Hop til indhold

Recommended Posts

Det vil være dumt af dem ikke at gøre det..

 

penge er penge, og de kan vel ikke sige nej ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænker de fleste piger vil have betaling i alt andet end 1000.- eller danske penge.

Personligt ville jeg ikke tage imod en 1000 kr seddel. Så skal jeg bruge tid på at få den vekslet :-(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
lpoh skrev, for 7 minutter siden:

de kan vel ikke sige nej ?

Selvfølgelig, kvinder der sælger sex siger ikke nej, for de kan ikke. Godt tænkt.

Faktisk vil det være dumt, medmindre de opgiver al deres indkomst til Skat.

Den eneste grund til at færre og færre tager imod DKK i det hele taget, er jo at de ikke betaler skat. Hvis de betalte skat var der intet problem med at veksle pengene, for så kunne de let redegøre over for en dansk bank hvor de stammer fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lpoh skrev, for 4 minutter siden:

Er folk der betaler kontant kriminelle mener du?

Nej. Prøv at læse, hvad jeg skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det afhænger af, om pigen ønsker at tage imod tusindkronesedlen, da sexarbejdere ikke er underlagt kontantreglen. 
Jeg har da set annoncer, hvor der frabedes betaling med tusindkronesedler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
The diligent skrev, 1 time siden:

Tager pigerne stadig imod 1000 kr. sedler ?

Det gør de nok, men 2 x 500 er nok mere velkomne - og måske giver de lidt rabat/bedre service hvis du kommer med dollar eller eurosedler ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 30 minutter siden:

Den eneste grund til at færre og færre tager imod DKK i det hele taget, er jo at de ikke betaler skat. Hvis de betalte skat var der intet problem med at veksle pengene, for så kunne de let redegøre over for en dansk bank hvor de stammer fra.

Skat er én ting, men derudover ønsker bankerne ikke GPer som kunder. Ikke fordi det er ulovligt, men fordi bankerne er nervøse for deres omdømme.

Den rejsende skrev, for 35 minutter siden:

Tænker de fleste piger vil have betaling i alt andet end 1000.- eller danske penge.

Enig. Så godt som alle modtager dog stadig danske kroner, men vil hellere have betaling i euro. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 7 minutter siden:

Så godt som alle modtager dog stadig danske kroner, men vil hellere have betaling i euro. 

Ikke de herboende. Jeg tror de vil synes Euro er småbesværlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 9 minutter siden:

Ikke de herboende. Jeg tror de vil synes Euro er småbesværlige.

Fair pointe. Med undtagelse af @Eva Nadine, som du måske husker har fortalt om hendes udfordringer med danske kroner, trods stor vilje til at betale skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
The diligent skrev, for 22 timer siden:

Tager pigerne stadig imod 1000 kr. sedler ?

Så er vi i debatten om betalingsmidler igen. Jeg har set nogen skrive, at de ikke gør.

 

ErnstOle skrev, for 21 timer siden:

Det afhænger af, om pigen ønsker at tage imod tusindkronesedlen, da sexarbejdere ikke er underlagt kontantreglen. 
Jeg har da set annoncer, hvor der frabedes betaling med tusindkronesedler.

Det er et godt spørgsmål, om kontantreglen også gælder for GP’er. Det gør den måske ikke. Jeg tror dog, den vil gælde for se fleste forretningsdrivende. Tager et sted f.eks. imod MobilePay eller kort så vil den gælde så vidt jeg har forstået så jeg ved det ikke. 

 

Jernsvinet skrev, for 21 timer siden:

Det gør de nok, men 2 x 500 er nok mere velkomne - og måske giver de lidt rabat/bedre service hvis du kommer med dollar eller eurosedler ;-)

Forhåbentlig giver de hverken bedre eller dårligere service, hvis du kommer med udenlandsk valuta. Nogen bruger dog rabat som incitament til at få folk til at betale i udenlandsk valuta.

