Hop til indhold
IamNielsiam

Dumme mig forud betalte.

Recommended Posts

Tjaa, når det lille hovede får overtaget, gør det dumme ting.

Oveførte 500 for kørsel til en bankkonto og hørte ikke mere.

Er det noget der er værd at melde?

Kan konto nummeret fortælle noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
IamNielsiam skrev, for 22 minutter siden:

Tjaa, når det lille hovede får overtaget, gør det dumme ting.

Oveførte 500 for kørsel til en bankkonto og hørte ikke mere.

Er det noget der er værd at melde?

Kan konto nummeret fortælle noget?

Glem det , det er dine lærepenge.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

De fire første cifre i kontonummeret fortæller hvilken bank det er, du kan søge på nettet og finde banken.

Du kan evt. ringe til banken, jeg har gjort det en gang jeg købte noget på DBA og der fik jeg navnet på personen bag kontoen, det er vist ikke helt efter reglerne.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jyskmand22 skrev, for 2 minutter siden:

De fire første cifre i kontonummeret fortæller hvilken bank det er, du kan søge på nettet og finde banken.

Du kan evt. ringe til banken, jeg har gjort det en gang jeg købte noget på DBA og der fik jeg navnet på personen bag kontoen, det er vist ikke helt efter reglerne.

 

Er det længe siden du fik det navn?

Gdpr forbyder det vel i dag?

Politiet kan sikkert få det oplyst, men vil de?

Gider ikke ha en sag stående i mit navn, der ikke er til andet end et godt grin blandt politi'er.

Er dog sur, og har ikke lyst til at slippe det endnu

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv at kontakte din bank og sig at 'du i forbindelse med en handel på DBA' :ph34r: er kommet til at overføre til den forkerte person og håb på at du får navnet på svindleren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du bør lægge et link op her til advarsel, så andre ikke hopper i samme fælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Julius skrev, for 2 minutter siden:

Du bør lægge et link op her til advarsel, så andre ikke hopper i samme fælde.

Til Annoncen?

Den er væk

Hun hedder Agathe

Del dette indlæg


Link til indlæg
IamNielsiam skrev, for 8 minutter siden:

Til Annoncen?

Den er væk

Hun hedder Agathe

Hvis du søger på hendes navn kommer der noget frem

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ked af at der var en der tog røven på dig. prøv at kontakt din bank og fortæl at du fik overført til den forkerte. 

Jeg tror desværre ikke at politiet vil gøre noget ved det :(

 

Og bare FYI så er det ikke alle der tager forudbetaling der tager røven på folk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Danske Natasja skrev, for 6 minutter siden:

Og bare FYI så er det ikke alle der tager forudbetaling der tager røven på folk :)

Det er præcis den præmis vi bør arbejde for bliver gældende norm for hvem vi vil forudbetale til.

Vi bør kunne skelne mellem de piger og steder der har oparbejdet et renomme, der gør at vi som en selvfølge stoler på dem.

Og vi derfor også gerne betaler forud til dem.

Og så alle de ukendte uden en udviklet historik for at de er troværdige, dem betaler vi ikke forud til.

Forudbetaling og depositum gør at piger og steder mere realistisk kan prøve nyt af og komme med gode tilbud.

Vi mænd er nødt til at være villige til at forpligtige os økonomisk, da branchen har for mange dårlige erfaringer med os når de ikke kræver at vi gør det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
IamNielsiam skrev, for 45 minutter siden:

Politiet kan sikkert få det oplyst, men vil de?

Gider ikke ha en sag stående i mit navn, der ikke er til andet end et godt grin blandt politi'er.

Er dog sur, og har ikke lyst til at slippe det endnu

Du kan være heldig at flere andre også vil anmelde hende - så vil politiet tage det op, da det isåfald er systematisk svindel/bedrageri og det kan godt give længere tid bag lås og så + et alvorligt hak i straffebogen, der kan gøre det noget vanskeligt for hende senere at finde et anstændig job, optage lån mv.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt sikkert kontakt din bank. Bare sig det som det er -og du ikke har fået den vare du har købt. De skal hjælpe dig;-) Har selv prøvet nethandel for småbeløb -hvor alt pludselig forsvandt -når jeg havde oplyst kontonr. Men de havde hævet pengene... -dem har jeg prøvet flere gange;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er trælse lære penge desværre.

Jeg har min sti ren . En af mine gæster overførte sidste år 4000kr til min konto for hotel og hygge i et på timer. Da aftenen kom blev jeg forhindret og han fik straks overført det fulde beløb til hans konto.

Ved at der er piger der vil snuppe pengene og blokere personen . Det kunne jeg ikke leve med.

