Hop til indhold

Opdatering af Eroguide (marts 2026)

Featured Replies

Skrevet
  • Administrator

Som de fleste sikkert allerede har bemærket, er Eroguide.dk blevet opdateret og har i den forbindelse fået et nyt design.

Årsagen til opdateringen er, at det gamle system var forældet og i de seneste år udelukkende havde modtaget vigtige sikkerhedsopdateringer. Hertil kom, at forumsystemet var tæt sammenvævet med vores gamle annoncesystem, der har været ude af drift i flere år. Det har krævet et stort arbejde at adskille de to systemer, så vi endelig kunne opgradere forumsoftwaren til den nyeste version.

Med den nye version følger også nogle designændringer, som sikkert falder i god jord hos nogle og mindre godt hos andre. Vi arbejder løbende på at finjustere designet baseret på den feedback, vi allerede har modtaget på forummet – dog er der visse ting, vi ikke har mulighed for at ændre.

Flere har påpeget, at kontrasten på skifterne ikke var helt optimal. Det har vi nu forsøgt at rette op på.

Ud over det nye design er der også ændringer i selve forumsystemets funktioner. Én af disse er, at man fremover skal logge ind med sin e-mailadresse i stedet for sit brugernavn. Dette er en beslutning truffet af firmaet bag forumsoftwaren af sikkerhedsmæssige årsager og er ikke noget, vi kan ændre. Vi har desuden skiftet søgemaskine, hvilket forhåbentlig vil give bedre søgeresultater. Efter de seneste dages justeringer bør søgninger på annonce-URL'er nu give mere præcise resultater.

Har du feedback til den nye opdatering, er du meget velkommen til at skrive det her i tråden.

Vi vil blandt andet gerne høre, om du foretrækker at se de seneste indlæg eller de seneste tråde på forsiden. Derudover er vi naturligvis også interesserede i at høre, hvis du støder på fejl rundt omkring på siden.

• Svar 74
  • Visninger 6.3k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Administrator
    Administrator

Søndag aften er der foretaget en række mindre opdateringer. Følgende er blevet rettet: Søgninger foretaget inde i en forumtråd søger nu på hele forummet frem for kun i den pågældende tråd. "Husk mig"

• Forsiden bør kun bestå af de seneste tråde. Det virker rodet, at alle nye indlæg fremstår på forsiden. Der findes jo tråde, som udløser en masse kommentarer på meget kort tid, de vil komme til at fyld

• Administrator
    Administrator

Der er i dag blevet lavet lidt flere smårettelser og optimeringer. Her kan nævnes: Der er kommet en "Marker hele forummet som læst" knap i bunden i siden. Antallet af indlæg en bruger har lavet, vise

Postede billeder

Skrevet

I den gamle version kunne man klikke på ikonet foran et forum for at markere det som læst - det virkede også i mellemversionen med ikke i den nye - nu skal jeg ind et et forum for at markere det som læst :(

Skrevet

Jeg savner at du kunne se hvor mange indlæg en bruger har.

Uden at være for forudindtaget, så vægter en bemærkning fra gammel bruger mere end en helt ny

Skrevet

Den funktion til at markere alt som læst kunne godt være på siden i stedet for under ens brugerprofil.
Og det kunne være rart hvis den bare markeder alle som læst i stedet for også lige at spørge om man er sikker på man vil det.

Tænker den bruges en del, så ville være rigtigt rart hvis den virkede lidt mere simpelt, uden "er du sikker"

Skrevet

Jeg savner måske mere at du som administrator, var tilstede lidt oftere. jeg er vist ikke den eneste der kunne tænke

Skrevet

ikke direkte relateret til opdatering men når du nu er online igen )

Det kunne være fint hvis sites regler blev opdateret til og reflektere det moderatorer dømmer folk i karantæne efter, så det ikke er det vilde vesten, som man får lidt indtryk af er tilfældet

Eller at moderator får en opdatering af hvad der skal modereres i henhold til

lidt fedt emojies er kommet ind i det nuværende årtusinde som en sidebemærkning positivt

forsiden er der nogen der har ønsket så ingen kommentar vi har forskellig smag

Skrevet
Administrator skrev, for 22 timer siden:

Vi vil blandt andet gerne høre, om du foretrækker at se de seneste indlæg eller de seneste tråde på forsiden.

Forsiden bør kun bestå af de seneste tråde. Det virker rodet, at alle nye indlæg fremstår på forsiden.
Der findes jo tråde, som udløser en masse kommentarer på meget kort tid, de vil komme til at fylde hele forsiden, som det er nu.

