Hop til indhold

Hvad gør GPer med danske kroner ?

Featured Replies

Skrevet

Har altid undret mig over :

Hvad gør en udenlandsk GP med deres tjente penge når de skal rejse måske efter nogle uger ?

Altså dem der ikke afleverer dem hos alfonsen ?

Det kan jo være betydelige beløb. Man må jo ikke udføre mere end 10.000 kr i kontanter og de er hurtig tjent.

Regner med at 90 % af deres betaling er i cash og mest i DKK.

Nogen, der ved det ?

Redigeret af torbenb

Skrevet
torbenb skrev, for 8 minutter siden:

Man må jo ikke udføre mere end 10.000 kr i kontanter og de er hurtig tjent.

Det er 10.000 euro - eller ca. 75.000 kroner man må udføre i kontanter.

Bare lige for at få sporet din tråd rigtigt ind

Skrevet

Der findes flere betalingsformidlere på nettet, mere eller mindre registrerede, og større eller mindre krav til oplysninger. Western Union fx.

Skrevet
torbenb skrev, for 19 minutter siden:

Nogen, der ved det ?

Vi kan vel kun gætte. Jeg tvivler på at alle gør det samme ;) 

Udenfor denne branche, har jeg hørt rygter om at det er blevet mere almindeligt at nogen veksler dem "sort" til en lavere kurs. Det kan være folk der ofte rejser til udlandet og som i de lande de rejser til og fra har mulighed for at bringe Euro med hjem. 

En "pizzamand" jeg kender sporadisk, som ved at jeg rejser en del, har to gange med cirka et års mellemrum spurgt mig om jeg er interesseret i at veksle "for hans venner og bekendte til en god kurs". 
Det er og bliver et nej tak fra mig!
Det er besværligt nok i forvejen at få folk til at betale i elektronisk sporbare hvide penge i denne branche. Jeg ønsker mig absolut ikke flere danske kontanter. 

Om det er almindeligt eller ej, aner jeg ikke. 

Skrevet

Forex doesn't ask quite as many questions as you might think. 
Even less if there's a Nordic person with them, and if you have a plausible story, as in, Hi, me and my girlfriend are planning a trip so we would like Euro's, is it ok if we exchange 30.000Dkk ?
Show your passport and Bobs your uncle. 

Also, less and less accept Dkk anymore.  

Skrevet

Jeg havde en veninde på besøg fra Rusland for et års tid tilbage. Vi tog i Forex og her vekslede hun sine amerikanske dollars uden spørgsmål. Vi blev afregnet kontant og faktisk til en okay kurs.

Skrevet

Det er slet ikke så svært som man skulle tro.

Skrevet
AnonymForSjov skrev, for 55 minutter siden:

Jeg havde en veninde på besøg fra Rusland for et års tid tilbage. Vi tog i Forex og her vekslede hun sine amerikanske dollars uden spørgsmål. Vi blev afregnet kontant og faktisk til en okay kurs.

Spørgsmålet her går på situationen den anden vej, man har danske kroner og vil veksle til udenlandsk valuta.

Skrevet

Min kollega der bor i Spanien til dagligt har haft store problemer med at få vekslet.. Og kursen har været helt åndssvag når hun har anvendt forex og lignende.. Men hun har vist ikke kunne finde andre muligheder end de gængse.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Min kollega der bor i Spanien til dagligt har haft store problemer med at få vekslet.. Og kursen har været helt åndssvag når hun har anvendt forex og lignende.. Men hun har vist ikke kunne finde andre muligheder end de gængse.. 

Er det ikke bare at give en smule rabat ved betaling med euro, så det kan betale sig for mændene. Det kan jo sikkert også betale sig for hende med kurs og gebyrer osv

Skrevet
  • Author
Skilgannon skrev, for 31 minutter siden:

Er det ikke bare at give en smule rabat ved betaling med euro, så det kan betale sig for mændene. Det kan jo sikkert også betale sig for hende med kurs og gebyrer osv

Troede jeg også engang. Hævede Euro. Men den kurs jeg fik var enorm dårlig. Måske kunne hun simpelthen ikke regne. Gør det aldrig igen

Skrevet

Jeg var i det mindretal, der i 2001 stemte for indførelsen af euro i DK. Det blev nedstemt, men havde løst mange problemer.

Skrevet
Skilgannon skrev, for 11 timer siden:

Jo det er det ;) 