Håber du lære at navigere i de ærlige piger fremover.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige snakket med banken jeg sendte til, og eneste mulighed er en henvendelse gennem min egen bank,  om at overførslen er en fejl.

Tilbageførslen af pengene, kræver bare at trunten giver lov til det.

Så det sker ikke.

Og har ikke lyst til at blande min bankrådgiver ind i det her.

Og nu skriver jeg Trunten.

Jeg aner i virkeligeheden ikke hvem det er.

Jeg har ikke talt med hende, så det kan være hvem som helst.

Set nogle billeder, læst en uartig tekst, blevet liderlig, og har sendt en sms.

Det er sgu da også for dumt.

Nå. Jeg må lægge det bag mig.

Det kostede alligevel mindre, end en frokost med en kammerat.

Tak for svarene :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
IamNielsiam skrev, for 2 minutter siden:

 

Tak for svarene :-)

Hej. 
Jeg forstår dig. Det er trist og ærgeligt

Jeg vil gerne sige TAK og ROSE DIG fordi du skriver det her - fremfor at gemme dig alene med skammen. 
det ville være nemmest, men det hjælper ingen!  Tak

Og ja det er selvfølgelig fir dumt men det kunne ske for alle 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Det er bestemt altid værd at melde sådan noget^_^.. Hvordan skal det ellers stoppes.? 

Det jo grunden til at det er småbeløb de kriminale kræver.. Fordi de ved folk ikke melder dem og så kan de fortsætte i en evighed.. 500 her og 500 der.. Det hele løber op.. Tænker de hurtigt kommer op i et beløb som politiet alligevel vil tage sig af hvis folk melder nok gange.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 29 minutter siden:

En af mine gæster overførte sidste år 4000kr til min konto for hotel og hygge i et på timer. Da aftenen kom blev jeg forhindret og han fik straks overført det fulde beløb til hans konto.

Det eneste rigtige at gøre, bortset fra at du kunne have spurgt ham, om han ville have pengene tilbage straks - eller til gode til en ny aftale senere - men nu havde du ihvertfald din ryg fri  - og han vil sikkert gerne stadig lave nye aftaler med dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Det er bestemt altid værd at melde sådan noget^_^.. Hvordan skal det ellers stoppes.? 

Med noget bedre lovgivning.

Jeg har faktisk været i en ligende situation før.

Der var det bare en trussel om afpresning.

Da jeg ikke mente røvhullet havde mine oplysninger, valgte jeg at tænke som dig, og lavede en anmeldelse for at straffe ham-

Men en anmeldelse kan føre til en retsag, som kan kræve jeg vidner.

Og det har jeg ikke lyst til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
IamNielsiam skrev, Lige nu:

Med noget bedre lovgivning.

Jeg har faktisk været i en ligende situation før.

Der var det bare en trussel om afpresning.

Da jeg ikke mente røvhullet havde mine oplysninger, valgte jeg at tænke som dig, og lavede en anmeldelse for at straffe ham-

Men en anmeldelse kan føre til en retsag, som kan kræve jeg vidner.

Og det har jeg ikke lyst til.

Okay.. 

Jamen så skal de jo bare have lov til at fortsætte^_^.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Det er bestemt altid værd at melde sådan noget^_^.. Hvordan skal det ellers stoppes.? 

Det jo grunden til at det er småbeløb de kriminale kræver.. Fordi de ved folk ikke melder dem og så kan de fortsætte i en evighed.. 500 her og 500 der.. Det hele løber op.. 

Ja det løber op for de kriminelle hvis de kan få mange nok til at betale, uden at de gider gøre noget ved det når de bliver snydt.

Men det løber jo ikke op for den enkelte, den forhåbentlig første eneste og sidste gang han lader sig snyde for snoldede 500 kr.

Derfor synes jeg ikke at det er værd at bekymre sig om, hvis man bliver snydt en enkelt gang for 500 kr.

Selvfølgelig vil det være optimalt at stoppe den kriminelle i dennes forehavende, men taget i betragtning at det kun er politiet der vil kunne gøre det.

Så tror jeg ikke at det er realistisk at politiet vil opnå de gentagende ens anmeldelse af den samme kriminelles samme kriminalitet, der skal til for at politiet måske vil prioritere det.

Det der er vigtigt for os som samfund, det er at banker og politiet prioriterer at hjælpe alle de ældre og svage medborgere der bliver svindlet for tusindvis af kroner af IT svin kriminelle :angry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Jamen så skal de jo bare have lov til at fortsætte^_^.. 

Underforstået at det er mit ansvar at stoppe dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
IamNielsiam skrev, for 6 minutter siden:

Underforstået at det er mit ansvar at stoppe dem?

Øhm jeg ved ikke om det er dit ansvar som sådan men måske mere et samlet ansvar fra alle der er blevet snydt:).. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...