure: Så håber aldrig de opdager det  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit giver sig selv.... fordi jeg kalder mig Jasmin :)

 

at det blev til Jasmin skyldtes at jeg ligepludselig havde 5 sek til at vælge et navn og det var den del af min research jeg ikke havde nået.... DOH 

 

havde jeg vidst at jeg skulle bruge et navn lige der og lige på stedet - så havde jeg nok brugt lidt tid til at tænke over noget væsentlig mere iøjnefaldende og fedt på forhånd.... 

 

men nu blev det så Jasmin... det er der ligesom 200 andre der også kalder sig...  men så må jeg jo bare bruge tips og tricks så jeg alligevel skiller mig lidt ud *gg*

 

 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

fuldstændig samme historie som jasmin. 5 sek.. kom så med det dame... nuuuuuuu

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skulle som Jasmin hurtigt bruge et nick ...sad og kiggede ind i skærmen ... Display ... Hvis jeg vidste jeg ville blive hængende ( og Bonobos D-tast ikke virkede) så havde jeg nok brugt mere tid på det ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Modsat Jasmin og Sisse havde jeg god tid til at finde et navn. Jeg ville gerne have et kort navn, det skal trods alt skrives en del gange, så Sofie-Phillippa var ikke i spil. Det skulle ikke være et oplagt "ludernavn" og ikke alt for brugt heller. Umiddelbart kunne jeg ikke se flere med navnet Liv, men der er faktisk et par stykker. Liv passer fint ind i samtlige parametre og så kan jeg godt lide dobbeltheden i navnet. Tilnavnet Superdejlige har hængt ved siden min første profiltekst. Jeg har også et "efternavn", jeg dog ikke bruger så meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Havde en kanin da jeg var lille, -der hed molly, så det kommer nok ubevidst derfra... Tænkte meget over kunstnernavn, gad ikke hedde noget alle hed, ku' have været 1 ud ad 500 Mercedes'r eller Pamela'r.... Men så vidt min research har givet mig svar på, så er vi vist kun to, en i Jylland og en i KBH... Startede ud med og hedde Molly og har skiftet navn to gange imellem tiden, men endte tilbage med Molly igen fordi jeg syntes det var mere mig. Kan ikke forklare det, molly er bare mig og jeg er bare molly....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Havde en kanin da jeg var lille, -der hed molly, så det kommer nok ubevidst derfra... Tænkte meget over kunstnernavn, gad ikke hedde noget alle hed, ku' have været 1 ud ad 500 Mercedes'r eller Pamela'r.... Men så vidt min research har givet mig svar på, så er vi vist kun to, en i Jylland og en i KBH... Startede ud med og hedde Molly og har skiftet navn to gange imellem tiden, men endte tilbage med Molly igen fordi jeg syntes det var mere mig. Kan ikke forklare det, molly er bare mig og jeg er bare molly....

 

"Kysseglade Molly" er et fantastisk kunstnernavn og giver i hvert fald undertegnede lyst til at besøge dig :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Men hvad gemmer der sig bag dit nick?

 

 

Jeg ville også gerne kunne have pralet af en dyb, filosofisk og gerne flertydig mening bag mit nick. Men jeg er et ganske enfoldigt menneske – og baggrunden for mit nick er ligeså simpel som det er pinligt.

Det hele startede en dag hvor jeg havde fået lidt god mad, og desværre et par glas for meget. Jeg var blevet liderlig (som alle andre dage). Og … også som alle andre dage … endte jeg med at sidde og kigge på damer på nettet. Ved et tilfælde faldt jeg over EROGUIDE. WAOOO!! Det var LIGE noget for mig!!!

Var voldsomt begejstret, liderlig og måske lidt beruset, da jeg skulle oprette mig som bruger. Og som altid i den slags situationer stavede jeg forkert...

Faktisk var det først dagen EFTER, at jeg opdagede at jeg (også denne gang) havde dummet mig. Havde fået kaldt mig MANICA.

Ja... Det var meningen, jeg skulle hedde MANIAC, på grund af min lidt syge humor, og mine hurtige humør svingninger - og ikke mindst min voldsomme begejstring for kvinder. Og desværre også min evne til at fornærme andre (både bevidst og ubevidst).

Blev rundt på gulvet... For hvad var det for et navn – MANICA ?!?

Som altid når jeg har lavet noget dumt, kørte jeg ned til lille-bror... Så HAR han bare at løse problemet!

Han er på daværende tidspunkt ikke selv på EG – men han vil umiddelbart tro, at man IKKE BARE kan lave sit nick om... Men måske er det heller ikke så slemt... Dels synes han det kan give det forkerte indtryk at kalde sig MANIAC – og dels synes han udtrykket har noget 80er agtigt over sig, på den dårlige måde.

Men hvad med det indtryk MANICA kunne give?

Tjah.. Nede hos lille-bror lærte jeg at MANICA dækker over mange ting:

Blandt andet har det noget med kønsorganet hos et insekt (så størrelsen og emnet passede meget godt). Derudover er det navnet på en provins i Mozambique. Og så er det (sikkert opkaldt efter førnævnte provins) navnet på EN ØL. Men måske mest spydigt forklarer lille-bror at MANICA faktisk var betegnelsen for en slags ”armbeskytter” som de Romerske soldater brugte. Og på en måde er det vel hvad JEG bruger glædespiger til! Nemlig at beskytte min ARM mod at lide for meget overlast, når lillemand skal serviceres.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brutus - var det ikke ham banditten, som slog sin far, den romerske helt og feltherre Julius Cæsar ihjel? Sådan lyder i hvert fald den populære myte. Som en rigtig "tragedie-opera-helt", skulle Cæsar som det sidste have sagt: ".. også du min søn Brutus!", hvorefter han døde, stukket ned under en sammensværgelse ledet af netop Brutus.