 

Den_glade_amatør skrev, for 21 timer siden:

Skat er én ting, men derudover ønsker bankerne ikke GPer som kunder. Ikke fordi det er ulovligt, men fordi bankerne er nervøse for deres omdømme.

Enig. Så godt som alle modtager dog stadig danske kroner, men vil hellere have betaling i euro. 

Jeg har godt nok aldrig hørt om, at bankerne ikke skulle ønske bestemte erhverv som kunder – alle har vist ret til at kunne benytte en bank.

 

Og ja det står i loven, at man skal modtage danske kroner, hvis man arbejder/har en forretning her i landet, som jeg også tror at mange klienter foretrækker at betale med.

 

Jeg har dog netop set nogen GP’er skrive at de ikke ønsker 1.000 kr.-sedler :)


 

/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Bebop skrev, for 21 timer siden:

Selvfølgelig, kvinder der sælger sex siger ikke nej, for de kan ikke. Godt tænkt.

Faktisk vil det være dumt, medmindre de opgiver al deres indkomst til Skat.

 

(…)

Nej, en GP kan da forhåbentlig afvise en klient. Jeg ved dog ikke, om de kan gøre det på grund af at klienten f.eks. ønsker at betale i lige netop 1.000 kr.-sedler. Det afhænger netop af om de er underlagt kontantreglen.

 

lpoh skrev, for 21 timer siden:

Det vil være dumt af dem ikke at gøre det..

 

penge er penge, og de kan vel ikke sige nej ?

Men omvendt må de vel netop også have en interesse i at tjene nogle penge…? :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har godt nok aldrig hørt om, at bankerne ikke skulle ønske bestemte erhverv som kunder – alle har vist ret til at kunne benytte en bank.

Det er ellers blevet ofte debatteret her på EG. Ganske vist ikke i de seneste par måneder, men emnet har været oppe ad flere omgange. Banker er private selskaber, som selv afgør, hvem de vil have som kunder. Du har hverken som privatkunde eller erhvervsdrivende mulighed for at gå ind i en bank og kræve at blive kunde.

TheLion skrev, for 19 minutter siden:

Og ja det står i loven, at man skal modtage danske kroner, hvis man arbejder/har en forretning her i landet, som jeg også tror at mange klienter foretrækker at betale med.

Se kommentaren fra @ErnstOle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Den_glade_amatør skrev, for 52 minutter siden:

Det er ellers blevet ofte debatteret her på EG. Ganske vist ikke i de seneste par måneder, men emnet har været oppe ad flere omgange. Banker er private selskaber, som selv afgør, hvem de vil have som kunder. Du har hverken som privatkunde eller erhvervsdrivende mulighed for at gå ind i en bank og kræve at blive kunde.

(…)

Tak for dit svar. Om det så har været debatteret før, så er det desværre ikke helt korrekt, hvad du skriver nu. Jeg citerer fra norden.org:


“Alle der har lovligt ophold i Danmark eller i et land inden for EU/EØS, har ret til at få en basal indlånskonto og en basal betalingskonto i en dansk bank. Dette gælder også forbrugere som ikke har opholdstilladelse, men som ikke kan udsendes. “

 


https://www.norden.org/da/info-norden/bankkonto-i-danmark


 

Den_glade_amatør skrev, for 52 minutter siden:

(…)

Se kommentaren fra @ErnstOle.

Nu ved jeg ikke, om du har læst hele mit svar. Der vil du også se på, at jeg kommenterer på kommentaren om hvorvidt GP’er er underlagt den såkaldte kontantregel. Altså på om de er pålagt at modtage kontanter  – lige det ved jeg ikke. De fleste forretningsdrivende er vist ifølge Finanstilsynet som hovedregel underlagt den.

