Hop til indhold

Manglende priser i annoncer bliver mere og mere almindeligt

Featured Replies

Skrevet

I de seneste år har jeg lagt mærke til en tydelig udvikling på de sider hvor der er et stort og varieret udbud af kvinder. Jeg synes det er fantastisk at der findes så mange flotte og skønne profiler, men samtidig oplever jeg en markant ændring i prisniveauet. Det der tidligere var de billigste ydelser, er steget betydeligt. En session til 400 kroner koster nu ofte 500, og ydelser der før lå omkring 600 ligger i dag typisk på 700 for et kvarter. I den højere ende ser jeg også at en halv time som tidligere kostede omkring 1.000 kroner nu ofte ligger mellem 1.200 og 1.500.

Jeg oplever samtidig en stigende tendens til at profiler undlader at oplyse priser. Det betyder at jeg ofte må sende flere beskeder for at få helt basale oplysninger som pris og cirka adresse. For mig der shopper ud fra et fast budget, gør det det sværere at navigere i et marked hvor gennemsigtigheden er faldende. Jeg kan sagtens bruge tid på en profil der virker interessant, men som viser sig at ligge langt over det prisniveau jeg havde forventet.

Min frustration handler ikke om kvinderne som personer, men om den praktiske del af kommunikationen. Når profiler kan skrive lange beskrivelser af sig selv og samtidig understrege at man ikke skal spilde deres tid, undrer det mig at prisen ikke fremgår. For mig er det netop manglen på prisinformation der skaber unødvendig kontakt og dermed risikoen for at spilde tid for både dem og mig.

Udviklingen får mig til at spørge hvorfor prisoplysninger i stigende grad udelades, og om det i sidste ende gavner hverken udbydere eller brugere i et marked hvor klar kommunikation burde være en central del af oplevelsen.

• Svar 59
  • Visninger 2.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• køb dansk
    køb dansk

Det er da en underlig holdning. Pigerne har også et liv med præcis den samme inflation som os andre. Mine referencer er danske piger på klinik eller tilsvarende, og deres priser er i hvert fald ikke h

• Min chef synes også jeg skulle have en lønstigning i år. Desværre ikke så meget som jeg kunne have ønsket, men sådan er det jo hvert år 😁 Så hvorfor skulle glædespigerne ikke ønske ønske en lønstignin

• Hvis en annonce ikke indeholder priser, og en bruger skriver til en god anmeldelse "Hvad skulle du give for sådan en omgang" Her ville jeg svare "spørg pigen "

Postede billeder

Skrevet

Jeg har det på samme måde. Det irriterer mig når prisen ikke står i annoncen.

Måske grunden til de gør det er at så skal man skrive til dem og når man først har taget kontakt, er der større chance for at man laver en aftale med dem.

Om det rent faktisk giver pote for dem, det ved jeg ikke, men det er bare min teori for hvorfor de ikke skriver priser.

Skrevet

Tjah, jeg vælger pigerne fra, hvis de basale oplysninger mangler... ikke så meget fordi en lidt højere pris skræmmer, men fordi jeg gerne kontakter pigerne Vedr. Ydelser og sted.. prisen er trods alt en ret simpel oplysning.. ligesom bynavn..

Skrevet

Spot on skrevet. Når man sammenligner med andre steder i Europa hvor 30 min GFE typisk koster 100-120 euro så er priserne i Danmark taget himmelfart.

Og så længe vi herhjemme bliver ved med at tillade det og ovenikøbet roser pigerne til skyerne her på Eroguide så hæver de priserne.

Jeg har set mange eksempler på at nye piger tager 800 kr til at starte med. Så kommer der en meget positiv anmeldelse og slam så hedder prisen 1000-1200 kr.

Så kære mænd. Vi er selv uden om det 😀

Skrevet

Jeg kan sagtens følge din frustration, og du har fuldstændig ret i, at det skaber uacceptabelt meget spildtid for os, der prøver at navigere ud fra et ønsket budget. Det gennemsigtige marked er kommet under pres.

Når det er sagt, har jeg gjort mig nogle tanker om, hvorfor piberne har fået en anden lyd hos pigerne de seneste år.