Jeg testede den antagelse af, i det jeg tænkte det samme som du da der blev nere bøvl og ballade med kontanter i det hele taget for et par år siden. 
I hele 2023 prøvede jeg det af, og min pris (med en anden "kasket end denne" :wub:) på en Lingam massage havde en pris på 100 Euro eller 900 kr.
Lidt mere end 80% af nye besøgende betalte med Euro for at spare, og efterhånden også i underkanten af 60% af de faste gengangere. 
For mig er det bare ikke mere attraktivt at ligge inde med Euro end kroner i kontanter. 
Derfor kan man hos mig ikke længere betale med Euro. Det er ikke nogen fordel for mig både at give rabat og at ligge inde med Euro fremfor kroner. Det er næsten lige så svært at få Euro i kontanter "ind i systemet" som hvide sporbare penge som det er med Euro. Ikke helt - men næsten. 
Nu er jeg ikke så naiv at jeg ikke er klar over at min "kæphest" med at betale skat og være så "legit" som overhovedet praktisk muligt, er noget der deles af ret mange sexarbejdere. 
Men netop derfor undrer det mig at de ikke animerer deres købere til at betale kontant i Euro. 
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor de ikke praktiserer det. 
Det vil det utvivlsomt være en fordel for Kvinder der har deres økonomiske fundament i et andet land end Danmark at have Euro med i kufferten og stort set umuligt at have danske kroner med hjem. Så, det er super skørt set udefra. 
Der kan naturligvis være faktorer jeg har overset. 
Hvorfor de ikke praktiserer at prissætte deres ydelser sådan at det er attraktivt for køberen at betale i Euro, er mig en gåde. Men det er der randet i denne branche der er... en gåde for mig, altså :P

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 54 minutter siden:

Nu er jeg ikke så naiv at jeg ikke er klar over at min "kæphest" med at betale skat og være så "legit" som overhovedet praktisk muligt, er noget der deles af ret mange sexarbejdere.

Der mangler vist et "ikke" ?  eller der skal stå "ikke så naiv at jeg tror" ...

Kunne i øvrigt godt tænke mig at vide, om der betales skat  af min betaling, men spørger ikke ;-)

Redigeret af køb dansk

Skrevet
Eva Nadine skrev, 1 time siden:

Men netop derfor undrer det mig at de ikke animerer deres købere til at betale kontant i Euro. 
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor de ikke praktiserer det. 
Det vil det utvivlsomt være en fordel for Kvinder der har deres økonomiske fundament i et andet land end Danmark at have Euro med i kufferten og stort set umuligt at have danske kroner med hjem. Så, det er super skørt set udefra. 
Der kan naturligvis være faktorer jeg har overset. 
Hvorfor de ikke praktiserer at prissætte deres ydelser sådan at det er attraktivt for køberen at betale i Euro, er mig en gåde. Men det er der randet i denne branche der er... en gåde for mig, altså :P

Jeg har længe haft samme undren. Vi har i flere anmeldelser set beskrevet, at pigen blev glad for at modtage EUR. Men når EUR er så meget at foretrække for hende, hvorfor så ikke gøre det attraktivt for gæsten? Jeg har ikke belæg for det, men jeg tror forklaringen er som følger: Tænk på, hvem som tjener på det. Det gør dem, som laver den sorte veksling for pigen.

Det virker i en del tilfælde (nok endda i de fleste) til, at de udenlandske piger ikke selv forfatter sin annonce og bestemmer sine priser. Mon ikke hendes “manager” også hjælper med at veksle DKK til EUR og tager sig rigeligt betalt for det? Dermed har “manageren” jo en grund til, at afregningen fortsat sker i DKK, hvilket samtidigt også er det nemmeste for gæsten.

Hvis ovenstående argumentation holder, så er det ikke kun nemmere for pigen med EUR-betaling, men samtidigt får hun en større bid af kagen (og “manageren” mindre). Det kunne for mig godt være en grund til at afregne i EUR fremover.

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 1 time siden:

For mig er det bare ikke mere attraktivt at ligge inde med Euro end kroner i kontanter. 

Du kunne sælge dem til udenlandske piger der hellere vil have Euro med hjem ;)

Eva Nadine, professionel elskerinde, lingam massør og sortbørsveksellerer... Lidt af et visitkort alligevel :lol:

Skrevet
Refresh skrev, for 1 time siden:

Du kunne sælge dem til udenlandske piger der hellere vil have Euro med hjem ;)

Haha ja... og det kunne alle andre end mig jo også ;) 
Men det er jo præcis det jeg ikke ønsker at praktisere. Især i denne branche vil det for mig være en ualmindelig uheldig situation at være i hvis jeg bliver sat ifm. økonomisk kriminalitet ifm. sexarbejde, idet jeg har andre roller og det i forvejen er svært at holde skodderne imellem helt vandtætte set udefra :wacko::wub:

køb dansk skrev, for 2 timer siden:

Kunne i øvrigt godt tænke mig at vide, om der betales skat  af min betaling, men spørger ikke ;-)

Det vil nok være forskellige svar - og forskellige gradbøjninger af "sandfærdige svar" også, alt efter hvem det er du betaler, forestiller jeg mig. 
Hos mig er det bogstaveligt talt "Jeg betaler skat af det jeg KAN". 
Hvorfor det er umuligt at betale skat af det hele, skal jeg ikke kede jer med. Det har jeg gjort i andre tråde :D 
Nogen bliver direkte fornærmede og skuffede over at jeg betaler skat af deres betaling. Det er nu ikke et samtaleemne der ofte kommer på bane. Men dem der insisterer på at jeg "har en god timebetaling, så kan der gives lidt rabat" f.eks. dem viser jeg et skærmprint af hvor meget eller hvor lidt 1000 kr. i min butik der er overskud efter skat. Nogle af dem forsøger at insistere på at jeg ikke skal betale skat af DERES betaling, fordi jeg skal da forkæle mig selv...! :rolleyes: 
Mit svar er en version af "Tak for tanken. Det vil jeg da overveje." for at komme videre i programmet :P
Så dem af jer der læser med herinde, som har fået den "replik"... beklager den hvide løgn. Det var for den gode stemnings skyld :wub:<3

