Hop til indhold
Larschristian

Fordomme, pinligt eller hvad ?

Recommended Posts

Larschristian skrev, for 3 timer siden:

Jeg læste i en tråd for nyligt at en mand opdaget at sin kæreste var prostitueret. 
og så smed han hende på porten med det samme. 
det fik mig til at spekulerer lidt. 
 

hvorfor ? Er hun ikke god nok fordi hun sælger sex ? 
Høre ellers tit herinde, at det er et helt normalt arbejde. Som sidestilles med et kontor job. 
 

(…)

Tak for dit indlæg. Da jeg læste overskriften, troede jeg først, at det skulle handle om fordomme f.eks. mod GP’er eller købesex i det hele taget.

 

Anyway, hvilken tråd er det, at du tænker på? Jeg må have overset den.

 

Larschristian skrev, for 3 timer siden:

(…)

 

Man vil godt besøge prostitueret piger, men ikke kæreste med dem. 
spurgte i tråden, og fik dette svar. 
der er forskel og en verden til forskel. 
hvorfor nu når vi er så fordomsfrie på dette Forum. 
eller er vi alligevel ikke det, når alt kommer til alt. 
er hun ikke god nok til dig/ os fordi hun er prostitueret ?

lure der alligevel en slags afsky når vi træder ud af værelset. 

 

og før i bomber mig har jeg selv været kæreste med en prostitueret.  

håber på en positiv tilbagemeldinger og forklaringer. 

Jeg tror godt, at jeg kan se, hvad det er for et spørgsmål du forsøger at stille. Hvorfor skulle nogen dog bombe dig for at stille det – det er da en relevant nok diskussion? Jeg ved for øvrigt ikke, om vi er helt fordomsfrie herinde, men det er en anden snak – det tror jeg ikke at man vil finde særlig mange steder.
 

Du prøver så vidt jeg forstår at spørge om, hvad problemet kunne være i at finde ud af, at ens kæreste er prostitueret. Jeg vil sige det sådan her, at dating med en GP eller for den sags skyld at blive kærester med en så vidt jeg har forstået af mange årsager er meget, meget sjældent.

 

Nogle fyre/mænd ønsker det ikke. Det skyldes nok, at de ikke ønsker at deres kæreste er sammen med andre på daglig vis. Ideen om at hun knalder med andre mænd som en del af hendes job er nok afskrækkende for nogen – hvad nu hvis hun får orgasmer med en klient etc.?

 

Det er måske ikke helt af samme årsag “bare” at sammenligne med et kontorjob. Men det er for mig at se måske alligevel i hvert fald på mange måder netop bare et job som så mange andre. Der dog netop bare lige det at hun så knalder med en masse andre mænd som en del af jobbet.

 

Ud fra hvad du skriver kunne jeg forestille mig, at problemet i den tråd som du nævner kunne være, at pigen ikke har fortalt det til fyren/manden inden de blev kærester. Hvis han så ikke havde lyst til at være kæreste med en GP, så er den jo gal. Men det er vel ligesom hvis der er noget andet helt centralt som en pige eller fyr ikke fortæller til deres partner – så kan det gå rigtig galt. Eller blive “pinligt” eller akavet.

 

For øvrigt tror jeg også en del GP’er vil være skeptiske over for at date en klient. Måske er det lidt af samme årsager – hvorfor vil han have lyst til det, hvorfor besøger han GP’er, har han en kæreste eller kone etc.?

 

Og fedt at høre hvis du selv har været kæreste med en GP. Det er netop noget jeg tror er meget sjældent. Dels fordi GP’er nok er lidt skeptiske ved f.eks. at skulle date en klient, men netop nok også fordi det nok ikke lige er noget for alle at date en GP.

 

Som sædvanlig må jeg citere @Pianistinden:

 

Pianistinden skrev, for 2 timer siden:

Min personlige erfaringer er baseret på 2 forsøg med 2 forskellige mænd.

Begge mænd kendte til omstændighederne inden og havde derfor muligheden for at bakke ud allerede inden første kys.

I starten var det fint, alt ok, men i takt med at følelserne tog til, blev det sværere og han/de blev jaloux og ville have at jeg stoppede i branchen.

Så....ud fra den erfaring tror jeg at nogen mænd er åbne overfor det (hvis de ved det fra start) men vi er ikke herre over hvordan vi vil håndtere det, når relationen og følelserne tager til.

 

Jeg ved ikke, om jeg er enig i den sidste del nødvendigvis. Men som jeg ser det, så er pointen her, at det netop kan blive svært, og det tror jeg netop også er vigtigt at vide. Man skal netop være indstillet på, at pigen er sammen med andre fyre/mænd som en del af hendes job. Det kunne netop inkludere, at hun f.eks. får orgasmer med klienter/andre klienter etc. Nu har mændene her så også været vidende fra starten. Jeg tror nemlig omvendt også, at det så kræver at pigen også er åben over for manden og i hvert fald ikke venter til sidste øjeblik med at fortælle det eller når forholdet er igang.