Jeg tror først og fremmest, det handler om sikkerhed og kontrol over eget rum. Når man lægger faste priser ud offentligt, blotlægger man utroligt meget over for alverdens kigge-per’er, myndigheder eller folk med dårlige hensigter. Ved at flytte prisen over i en privat besked får de lige en chance for at se folk an og mærke tonen, før der indgås nogen aftale.

Derudover er der jo også den rå virkelighed med inflationen, som rammer alle. Huslejer og leveomkostninger er steget, og det presser naturligt priserne op på tværs af hele linjen. Ved ikke at have en fast pris stående i profilen har de måske også en bedre mulighed for at tilpasse prisen efter, hvad kunden konkret efterspørger, eller hvor travlt der er.

Det er pisse irriterende som køber, at man skal sende tre beskeder bare for at få et simpelt tal og en bydel, men jeg mistænker, at det for dem handler om at luge ud i tidsspilde, useriøse henvendelser og folk, der bare 'kigger vinduer', samt at beskytte sig selv.

Det gør det ikke mindre træls at navigere i, men det er nok forklaringen på, hvorfor markedet flytter sig den vej.

Skrevet

GP'er er vist i virkeligheden den slags kød, der er steget mindst i de senere år 🤑🫢

Lidt pænere formuleret: Pigerne skal også have råd til mad, og det er nok lidt lettere at ændre prisen, når den ikke står i en annonce.

Det er jo i hvert fald ofte svært at ændre alderen, har jeg indtryk af 😝

Skrevet

Tjah, alting er steget i pris i de sidste par år, ikke mindst leveomkostningerne. Så jeg kan godt forstå, at pigerne også må sætte prisen op, hvis de skal fastholde indtjeningen. Derimod er jeg helt enig i det kedelige med at tilbageholde priser. Man spiller jo nærmest med blind makker.

Skrevet
Borende X skrev, for 20 minutter siden:

Så jeg kan godt forstå, at pigerne også må sætte prisen op, hvis de skal fastholde indtjeningen

Det med at leveomkostningerne stiger er rigtigt nok, men det er alligevel en lidt for nem forklaring.

I alle andre brancher holder folk jo igen med luksus og overskud, når der er økonomisk krise. Og når vi snakker om, at kvinderne skal "fastholde indtjeningen", så lad os lige være helt ærlige: De fleste tager imod kontanter eller overførsler til udenlandske konti, hvor skatteprocenten er ret tæt på nul. Det er næppe moms og A-skat, der presser deres budget.

Det, der reelt er steget for dem, er leje af lokale, transport og småting som kondomer og glidecreme. Alt imens sidder mange købere med færre penge mellem hænderne på grund af inflationen.

Når de så både skruer priserne op og gemmer dem væk i privatbeskeder, virker det mest af alt som en måde at mærke markedet af på for at se, hvad folk vil betale. Men branchen er jo på ingen måde gået nedenom og hjem af den grund – der bliver i den grad stadig brugt penge derude, så helt galt står det nok ikke til.

Skrevet
McLovin skrev, for 21 minutter siden:

Det, der reelt er steget for dem, er leje af lokale, transport og småting som kondomer og glidecreme. Alt imens sidder mange købere med færre penge mellem hænderne på grund af inflationen.

Det er da en underlig holdning. Pigerne har også et liv med præcis den samme inflation som os andre. Mine referencer er danske piger på klinik eller tilsvarende, og deres priser er i hvert fald ikke helt fulgt med inflationen - også selv om springet fra klinikkernes vejledende priser til den reelle pris nok er blevet større.

Skrevet
Casper_ skrev, for 3 timer siden:

Det der tidligere var de billigste ydelser, er steget betydeligt. En session til 400 kroner koster nu ofte 500, og ydelser der før lå omkring 600 ligger i dag typisk på 700 for et kvarter. I den højere ende ser jeg også at en halv time som tidligere kostede omkring 1.000 kroner nu ofte ligger mellem 1.200 og 1.500.

Uagtet hvad man måtte mene, så gældes præmissen om udbud og efterspørgsel også i denne branche. Vi har dog som kunder i denne branche jo selv en mulighed (jeg ser ikke hverken direkte monopoler eller karteller her ... endnu ) for at påvirke prisfastsættelsen, ved at til/fra vælge køb hos specifikke GP'er.

