Hop til indhold
køb dansk

Anmeldelser på engelsk

Recommended Posts

Altså, jeg kan simpelthen ikke tage anmeldelser seriøst, der er skrevet på engelsk.

Hvis jeg ser en anmeldelse på engelsk - det vil oftest være af en udenlandsk pige - kan jeg altså ikke tage den seriøst.

Jeg tænker, at den er skrevet for pigens skyld - at det mere er en reklame end en anmeldelse!

Er der nogen, der vil forklare, hvorfor pokker de ellers anmelder på engelsk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
køb dansk skrev, for 14 minutter siden:

Herboende udlændinge. 
Jeg har da kunder som kun skriver og taler engelsk. Måske lidt  gebrokkent dansk hvis de er i gang med at lære dansk. 
Tænker en Google oversat anmeldelse ville være værre. 

Men din teori er nok korrekt i nogen tilfælde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

For nogle år siden var der også anmeldelser på engelsk. Et medlem af gruppen havde læst forkert på gruppenavnet, så vedkommende troede at det var “euro-guide”. Altså noget der ligesom antyder et internationalt forum. Vedkommende var muligvis i sit daglige arbejde engelsk-sproget. Andre brugere påtalte det. Og vedkommende forlod gruppen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
køb dansk skrev, for 34 minutter siden:

Altså, jeg kan simpelthen ikke tage anmeldelser seriøst, der er skrevet på engelsk.

Hvis jeg ser en anmeldelse på engelsk - det vil oftest være af en udenlandsk pige - kan jeg altså ikke tage den seriøst.

Jeg tænker, at den er skrevet for pigens skyld - at det mere er en reklame end en anmeldelse!

Because, we can't write in Danish ? 
I can vaguely read and maybe understand simple sentences in spoken Danish.
But I can't compose a coherent sentence in the language, so I write in English because I assume everyone in a Nordic country has a baseline fluency in English.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Keaper skrev, for 40 minutter siden:

Because, we can't write in Danish ? 
I can vaguely read and maybe understand simple sentences in spoken Danish.
But I can't compose a coherent sentence in the language, so I write in English because I assume everyone in a Nordic country has a baseline fluency in English.  

Absolut ikke tilfældet...til din orientering er du i Danmark, og her snakker og skriver vi dansk, der er masser af tilbud ang dansk kurser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
fedthår skrev, for 25 minutter siden:

Absolut ikke tilfældet...til din orientering er du i Danmark, og her snakker og skriver vi dansk, der er masser af tilbud ang dansk kurser.

Du er godt klar på over der er folk som rejser rundt med deres arbejde. Og bor her i et par år for at skulle videre. Du kan ikke forlange alle lærer dansk. 
Hvad enten vi vil det eller ej er engelsk det mest internationale sprog der findes det kommer man langt med de fleste steder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
fedthår skrev, for 2 timer siden:

Til din orientering, er vi ret ligeglade med snævert synet meninger som disse.

Hvem gider læse en anmeldelse, oversat af google translate, fordi han skal forsøge at være en del af samfundet. Give me a effing break. :rolleyes:
Den ville jo alligevel blive anmeldt for spam, reklame, falsk anmeldelse. You name it. 

Redigeret af Den Anonyme

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 2 timer siden:

Du er godt klar på over der er folk som rejser rundt med deres arbejde. Og bor her i et par år for at skulle videre. Du kan ikke forlange alle lærer dansk. 
Hvad enten vi vil det eller ej er engelsk det mest internationale sprog der findes det kommer man langt med de fleste steder. 

Jeg forlanger overhovedet intet....til din orientering er kinesisk det mest udbredte sprog.

Redigeret af fedthår

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Anonyme skrev, 1 time siden:

Til din orientering, er vi ret ligeglade med snævert synet meninger som disse.

Hvem gider læse en anmeldelse, oversat af google translate, fordi han skal forsøge at være en del af samfundet. Give me a effing break. :rolleyes:
Den ville jo alligevel blive anmeldt for spam, reklame, falsk anmeldelse. You name it. 

Hehehe...som du dog kan sige det, lille tissemand der gerne vil være større.

