Hop til indhold

Mand dømt for menneskehandel

Featured Replies

Skrevet

https://www.kristeligt-dagblad.dk/mand-tilstaar-menneskehandel-ved-tvinge-kvinde-til-prostitution

Mand idømt 8 års fængsel for menneskehandel og narkotika. Det er umiddelbart tvivlsomt, hvor meget af straffen, der kan henføres til forholdet om menneskehandel.

Forfærdelig sag, der viser at danske piger også er udsatte for menneskehandel. Når man læser om pigens sårbarhed og psykiske lidelser, samt at hun har været tvunget til dette i mange år, så må der simpelthen være nogle sexkunder med en dårlig smag i munden.

Man ser af og til herinde anmeldelser/efterspørgelser af piger på diverse bosteder eller på piger med tydeligt misbrug og eller psyiske udfordringer. Det sammenholdt med denne sag tyder jo på, at der desværre er et kundegrundlag for dette. 

Redigeret af ErnstOle

Skrevet

Gad vide hvad du vil med det indlæg? Som jeg ser det, er du enten ikke sexkunde (hvad laver du så her?), eller også, så er du sexkunde, der projicerer egen mulig skyld ud på dette steds medlemmer. Begge dele lidt i hegnet.

Skrevet

Ja det er sku en virkelig grim sag med sikkert mange gæster der har ment “hun var sød og indlevende selvom hun ikke helt vidste hvad der var aftalt”:(.. 

Skrevet
  • Author
onkelpoul skrev, for 8 minutter siden:

Gad vide hvad du vil med det indlæg? Som jeg ser det, er du enten ikke sexkunde (hvad laver du så her?), eller også, så er du sexkunde, der projicerer egen mulig skyld ud på dette steds medlemmer. Begge dele lidt i hegnet.

Oplyse brugerne herinde om, at der er en kæmpe skyggeside af denne branche/hobby, og at det også rammer danske piger. Derudover en påmindelse om, at sexkunder bør bruge det øverste hovede i de tilfælde, hvor man er i tvivl om pigen vil det her frivilligt. 

Skrevet

Jeg tænker, at det er fint at blive mindet om at have sin sunde fornuft og empati med sig. Selvfølgelig har vi ikke som kunder mulighed for i hvert enkelt tilfælde at vurdere, hvilken menneskeskæbne, der ligger bag. Men jeg studser også ind imellem over anmeldelser, som centrerer sig om ærgrelsen over spildte penge hos en gp, som "åbenlyst ikke kunne lide, hvad hun laver", hvor man måske burde have valgt at forladte stedet.

Og det er ikke skrevet for at pege fingre.. 

Redigeret af snakie

Skrevet
ErnstOle skrev, for 50 minutter siden:

Man ser af og til herinde anmeldelser/efterspørgelser af piger på diverse bosteder eller på piger med tydeligt misbrug og eller psyiske udfordringer.

Ok, det har jeg heldigvis ikke set. Det er gået fuldstændigt hen over hovedet på mig. Jeg håber at den slags indlæg bliver slettet og brugerne smidt ud.

Skrevet
  • Author
Doktor Diller skrev, for 1 minut siden:

Ok, det har jeg heldigvis ikke set. Det er gået fuldstændigt hen over hovedet på mig. Jeg håber at den slags indlæg bliver slettet og brugerne smidt ud.

Tja, der er jo som sådan ikke noget ulovligt i det. Men, når man læser hvad tidligere brugere har berettet om forskellige piger med misbrug og formodet psykiske lidelser, og så kan se at der efterspørges på dem og endda skriver anmeldelser af dem, så bekræfter det jo i et vist omfang at der er efterspørgsel på denne slags piger.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 59 minutter siden:

Mand idømt 8 års fængsel for menneskehandel og narkotika.