Skrevet
  • Author
Marco skrev, for 2 timer siden:

Spot on skrevet. Når man sammenligner med andre steder i Europa hvor 30 min GFE typisk koster 100-120 euro så er priserne i Danmark taget himmelfart.

Og så længe vi herhjemme bliver ved med at tillade det og ovenikøbet roser pigerne til skyerne her på Eroguide så hæver de priserne.

Jeg har set mange eksempler på at nye piger tager 800 kr til at starte med. Så kommer der en meget positiv anmeldelse og slam så hedder prisen 1000-1200 kr.

Så kære mænd. Vi er selv uden om det 😀

Jeg har ikke noget mod at give en højre pris. Men så skal der også være mere med. Eks 2 udlæsninger. Lidt flere x er op ekstra listen udfyldt osv.

Skrevet

Nu skal jeg ikke udtale mig om hvad et kvarter koster, da jeg typisk køber 1 time plus alle extras.

Det synes jeg gerne koster 2500, og har gjort det siden 2019. Har for nyligt fået det til 2000 hos en rigtigt sød pige.

Så kan man tage afsted lidt sjældnere, og gøre det ordentligt når man er.

Og jo, jeg har da også min whatsapp fuld af samtaler hvor jeg høfligt spørger ind til priser og extras, og afslutter med thanks for letting me know.

Skrevet
køb dansk skrev, for 6 timer siden:

Det er da en underlig holdnin

For det første har jeg som sådan ikke ondt i røven over, om sexarbejderne betaler skat eller ej. Jeg har set præcis de samme mønstre i tatoveringsbranchen igennem årene, så det forbløffer mig overhovedet ikke.

Men vi kan nok godt blive enige om, at de færreste danske kvinder har det her som deres primære fuldtidsarbejde. Og uanset om det er på deltid eller fuldtid, så ved vi jo godt, at kontanterne ryger direkte ned under madrassen.

Min pointe er bare, at vi er rigtig mange almindelige lønmodtagere, der også føler os godt og grundigt bollet i røven på arbejdsmarkedet og ramt af inflationen. Forskellen er bare, at vi ikke tjener 10.000-20.000 sort pr arbejdsdag, men betaler fuld skat af vores indkomst og skal få tingene til at hænge sammen for de rester, skattefar lader os beholde.

Skrevet
Casper_ skrev, for 9 timer siden:

Jeg oplever samtidig en stigende tendens til at profiler undlader at oplyse priser.

Ja, og det må da koste potentielle kunder. Jeg undlader at kontakte dem, der ikke oplyser priser.

Skrevet

Jeg begyndte at besøge GP’er for snart 3 år siden og oplever ikke stigende priser og heller ikke flere annoncer uden priser.

Jeg synes ikke priserne er urimelige. Jeg synes der er træls når man skal tage stilling til 4-ekstras inden man overhovedet er kommet igang. Træls at betale for rimming og så aldrig at nå til det og træls at ikke have betalt for bj uden og cim hvis er det der lige kan nydes som afslutning, hvor man havde troet det var doggy der var afslutning.

Nå men vi er bare kunder og det eneste vi bestemmer er hvor vi vil lægge vores penge

Skrevet
McLovin skrev, for 2 timer siden:

Men vi kan nok godt blive enige om, at de færreste danske kvinder har det her som deres primære fuldtidsarbejde

Nej, de gør det nok som velgørenhed - og tak for det 😅

Skrevet
McLovin skrev, for 10 timer siden:

Min chef synes også jeg skulle have en lønstigning i år. Desværre ikke så meget som jeg kunne have ønsket, men sådan er det jo hvert år 😁

Så hvorfor skulle glædespigerne ikke ønske ønske en lønstigning?

McLovin skrev, for 3 timer siden:

For det første har jeg som sådan ikke ondt i røven over, om sexarbejderne betaler skat eller ej.

Det er sjovt, for det er faktisk det, som det virker til, at du har. Blot fordi de næppe betaler skat med videre, så under du dem ikke en lønstigning?

Hvis de tidligere kunne købe 20 kg hakket oksekød for en times arbejde, så kan de i dag måske kun købe 18 kg.