 

Det vil dog som udgangspunkt ikke helt have noget at gøre med, om de modtager dansk eller udenlandsk valuta. Her vil de hvis de vælger at modtage kontanter uanset hvad være forpligtet til at modtage dansk valuta. Jeg citerer igen denne gang fra Nationalbanken – dog fra en rapport fra 2006:


“Fremmed valuta er ikke lovligt betalingsmiddel i Danmark. Det kan dog frit aftales, at betaling skal ske i anden valuta end danske kroner.”



Dvs. at euro som udgangspunkt f.eks. ikke er et lovligt betalingsmiddel i Danmark medmindre kunden eller i dette tilfælde klienten er okay med det. Så hvis der er piger der skriver, at de kun modtager euro, så går den ikke.

 

Jeg ved dog godt, der også har været andre tråde hvor emnet er blevet debatteret. Bl.a. nævnte du på et tidspunkt noget om hvorvidt danske banker vil veksle danske kroner til udenlandsk valuta. Det vil de formentlig som udgangspunkt. De vil dog nok være opmærksomme på hvidvask og lignende. Men reglerne for betalingsmidler og den slags er uanset hvad som de er :)

 

 

/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, 1 time siden:

Det er et godt spørgsmål, om kontantreglen også gælder for GP’er. Det gør den nok ikke, men tager de f.eks. imod MobilePay, så vil den gælde så vidt jeg har forstået så jeg ved det ikke. 

 

Prostituerede er ikke en betalingsmodtager omfattet af betalingsloven, idet prostitution ikke er et anerkendt erhverv. Dette indebærer at den såkaldte kontantregel ikke gælder for prostituerede.

Derudover kan en sexkøber ikke betinge en aftale om købesex med, at sexsælgeren skal modtage en bestemt form for betaling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
ErnstOle skrev, for 20 minutter siden:

Prostituerede er ikke en betalingsmodtager omfattet af betalingsloven, idet prostitution ikke er et anerkendt erhverv. Dette indebærer at den såkaldte kontantregel ikke gælder for prostituerede.

(…)

Det er ikke sikkert, at de ikke er det. Prostitution er netop ikke et erhverv i Danmark. Der er dog en række krav alligevel. Jeg citerer fra KFUK:


 

“Prostitution er i sig selv som erhverv ikke lovligt, men det er heller ikke ulovligt at prostituere sig, og de prostituerede skal betale skat af deres indtjening. Prostituerede skal være registrerede som selvstændigt erhvervsdrivende og indberette moms til staten. “

 

https://kfuksa.dk/lovgivning-politiske-tiltag-pa-prostitutionsomradet

 

Så selvom de ikke er et erhverv, skal de f.eks. stadig betale skat og registreres som erhvervsdrivende. Så kontantreglen kunne godt gælde – jeg ved det ikke.

 

 

ErnstOle skrev, for 20 minutter siden:

(…)

Derudover kan en sexkøber ikke betinge en aftale om købesex med, at sexsælgeren skal modtage en bestemt form for betaling.

Nu formulerer du det lidt sjovt. Det er ikke, at de betinger en aftale. Det handler bare om, at hvis man sælger noget i Danmark, så er det kun danske kroner der er lovligt betalingsmiddel. Det har ikke noget med hverken sælgeren eller køberne at gøre men er simpelthen lovgivningen.

 

Så vælger man at acceptere kontanter. Så må danske kroner ikke afvises. Andet skal så netop aftales – dvs. at f.eks. betaling med euro skal være okay med klienten. Det gælder netop alle steder her i landet for folk der sælger noget. Det er en rettighed som loven sikrer. Så det går ikke hvis en pige f.eks. nægter at modtage danske kroner men kun vil have udenlandsk valuta :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 44 minutter siden:

Om det så har været debatteret før, så er det desværre ikke helt korrekt, hvad du skriver nu. Jeg citerer fra norden.org:

Alle der har lovligt ophold i Danmark eller i et land inden for EU/EØS, har ret til at få en basal indlånskonto og en basal betalingskonto i en dansk bank. Dette gælder også forbrugere som ikke har opholdstilladelse, men som ikke kan udsendes. “

https://www.norden.org/da/info-norden/bankkonto-i-danmark

Jeg var lidt upræcis før, men det er du også. Det, som du citerer fra, gælder for privatpersoner, og med til billedet hører dels en række undtagelser, dels at bankerne kan stille så uattraktive priser, at de i praksis ikke burde blive valgt.

