Hop til indhold
Guest fickenstein

Stigmatisering min bare numse

Recommended Posts

Guest fickenstein

Man kan snar ikke læse noget herinde uden at støde på ordet stigmatisering.

Hvad fanden er det for et bæord,jeg er håndværker og har aldrig hørt om det,men det er som om ,at enhver der har en udvidet 10 klasse er begyndt at bruge det ord,eller også er det bare alle fjolserne fra venuslogen ,der er kommet herover.

Kunne i ikke prøve at begrænse brugen af det ord,det er jo ikke alle der læser information.

fick..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tja.... hvad kunne man sige i stedet, måske brandmærket, ved det ikke. :)

Så vil overskriften komme til at lyde som en faretruende opfordring. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det hedder brændemærket :wink:

Jeg er ufaglært bortset fra kompetancegivende AMU kurser, men jeg læser med stor glæde både Information, lejlighedsvis Weekendavisen og på daglig basis Jyllandsposten "Premium".

Ikke et ondt ord om Den Korte Avis, men jeg mener nu godt at man med udbytte, uden nogen særlig lærd baggrund kan læse de af mig foretrukne medier - hvis blot interessen er til stede.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

eller også er det bare alle fjolserne fra venuslogen ,der er kommet herover.

Meget kan man beskylde venuslogen for, men at beskylde dem for at brugen af ordet "stigmatisering" er blevet populært, er nok lige i overkanten.

Jeg tror mere, at ordet "stigmatisering" er kommet til, fordi diverse socio-forskere, psykologer o. lign. er begyndt at bruge ordet i forbindelse med deres "diagnoser" af verdens tilstand, og det menneskelige sind.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad fanden er det for et bæord,jeg er håndværker og har aldrig hørt om det,men det er som om ,at enhver der har en udvidet 10 klasse er begyndt at bruge det ord....

Kunne i ikke prøve at begrænse brugen af det ord,det er jo ikke alle der læser information.

fick..

Her følger et par links til afklaring af begrebet "stigmatisering" (ikke hentet fra dagbladet Information!):

http://www.bp-ungdom.dk/vidensbanken/paaroerendepakken/tabu/definition-af-stigma.aspx

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Kriminologi/stigmatisering

Jeg udleder af ovenstående, at man godt kan bruge mere almindelige ord såsom "stempling" eller "brændemærkning" (som en anden skribent nævner) i stedet for stigmatisering. :)

Personligt lover jeg aldrig mere at bruge ordet stigmatisering på Eroguide, hvis du til gengæld lover fremover ikke at bolle dine dating-bekendte i affaldskanalen for derefter at føre dit fæces-indsmurte lem ind i vedkommendes skede, hvorved den pågældende påføres en næsten stensikker underlivsbetændelse... :cool:

Eller hvis du i det mindste undlader at referere specielt den lille detalje i dine ellers underholdende rapporter her på sitet... :!::idea::wink:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvad fanden er det for et bæord,jeg er håndværker og har aldrig hørt om det,men det er som om ,at enhver der har en udvidet 10 klasse er begyndt at bruge det ord,eller også er det bare alle fjolserne fra venuslogen ,der er kommet herover.

fick..

Hvad er det egentligt du prøver at sige?

At du føler dig dum? At vi andre er snopper? - eller brokker du dig bare over at vi bruger et ord der er lige så almindeligt i den daglige debat som f.eks. sociopat, eller udkantsdansker.

Helt ærligt forstår jeg ikke hvad du vil.

Du bruger også ord der irriterer mig, men det vil jeg da ikke bede dig om at lade være med. Ikke så længe du undlader at bruge dem til at nedværdige medmemnesker med.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Personligt lover jeg aldrig mere at bruge ordet stigmatisering på Eroguide, hvis du til gengæld lover fremover ikke at bolle dine dating-bekendte i affaldskanalen for derefter at føre dit fæces-indsmurte lem ind i vedkommendes skede, hvorved den pågældende påføres en næsten stensikker underlivsbetændelse... :cool:

Eller hvis du i det mindste undlader at referere specielt den lille detalje i dine ellers underholdende rapporter her på sitet... :!::idea::wink:

Du er altså guddommelig nogen gange Thor!!! :) :) :) 

kære fick.... tryk på det her link - så er jeg sikker på du bliver klogere på hvad stigmatisering kan betyde http://lmgtfy.com/?q=stigmatisering 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Venuslogen kan vist ikke tage æren for dette.

Stigma er, så vidt jeg ved, græsk og betyder "stødmærke". Det optræder i forbindelse med korsfæstelsen og refererer til de sår, Jesus fik på korset. En mere nutidig oversættelse er ganske rigtig brændemærkning.

