Hop til indhold
IamNielsiam

Dumme mig forud betalte.

Recommended Posts

Rejsenetværk skrev, for 15 minutter siden:

Ja det løber op for de kriminelle hvis de kan få mange nok til at betale, uden at de gider gøre noget ved det når de bliver snydt.

Men det løber jo ikke op for den enkelte, den forhåbentlig første eneste og sidste gang han lader sig snyde for snoldede 500 kr.

Derfor synes jeg ikke at det er værd at bekymre sig om, hvis man bliver snydt en enkelt gang for 500 kr.

Selvfølgelig vil det være optimalt at stoppe den kriminelle i dennes forehavende, men taget i betragtning at det kun er politiet der vil kunne gøre det.

Så tror jeg ikke at det er realistisk at politiet vil opnå de gentagende ens anmeldelse af den samme kriminelles samme kriminalitet, der skal til for at politiet måske vil prioritere det.

Det der er vigtigt for os som samfund, det er at banker og politiet prioriterer at hjælpe alle de ældre og svage medborgere der bliver svindlet for tusindvis af kroner af IT svin kriminelle :angry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tror du ikke der er sammenfald i mellem dem der svindler de gamle og dem der svindler alle andre.? Jeg har selv en teori om at dem der svindler nogle personer højst sandsynlig også svindler andre og evt deltager i andre former for kriminalitet generelt.. Det selvfølgelig helt uden konkret viden på området og bare med tanke på hvordan organiseret kriminalitet generelt fungerer-_-.. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Øhm jeg ved ikke om det er dit ansvar som sådan men måske mere et samlet ansvar fra alle der er blevet snydt:).. 

Tanken om at være spydspids for en oprydning af råddenskaben i din branche, ligger mig meget fjern.

Måske pga. tidligere erfaring.

Motivet for dette opslag, var at måske finde en dør at banke på, og få en  samtale med vedkommene  bag den

Eller pisse op af den hvis der ikke blev åbnet.

Det er desværre ikke muligt.

Jeg er videre

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville ønske jeg kunne sige at selvfølgelig ville jeg følge op på sagen. Involvere min bank og evt anmelde til politiet, men realiteten er nok at jeg ville tænke at det ikke er besværet værd.

Være påpasselig fremover og advare herinde med de info jeg nu har.

 

nogen gange er “pyt knappen” vejen til at komme videre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Tror du ikke der er sammenfald i mellem dem der svindler de gamle og dem der svindler alle andre.? Jeg har selv en teori om at dem der svindler nogle personer højst sandsynlig også svindler andre og evt deltager i andre former for kriminalitet generelt.. Det selvfølgelig helt uden konkret viden på området og bare med tanke på hvordan organiseret kriminalitet generelt fungerer-_-.. 

 

Jeg tror ærlig talt ikke at dem som har kompetencerne til at begå avanceret IT svindel for ti tusindvis af kroner for hver af deres ofre, de gider at besvære sig med simpel små svindel.

Så som at oplyse et kontonummer der kan betales 500 kr til.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
IamNielsiam skrev, for 46 minutter siden:

Tanken om at være spydspids for en oprydning af råddenskaben i din branche, ligger mig meget fjern.

Måske pga. tidligere erfaring.

Motivet for dette opslag, var at måske finde en dør at banke på, og få en  samtale med vedkommene  bag den

Eller pisse op af den hvis der ikke blev åbnet.

Det er desværre ikke muligt.

Jeg er videre

Jeg forholde mig bare til dit spørgsmål i trådstart om hvorvidt det kunne betale sig at melde det^_^.. Jeg kunne bestemt ikke læse din beskrevne tanke udfra det du skrev.. 

Lige i sådan nogle situationer plejer jeg at ty til Burke og hans "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing".. 

Og igen så giver jeg ikke dig egenhændigt skylden eller ansvaret.. Jeg svarede bare på dit forudgående spørgsmål:D.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 49 minutter siden:

måske mere et samlet ansvar fra alle der er blevet snydt:).. 

Nu er de fleste mænd herinde jo gift eller i forhold, så det er vel også et ? Om hvor meget de vil sætte på højkant for 500,- :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Helboen skrev, for 9 minutter siden:

Nu er de fleste mænd herinde jo gift eller i forhold, så det er vel også et ? Om hvor meget de vil sætte på højkant for 500,- :rolleyes:

Jov bestemt.. Jeg ved dog ikke hvor meget en evt partner få at vide i sådan en situation.. Jeg har kun været involveret en noget sådan med politianmeldelser en gang før og der fik min partner da absolut intet at vide fra nogen som helst anden end mig.. 

Det kan godt være det er anderledes i sådan en prikær situation og at politiet ingen hensyn tager til ens privatliv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Danske Natasja skrev, den 2.4.2024 at 12:08:

Og bare FYI så er det ikke alle der tager forudbetaling der tager røven på folk :)

Jeg ved af erfaring at @Danske Natasjas depositum er helt legitimt og hun ikke snyder nogen. 

 

Jeg har blandt andet glemt besked i beskedfeltet en gang hvor hun skrev og lige spurgte til overførslen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...