Hop til indhold
Rejsenetværk

Træls ny buksemode

Recommended Posts

LeCoq skrev, for 34 minutter siden:

Begloet? Hvem skrev det?

Det handler om opmærksomhed og beundring. Det handler om komplimenterende blikke og anerkendelse.

 

For nogle mænd er der ikke rigtig forskel på de forskellige begreber.. 

Og som kvinde vil man også gerne bare have lov til at "være", uden nødvendigvis altid at blive set på som et sexobjekt. 

Jo, jeg kan helt sikkert godt lide anerkendende blikke, komplimenter, at blive inviteret ud... Men 9 ud af 10 gange, vil jeg egentlig bare gerne være en person der er nede og træne, ude og handle, afleverer min bil hos mekanikeren eller er ude og løbe. Og mænd kan ikke forholde sig til hvor krækende eller grænseoverskridende det kan være, at man pludselig bliver kontaktet af en der har gloet på en uden man har været bevidst om det, fordi det ikke er sket for jer siden I var små...  

Der er forskel på at være i byen, have dullet sig op og "indbyde" til flirt og blikke - og at en fremmed person filmer ens røv mens man er ude og fodre ænder med sine børn! 

.... Så kan I måske tænke over, hvorfor unge piger føler sig mest komfortable i oversize tøj.... 

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 9 minutter siden:

Hvad du måske selv føler er beundrende blikke osv det vil nogle kvinder anse for at blive gloet på.. 

Jeg gik en gang i mine egne tanker på gaden hvor en fremmed mand lige pludselig stoppede mig og fortalte han havde fuldt efter mig den sidste km ca fordi han altså bare syntes jeg så, så dejlig ud og han ville gerne inviterer mig ud og spise.. Det var faktisk rimelig ubehageligt at han sådan havde fuldt efter mig.. De fleste mænd ville sige “det var da pænt af ham” og de fleste kvinder ville sige “ej hvor creepy”.. Der stor forskel på hvordan mænd og kvinder opfatter ting.. 

Som @SweetKisses så rammende skrev “det er kun en mand der kan udtale sig sådan”..

Det er satme skummel opførsel af den mand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Professer Pfefferkorn
JenniferRomantica skrev, for 47 minutter siden:

Nej det tror jeg da ikke jeg gør.. Og gjorde jeg det så har jeg forhåbentlig selv bestemt hvem der skal glo på mig og jeg ved at de glor på mig og ikke “filmer ænder”.. 

selvfølgelig bestemmer du ikke hvem der kigger eller glor på dig - du kan allerhøjest ha en mening om det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 17 minutter siden:

Det er satme skummel opførsel af den mand.

Det var straks værre da jeg som 20 årig (4 år før jeg startede i branchen) blev passet op af en fremmed mand på en forladt sportsplads (jeg skulle over den for at hente den mellemste i børnehaven) der stod med sin pengepung i hånden og gerne bare ville spørge mig om han ikke måtte se mig nøgen og han ville gerne betale for det:wacko:.. Der fik jeg meget tydeliggjort at det er en meget forkert måde at opsøge kvinder på og fortalt ham at jeg faktisk blev bange og nervøs når man gjorde sådan.. Han undskylde men det sad længe i mig.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, for 3 minutter siden:

selvfølgelig bestemmer du ikke hvem der kigger eller glor på dig - du kan allerhøjest ha en mening om det

Du skriver at jeg lever af at blive gloet på.. Og jeg vælger bestemt selv mine gæster så I den forstand bestemmer jeg faktisk selv^_^.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Professer Pfefferkorn
JenniferRomantica skrev, for 10 minutter siden:

Det var straks værre da jeg som 20 årig (4 år før jeg startede i branchen) blev passet op af en fremmed mand på en forladt sportsplads (jeg skulle over den for at hente den mellemste i børnehaven) der stod med sin pengepung i hånden og gerne bare ville spørge mig om han ikke måtte se mig nøgen og han ville gerne betale for det:wacko:..

og det blev en karriere :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, for 5 minutter siden:

og det blev en karriere :D

Og.? Det var simpelthen det du fik ud af min fortælling om et "overgreb" jeg blev udsat for.? 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, for 6 minutter siden:

og det blev en karriere :D

.... Hvor er det ærgerligt at du absolut ingen situationsfornemmelse har, eller forsøger at forstå det der bliver skrevet... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 2 minutter siden:

.... Hvor er det ærgerligt at du absolut ingen situationsfornemmelse har, eller forsøger at forstå det der bliver skrevet... 