Jeg undrer mig over Fickensteins forundring, for det er jo nøjagtigt det samme, han gør i sin ordvalg om de piger, der optræder i hans fantasterier.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her følger et par links til afklaring af begrebet "stigmatisering" (ikke hentet fra dagbladet Information!):

http://www.bp-ungdom.dk/vidensbanken/paaroerendepakken/tabu/definition-af-stigma.aspx

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Kriminologi/stigmatisering

Jeg udleder af ovenstående, at man godt kan bruge mere almindelige ord såsom "stempling" eller "brændemærkning" (som en anden skribent nævner) i stedet for stigmatisering. :)

Er du sikker på at du har lov til at bruge ordet fæces, Thor?  :???:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Er alle tænkelige interessante emner efterhånden uddebatterede? For det her er da ufattelig langt nede på listen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

En håndværker bruger vel også ord, der ikke står i Information?

Ja, det har jeg da kunnet forstå på gog i en anden streng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Stigma er, så vidt jeg ved, græsk og betyder "stødmærke". Det optræder i forbindelse med korsfæstelsen og refererer til de sår, Jesus fik på korset. En mere nutidig oversættelse er ganske rigtig brændemærkning.

Jeg undrer mig over Fickensteins forundring, for det er jo nøjagtigt det samme, han gør i sin ordvalg om de piger, der optræder i hans fantasterier.

Du bliver ved dine fantasier gamle,jeg har tilbudt dig ,at lægge mine mails og SMS frem,der kan dokumentere ,at jeg tager sandt..men du tør jo ikke møde mig gamle

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du bliver ved dine fantasier gamle,jeg har tilbudt dig ,at lægge mine mails og SMS frem,der kan dokumentere ,at jeg tager sandt..men du tør jo ikke møde mig gamle

Selvfølgelig tør jeg da møde dig.

Jeg er såmænd ikke bange for nogen. Så læg du blot dine beviser frem.

Som tidligere skrevet stemmer dine scoringsberetninger ikke helt overens med mine egne nøgterne erfaringer med netdating. De er ganske vist mere end ti år gamle, men så meget tror jeg heller ikke, at tingene har ændret sig til mændenes fordel i den mellemliggende tid..

Jeg tror imidlertid, at du ikke ville frastøde så mange læsere, hvis du lærte at moderere dit voldsomme sprogbrug.

Dit indlæg hér er jo eksemplarisk, idet jeg for første gang i umindelige tider ikke er blevet mødt med hån, latterliggørelse og skældsord.

Fortsæt stilen, Fickenstein!

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fickenstein

Så kommer lige endnu engang et af dine perfide personangreb ,med hentydninger til at det jeg skiver er fantasier .

Jeg har anmeldt dig til moderator,så må han tage affære

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er jeg den eneste der er træt af at folks personfnidder er at finde over hele logen?

Her er snart værre end inde i snapsetinget!

Og en søøøøød killing:)

Redigeret af Plaskeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, jeg synes ærligt talt også at det har taget overhånd - der bliver i høj grad gået efter manden og ikke bolden i mange debatter... mange er mere interesserede i at holde modparten op på detaljer i deres udsagn og ordkløve, frem for at forholde sig til essensen i det skrevne... læg dertil vendetta´er baseret på gammelt nag, hvor man bare sidder og venter på at gribe en anden bruger i en lille fortalelse, som man kan hænge ham/ hende op på.

Brug dog det fremragende PM system til 1:1 skænderier, frem for at voldtage hver eneste debat med ligegyldig Paradise Hotel fnidder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi mangler LOL smileyen!!! :)  sådan en rigtig en... ikke bare en der smiler... en der virkelig ROTFLMAO'er den .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Borende Xs og Fickensteins indbyrdes personlige beskyldninger og personlige angreb på hinandens beretninger stopper nu, efter de har kørt længe i flere forskellige forbindelser. De vil begge modtage en pm om, at de skal stoppe. Deres indbyrdes uenigheder kan de klare over pms eller ligefrem mødes, som de nu taler om. Det må de sådan set selv klare, det skal bare ikke brede sig ud på flere strenge, anmeldelser mv, som det gør pt.

Generelt vil vi gerne have at man går efter bolden noget mere, og mindre efter manden og respekterer hinandens synspunkter selvom de ikke er lig ens egen. Der er højt til loftet, og det vil der stadig være, men det hele skal jo ikke bare være et ballade-forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har intet ønske om at møde Fickenstein personligt. Den var ment i overført betydning.

Du behøver imidlertid ikke sende mig nogen PM i den anledning, for jeg agter ikke at bruge mere krudt på noget vedrørende Fickenstein.

Del dette indlæg

Link til indlæg

post-8871-0-46516400-1392463275.gif

LIGEpræcis - den er skøn.... fåes også nummeret mindre.... men lige præcis... en der viser at tingene virkelig er sjove... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...