Vigtigst i denne sammenhæng er dog, at en GP er selvstændig erhvervsdrivende og ikke en privatperson. Derfor kan hun ikke kræve ret til en konto i den bank, hun måtte ønske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 1 time siden:

Så er vi i debatten om betalingsmidler igen. Jeg har set nogen skrive, at de ikke gør.

 

Det er et godt spørgsmål, om kontantreglen også gælder for GP’er. Det gør den måske ikke. Jeg tror dog, den vil gælde for se fleste forretningsdrivende. Tager et sted f.eks. imod MobilePay eller kort så vil den gælde så vidt jeg har forstået så jeg ved det ikke. 

 

Forhåbentlig giver de hverken bedre eller dårligere service, hvis du kommer med udenlandsk valuta. Nogen bruger dog rabat som incitament til at få folk til at betale i udenlandsk valuta.

 

Jeg har godt nok aldrig hørt om, at bankerne ikke skulle ønske bestemte erhverv som kunder – alle har vist ret til at kunne benytte en bank.

 

Og ja det står i loven, at man skal modtage danske kroner, hvis man arbejder/har en forretning her i landet, som jeg også tror at mange klienter foretrækker at betale med.

 

Jeg har dog netop set nogen GP’er skrive at de ikke ønsker 1.000 kr.-sedler :)


 

/TheLion

muligvis har du The lion aldrig hørt om at bankerne ikke vil have bestemte kunder, men rigtig svært for små erhvervsdrivende at få en erhvervskonto ligegyldigt hvilket erhverv du har, og ligegyldigt hvilken bank du henvender dig i og hvis man ikke har en erhvervskonto i dk er det meget svært at drive erhverv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@TheLion 

Vedr. beskatningen, så skyldes det at udgangspunktet efter statsskatteloven er, at alle indtægter er skattepligtige, herunder indtægter af sexsalg. Indtægter af eksempelvis kokainhandel er også skattepligtige.

Som jeg skrev tidligere, så er prostitution ikke et anerkendt erhverv, og dermed har prostituerede ikke alle de samme pligter og rettigheder som andre erhvervsdrivende.
Så nej, prostituerede skal ikke overholde kontantreglen i betalingsloven, da køberen, forbrugerombudsmanden og domstolene ikke kan stille krav om, at en prostitueret skal modtage en bestemt form for betaling for sex, og de kan heller ikke sanktioneres for at overtræde reglen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
The diligent skrev, den 1.4.2024 at 11:12:

Tager pigerne stadig imod 1000 kr. sedler ?

Spørg den pige du gerne vil besøge. Nogle af os gør, de kan stadig sættes i banken….

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frække mille skrev, den 2.4.2024 at 14:58:

Tænker nogle gør jeg gør det er ikke et problem er momsregistreret og kan fint få dem sat ind på erhvervskontoen uden problem

Præcist!
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 1.4.2024 at 11:34:

Selvfølgelig, kvinder der sælger sex siger ikke nej, for de kan ikke. Godt tænkt.

Faktisk vil det være dumt, medmindre de opgiver al deres indkomst til Skat.

Den eneste grund til at færre og færre tager imod DKK i det hele taget, er jo at de ikke betaler skat. Hvis de betalte skat var der intet problem med at veksle pengene, for så kunne de let redegøre over for en dansk bank hvor de stammer fra.

nu er det heller ikke forbudt at sælge sin gamle havetraktor, sælge et maleri eller modtage en seddel af sin mor.
Al den slags kan man sagtens gøre uden at have en SE nummer

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...