Nu har jeg ikke været i det her forum så længe meeeen, er det almindeligt at man laver to tråde med stort set samme indhold:huh:

Redigeret af Needy

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 1 minut siden:

Nu har jeg ikke været i det her forum så længe meeeen, er det almindeligt at man laver to tråde med stort set samme indhold:huh:

Jeg havde ikke set den tidligere tråd. 

Skrevet
ErnstOle skrev, for 7 minutter siden:

Jeg havde ikke set den tidligere tråd. 

Helt ok, ville bare lige nævne det :)

Skrevet

Det er bare åndssvagt at bilde sig selv ind, at man er ufejlbarlig, hvilket du lader til at have gjort. Hvem siger, at man kan vide, hvem der er handlet og hvem der ikke er? For at vise hvad jeg mener, så har jeg lavet et andet muligt indlæg for dig, @ErnstOle:

"Pyha, en grim sag. Det er sgu en påmindelse til os alle, at den her branche har uhyggelige skyggesider. Jeg kan jo ikke selv afvise, at have været sammen med en handlet kvinde, men jeg håber at vi alle tænker os godt om, når vi står i situationerne."

Det her sted er jo ved at koge over af hellige personer, som lige hælder et eller andet ud, der i bedste fald er en tale til egen samvittighed og i værste fald bare et forum-ego-boost for likes. Jeg prøver selv at navigere det her, men at bilde mig selv ind, jeg ikke tager fejl - det ego har jeg simpelthen ikke.

Og er her alligevel, men det er en anden tråd.

Edit: Jeg er dog trods alt ikke læser af Kristeligt Dagblad, hehe

Redigeret af onkelpoul

Skrevet
ErnstOle skrev, for 5 timer siden:

Forfærdelig sag, der viser at danske piger også er udsatte for menneskehandel. Når man læser om pigens sårbarhed og psykiske lidelser, samt at hun har været tvunget til dette i mange år, så må der simpelthen være nogle sexkunder med en dårlig smag i munden.

Man er virkelig naiv, hvis man tror at indlægget skulle gøre at nogle fik en dårlig smag i munden.   Er der fisse i luften, vil der altid være mænd der  springer på uagtet hvordan kvinden har det og uagtet at hun helt klart har en attitude der viser at hun ikke har sig selv med

Den branche er på den ene side, fantastisk fræk, spændende m.v og på den anden side indeholder den den også ufattelig mange elementer.

Og nej salg og køb af sex, kan  aldrig gøres ”stuerent” Alle de lande som har forsøgt sig med alverdens tiltag, må bare sande at det aldrig lykkes helt.

Skrevet
TheVoice skrev, for 3 timer siden:

Og nej salg og køb af sex, kan  aldrig gøres ”stuerent” Alle de lande som har forsøgt sig med alverdens tiltag, må bare sande at det aldrig lykkes helt.

Hvad vil du med det indlæg? Sige at vi ikke kan/skal gøre noget?

At det ikke kan lykkes helt, bør vel ikke forhindre nogen i at gøre det betydeligt bedre, så det er bedre at komme med konstruktive foreslag i end opgivende attitude.

Redigeret af Slowman

Skrevet
ErnstOle skrev, for 20 timer siden:

Ja det er en skrækkelig sag, men hvor står det egentlig at det er en dansk kvinde ? Altså en kvinde med dansk statsborgerskab.

Hvis man vil læse om skrækkelige sager, kan man bare læse om den franske mand, der bedøvede konen og så lod andre knalde hende uden hun anede det. Der er åbenbart ikke mangler på kunder til den slags.

Skrevet
Slowman skrev, for 13 timer siden:

Hvad vil du med det indlæg? Sige at vi ikke kan/skal gøre noget?

At det ikke kan lykkes helt, bør vel ikke forhindre nogen i at gøre det betydeligt bedre, så det er bedre at komme med konstruktive foreslag i end opgivende attitude.

Jeg har ikke skrevet at man ikke skal prøve at holde skal prøve at holde det værste væk fra branchen. 

