sneræven 2350 Skrevet 27. Juni Statham skrev, den 26.6.2025 at 21:42: Hvad med denne perle af Seebach. Tommy Seebach var en gang i en fjern fortid - slut-tresserne - med i en gruppe der hed Sir Henry and his Butlers. Et af deres største hits var et nummer hvor en redekam er eet af de vigtigste instrumenter ... 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 29. Juni A nice song, with an important message! Længe siden jeg har hørt den her, læg mærke til lyden af sækkepiber ca midt i nummeret John Farnham - You're the Voice (1986): 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1092 Skrevet 29. Juni Endnu et vigtigt budskab og Jimmy Fallon der går dooown and up 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 29. Juni (edited) Needy skrev, den 26.6.2025 at 22:17: Didn't we once have a thread about the most annoying songs? This song is not annoying to me…but it must certainly be for the neighbor who often hears it… The song is about the end of the relationship between the vocalist of the band “No Doubt” Gwen Stefani (I think she's so beautiful and cute) and the bassist Tony Kanal. And not satisfied with just singing…there is a dance version... Redigeret 29. Juni af Rafaela 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noob2025 89 Skrevet 29. Juni (edited) I love No Doubt https://youtu.be/n-eyOo8E2QE?si=yxoEe0PsRupDhQ2i Ok jeg kan ikke få den til at indlejre videoen ??? Redigeret 29. Juni af Noob2025 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 30. Juni Needy skrev, for 17 timer siden: A nice song, with an important message! This song is so beautiful, thank you for sharing…. I had heard it before but I didn't know the singer and he sings it like no one else has done, and for me, the song belongs to him... I tried to find a good cover and even in performances by famous singers nothing surprised me, but until I found this very talented guy from Sweden. He is very, very good and has his own style…Tommy Johansson… Only the best can sing this song…He is amazing… And for you, who likes Abba… 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 1. Juli Addicted and in love with Tommy Johansson's talent…… 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 1. Juli Rafaela skrev, for 2 timer siden: Addicted and in love with Tommy Johansson's talent…… Wow great find! Hmm I've got to dig deeper now - All my favourite ABBA songs has been uploaded. But this video is worth watching again - everytime I hear it I cant stand still Fun fact: Madonna samplede den i 2005 til sit hit "Hung Up", hvilket genintroducerede den til en ny generation. ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (1979): 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 1. Juli Needy skrev, for 27 minutter siden: Fun fact: Madonna samplede den i 2005 til sit hit "Hung Up", hvilket genintroducerede den til en ny generation. I didn't know about this...I don't always follow Madonna, although I liked her a lot and admire her for always reinventing herself, adapting and staying in the media for so many years… And here's another Abba cover of this very beautiful song… with Tommy Johansson, my new and favorite musical discovery… 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1092 Skrevet 1. Juli I watched the movie Blue Hawaii yesterday. It is an old Elvis movie that I heard was beautifully shot and had good songs. I will spare you from re-listening to the old UB40 cover from one of Elvis' songs. Here is instead another romantic song. Also a song that has been played endlessly but it feels very classic, and classy, like Elvis. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 1. Juli (edited) @LarsTysker... "When We Were Young" ... Fedt nummer .. Jeg var lige lidt i tvivl om, om det var satire (man véd jo aldrig, når det er dig ... men googlede lidt, og kan se, det er det ikke ... Jeg er en sucker for den slags sentimentale 'Way-Back-When' numre. Her er een af de allerbedste. Også fordi jeg er inkarneret fan af post-punk ... Og fordi perioden '76-'82 (sådan ca.) er det eneste tidspunkt i pophistorien hvor 'r*ven af fjerde division' virkelig fil en stemme. Det fattige og barske liv for unge i storbyernes arbejderkvarterer - ganske råt og usminket ... "Spirit of '76" er den bedste jeg har set ... Tekst til sangen Også fordi den er et eksempel på den enorme kollektive energi der er i Post-Punk ... Det overgås ikke af nogen anden genre .. Redigeret 1. Juli af sneræven 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 1. Juli .. ja, og så ka' jeg ikke la' vær' ... Et andet 'Way-Back-When' nummer - og også een af mine favoritter! Fra en helt, helt anden verden end den The Alarm synger om ... Det viser osse meget godt forskellen mellem '69 og '76 ... Tænker osse "Summer of '69 " nok er mere kendt ... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 2. Juli “Sarà Perché Ti Amo" (in english - It will be because | love you) - It is an Italian song, composed by "Ricchi e Poveri" (Rich and Poor), one of the most famous pop music bands in Italy, active since 1967. The song was recorded in 1981 and also premiered live at the 31st edition (1981) of the famous "Festival di Sanremo" (Italy) And..he also sings very well in italian…Tommy Johansson…… 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 3. Juli (edited) Har lige opdaget den her. Fedt nummer! Didn't know that Steven Tyler could be that poetic Every time that I look in the mirror All these lines on my face gettin' clearer The past is gone It went by like dusk to dawn Isn't that the way? Everybody's got their dues in life to pay, yeah Aerosmith - Dream On (1973): Redigeret 3. Juli af Needy 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 3. Juli (edited) Jeg er da lidt overrasket over at Aerosmith har rødder så langt tilbage, De brød først rigtig igennem i slut firserne (eller tager jeg fejl.. ?) Men stædighed betaler sig nogen gange. Britpop-bandet Pulp blev dannet i '78, og udsendte deres første album i 83. De fik først deres gennembrud over ti år senere, i 1994 Pulp var eet af de bands der var skyld i min musikalske genopvågnen i sluthalvfemserne ... Et spøjst band ... Læste lige, nogle kalder deres musik for 'køkkenvask-pop' - whatever that means ... En pudsig detalje ... Der har lige været en usynlig 'biip' inde over ... Hen mod slutningen af sangen, synger han: "And they drink and dance Because there's nothing else to do" Som jeg husker det, sang de i den oprindelige udgave; "And they drink and drink and screw Because there's nothing else to do" ... Redigeret 3. Juli af sneræven 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1092 Skrevet 3. Juli I stumbled upon the music of king Alfonso X, born in 1221. The king commissioned 420 songs, that were all written down. He allegedly co-authored some of them. For comparison, Bach composed his music 500 years later. Here is a cover of the song "The murdered Jewish boy" by Alfonso the Wise, though without the original portuguese lyrics. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 4. Juli Stjepan Hauser in his performance of Adagio in G Minor… He doesn't just play, he lives and feels the music deeply… 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 5. Juli (edited) sneræven skrev, den 3.7.2025 at 22:35: Jeg er da lidt overrasket over at Aerosmith har rødder så langt tilbage, De brød først rigtig igennem i slut firserne (eller tager jeg fejl.. ?) De har faktisk været aktive siden 1964. Gruppen Aerosmith blev dannet allerede i 1970 Efter de hittede med Dream On i 1973 og efter lang tid med druk og stoffer brød de igennem igen med nummeret "Walk This Way" (1975) som de genindspillede sammen med Run-D.M.C. Det blev et kæmpehit i 1986. Her skal vi se dem i en fed koncertoptagelse. Aerosmith - Walk This Way (2004): Redigeret 5. Juli af Needy 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rafaela 303 Skrevet 5. Juli The authentic Janis Joplin, who defied the social norms of her time, lived by her own rules and expressed her emotions without filters…… 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1092 Skrevet 6. Juli The most unfiltered singer I know, from nearly the same time. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 6. Juli (edited) Rafaela skrev, den 5.7.2025 at 16:27: The authentic Janis Joplin, who defied the social norms of her time, lived by her own rules and expressed her emotions without filters… She had an amazing power and energy ... Yes, those were times og defying many social norms ... Many did so, back then ... Those years were absolutely unique times, I was a teenager at he time, I was more or less just looking on ... latinas4ever skrev, den 3.7.2025 at 23:46: I stumbled upon the music of king Alfonso X, born in 1221. I have read the book "Cathedral of the Sea" which takes place in Barcelona (Aragon) about a hundred years later .. Very hard time for common people, there was always war among the kings, and la human life wasn't woth a lot ... Perticularly the jews were very badly treated ... But people somehow succceeded in helping each other to survive ... Something completely different .. News from the all-female US Rockband Haim .. A video which is steaming hot in its very own way - typically Danielle Haim ... Redigeret 6. Juli af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg