Hop til indhold

Dumme mig forud betalte.

Featured Replies

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 15 minutter siden:

Ja det løber op for de kriminelle hvis de kan få mange nok til at betale, uden at de gider gøre noget ved det når de bliver snydt.

Men det løber jo ikke op for den enkelte, den forhåbentlig første eneste og sidste gang han lader sig snyde for snoldede 500 kr.

Derfor synes jeg ikke at det er værd at bekymre sig om, hvis man bliver snydt en enkelt gang for 500 kr.

Selvfølgelig vil det være optimalt at stoppe den kriminelle i dennes forehavende, men taget i betragtning at det kun er politiet der vil kunne gøre det.

Så tror jeg ikke at det er realistisk at politiet vil opnå de gentagende ens anmeldelse af den samme kriminelles samme kriminalitet, der skal til for at politiet måske vil prioritere det.

Det der er vigtigt for os som samfund, det er at banker og politiet prioriterer at hjælpe alle de ældre og svage medborgere der bliver svindlet for tusindvis af kroner af IT svin kriminelle :angry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tror du ikke der er sammenfald i mellem dem der svindler de gamle og dem der svindler alle andre.? Jeg har selv en teori om at dem der svindler nogle personer højst sandsynlig også svindler andre og evt deltager i andre former for kriminalitet generelt.. Det selvfølgelig helt uden konkret viden på området og bare med tanke på hvordan organiseret kriminalitet generelt fungerer-_-.. 

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Øhm jeg ved ikke om det er dit ansvar som sådan men måske mere et samlet ansvar fra alle der er blevet snydt:).. 

Tanken om at være spydspids for en oprydning af råddenskaben i din branche, ligger mig meget fjern.

Måske pga. tidligere erfaring.

Motivet for dette opslag, var at måske finde en dør at banke på, og få en  samtale med vedkommene  bag den

Eller pisse op af den hvis der ikke blev åbnet.

Det er desværre ikke muligt.

Jeg er videre

Skrevet

Jeg ville ønske jeg kunne sige at selvfølgelig ville jeg følge op på sagen. Involvere min bank og evt anmelde til politiet, men realiteten er nok at jeg ville tænke at det ikke er besværet værd.

Være påpasselig fremover og advare herinde med de info jeg nu har.

nogen gange er “pyt knappen” vejen til at komme videre.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Tror du ikke der er sammenfald i mellem dem der svindler de gamle og dem der svindler alle andre.? Jeg har selv en teori om at dem der svindler nogle personer højst sandsynlig også svindler andre og evt deltager i andre former for kriminalitet generelt.. Det selvfølgelig helt uden konkret viden på området og bare med tanke på hvordan organiseret kriminalitet generelt fungerer-_-.. 

Jeg tror ærlig talt ikke at dem som har kompetencerne til at begå avanceret IT svindel for ti tusindvis af kroner for hver af deres ofre, de gider at besvære sig med simpel små svindel.

Så som at oplyse et kontonummer der kan betales 500 kr til.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
IamNielsiam skrev, for 46 minutter siden:

Tanken om at være spydspids for en oprydning af råddenskaben i din branche, ligger mig meget fjern.

Måske pga. tidligere erfaring.

Motivet for dette opslag, var at måske finde en dør at banke på, og få en  samtale med vedkommene  bag den

Eller pisse op af den hvis der ikke blev åbnet.

Det er desværre ikke muligt.

Jeg er videre

Jeg forholde mig bare til dit spørgsmål i trådstart om hvorvidt det kunne betale sig at melde det^_^.. Jeg kunne bestemt ikke læse din beskrevne tanke udfra det du skrev.. 

Lige i sådan nogle situationer plejer jeg at ty til Burke og hans "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing".. 

Og igen så giver jeg ikke dig egenhændigt skylden eller ansvaret.. Jeg svarede bare på dit forudgående spørgsmål:D.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 49 minutter siden:

måske mere et samlet ansvar fra alle der er blevet snydt:).. 

Nu er de fleste mænd herinde jo gift eller i forhold, så det er vel også et ? Om hvor meget de vil sætte på højkant for 500,- :rolleyes:

Skrevet
Helboen skrev, for 9 minutter siden:

Nu er de fleste mænd herinde jo gift eller i forhold, så det er vel også et ? Om hvor meget de vil sætte på højkant for 500,- :rolleyes:

Jov bestemt.. Jeg ved dog ikke hvor meget en evt partner få at vide i sådan en situation.. Jeg har kun været involveret en noget sådan med politianmeldelser en gang før og der fik min partner da absolut intet at vide fra nogen som helst anden end mig.. 

Det kan godt være det er anderledes i sådan en prikær situation og at politiet ingen hensyn tager til ens privatliv.. 

Skrevet
Danske Natasja skrev, den 2.4.2024 at 12:08:

Og bare FYI så er det ikke alle der tager forudbetaling der tager røven på folk :)

Jeg ved af erfaring at @Danske Natasjas depositum er helt legitimt og hun ikke snyder nogen. 

Jeg har blandt andet glemt besked i beskedfeltet en gang hvor hun skrev og lige spurgte til overførslen. 

• 4 months later...
Skrevet
IamNielsiam skrev, den 2.4.2024 at 11:10:

Tjaa, når det lille hovede får overtaget, gør det dumme ting.

Oveførte 500 for kørsel til en bankkonto og hørte ikke mere.

Er det noget der er værd at melde?

Kan konto nummeret fortælle noget?

Jeg faldt lige over den her tråd. Fedt at du deler din historie. Om det er 500 eller 1.000 kr., så er det bedst aldrig at betale forud men pludselig kan der jo være et tilbud eller en situation hvor man går i en fælde.

Så ikke nødvendigvis noget dumme dig.

Jernsvinet skrev, den 2.4.2024 at 12:24:

Du kan være heldig at flere andre også vil anmelde hende - så vil politiet tage det op, da det isåfald er systematisk svindel/bedrageri og det kan godt give længere tid bag lås og så + et alvorligt hak i straffebogen, der kan gøre det noget vanskeligt for hende senere at finde et anstændig job, optage lån mv.

Altså du kan jo netop melde det som det bliver foreslået her af et andet medlem, men beløbet er nok ikke så stort i forhold til hvad man ellers kan blive svindlet for.

Jeg er nok mere bekymret over, at du nævner noget om, at du også har prøvet at blive afpresset – den er ikke god og der ville jeg nok være mere bekymret. Især fordi man aldrig helt ved hvad man kan blive afpresset for – nogle gange har man måske ikke engang gjort noget men så synes nogen at man alligevel lige skal have en tur.

Jeg ved ikke om du kan fortælle mere om det? :)

Redigeret af ArcticWolf

Skrevet

Det er faktisk pisse dumt sådan noget, for med alle de gutter der aflyser I sidste øjeblik, så får man faktisk lyst til at bede om en slags booking-gebyr, som en sikkerhed for at han er seriøs..

Men det tør de jo ikke, når nogen kvinder kan finde på at lave det nummer der :wacko:

Jeg gentager: Det er pisse dumt <_<

Skrevet

Vi har skrevet om det mange gange før det med om der er en løsning på det. 
Det er uhyre svært, idet alle for alvor brugbare løsninger med anonymitet i begge ender vil være relativt dyre i ekstra-omkostninger. Skal man lave sådan en slags "arbitrary service" er det ikke noget man kan gøre ret nemt legalt og sikkert. 
Det vil betyder en mer-pris for sælger og dermed en mer-pris for køber. 

Det modsatte sker faktisk også engang imellem. 
Jeg har et mobilepay nummer jeg ikke bruger til andet og som ikke engang sidder i en telefon jeg bruger. Det er et nummer ingen kender medmindre jeg sender det til dem ifm. en mobilepay overførsel.
Der er simpelthen nogle (heldigvis få) folk der tror at hvis de bare overfører et beløb uden at spørge, så viser de at de er seriøse og så kan/må/vil/bør jeg ikke sige nej tak til en aftale :rolleyes:
At de tydeligvis ikke har læst mellem linjerne i mine tekster på hjemmeside og annoncer, kommentarer til anmeldelser af mig herinde og hvad har vi, at jeg altså ikke siger ja til alt og alle og at penge ikke er min primære motivationsfaktor, gør det ikke nemmere. Hvem fa'n sender penge uden at have haft kontakt først, tænker jeg og bliver gal i skralden og siger nej til ALT de foreslår eller spørger om efterfølgende. Der er een situation hvor jeg måtte sende det samme beløb retur FIRE gang før han stoppede med at sende frem og tilbage og til sidst fattede beskeden om at han INTET kunne købe hos mig nogensinde. Sådan omvendt afpresnings-agtigt... eller noget? 
Sommetider, før jeg skiftede mobilepay nummeret ud med et "dummy-sim kort" jeg betaler 80kr i månedligt abonnement for, så kom der penge fra folk jeg ikke aner hvem fanden er... måske er det folk der bare donerer for sjov. Jeg synes det er underligt med sådanne "anonyme bidrag" som nu ikke længere er anonyme. 