Jeg har såmænd blot skrevet at det aldrig er lykkedes nogle at gøre branchen stueren, og at man derved ikke skal rende rundt  med bind for øjerne og naivt tro at branchen kan gøres stueren  Branchen vil  altid vil tiltrække

*  kriminelle elementer

*  kvinder der ikke burde være i branchen,

*  og mænd med et defekt moralsk kompas.

Det er helt fint at man løbende tager tiltag til at holde det værste nede i branchen

og nej at branchen er som den er skyldes ikke rufferi-lovgivning og hvad man ellers høre af fikse løsningsmodeller.

Skrevet
  • Author
onkelpoul skrev, for 20 timer siden:

Det er bare åndssvagt at bilde sig selv ind, at man er ufejlbarlig, hvilket du lader til at have gjort. Hvem siger, at man kan vide, hvem der er handlet og hvem der ikke er? For at vise hvad jeg mener, så har jeg lavet et andet muligt indlæg for dig, @ErnstOle:

"Pyha, en grim sag. Det er sgu en påmindelse til os alle, at den her branche har uhyggelige skyggesider. Jeg kan jo ikke selv afvise, at have været sammen med en handlet kvinde, men jeg håber at vi alle tænker os godt om, når vi står i situationerne."

Det her sted er jo ved at koge over af hellige personer, som lige hælder et eller andet ud, der i bedste fald er en tale til egen samvittighed og i værste fald bare et forum-ego-boost for likes. Jeg prøver selv at navigere det her, men at bilde mig selv ind, jeg ikke tager fejl - det ego har jeg simpelthen ikke.

Og er her alligevel, men det er en anden tråd.

Edit: Jeg er dog trods alt ikke læser af Kristeligt Dagblad, hehe

Det her sted er nok nærmere ved at koge over af sexkøbere, som beretter om at have købesex med piger "der kiggede væk", "ville have det hurtigt overstået", "var tydeligt påvirket", "hun overholdte ikke det hun skrev", "kommunikationen gik fint, men hun kunne ikke et ord engelsk" osv. 

Hvis sådanne signaler ikke får en til at tænke sig om og gå, i stedet for at gennemføre "samlejet", så er det selvfølgelig svært at trænge i gennem til folk.

Det her handler ikke om at være fejlfri, men om at være opmærksom på at være et ordenligt menneske i en lyssky branche, der - for mænds vedkommende - oftes styres af lyster.

Hvis du ikke kan mærke som en pige gør det frivilligt, så er det nok ikke dit ego den er galt med. 

Skrevet
  • Author
TheVoice skrev, for 18 timer siden:

Man er virkelig naiv, hvis man tror at indlægget skulle gøre at nogle fik en dårlig smag i munden. 

Tja, det er nu retssagen og ikke indlægget, der burde give en grim smag i munden, medmindre man selvfølgelig er fuldstændig blottet for empati.

Der må være brugere/læsere herinde, som har besøgt den forurettede, men jeg tror ikke de giver sig til kende.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 18 minutter siden:

Tja, det er nu retssagen og ikke indlægget, der burde give en grim smag i munden, medmindre man selvfølgelig er fuldstændig blottet for empati.

Der må være brugere/læsere herinde, som har besøgt den forurettede, men jeg tror ikke de giver sig til kende.

Det var sgu da noget af et postulat? Er det noget du ved eller noget du tror?

Hvis jeg skal være helt ærlig så ved jeg ikke om det er tilfældet. Men jeg tænker at der må findes helt særlige forums for den slags ubehageligheder på dark web.

Tror ikke det er noget man ville "reklamere" med herinde.

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 12 minutter siden:

Det var sgu da noget af et postulat? Er det noget du ved eller noget du tror?

Hvis jeg skal være helt ærlig så ved jeg ikke om det er tilfældet. Men jeg tænker at der må findes helt særlige forums for den slags ubehageligheder på dark web.