Skrevet

Personligt er jeg overrasket over at være så positiv. Ellers er jeg generelt negativ til alle forandringer - alt skal være som det plejer.

Men jeg synes det fungerer fint, og er temmelig glad for den nye "start", hvor man umiddelbart kan se hvor det er skrevet noget nyt. Jeg har det helt fint med at det er nye indlæg, ikke kun nye tråde. Muligvis ville det være flot hvis man kunne udvide når man er kommet til bund så man ser end fler nye indlæg. Jeg tilhører nemlig dem som kun logger ind når jeg har noget at sige, og det sker alt mere sjældent. Nu kan jeg se hvis nogen har skrevet noget i nogen tråd som interesserer mig.

Så generelt tilfreds med opdateringen. Og sjovt at se at Direktøren for det hele ikke er helt og aldeles fiktiv.😉

Skrevet

Mange tak for dette indlæg. Rigtig rart med en forklaring på de valg der er truffet undervejs.

Overordnet set synes jeg opdateringen af designet er vellykket. Ligesom Julius vil jeg også klart foretrække at man på forsiden ser nyeste tråde og ikke indlæg (altså kommentarerne hvis jeg har forstået jargonen korrekt). Jeg er også meget glad for at alle de forskellige underfora er gået tilbage til den gamle visning. Der var et par dage hvor man så en stor del af brødteksten i hver tråd og det gjorde det mildest talt uoverskueligt. Så stor ros til jer for at være villige til at rulle ting tilbage, hvis ikke de fungerer.

Skrevet

Tak for det store arbejde med opdateringen!

Jeg har et par ønsker:

1) Ved login så er fluebenet ved “Husk mig (ikke anbefalet på offentlig computer)” som default hakket af. Kunne man måske ændre det så defaulten er at login IKKE husker?

2) Mange har nævnt at de savner at kunne se brugeres antal indlæg i comment-headeren. Jeg melder mig i koret og håber at denne feature kan komme tilbage.

3) vedr forsiden: Jeg foretrækker at se de seneste tråde. Hvis man altså SKAL vælge. Kunne forsiden bestå at to afdelinger - en med seneste tråde og en med seneste indlæg/kommentarer?

På forhånd tak!

FMFY

Skrevet
FookMiFookYu skrev, for 37 minutter siden:

3) vedr forsiden: Jeg foretrækker at se de seneste tråde. Hvis man altså SKAL vælge. Kunne forsiden bestå at to afdelinger - en med seneste tråde og en med seneste indlæg/kommentarer?

Den nye forsiden med seneste indlæg er på sin vis fin, men den præsenterer blot også en masse, som jeg tidligere har fravalgt. Tråde der har min interesse har jeg jo enten deltaget i eller jeg har kunne vælge at modtage notifikationer for den.

En oversigt over nyeste tråde vil derimod være meget mere brugbart, da det jo netop er nye tråde.

Skrevet

Når man åbner Notifikationer bliver alle markeret som læst (den fed skrifttype forsvinder) efter få sekunder, selvom man ikke ikke har læst de nye indlæg i pågældende tråde.

Det ville være skønt hvis det kunne blive som det var før hvor de først bliver markeret som læst når man har åbent en tråd og læst de nye indlæg, da man ellers let mistet overblikket over hvilken tråde med nye indlæg man har læst.

Screenshot_20260329_043712_Chrome.jpg

Skrevet
Administrator skrev, den 27.3.2026 at 14:33:

Vi vil blandt andet gerne høre, om du foretrækker at se de seneste indlæg eller de seneste tråde på forsiden.

Jeg stemmer for seneste tråde. Er der mulighed for at vise begge vil det også være super.

Skrevet
FookMiFookYu skrev, for 16 timer siden:

2) Mange har nævnt at de savner at kunne se brugeres antal indlæg i comment-headeren. Jeg melder mig i koret og håber at denne feature kan komme tilbage.

På mobil (jeg har andet steds kunne læse at der er forskel på PC) så kan man trykke på ^ helt til højre i linjen for brugeren og få lov til at se antal indlæg, reputation (reaktioner?) så det er muligt.

IMG_9242.jpeg

Skrevet

I det gamle system var det hurtigt og let, at se på forsiden om man havde læste alle de nye indlæg. Den funktion er virkelig savnet. Stødte man på tråden:

Helle - vejle - ringe, så viste man at det var ligemeget for en køebnhavner at læse. Ligeledes alle indlæg med "SVINDEL" åbnede man lige og kikkede i og gav evt gode råd.

Skrevet

Vi vil blandt andet gerne høre, om du foretrækker at se de seneste indlæg eller de seneste tråde på forsiden. Derudover er vi naturligvis også interesserede i at høre, hvis du støder på fejl rundt omkring på siden.