Brug mobilepay hvis I forudbetaler. Så er risikoen og manglende anonymitet fuldstændigt ens fra begge sider, og det er elektronisk sporbart. At blive ekskluderet fra mobilepay vil vist de færreste risikere. Og ja... jeg forstår godt at hvis sælgeren hedder "Khonstanzhe Victorietta DeMixtitezza Olsen" fordi hun har været til numerolog, så er det ikke svært at finde frem til hende... hvilket er hvorfor jeg personligt har ændret mit borgerlige både for- og efternavn. Nu hedder jeg tæt på "Jane Doe" sådan bare på dansk, altså - så jeg kan bruge mobilepay uden at det vil hjælpe nogen som helst til at finde frem til min private adresse. 

Man kan i øvrigt "samle ind til fest" i en mobilepay gruppe som er det der før hed mobilepay box. 
Det er lige så sporbart og lige så ligeværdigt i forhold til anonymiteten. 
Husk blot på at bruger man en andens mobilepay fordi man har en venlig ven der hedder Peter Nielsen, så kan Peter Nielsens mobilepay ryge fløjten uden varsel. Og det tæller som noget-med-noget-økonomisk-svig-og-humbug (en jurist må hjælpe her) som kan resultere i at alle hans økonomiske forhold bliver frosset uden nogen særlig varsel. 
Så lad være med at "hjælpe en veninde" - eller ven - medmindre du virkelig stoler på hende - eller ham - med alt hvad du er. 

Det er ik' så nemt... så forudbetal - PÅ MOBILEPAY ONLY!!! 
Så er det ret nemt at fange folk der har ilde hensigter. Og gem sms-dialogen. Email er slet ikke nok. 
Mobilepay har en hel afdeling der tager sig lynhurtigt af det når der snydes via mobilepay. De er ejet af Danske Bank koncernen. De skyder først og stiller spørgsmål senere... måske ;) 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 2 timer siden:

Det er faktisk pisse dumt sådan noget, for med alle de gutter der aflyser I sidste øjeblik, så får man faktisk lyst til at bede om en slags booking-gebyr, som en sikkerhed for at han er seriøs..

Men det tør de jo ikke, når nogen kvinder kan finde på at lave det nummer der :wacko:

Jeg gentager: Det er pisse dumt <_<

Nemmerlig, det ville være "ordentligt" at man lagde et depositum ved reservation,  men jeg kan godt forstå at mange stejler.

Personligt har jeg nærmest lyst til at lægge 300 up front, for hvis hun hellere vil stikke af med dem end at møde mig, så er jeg da egentlig hellere fri for at møde hende ;)

Skrevet

Jeg har lige forudbetalt 2500 kr. til en aftale der ligger en måned forude. 

Er jeg nervøs omkring pengene ? ikke det fjerneste det er til et event et af de etablerede steder hos @Pussy Galores jeg behøvede kun at lægge 500 kr men kunne ligeså godt afregne hele lortet så jeg bare kan dukke op på dagen i oktober. 

Jeg har tidligere lagt depositumer til både @Evas Fredagsbar og @Danske Natasja uden problemer af nogen art. 

Det handler om sund fornuft og hvem kender man og stoler på eller er det et sted eller en velkendt GP der image mæssigt ville tabe mere på snyd på langt sigt end de ville vinde i penge på den korte bane. 

Og derfor er det unødvendigt at leve i absoluter og så firkantet at man aldrig forudbetaler men brug ens sunde fornuft og kun med dem man enten kender eller stoler helt på. 

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 16 timer siden:

eller en velkendt GP der image mæssigt ville tabe mere på snyd på langt sigt end de ville vinde i penge på den korte bane. 

Jeg er så ny, at jeg ingen "image" har endnu :rolleyes:

Det er en lille smule op ad bakke.. *fnis*

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 8 minutter siden:

Jeg er så ny, at jeg ingen "image" har endnu :rolleyes:

Det er en lille smule op ad bakke.. *fnis*

Jeg stoler på dig ;) Det er en start <3

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 9 minutter siden:

Jeg stoler på dig ;) Det er en start <3

Nuh.. Du sød! :wub:

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.