 

Når jeg ikke er helt enig i den sidste del, skyldes det, at jeg måske ikke er så fan af alt det med jalousi og den slags – i hvert fald måske ikke helt som det står her. Jeg ved dog godt, at det kan fylde meget for nogen. For jeg tænker, at hvis man er okay med at date en GP, så må man forhåbentlig også være okay med at hun har sex med andre. Så det er derfor jeg måske er lidt skeptisk over for, om jalousien altid vil komme væltende undervejs, og de pludselig vil have at hun skal stoppe med det, men ja, muligheden er der selvfølgelig. Igen jeg håber netop, at folk har indstillet sig på at hun er GP, hvis de har valgt at date hende. Nogen nævner også tillid i tråden som selvfølgelig er ekstremt afgørende, men jeg tror netop også at åbenhed fra begge parter vil være ekstra vigtigt i et sådan forhold. Så er der selvfølgelig også spørgsmålet om hvordan ens omgivelser vil reagere. Og endelig kan der også være nogle omstændigheder der kan spille en hvis der f.eks. er tale om en udenlandsk GP som kan gøre det sværere.

 

Jeg er som nævnt tidligere i andre tråde selv okay med at date en GP men det er uanset hvad ikke nemt. Og det var en beslutning der tog mig tid at finde ud af om jeg var okay med – der er netop en del fordomme om prostitution og den slags og det er ikke sikkert hvordan ens omgivelser vil reagere på det. Det er så også muligheden for at det kan gå galt :)


 

/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 5 minutter siden:

Anyway, hvilken tråd er det at du tænker på? Jeg må have overset den.

Det var en tråd der om philipinske kvinder. 
men ikke relevant for tråden. 

 

TheLion skrev, for 7 minutter siden:

Du prøver så vidt jeg forstår at spørge om, hvad problemet kunne være i at finde ud af, at ens kæreste er prostitueret.

Nej det var bare tråden jeg læste hvor en bruger ikke ville være kæreste med hende fordi hun var GP. 
mine spørgsmål kommer efter første afsnit. 
Men spørgsmålene kom af den tråd. 

 

TheLion skrev, for 9 minutter siden:

Og fedt at høre hvis du selv har været kæreste med en GP. Det er netop noget jeg tror er meget sjældent.

Ved ikke om det var så fedt i sidste ende. 
men fred med det vi holdte da i over 5 år. 
 

nej GP pigerne i det udlandske miljø dater tit. 
men det bunder mere i deres ensomhed i mange tilfælde ikke alle. 
de er alene i en verden de ikke rigtig er en del af. 
men de fleste forhold holder ikke. 
fordi de netop ikke kan stoppe. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luna_xo skrev, for 3 timer siden:

Og måske hans afsky imod kvinden, i virkeligheden blot er en projicon af hans indre afsky imod sig selv... Who knows..?

Ingen tvivl om at det er sådan at det forholder sig - 100p.

Luna_xo skrev, for 3 timer siden:

Jeg synes min erfaring er, at man som kvinde ikke kan "vinde"... Enten bliver vi i rollen som den "pæne pige" uden nogensinde at få udforsket og udlevet os selv, men beholder manden vi elsker og begærer... Eller også må vi udforske os selv alene, i en verden fuld af mænd, der aldrig ser os som andet end et legetøj :unsure:

Nogle kvinder (herunder jeg selv) drages instinktivt af komplekse mænd, DE som ikke kan give mig det jeg har brug for. DE mænd der kan, naaah not so much - omend jeg  gerne ville.. MEN det har nu altid handlet så meget mere om mig selv, end om dem. Det er ikke umuligt at finde kærlighed, begær og udforske sammen. Nemt er det ikke - men kvinder (kan) vinde hvis vi leder/søger i os selv OG de rette steder :wub: 

Larschristian skrev, for 4 timer siden:

hvorfor nu når vi er så fordomsfrie på dette Forum. 

Men er det ikke lidt derfor mange mænd er herinde ? Fællesskabet der sårn skærmer lidt - for den virkelige verdens fordomme ? 

Kunne jeg iøvrigt kæreste en sexarbejder, hvis ikke det påvirkede vores samliv/forhold JA. 

Kunne jeg kæreste en i et åbent forhold NEJ. 

Andre menneskers fordomme omkring det ene/andet tager jeg mig ikke rigtig af.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Kender jeg dig ?

