Hop til indhold

Fast pris = ikke til forhandling… hvorfor er det så svært?

Featured Replies

Skrevet
arnen skrev, for 6 timer siden:

Jo det kan den sagtens være. Har læst flere tråde hvor folk på forhånd har aftalt hvad der skal ske - og betalt... Men ikke fik det aftalte. Jeg er også selv blevet snydt, hvor jeg kom frem til en der ikke lignede hendes billeder, men alligevel ønskede betaling. Så det er ganske muligt at ydelsen ikke svare til prisen.

Men det er jo en anden historie.

Har du ikke fået den ydelser, du har betalt for, så må du jo klage og eventuelt kræve penge retur.

Og konstaterer du fejlen allerede ved ankomst (altså at det er en anden pige end på billederne), så står det dig jo frit at gå igen uden at betale. Vælger du så alligvel at sige betale, så har du jo bekræftet din accept af ændringen, dvs. en anden pige end på billederne.

Skrevet
børge lang skrev, for 3 timer siden:

I Jylland forhandler man om priser længer den ikke sidst jeg købte en sofa endte den 2000 billiger

Men nu er det jo ikke en sofa du køber, men et tidsrum hvor en kvinde lader dig ( sagt direkte lader dig stikke din tissemand ind i hendes tissekone) I et givent tidsrum.

Dén service forventes normalt ikke i en møbelforretning, derfor kan du ikke sammenligne de to scenarier.

Skrevet
ensomfyr skrev, for 5 timer siden:

Men det er jo en anden historie.

Har du ikke fået den ydelser, du har betalt for, så må du jo klage og eventuelt kræve penge retur.

Og konstaterer du fejlen allerede ved ankomst (altså at det er en anden pige end på billederne), så står det dig jo frit at gå igen uden at betale. Vælger du så alligvel at sige betale, så har du jo bekræftet din accept af ændringen, dvs. en anden pige end på billederne.

Jeg tror faktisk vi er ganske enige. For jeg stiller aldrig spørgsmålstegn ved en GP's priser, men jeg må erkende at jeg flere gange også har betalt og oplevet et lavt engagement i selve ydelsen. Her er det nemmere at give ekstra penge for en ydelse udover forventningen end omvendt. Heldigvis så har jeg, som jeg har skrevet tidligere, også oplevet flere gange hvor ydelsen var langt mere værd. Her har jeg altid givet ekstra penge. Jeg har endda også spurgt hos en, hvor meget hun skulle have for en hel dag - og så købt en fuld dag, hvor hun kunne holde fri, som gestus for at hun gav mig så megen glæde i den time, vi havde sammen. Men jeg har altså også været ude for, at jeg er gået fra en GP og tænkt det ikke var pengene værd.

I det tilfælde hvor jeg kom frem til en GP der bestemt ikke så ud som på billedet - der insisterede hun på at jeg SKULLE betale, for hun havde sat tiden af til mig. Jeg orkede ikke at diskutere, så jeg betalte fuld pris og drejede om på hælen og gik ud af døren uden der skete andet end jeg aflevede 1500 kr og havde spildt 1 times transport. Jeg har så nu valgt altid kun at bestille almindelig massage, som ofte ikke koster så meget. Så når jeg kommer frem kan jeg ændre bestillingen, hvis jeg kan lide hvad jeg ser. Hvis ikke - ja så får jeg bare en massage - og det kan jeg godt få af en kran uden at det gør noget.

Skrevet

Det er enormt respektløst at prutte prisen ned.

Før hen fik de tak, men nej tak. I dag gider jeg ikke engang svare den slags henvendelser. De bliver blokeret på stedet. Har man ikke respekt for mig og min tid, har man heller ikke fortjent et svar.

Hvis en mand ikke kan opføre sig anstændigt, har jeg nul lyst til at invitere ham ind i mit hjem og ha sex med ham. Den er bare ikke længere.

Skrevet
Mook skrev, den 16.4.2026 at 18:40:

Jeg ved godt, hvorfor de gjorde som de gjorde.

Det var fordi du skrev " fast pris" og hvis du fjerner denne sætning, så gør de ikke mere :)

Det sker også med mig, jeg skriver " spørg ikke om sex uden kondom" så spørger de dag ud og dag ind :)

Der er nogle folk der kan lide at overskride andres grænser, og desværre ikke til at ændre sig :(

Jeg tænker du har ret. Den slags mennesker er der desværre. Men det er så alligevel ikke dem man ønsker sig som kunder.

Skrevet
Ingen ved det skrev, for 6 timer siden:

Jeg tænker du har ret. Den slags mennesker er der desværre. Men det er så alligevel ikke dem man ønsker sig som kunder.

Nej, det giver ikke mening at bruge tid på dem.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.