Manden har "udviklet" en teknik til at optage kvinder uden deres samtykke.. Eller sorry "ænder":lol:.. Man kan nok ikke forvente mere.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Manden har "udviklet" en teknik til at optage kvinder uden deres samtykke.. Eller sorry "ænder":lol:.. Man kan nok ikke forvente mere.. 

Jeg vil bare altid gerne tro på det bedste i folk…. :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, den 7.4.2024 at 13:35:

jeg ser masser af søde piger i tights/yogabukser osv hvor der er fin og tydelig aftegning af lår og røv - har udviklet en videoteknik som har givet masser af små frække film

Det er altså rimelig creepy og ikke ok. 

Håber at du bare er en troll. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, for 39 minutter siden:

selvfølgelig bestemmer du ikke hvem der kigger eller glor på dig - du kan allerhøjest ha en mening om det

Du missede fuldstændigt pointen her som var at det Jennifer laver der vælger hun selv hvem hun siger ja til at de betragter hende og indenfor nogen aftalte rammer og der er en markant forskel på det og din metode hvor du stalker agtigt filmer kvinder uden deres viden under påskud af at fodre ænder og når mænd tilfældigt glor og følger kvinder alle mulige andre steder uden at have deres accept. 

Redigeret af Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 50 minutter siden:

Jeg gik en gang i mine egne tanker på gaden hvor en fremmed mand lige pludselig stoppede mig og fortalte han havde fuldt efter mig den sidste km ca fordi han altså bare syntes jeg så, så dejlig ud og han ville gerne inviterer mig ud og spise.. Det var faktisk rimelig ubehageligt at han sådan havde fuldt efter mig.. De fleste mænd ville sige “det var da pænt af ham” og de fleste kvinder ville sige “ej hvor creepy”.. Der stor forskel på hvordan mænd og kvinder opfatter ting.

Der er åbenbart stor enighed om, at den pågældende mand var creepy, men tillad mig lige at udfordre det en lille smule:

Jeg går ud fra, at du ikke synes, at det er creepy i sig selv, at nogen kan finde på at invitere dig ud at spise. Formentlig heller ikke, at nogen kan finde på at henvende sig til dig uopfordret. Ergo er det alene længden på jeres fælles gå-rute, som gør det creepy. Hvad nu hvis han ikke som sådan havde fulgt efter dig, men skulle i nogenlunde samme retning alligevel og så bare havde valgt at gå samme vej som dig i stedet for en anden rute. Og at der bare gik en rum tid, før han fik taget mod til sig for at invitere dig ud?

Med mindre der i situationen var andet i hans opførsel, som gjorde ham creepy, så hælder jeg altså til, at det var pænt af ham at gøre forsøget på at invitere dig ud. Men du oplevede det anderledes, og fred være med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 17 minutter siden:

Der er åbenbart stor enighed om, at den pågældende mand var creepy, men tillad mig lige at udfordre det en lille smule:

Når man som pige kvinde oplever at blive set på som noget mænd vil have sex med fra man er barn / teenager af og slet ikke selv klar til den slags og skal leve resten af sit liv med urtygheden i at være udsat ift. uønskede overgreb og voldtægt hver gang man bevæger sig ud i det offentlige rum bare fordi man er kvinde så er den opførsel creepy fordi uanset mandens egget rationale og retfærdiggørelse da hans opførsel en til en svarer til en voldtægtsmands opførsel og ageren og da han er en komplet fremmed ved kvinden ikke hvilke af delene han er og det er det der er pisse ubehageligt og skræmmende og det vil altid gøre den opførsel creepy. 

Redigeret af Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 46 minutter siden:

Med mindre der i situationen var andet i hans opførsel, som gjorde ham creepy, så hælder jeg altså til, at det var pænt af ham at gøre forsøget på at invitere dig ud. Men du oplevede det anderledes, og fred være med det.