Del dette indlæg

Link til indlæg
fedthår skrev, for 35 minutter siden:

Jeg forlanger overhovedet intet....til din orientering er kinesisk det mest udbredte sprog.

Jeg sagde ikke mest udbredte men hvilket du kan kommunikere med i flest lande og blive forstået

Og jo den måde du skrev det på var at forlange. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 3 timer siden:

Nej, der er langt flere der taler Kinesisk (;amdaring) og nok også flere der taler spansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Valbyguy skrev, for 3 timer siden:

If reading English offends you, don’t read it

Good word again, it was not so bad meant...

Måske er der bare uforholdsvis mange engelsktalende på Eroguide, og hellere en anmeldelse på engelsk end slet ingen anmeldelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mime skrev, for 1 minut siden:

Eller fransk eller spansk

Forskellen er blot at 80-90% af den danske befolkning har lært engelsk og tysk i skolen. Foruden at svensk og norsk har en tilpas lighed med dansk. Det kan ikke siges om spansk og fransk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
LarsTysker skrev, for 6 minutter siden:

Forskellen er blot at 80-90% af den danske befolkning har lært engelsk og tysk i skolen. Foruden at svensk og norsk har en tilpas lighed med dansk. Det kan ikke siges om spansk og fransk.

Måske, men nuancerne er væk ved fremmedsprog. Derfor burde anmeldelser skrives på dansk her på forum!

Del dette indlæg

Link til indlæg
køb dansk skrev, for 7 timer siden:

Herinde skriver jeg altid på dansk, men jeg har lige lavet en anmeldelse på nympho og der skrev jeg på engelsk uden at tænke over det.

Jeg tror det er fordi man derinde skriver anmeldelsen på hendes profil og så virkede det naturligt, da jeg taler engelsk med hende. 

Jeg svarer også på engelsk når der postes et meme på engelsk selv om det er i en dansk gruppe. Har altid arbejdet i et internationalt miljø, så jeg ænser knap at jeg slår over engelsk. 

Men når nu du spørger, så synes jeg egentlig at det er ret respektfuldt at skrive sin anmeldelse på et sprog pigen forstår... Jeg elsker når de har læst mine anmeldelser og værdsætter dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kunne vi nu ikke bare være rummelige og lade folk skrive på det sprog de helst vil. Det er jo en ønskelig service at nogen overhovedet skriver anmeldelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil hellere have anmeldelser på engelsk end ingen anmeldelser, og engelsk er jo det førende verdenssprog.

Man kan jo bare klikke sig videre i listen hvis man ikke ønsker at læse det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare så folk ikke skal blive forvirret og tror at der er regler om dette på EG.

Det er OK at skrive på det sprog, der nu giver mening for en og man føler sig mest tryg ved og man skal ikke føle sig presset til at skrive på dansk, når man føler sig bedst hjemme i engelsk.

De to mest brugte sprog på EG er engelsk og dansk og det lader til at fungere til de flestes tilfredshed.

Der er også OK at have en holdning til at engelsk ikke hører hjemme i Danmark. 

EGs holdning er, at det er helt fint.

fedthår skrev, for 12 timer siden:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mime skrev, for 10 timer siden:

Nej, der er langt flere der taler Kinesisk (;amdaring) og nok også flere der taler spansk.

image.thumb.png.565f6edacecb67a5a2e29f60befb9476.png

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jag läser och förstår talad danska bra, men jag hoppas att det är OK att jag skriver mina inlägg på forumet på svenska (jag försöker sätta de danska orden inom parantes när jag vet att det är skillnader mellan språken som kan försvåra förståelsen).

Vad gäller engelska så har jag kollegor som har engelska som modersmål och talar svenska förhållandevis bra. Jag kan skriva till dem på svenska, men de känner sig inte bekväma med att skriva på svenska så skriftliga svar får jag på engelska från dem. Jag kan tänka mig att det är likadant här på forumet att det finns bröder och systrar som känner sig mer bekväma med att skriva på engelska. Vi ska väl uppmuntra "internationellt samarbete" och uppskatta att personer från andra länder också uppskattar "äventyr" med GP:er i Danmark! Jag själv reser mycket i arbetet och har haft mycken glädje av att träffa GP:er världen runt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...