- - - 

Jeg ved fra tidligere debatter om lignende emne, at folk som flest herinde som sædvanligt tror at jeg lyver om følgende: 
Jeg har personligt INGEN interesse i at ligge inde med sorte kontanter. Hverken i kroner eller Euro. 
Det er begrænset hvad man kan købe for sorte penge andet end hvis man har sorte udgifter. Dem har jeg (heldigvis) ikke ret mange af sådan som jeg arbejder. Men de kan ikke i praksis i denne branche undgås helt, desværre. Jeg kan ikke bogføre sorte udgifter uden at skulle oplyse hvem jeg betaler dem til. Jeg har dem så i meget begrænset omfang i forhold til de fleste der stort set kun har sorte udgifter ifm. sexarbejde. 
Idet jeg har rejst verden rundt ifm. min primære karriere som noget HELT andet, har jeg det absolut sådan at jeg er glad for at betale (også høj) skat af de penge jeg tjener. Selvom det kunne være bedre (politiske debatter og indlæg er imod reglerne på Eroguide) så har vi et velfærdssamfund der er dyrt i drift. 
På meta-niveau er jeg altså glad for at jeg har betalt skat af mine sexarbejder (i bred forstand) kroner når jeg og mine nærmeste og medmennesker i det hele taget har brug for hjælp fra dit og dat der er betalt af Danmarks fælleskasse. Jeg glæder mig da over at hullet i asfalten på Vesterbrogade bliver lavet lappet ret hurtigt, så jeg ikke skraber undervognen når min lille dytbil er læsset for tungt efter en tur i IKEA osv. også. At fortovsfliserne ikke er en forhindringsbane når jeg kører med et barnebarn i en klapvogn der ikke har støddæmpere, så guldklumpen ikke vågner hvis jeg er løbet tør for Digestive kiks og rene sutter. 
Altså... jeg foretrækker hvide sporbare danske kroner, så jeg nemt kan betale skat. 
Jeg kan bare ikke (altså i PRAKSIS!!!) som sexarbejder få et normalt økonomisk flow med kreditkort betaling, mobilepay, erhvervskonto osv. 
Men det er en anden debat, der måske er beslægtet til trådens emne, men som jeg gætter på ret hurtigt kan blive en afsporing :) 
Man kan jo søge efter gamle tråde om emnet hvis man har interesse.

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

Det er ikke fordi jeg er forvirret på et sådan lidt mindre astrofysisk plan - og måske også uden for topic - men dog relateret.

Hvis nu en GP i sin(e) annoncer ikke oplyser hvordan der skal betales - kontant eller mobilepay - hvad vil hovedreglen så være?

Tager man kontanter med for en god ordens skyld - eller hvad forventes der - sådan generelt?

Bare lidt bøvlet at skulle i hæveautomaten hver gang og rende rundt med kontanter på sig.
Det er mit indtryk at at den gamle tegnebog, lavet af muldvarpeskind, mere eller mindre bare er komplet umoderne :)

Skrevet
Needy skrev, for 15 minutter siden:

Hvis nu en GP i sin(e) annoncer ikke oplyser hvordan der skal betales - kontant eller mobilepay - hvad vil hovedreglen så være?

Kontant accepteres altid.

Needy skrev, for 16 minutter siden:

Det er mit indtryk at at den gamle tegnebog, lavet af muldvarpeskind, mere eller mindre bare er komplet umoderne :)

Ja, i alle andre sammenhænge har du ret, men i købesexuniverset er det stadig ret praktisk.

Skrevet
Needy skrev, for 16 minutter siden:

Tager man kontanter med for en god ordens skyld

Ja det gør man^_^..

Jeg blev personligt noget overrasket første gang en ung mand gik ud fra man kunne betale med kort eller lignende.. Sådan lidt “hvad fulan få dig til at gå ud fra det”agtigt:P:ph34r:.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Ja det gør man^_^..

Jeg blev personligt noget overrasket første gang en ung mand gik ud fra man kunne betale med kort eller lignende.. Sådan lidt “hvad fulan få dig til at gå ud fra det”agtigt:P:ph34r:.. 

Ville han have en kvittering med også?:D

Skrevet
Dear Jessie skrev, for 14 minutter siden:

Ville han have en kvittering med også?:D

Han havde nok forventet at jeg printede den ud samme sted som kortet skulle op:ph34r::lol:.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Han havde nok forventet at jeg printede den ud samme sted som kortet skulle op:ph34r::lol:.. 

Jeg ser nogle helt forkerte billeder... troede han, kvinder var udstyret med en kortlæser? :D

Redigeret af køb dansk

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

Sorte penge får lige pludselig en HELT anden betydning :lol:

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.