Ligesom du og jeg måske tidligere kunne købe 1 kg hakket oksekød for en times arbejde, når vi har betalt skat og så videre, så kan vi jo i dag ikke længere få 1 kg hakket oksekød for en times arbejder. Derfor vil jeg jo gerne have, at min chef giver mig mere i løn, så jeg fortsat kan købe 1 kg hakket oksekød for en times arbejde.

Og så er det vel heller ikke så underligt, at glædespigerne også gerne vil hæve deres priser lidt, så de fortsat kan købe 20 kg hakket oksekød for en times arbejde!

Redigeret af ensomfyr

Skrevet
ensomfyr skrev, for 40 minutter siden:

så under du dem ikke en lønstigning

Det er da herligt, at du har fundet din indre tillidsrepræsentant frem, men du blander altså to ting sammen, der er fuldstændig uforenelige.

Man kan ikke både forlange lønmodtager-retorik med "lønstigninger" og solidaritet, og samtidig køre forretning i et 100 % ureguleret og sort marked, hvor det gælder om at maksimere sin egen indtjening uden om skattefar. Det er altså to helt forskellige spilleregler.

Og hvis vi endelig skal køre den faglige vinkel helt ud: Hvad så med den udenlandske arbejdskraft, der kommer hertil og underbyder de danske kvinder på prisen? Under du ikke de hårdtarbejdende danske sexarbejdere lige lønvilkår, eller gælder din markedsanalyse kun, når priserne går én vej?

Pointen er simpelthen, at det er et frit og ureguleret marked. Udbyderne prøver selvfølgelig helt legitimt at hive så meget ud af det som muligt, og vi som købere leder efter gennemsigtighed og fair priser. Længere er den reelt ikke.

P.S. Siger du i øvrigt til din egen chef, at din løn skal stige, hver gang hakkekødet bliver dyrere i Netto, eller er den faglige rådgivning kun forbeholdt branchen her?

Skrevet
McLovin skrev, for 4 minutter siden:

Det er da herligt, at du har fundet din indre tillidsrepræsentant frem, men du blander altså to ting sammen, der er fuldstændig uforenelige.

Man kan ikke både forlange lønmodtager-retorik med "lønstigninger" og solidaritet, og samtidig køre forretning i et 100 % ureguleret og sort marked, hvor det gælder om at maksimere sin egen indtjening uden om skattefar. Det er altså to helt forskellige spilleregler.

Og hvis vi endelig skal køre den faglige vinkel helt ud: Hvad så med den udenlandske arbejdskraft, der kommer hertil og underbyder de danske kvinder på prisen? Under du ikke de hårdtarbejdende danske sexarbejdere lige lønvilkår, eller gælder din markedsanalyse kun, når priserne går én vej?

Pointen er simpelthen, at det er et frit og ureguleret marked. Udbyderne prøver selvfølgelig helt legitimt at hive så meget ud af det som muligt, og vi som købere leder efter gennemsigtighed og fair priser. Længere er den reelt ikke.

P.S. Siger du i øvrigt til din egen chef, at din løn skal stige, hver gang hakkekødet bliver dyrere i Netto, eller er den faglige rådgivning kun forbeholdt branchen her?

Jeg tror godt, at min chef kender til vores ønske om flere penge, når hakkekødet stiger. Men der står i vores kontrakt, at lønnen reguleres en gang årligt, og sådan er det så.

Og hvorfor kan man ikke som glædespige forlange at få den samme købekraft for den samme tids arbejde blot fordi forretningen kører i et 100 % ureguleret og sort marked?

På visse punkter jeg måske så meget fagforeningsmand, at jeg nok dybest set mener, at glædespigerne skulle være fornuftigt organiseret med lige lønvilkår. Sådan er det ikke. De styrer selv hver især, hvad de vil tjene. Det er jo ikke anderledes end de to selvstændige frisører, som selv bestemmer, hvad en dameklipning skal koste. Dem under jeg da også den samme købekraft for en dameklipning i dag, som de fik ud af en dameklipning tidligere.