 

Rom havde engang været et kongedømme, men den sidste konge var blevet myrdet og byens og landets ledelse blev nu varetaget af et senat, som udpegede en leder. Rom var dog bestemt ikke noget demokrati i vores forstand, men mange - især senatorerne - mente dog at et den nuværende styreform så langt overgik tidligere tiders, og andre regimers, enevældige kongeinstitutioner.

Så da Julius Cæsar på slagmarkerne (i hvert fald ifølge sine egne propogandaskrifter) vandt sig hæder og ære på et hidtil uset plan, rystede senatorerne i Rom i bukserne. De frygtede, formentlig med rette, at han ville blive enehersker og geninstallere det forhadte kongedømme.

Brutus, som var senator, men IKKE Cæsars søn, aftalte sammen med nogle af de andre senatorer, at myrde despoten, før katastrofen indtrådte. Han var dermed i virkeligheden en helt! - Eller?

 

Denne dobbelttydighed fascinerer mig lidt. Mange har en mening, også ofte uden at kende den virkelige baggrund.

Historisk har købesex-piger - "hor-kvinder" - været foragtede, mens der ikke har været talt og skrevet meget om deres kunder. I vore dage er det kunderne, mændene, som (i vores del af verden) er skurkene.

 

Derfor navnet Brutus (jeg stikker dog ikke med knive :P

 

Beklager den lidt lange historiske gennemgang!

 

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter mit første besøg opdagede jeg sider af mig selv, jeg slet ikke kendte, og på et tidspunkt fik jeg brug for et nick, jeg selv syntes var dækkende. Efter en del overvejelser havde jeg egentlig opgivet at finde et, men pludselig kom jeg i tanke om Hermann Hesse's Siddharta, der lærte om elskov af en kurtisane. Derefter var valget nemt. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville også gerne kunne have pralet af en dyb, filosofisk og gerne flertydig mening bag mit nick. Men jeg er et ganske enfoldigt menneske – og baggrunden for mit nick er ligeså simpel som det er pinligt.

Det hele startede en dag hvor jeg havde fået lidt god mad, og desværre et par glas for meget. Jeg var blevet liderlig (som alle andre dage). Og … også som alle andre dage … endte jeg med at sidde og kigge på damer på nettet. Ved et tilfælde faldt jeg over EROGUIDE. WAOOO!! Det var LIGE noget for mig!!!

Var voldsomt begejstret, liderlig og måske lidt beruset, da jeg skulle oprette mig som bruger. Og som altid i den slags situationer stavede jeg forkert...

Faktisk var det først dagen EFTER, at jeg opdagede at jeg (også denne gang) havde dummet mig. Havde fået kaldt mig MANICA.

Ja... Det var meningen, jeg skulle hedde MANIAC, på grund af min lidt syge humor, og mine hurtige humør svingninger - og ikke mindst min voldsomme begejstring for kvinder. Og desværre også min evne til at fornærme andre (både bevidst og ubevidst).

Blev rundt på gulvet... For hvad var det for et navn – MANICA ?!?

Som altid når jeg har lavet noget dumt, kørte jeg ned til lille-bror... Så HAR han bare at løse problemet!

Han er på daværende tidspunkt ikke selv på EG – men han vil umiddelbart tro, at man IKKE BARE kan lave sit nick om... Men måske er det heller ikke så slemt... Dels synes han det kan give det forkerte indtryk at kalde sig MANIAC – og dels synes han udtrykket har noget 80er agtigt over sig, på den dårlige måde.

Men hvad med det indtryk MANICA kunne give?

Tjah.. Nede hos lille-bror lærte jeg at MANICA dækker over mange ting:

Blandt andet har det noget med kønsorganet hos et insekt (så størrelsen og emnet passede meget godt). Derudover er det navnet på en provins i Mozambique. Og så er det (sikkert opkaldt efter førnævnte provins) navnet på EN ØL. Men måske mest spydigt forklarer lille-bror at MANICA faktisk var betegnelsen for en slags ”armbeskytter” som de Romerske soldater brugte. Og på en måde er det vel hvad JEG bruger glædespiger til! Nemlig at beskytte min ARM mod at lide for meget overlast, når lillemand skal serviceres.

 

 

Guuud! Jeg troede faktisk, det havde noget at gøre med, at du var på manisk udkig efter piger :)

Den fejlstavede maniac havde jeg ikke gættet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Til en start synes jeg lige du skal have et langstrakt golfklap for titlen på den her tråd, Potatohead. Brilliant stuff!!

 

Navnet bag mit nick er en lang og indviklet historie... Men her kommer den så: Jeg forvekslede i min fuldskab to karakterer fra "A Song of Ice and Fire", og hedder derfor nu Tywin Lannister i stedet for Tyrion Lannister. For dem der ikke er familiære med universet, så er Tywin en despotisk og dominerende patriark, mens Tyrion er en charmerende og veltalende dværg. Tyrion er ham alle fans af ASOIF og "Game of Thrones"-serien godt kan lide, mens Tywin er det absolutte hadeobjekt :D.

 

Der er dog fordele ved navnet. Charles Dance, der spiller Tywin Lannister i serien, er f.eks. en utrolig flot mand som gør sig rigtig godt som avatar herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...