Manden var i bil og havde holdt sin bil ind til siden længere nede af vejen og så var han ellers fuldt efter mig indtil han fik fundet modet, forestiller jeg mig.. 
 

Du beviser jo egentlig bare min pointe med at mænd ofte ikke ser noget galt i en gældende opførsel men det bliver af kvinden opfanget som noget ubehageligt^_^.. Han har da sikkert gjort det i bedste mening men det ændre ikke på hvilken følelse det gav mig..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, den 7.4.2024 at 13:35:

jeg ser masser af søde piger i tights/yogabukser osv hvor der er fin og tydelig aftegning af lår og røv - har udviklet en videoteknik som har givet masser af små frække film

Seriously.....jeg løber en del på den strækning og har set en del tage billeder af ænderne i vandet. Fremover vil det være nærliggende at holde et vågent øje, for det kan jo ske at der er folk med klamme hensigter der måske fortjener en svømmetur med ænderne....plask plask.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Manden var i bil og havde holdt sin bil ind til siden længere nede af vejen og så var han ellers fuldt efter mig

Se, det stiller jo sagen i et lidt andet lys. Særligt, hvis hans tilbud om en middag samtidigt indebar, at han ville have dig med i bilen med det samme. Så er vi helt enige i, at det var en creepy situation.

JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Du beviser jo egentlig bare min pointe med at mænd ofte ikke ser noget galt i en gældende opførsel men det bliver af kvinden opfanget som noget ubehageligt^_^.

Ja, det er jeg med på. Jeg argumenterede heller ikke imod din pointe, men ville bare prøve at sige, at der kunne være en legitim grund til forskellen at opfatte situationen på. I hvert fald i nogle situationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Professer Pfefferkorn skrev, den 10.4.2024 at 13:03:

og det blev en karriere :D

Helt klart udover grænsen - også i dette forum.

  •  

Del dette indlæg


Link til indlæg
LeCoq skrev, den 10.4.2024 at 09:13:

Tro mig. Piger er og bliver aldrig træt af at blive kigget på - de ELSKER det.

Tror bare moden stammer fra en eller anden populær influencer type, som har haft dem på i en Instagram video også vupti, så er det den nye mode.

Tro mig . Mænd er og bliver aldrig trætte af at ytre sig om hvordan kvinder i virkeligheden føler. De ELSKER det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 1 time siden:

Tro mig . Mænd er og bliver aldrig trætte af at ytre sig om hvordan kvinder i virkeligheden føler. De ELSKER det.

Og det er jo i bund og grund ikke så ringe at både mænd og kvinder prøver at regne ud hvordan det andet køn oplever og tænker. Nu er det bare sådan er det nok er mere person bestemt end kønsbestemt. En pige nyder komplimenter også de flirtende, mens andre kun nyder disse, når de selv kan bestemme hvem de kommer fra og nogen nyder det måske aldrig. Nogle mænd elsker at blive rost som handymænd og skaffedyr. Andre synes måske det er lidt unødvendigt og nogen at det er at sætte mænd i unødvendigt sexistisk stereotyp rolle.

Men empati er svaret. Tænk på hvordan andre oplever dig og verden. Det kan man blive meget klogere og rarere at omgås af.

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi kommer jo lidt omkring i denne tråd om ny buksemode. Det er nok ok og ganske hyggeligt.

nu faldt snakken så på hvad vi hver for sig, mænd og især kvinder finder passende, grænseoverskridende, dejlig og ulækkert - eller bare upassende.

Jeg tænker bare folk skal gå klædt som det passer dem. Afhængig at situation, vejr, humør, stil osv. men også tænke lidt på hvad det signalerer til omgivelserne - altså empati - sætte sig i modtagerne (af signalerne) sted.  Idet hele taget tror jeg vi kunne få det rarere sammen, hvis vi tænkte mere på andre end på os selv.