Tror ikke det er noget man ville "reklamere" med herinde.

Som jeg skriver, så er sandsynligheden stor. En dansk pige, der - mod sin frie vilje - har solgt sex og sexvideoer i 4,5 år i det nordjyske. 

Det er jo ikke fordi hun er holdt indespærret eller lignende, så kontakten til sexkunderne er formentlig sket på almindelige sider som annoncelight, sugardaters osv. 

Så ja, jeg er overbevist om, at der er brugere/læsere herinde som har besøgt pigen på et tidspunkt.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 56 minutter siden:

Det er jo ikke fordi hun er holdt indespærret eller lignende, så kontakten til sexkunderne er formentlig sket på almindelige sider som annoncelight, sugardaters osv. 

Så ja, jeg er overbevist om, at der er brugere/læsere herinde som har besøgt pigen på et tidspunkt.

Nu står der jo menneskehandel og ikke rufferi i artiklen du henviser til. Når der nævnes menneskehandel tænker jeg uvilkårligt på en vis grad af indespærring.

Der står også at: Samtidig tvang han hende til at optage, sende og sælge seksuelle billeder og videoer af sig selv.
Det kan jeg ikke få helt til at passe med fx annoncelight, sugardaters mv. medmindre disse sider har en nebengeschæft jeg ikke kender til.

Jeg syntes det er rigtig godt at du hejser flaget og beder os om lige at tænke os om en ekstra gang, det er der jo flere eksempler på. Det skal du have ros for.

Men at du begynder at generalisere på den måde pisser mig altså af.
Jeg ved ikke helt hvad din agenda er.

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 37 minutter siden:

Nu står der jo menneskehandel og ikke rufferi i artiklen du henviser til. Når der nævnes menneskehandel tænker jeg uvilkårligt på en vis grad af indespærring.

Der står også at: Samtidig tvang han hende til at optage, sende og sælge seksuelle billeder og videoer af sig selv.
Det kan jeg ikke få helt til at passe med fx annoncelight, sugardaters mv. medmindre disse sider har en nebengeschæft jeg ikke kender til.

Jeg syntes det er rigtig godt at du hejser flaget og beder os om lige at tænke os om en ekstra gang, det er der jo flere eksempler på. Det skal du have ros for.

Men at du begynder at generalisere på den måde pisser mig altså af.
Jeg ved ikke helt hvad din agenda er.

Det er så fordi du ikke ved hvad menneskehandel omfatter i straffeloven. 

Jeg har indtryk af, at dem, der bliver stødt eller "pisset af", af mit indlæg, er blevet ramt på en øm tå.

Man kan ane at folk prøver at bortforklare det med, at man sikkert kun kunne få kontakt med hende via darkweb og ikke almindelige annoncesider osv. 

Skrevet

Hold kæft mand, jeg giver op :rolleyes:

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 13.9.2024 at 15:12:

Ja det er sku en virkelig grim sag med sikkert mange gæster der har ment “hun var sød og indlevende selvom hun ikke helt vidste hvad der var aftalt”:(.. 

Jeg tror og håber at mænd der søger indlevelse går langt udenom eller aldrig vil vende tilbage til en pige der er i branchen under de vilkår. Det må man kunne mærke, hvis man er empatisk. 

Men jeg tror desværre der findes masser af mænd der er frustrerede og vrede på kvinder og som nærmest finder ophidselse i hendes undertrykkelse :(

Skrevet
Needy skrev, for 6 timer siden:

Når der nævnes menneskehandel tænker jeg uvilkårligt på en vis grad af indespærring.

Det behøver det på ingen måde at være. Indespærring kan foregå helt uden låse og lænker….

Skrevet
Liv skrev, for 7 minutter siden:

Det behøver det på ingen måde at være. Indespærring kan foregå helt uden låse og lænker….

Tænker du på en eller anden form for psykisk afhængighed?

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.