Absolut seneste tråde!

Skrevet

Har du feedback til den nye opdatering, er du meget velkommen til at skrive det her i tråden.

Når nu du spørger, får du et par småting mere som jeg er stødt på (På PC) )

Holder man markøren hen over en brugers navn får man i en pop-up lidt mere info, bla. dato for oprettelse som jeg synes er relevant info. Før opdateringen blev den straks synlig, nu åbner den ofte uden for skærmbilledet så man skal scrolle op eller ned for at se den. Har forsøgt at lave et eksempel her:

image.png

Søgefunktionen bruger som standard "This topic" når man åbner den fra en tråd. Det giver ikke så meget mening at søge i den tråd man allerede har åben, standard opsætningen bør være "Overalt" så man søger på hele EG med det samme:

image.png

Skrevet

Vi vil blandt andet gerne høre, om du foretrækker at se de seneste indlæg eller de seneste tråde på forsiden

Helt klart seneste tråde.

Og meget gerne med muligheden for at kunne se hele listen med seneste tråde, nogen gange går der jo flere dage / uger i mellem at man besøger EG også er det skønt hvis man kan se hvad der er af nye tråde siden sidst besøg på EG.

Skrevet

Jeg synes faktisk det nye design er blevet godt, jeg er især glad for dark mode. Mit eneste problem er folk der bruger specielle farver/skrifttyper til deres indlæg, det er nogle gange svært at læse i dark mode. Som eksempler:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/212287-kom-knep-sut-smut-%C3%A5bent-hus-mandag-30-marts-10-12-5-10-min-500-kr%C2%A0laksegade-12-1-tv-randers

https://www.eroguide.dk/forum/topic/204622-alexa-ferrer-%C3%A5rhus/

Jeg vil i den forbindelse slå et slag for at fjerne muligheden for at ændre tekstbaggrundsfarven og skrifttypen. Selvom det giver muligheden for at gøre sine indlæg mere "personlige", så er det bare træls at læse. Den holdning havde jeg også i det gamle design.

Jeg har tilføjet nogle billeder, så andre kan få en fornemmelse uden selv at skulle skifte til dark mode.

image.png

image.png

Skrevet
Raphael skrev, for 31 minutter siden:

Jeg vil i den forbindelse slå et slag for at fjerne muligheden for at ændre tekstbaggrundsfarven og skrifttypen

Det er vi ikke så ikke helt enig i, jeg er selv glad for dark mode, men synes ikke at man skal fjerne de muligheder som der er kommet i den ny version af EG, og hvis man ser på de 3 eksempel som du har her, så er det faktisk kun den ene som der er problemer med at læse i dark mode også er problemet jo heller ikke større end man kan stiftet til light mode.

Lad os nu glade os over at EG er kommet i en mere tidssvarende udgave 😀 Hvor der er bedre mulighed for at fremhæve de vigtige budskaber)

Skrevet
Hr Lille Niels skrev, for 10 timer siden:

På mobil (jeg har andet steds kunne læse at der er forskel på PC) så kan man trykke på ^ helt til højre i linjen for brugeren og få lov til at se antal indlæg, reputation (reaktioner?) så det er muligt.

IMG_9242.jpeg

Tak! Godt fif! Men tidligere var det muligt at se uden ekstra klik 😊

Skrevet
  • Author
  • Administrator

Søndag aften er der foretaget en række mindre opdateringer. Følgende er blevet rettet:

• Søgninger foretaget inde i en forumtråd søger nu på hele forummet frem for kun i den pågældende tråd.

• "Husk mig" ved login er nu et aktivt tilvalg og ikke længere afkrydset som standard.

• Forsiden viser nu de seneste tråde frem for de seneste indlæg.

• En række oversættelser er blevet rettet.

Skrevet

Jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde knapperne, men jeg savner "Marker gruppe som læst" og "Marker alt som læst"
Har fundet en første, står i toppen af gruppen.
image.png

Redigeret af migselvXXX

• Stapler pinned this tråd
Skrevet

Jeg er overordnet fint tilfreds med opdateringen. Dog lidt irriteret over, at man ikke længere bare kan logge ind med sit handle som før, men skal skrive hele email adressen.

Skrevet
migselvXXX skrev, for 17 timer siden:

Jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde knapperne, men jeg savner "Marker gruppe som læst" og "Marker alt som læst"
Har fundet en første, står i toppen af gruppen.
image.png

Marker alt som læst - klik på dit profilnavn øverst på siden, så er det nederste punkt

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.