 

 

Nej Lars det tror jeg sgu kke da :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

Du skriver unægtelig som en jeg kender. ;)

 

Ret Ny her, men hun må da være fantastisk haha :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, Lige nu:

Ret Ny her, men hun må da være fantastisk haha :rolleyes:

Er du nu også det :) 

håber du har det godt hvis det er dig <3

Og hvis ikke det er. 
så ja hun var en fantastisk person :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

Er du nu også det :) 

håber du har det godt hvis det er dig <3

Og hvis ikke det er. 
så ja hun var en fantastisk person :)

NÅ hvor er du altså sød Lars <3Men jo det er jeg, så må desværre skuffe dig :rolleyes: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, for 25 minutter siden:

Nogle kvinder (herunder jeg selv) drages instinktivt af komplekse mænd, DE som ikke kan give mig det jeg har brug for. DE mænd der kan, naaah not so much

Det høre jeg så mange piger sige, og jeg er i chock hver gang jeg høre det haha. Ligesom når nogle er utro med deres kæreste fordi han er for sød selvom ham de er ham utro med aldrig vil kunne være i et forhold og som regel er en kæmpe player. Det er desværre en fordel at være dårlig til forhold og være en nar fordi så mange kvinder vil hellere prøve at "fixe" ham og være ked af i lang tid før de finder ud af han ikke er det værd, hvor de derimod bare kunne holde sig til den søde fyr som har styr på sit liv og slippe for alt det. 

Snakker ikke decideret til dig DSK24, snakker om det statement du kom med, fordi sååå mange kvinder har det på den måde hvilket jeg slet ikke fatter  :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, for 20 minutter siden:

NÅ hvor er du altså sød Lars <3Men jo det er jeg, så må desværre skuffe dig :rolleyes: 

Nej ikke skuffet :)

men din være måde ligner bare hende. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, for 56 minutter siden:

Nogle kvinder (herunder jeg selv) drages instinktivt af komplekse mænd, DE som ikke kan give mig det jeg har brug for. DE mænd der kan, naaah not so much - omend jeg  gerne ville..

Jeg har læst eet eller andet sted om en slags kvindelig parallel til Luder-Madonna komplekset.
Tror det blev kaldt "Den Søde Mand - Hero komplekset" eller noget i den stil.
Men jeg kan desværre ikke finde et link ... 

Man kan måske sige, rent evolutionsmæssigt giver det ret god mening, at kvinder tiltrækkes seksuelt af komplekse mænd, men ikke af de mænd de holder af.
Og 'Hollywoodiseringen' af vores kærlighedsliv cementerer i dén grad den tendens ... 
På samme måde som den cementerer den tendens en del af os mænd har, til at tiltrækkes af tiltrækkende kvinder ... ;)

,,, og jeg synes for øvrigt også der er noget genkendeligt ved DSK24 ... 
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Pis med jer, kvinder er da vilde med bad boys der læser Jumbo bøger. Hvis ikke er jeg frisk på at forklare udvalgsaksiomet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jenni81 skrev, for 29 minutter siden:

Snakker ikke decideret til dig DSK24,

Det er helt okay, forstår dit skriv.. 

Nu er utroskab aldrig noget jeg selv har begået - svineri. 

Intet menneske hverken kan el skal fixe noget andet menneske - det er sgu vores egen fornemmeste opgave hver især..

Sgu da never ever en fordel at være en nar EVER..

Det (hele) er Komplekst - kræver selvindsigt/bevidsthed ,førend det kan ændres.. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 16 minutter siden:

Nej ikke skuffet :)

men din være måde ligner bare hende. 
 

Fair nok :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 8 minutter siden:

DSK24

Nu stopper i :lol: Men igen fantastisk kvinde MÅ hun være.. 

Jeg kan sagtens tiltrækkes af mænd jeg holder af - har bare holdt af et par komplekse størrelser :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Men kunne da være hyggeligt hvis det nu var :)

GID jeg VAR nu med den 'hype' :rolleyes::wub:

Redigeret af DSK24

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, for 2 minutter siden:

Jeg kan sagtens tiltrækkes af mænd jeg holder af - har bare holdt af et par komplekse størrelser :)

Haha, Touché .. elegant parering ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jenni81 skrev, for 1 minut siden:

du minder utroligt meget om en som kaldte sig "detstærkekøn" DSK24. Tror det er hende de snakker om (:

Ah Okay - DEN SØDE KOST tæt på :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
DSK24 skrev, for 8 minutter siden:

Ah Okay - DEN SØDE KOST tæt på :D

:D:D:D  ...
En kompliment for elegance ... 
Nok en gang ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden:

Jeg har dog personligt aldrig oplevet problemer på datingfronten og er endnu aldrig blevet afvist af en potentiel kæreste.. 

Det synes jeg lyder tankevækkende. Er det mænd som ikke selv har benyttet sig af prostituerede?

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, Lige nu:

:D:D:D  ,,, 
En kompliment for elegance ... *
Nok en gang ...

Hahaha :D:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...