Når jeg laver en aftale med en GP prøver jeg bevidst to ting. Dels at være så præcis om hvad jeg ønsker (hvis jeg eller selv ved det) og dels om hvem jeg er. Afdramatisere. Jeg er måske lidt nervøs, opstemt, stresset, men det er pigen måske også og så tænker det kan være en hjælp, hvis begge kender forventninger. Vi sexkøbere har jo orienteret os lidt via annoncen, billeder og måske anmeldelser. Pigen ved meget lidt. Derfor kan jeg også finde på at sende et helt almindelig billede af mig selv, så ved pigen lidt mere, når jeg dukker op og er justeret ind på en helt almindelig halvgammel mand, der kommer i det ærinde, der er blevet beskrevet og aftalt. Det tror jeg giver en bedre start.

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, den 10.4.2024 at 12:39:

For nogle mænd er der ikke rigtig forskel på de forskellige begreber.. 

Og som kvinde vil man også gerne bare have lov til at "være", uden nødvendigvis altid at blive set på som et sexobjekt. 

Jo, jeg kan helt sikkert godt lide anerkendende blikke, komplimenter, at blive inviteret ud... Men 9 ud af 10 gange, vil jeg egentlig bare gerne være en person der er nede og træne, ude og handle, afleverer min bil hos mekanikeren eller er ude og løbe.

Jeg er da ked af at I som kvinder tager det på dén måde.
At vi som mænd nyder synet af jer, ser jer som tiltrækkende, også erotisk, er bestemt ikke det samme som at vi bare ser jer som (sex)objekter.

Jeg havde en kvindelig kollega, der så særdeles godt ud og bestemt ikke lagde skjul på det.
Som mand, var det svært ikke at være mere end en lille smule betaget af hende.
For mig, som er meget visuel, var det ind imellem svært at få øjnene fra hende.
Det har aldrig givet problemer.
Vi har haft en del gode samtaler, fordi vi både arbejder inden for samme fagområde, og har nogle fælles interesser.
Jeg oplevede mere det, at hun var tiltrækkende, som et ekstra 'pift' der gav samtalen en ekstra glød ... 

Jeg har oplevet noget lignende adskillige gange i forbindelse med mit job ... 

Jeg tænker, at det at vi mænd kigger - også erotisk - på jer piger, er en del af spillet mellem os som mennesker ...
Der er absolut intet respektløst i det, som udgangspunkt .. 
Det handler om, at vi som mænd skal finde en måde at håndtere det på,
Jeg vil indædt påstå, at rigtigt brugt, kan det skabe varme og glæde i hverdagen - begge veje ... 

Tro mig, jeg har bevæget mig i den balancegang igennem hele mit arbejdsliv ... 
så det er ikke tom teori, for mig ... 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 3.4.2024 at 22:55:

(…)

I stedet mødes man over alt af synet af unge piger i bukser med løs vidde og hængerøv, der skjuler de mest ypperlige former mere end de fremhæver deres figur.

Det er muligvis med fuldt overlæg fordi de er trætte af gamle grise som mig, der nyder synet af dem i det offentlige rum.

Selvfølgelig skal man som mand styre sig og ikke glo uhæmmet, men helt lade være med at stjæle et kig i flugten det kan jeg ikke.

 

(…)

Ja, det er det der er på mode nu. 10 år så måske noget andet. 
 

odensefyr skrev, den 4.4.2024 at 10:55:

Jeg kan ikke være mere enig. Stramme velsiddende jeans - måske skind, hvis det skal være strammere. Men det hele går op i løst tøj, sneakers og Birkenstocksandaler

Ja, det gør det lidt. Det sagt synes jeg også piger skal have lov til at gå i hvad de har lyst til.

 

Engang gik fyre også i bukser der hang ned om røven så jeg ved ikke… 

 

Mon ikke det ændrer sig igen. Men da meget rart at det heller ikke sidder for stramt. Jeg tror også lidt, der p.t. er et opgør med synet på kvindekroppen etc., så mon ikke også det har noget at gøre med det? Jeg synes dog netop at det er fint hvis piger også kan være “feminine” i deres udtryk.

 

Lidt æv da dog selvfølglig hvis piger dog netop bliver “begloet” som ts er inde på men hvad ved jeg.

 

Som andre er inde på – så længe pigen er fin :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...