Skrevet

@ensomfyr

Ønske sig noget kan vi allesammen. Kvinderne vil sikkert ønske, at alle mændene der trådte ind ad døren lignede Chris Hemsworth, og at enhver mand vidste, hvor klitoris sidder. Men ønsker ændrer jo ikke på, hvordan et marked fungerer.

Det er i øvrigt en ret imponerende spagat at forlange fagforenings-logik og "lige lønvilkår" i det ene øjeblik, og i det næste sammenligne dem med selvstændige frisører.

Men lad os da bare tage den med dameklipningen: Frisøren har altså sit prisskilt hængende fuldstændig synligt, betaler sin moms og kører ikke med hemmelige priser i privat besked for at se, hvad hun kan kradse ind på den enkelte kunde.

Selvfølgelig vil alle gerne fastholde deres købekraft, og folk må sætte deres priser, som de lyster. Men når man kører det som et 100 % ureguleret marked, må man altså acceptere den anden side af medaljen: At kunderne reagerer på prisstigninger, efterspørger gennemsigtighed og shopper et andet sted hen. Det er ren udbud og efterspørgsel.

Skrevet
McLovin skrev, for 21 minutter siden:

Frisøren har altså sit prisskilt hængende fuldstændig synligt, betaler sin moms

Der er vist meget om frisørbranchen du ikke kender til 😉

McLovin skrev, for 22 minutter siden:

Men når man kører det som et 100 % ureguleret marked

Gæt hvor en stor del af pengene kommer fra, som vi får af mændene..

…..Jeps. Nemlig sort arbejde. Helt uden moms, pis og papir 😁 Det er sandelig ikke kun vores branche der skal have ros for det 😉

Skrevet
CamillaHusmor skrev, for 5 minutter siden:

Nu går jeg sjældent på bordel, og det er dermed sjældent, at jeg nikker anerkendende til min hulbror på vej ud af døren. Men i de gangbangs, jeg har deltaget i, har der altså hverken været rockere, bandemedlemmer eller den typiske håndværker i køen.

Så jeg tænker da, at sexarbejdere også har andre kunder end bare pushere og tømrere, der laver sort arbejde i weekenderne. Men hvis det er den primære kundekreds hos dig, skal jeg da ikke blande mig – fred være med det!

Skrevet
ensomfyr skrev, for 55 minutter siden:

å visse punkter jeg måske så meget fagforeningsmand, at jeg nok dybest set mener, at glædespigerne skulle være fornuftigt organiseret med lige lønvilkår

Seriøst ? ... dvs. en funktionær ansættelse baseret på egen private virksomhed, med egen go-to-market strategy, prissætningspolitik, indtjeningsoptimering o.l.
.... dam'n der er sg' nogle kapitler i 3F's faglige håndbog jeg har misset her 🫡 , viste ikke man tilføjet appendixes med indhold fra "The Wealth of Nations". 😇

ensomfyr skrev, 1 time siden:

Og hvorfor kan man ikke som glædespige forlange at få den samme købekraft for den samme tids arbejde blot fordi forretningen kører i et 100 % ureguleret og sort marked?

Fordi du er virksomhedsejer og ikke er ansat - det er vidt forskellige, men typisk gensidigt udelukkende optioner hver med deres pros og cons profiler både ifht. indtjeningsmuligheder og risk.

Skrevet
Marco skrev, for 14 timer siden:

Jeg kunne nævne +100 virksomheder i andre brahcner, der agerer sådan ... sålænge der er et nogenlunde frit marked, så er det jo præcis vilkårene uagtet om det er massage, IT eller håndværker brancherne. Faktisk er den policy du nævner ganske udbredt i så forskellige brancher some IT og i drug dealer brancherne : the first line is (almost) free 😉 ...

Når dagen er omme betaler jeg personligt gerne for kvalitet herunder, at det jeg bliver lovet, også er det, der bliver leveret. Jeg håber, at mine anmeldelser på EG afspejler dette ?

Skrevet
CamillaHusmor skrev, for 54 minutter siden:

…..Jeps. Nemlig sort arbejde. Helt uden moms, pis og papir 😁 Det er sandelig ikke kun vores branche der skal have ros for det 😉

Vi er altså også rigtig mange der har været ansat i brancher og jobs hvor vi betaler skat af hver eneste tjent krone😇

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.